Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2008, 20:38   #721
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

maar soit, ik ben weer gemeen aan het worden.
dat was niet het plan. enfin. niks persoonlijk hé mannen.
goed onthouden.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 20:40   #722
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Die situatie moet je niet absoluut interpreten natuurlijk.
Afhankelijk van de context was correcter geweest. Maar die kan je ook weer fout interpreteren als je wil.
Je weet zelf ook wel dat een bedrijf niet onmiddellijk ten dode opgeschreven is als het geld inefficënt investeert, hoop ik.
Afhankelijk van de investering, kan dat wel degelijk het einde betekenen. Zeker als de inefficiëntie hardnekking onderhouden blijft.

Maar is het feit dat inefficiënte investeringen overleefd kunnen worden, dan een excuus om het te doen? Ik dacht het niet. Dus blijft de vraag: in welke context kan ik inefficiënt investeren?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 20:41   #723
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het ironieteken dringend standaard op het toetsenbord geplaatst moet worden.
Genoeg mogelijkheden zonder zo'n teken om je ironie uit te drukken, toch?
Oud 24 maart 2008, 20:42   #724
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Afhankelijk van de investering, kan dat wel degelijk het einde betekenen. Zeker als de inefficiëntie hardnekking onderhouden blijft.
Dat lijkt mij wiedes.
Voor de overheid geldt ook dat niet alle fouten door de vingers gezien worden hoor.
Er vallen wel eens regeringen enzo, en mensen kunnen nog altijd staken als het te bond wordt gemaakt.

Citaat:
Maar is het feit dat inefficiënte investeringen overleefd kunnen worden, dan een excuus om het te doen? Ik dacht het niet. Dus blijft de vraag: in welke context kan ik inefficiënt investeren?
Uiteraard is dat geen excuus om het te doen.
Ik ga er btw nog vanuit dat je niet doelbewust inefficiënt investeert. Tenzij je andere agendapunten hebt dan een goede werking van het apparaat wat je beheert.
Het is me een raadsel wat je precies voor ogen hebt met je vraag.
Je zal van mij geen exhaustieve lijst bekomen met alle contexten waarin je dat probleemloos kan doen, moest je dat beogen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 maart 2008 om 20:42.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 20:44   #725
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Genoeg mogelijkheden zonder zo'n teken om je ironie uit te drukken, toch?
Ja, bijvoorbeeld iets posten wat qua eigenschappen nogal strijdig is met de rest van wat je posts...
Oud 24 maart 2008, 20:50   #726
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, bijvoorbeeld iets posten wat qua eigenschappen nogal strijdig is met de rest van wat je posts...
Je zal het me ongetwijfeld wellvergeven dat ik niet al je posts lees?
Oud 24 maart 2008, 20:53   #727
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat lijkt mij wiedes.
Voor de overheid geldt ook dat niet alle fouten door de vingers gezien worden hoor.
Er vallen wel eens regeringen enzo, en mensen kunnen nog altijd staken als het te bond wordt gemaakt.
Maar wat is er al fundamenteel veranderd? Kijk naar jezelf; ook jij verzet je tegen elke mogelijke wijziging...

Citaat:
Uiteraard is dat geen excuus om het te doen.
Ik ga er btw nog vanuit dat je niet doelbewust inefficiënt investeert. Tenzij je andere agendapunten hebt dan een goede werking van het apparaat wat je beheert.
Dat wil ik inderdaad niet...
Maar jij suggereerde iets anders, vandaar ook de vraag.

Citaat:
Het is me een raadsel wat je precies voor ogen hebt met je vraag.
Je zal van mij geen exhaustieve lijst bekomen met alle contexten waarin je dat probleemloos kan doen, moest je dat beogen.
Waarom stel je dan a priori dat dat wel kan, afhankelijk van de context/situatie?
Oud 24 maart 2008, 20:55   #728
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Maar wat is er al fundamenteel veranderd? Kijk naar jezelf; ook jij verzet je tegen elke mogelijke wijziging...
Sta me toe:

Dat wil ik inderdaad niet...
Maar jij suggereerde iets anders, vandaar ook de vraag.

Citaat:
Waarom stel je dan a priori dat dat wel kan, afhankelijk van de context/situatie?
Omdat het zo is.
Hoe lang een bedrijf zo overleeft hangt af van het vertrouwen dat de aandeelhouders of andere investeerders eraan geven.
Oud 24 maart 2008, 21:01   #729
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat het zo is.
Goed, geef me dan eens aan in welke context/situatie?

Citaat:
Hoe lang een bedrijf zo overleeft hangt af van het vertrouwen dat de aandeelhouders of andere investeerders eraan geven.
Dus, inefficiëntie bestaat maar bij gratie van zij die de inefficiëntie financieren?
Interessante stellingname is dat; die kan je immers rechtstreeks doortrekken naar je SZ-systeem Wat ga je doen als je financiers zeggen dat het genoeg geweest is?,
Oud 24 maart 2008, 23:40   #730
Groentje-18

Standaard

[quote=Sfax;3320739]Goed, geef me dan eens aan in welke context/situatie?

Waarom ben je hier zo dwangmatig over? (Iets dat ik hier al meer heb opgemerkt, is dat een libertarische karaktertrek ofzo?)
Maar goed, ik zal je verlangen vervullen: een medicijnenfabrikant bv. Miljoenen gaan de mist in als het niet lukt. Toch hoeft het bedrijf daarom niet overkop te gaan.

Citaat:
Dus, inefficiëntie bestaat maar bij gratie van zij die de inefficiëntie financieren?
Interessante stellingname is dat; die kan je immers rechtstreeks doortrekken naar je SZ-systeem Wat ga je doen als je financiers zeggen dat het genoeg geweest is?,
Hangt van de drukkingsmiddelen van de financiërs af.
Oud 25 maart 2008, 14:35   #731
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom ben je hier zo dwangmatig over? (Iets dat ik hier al meer heb opgemerkt, is dat een libertarische karaktertrek ofzo?)
Dat heeft weinig te maken met dwangmatig denken, maar alles met het feit dat je hier wel meer dingen poneert die weinig in touch zijn met de realiteit. Het feit dat je niet in staat bent aan te geven wanneer inefficiënte investeringen kunnen gemaakt worden, toont dat genoeg aan.

Citaat:
Maar goed, ik zal je verlangen vervullen: een medicijnenfabrikant bv. Miljoenen gaan de mist in als het niet lukt. Toch hoeft het bedrijf daarom niet overkop te gaan.
En waar investeert het bedrijf daar inefficiënt? Ze neen een risico, maar risico's zijn inherent aan innovaties en innovaties starten in de eerste plaats niet op als ze geen positieve geplande balans kunnen voorleggen van in het begin.

Citaat:
Hangt van de drukkingsmiddelen van de financiërs af.
Die zijn legio; ik gaf het elders ook al aan, maar dan ben je tot hiertoe nog niet op ingegaan: als al je grootverdieners er de brui aan geven, vanwaar ga je dan je inkomsten halen?
Oud 25 maart 2008, 20:14   #732
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Dat heeft weinig te maken met dwangmatig denken, maar alles met het feit dat je hier wel meer dingen poneert die weinig in touch zijn met de realiteit. Het feit dat je niet in staat bent aan te geven wanneer inefficiënte investeringen kunnen gemaakt worden, toont dat genoeg aan.

En waar investeert het bedrijf daar inefficiënt? Ze neen een risico, maar risico's zijn inherent aan innovaties en innovaties starten in de eerste plaats niet op als ze geen positieve geplande balans kunnen voorleggen van in het begin.
Lol. Dit is wel erg off-topic, maar als ik het goed begrijp heeft er dus nooit één enkel bedrijf een inefficiënte investering gedaan zonder het zich nadien met zijn voortbestaan te kopen?

Citaat:
Die zijn legio; ik gaf het elders ook al aan, maar dan ben je tot hiertoe nog niet op ingegaan: als al je grootverdieners er de brui aan geven, vanwaar ga je dan je inkomsten halen?
Retorische vragen helpen ons niet echt vooruit.
Oud 25 maart 2008, 21:32   #733
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Lol. Dit is wel erg off-topic, maar als ik het goed begrijp heeft er dus nooit één enkel bedrijf een inefficiënte investering gedaan zonder het zich nadien met zijn voortbestaan te kopen?
Je moet niet om de pot draaien
Jij bent diegene die stelt dat het moet kunnen, maar je bent opnieuw nergens in staat aan tegeven om aan te geven hoe/wanneer het kan. Waar sta je dan in godsnaam nog met je stelling?

En inderdaad, succesvolle bedrijven doen geen inefficiënte investeringen, laat staan dat ze die onderhouden ook.

Citaat:
Retorische vragen helpen ons niet echt vooruit.
Dat is geen retorische vraag, dat is een straightforward vraag waar ik een antwoord op verwacht.
Ik stelde je de vraag ook in het andere topic ( http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=219 ) maar ook daar gaf je er geen antwoord op.
Oud 25 maart 2008, 22:11   #734
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Over investeringen gesproken, dat is waar die hoge inkomens in gaan trouwens. Het is niet Jan Modaal die investeringen mogelijk maakt.
Oud 25 maart 2008, 23:21   #735
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Over investeringen gesproken, dat is waar die hoge inkomens in gaan trouwens. Het is niet Jan Modaal die investeringen mogelijk maakt.
Het is voor Jan Modaal niet mogelijk om hoge investeringen te doen, lijkt me iets serieuzer...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 maart 2008 om 23:22.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 00:09   #736
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is voor Jan Modaal niet mogelijk om hoge investeringen te doen, lijkt me iets serieuzer...
Verschillende Jan Modaaltjes samen zouden dat wel kunnen - daarvoor zijn spaarboekjes, kasbons, obligaties en aandelen uitgevonden, eigenlijk. De waarheid is echter simpelweg dat mensen met een hoog inkomen procentueel gezien een veel groter stuk van hun inkomen sparen dan mensen met een laag inkomen - herverdelingsmaatregelen betekenen dan ook dat er netto meer geconsumeerd en minder geïnvesteerd wordt. Dat was trouwens ooit, in de hoogdagen van het Keynesianisme, een 'doorslaggevend' argument voor herverdeling.
Oud 27 maart 2008, 13:24   #737
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
?? Het is toch flagrant dat het vooral de allerrijksten zijn die het liberalisme promoten.
Dan toch alleen maar in jouw droomwereldje.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 13:29   #738
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Pf, ik vind toch dat ik té veel moet betalen hoor eerlijk gezegd.
Per maand zo een 2000 euro aan belastingen, meer dan de helft is dat!
Oud 27 maart 2008, 16:21   #739
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dan toch alleen maar in jouw droomwereldje.
Ik kan hier niet beters op zeggen dan iemand anders jullie in een discussie al toegeworpen heeft. Even zoeken, en je weet zo wat ik bedoel.
Oud 27 maart 2008, 16:28   #740
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan hier niet beters op zeggen dan iemand anders jullie in een discussie al toegeworpen heeft. Even zoeken, en je weet zo wat ik bedoel.
Alé, hoe ge ook draait en keert het zijn niét 'de rijken' die liberaal zijn.
(Hoogstens fragmentarisch, maar euhm, dat is het toch niet, zenne.)

Waarom stemt Gates bijvoorbeeld niét op de Libertarische partij?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be