Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2008, 15:30   #381
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht

Is er ENIG vergelijk mogelijk?
Waarom is dat niet in 3D?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 15:32   #382
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Bullshit. Wie een misdrijf pleegt weet in een rechtstaat dat daar gepast op gereageerd wordt, en op een fatsoenlijke wijze.
In een rechtstaat klopt men niet op mensen die geen geweld plegen.
In een rechtstaat houdt men zich aan de spelregels.

Indien mijn kinderen naar een pacifistische protestactie gaan vindt ik dat de politie zich even goed moet gedragen dan zijzelf: geweldloos.

De politie hier heeft geen "license to kill", het zijn geen sheriffs uit een cowboy film. Hoe plezant jullie ook Debie vinden: dat is een renegaat, en geen voorbeeld voor de politie. Hetzelfde geldt trouwens voor de behandeling van VB mandatarissen: ben je het plotseling eens met het feit dat die mogen mishandeld worden?
Hoe krom toch de redeneringswijze van blokkers: twee maten, en twee gewichten. Steeds. Het is daarom dat racisme en xenofobie verboden is.
U kunt het toch niet laten hé, uzelf belachelijk maken en iedereen die het niet met u eens is voor blokker uitschelden. Eigenlijk bent u intriest.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 15:33   #383
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bullshit. Wie een misdrijf pleegt weet in een rechtstaat dat daar gepast op gereageerd wordt, en op een fatsoenlijke wijze.
In een rechtstaat klopt men niet op mensen die geen geweld plegen.
In een rechtstaat houdt men zich aan de spelregels.

Indien mijn kinderen naar een pacifistische protestactie gaan vindt ik dat de politie zich even goed moet gedragen dan zijzelf: geweldloos.

De politie hier heeft geen "license to kill", het zijn geen sheriffs uit een cowboy film. Hoe plezant jullie ook Debie vinden: dat is een renegaat, en geen voorbeeld voor de politie. Hetzelfde geldt trouwens voor de behandeling van VB mandatarissen: ben je het plotseling eens met het feit dat die mogen mishandeld worden?Hoe krom toch de redeneringswijze van blokkers: twee maten, en twee gewichten. Steeds. Het is daarom dat racisme en xenofobie verboden is.
Je maakt je (alweer) belachelijk: Ostyn is een CD&V-er. Hij heeft bij mijn weten destijds ook de arrestatie van de VB-ers goedgekeurd, maar dat terzijde.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 15:38   #384
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Als je al mijn berichten in deze draad leest, zal je merken dat ik:
1) het excessief politiegeweld in Evere in duidelijke bewoordingen veroordeeld heb;
Wees gerust, dat was me niet ontgaan en ik had ook niet anders van jou verwacht.

Citaat:
2) het hypocriet vind dat wie dan ook het ene politiegeweld veroordeelt en het andere goedkeurt. Voor de duidelijkheid: vanzelfsprekend zijn de VB-ers die nu het geweld in Evere goedkeuren hypocrieten.
Ook dat was me niet ontgaan en daar ben ik trouwens mee akkoord.

Maar je kan moeilijk ontkennen dat er bij de VB'ers meer aan de hand is: zij steunen immers een partij die wil dat agenten zich als robocops gedragen! Als ze dan met de gevolgen daarvan geconfronteerd worden, is het nogal onnozel om daarover verontwaardigd te zijn.

Laatst gewijzigd door Edina : 26 maart 2008 om 15:43.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 15:42   #385
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Wie wetens en willens een misdrijf pleegt moet daar de gevolgen van dragen.
Ten eerste hebben het overgrote deel van de arrestanten zaterdag geen enkel misdrijf gepleegd. En ten tweede waren de manifestanten die over de omheining zijn geklommen perfect bereid om daar de gevolgen van te dragen. Het probleem zit hem dan ook niet in het feit dat zij gearresteerd werden, dan wel in de manier waarop. Er was geen enkele noodzaak tot het gebruik van geweld bij de arrestaties.
Oud 26 maart 2008, 15:45   #386
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ten eerste hebben het overgrote deel van de arrestanten zaterdag geen enkel misdrijf gepleegd. En ten tweede waren de manifestanten die over de omheining zijn geklommen perfect bereid om daar de gevolgen van te dragen. Het probleem zit hem dan ook niet in het feit dat zij gearresteerd werden, dan wel in de manier waarop. Er was geen enkele noodzaak tot het gebruik van geweld bij de arrestaties.
Volgens u zouden ze dus spontaan naar de arrestatiewagens gelopen zijn? Wees nu toch eens een beetje realistisch. Iemand arresteren is altijd een vorm van geweld.
Oud 26 maart 2008, 15:50   #387
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Administratieve aanhouding is nu eenmaal op maat gemaakt voor diegene die misdrijven willen plegen.

Het overal op voorhand gaan verkondigen dat je iets gaat uitspoken, geeft mij het gevoel dat veel van die tuinkabouters niet liever willen dan 12 uren in de bak te zitten.

Iedereen blij toch?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 15:51   #388
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens u zouden ze dus spontaan naar de arrestatiewagens gelopen zijn? Wees nu toch eens een beetje realistisch. Iemand arresteren is altijd een vorm van geweld.
Alsof er buiten spontaan naar de arrestatiewagens lopen en mensen slaan, tegen de grond gooien, met hun kop in de modder duwen, met pepperspray bewerken,... geen andere opties zijn

Bekijk de filmpjes nog eens ofzo.
Oud 26 maart 2008, 15:52   #389
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Administratieve aanhouding is nu eenmaal op maat gemaakt voor diegene die misdrijven willen plegen.

Het overal op voorhand gaan verkondigen dat je iets gaat uitspoken, geeft mij het gevoel dat veel van die tuinkabouters niet liever willen dan 12 uren in de bak te zitten.

Iedereen blij toch?
Leer lezen.
Oud 26 maart 2008, 16:10   #390
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Alsof er buiten spontaan naar de arrestatiewagens lopen en mensen slaan, tegen de grond gooien, met hun kop in de modder duwen, met pepperspray bewerken,... geen andere opties zijn

Bekijk de filmpjes nog eens ofzo.

Andere opties? "teleportatie" of zo?
Oud 26 maart 2008, 16:18   #391
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Andere opties? "teleportatie" of zo?
Nee. Er zijn nog andere, normale mogelijkheden, nl. degene die tot voor enkele jaren bij de meeste betogingen gebruikt werden. Wat het voorbije weekend in Evere gebeurde, was crapuleus politiegedrag op verontrustend grote schaal, dat soort dingen zagen we vroeger enkel in beelden uit Chili of Franco-Spanje.
Oud 26 maart 2008, 16:24   #392
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Nee. Er zijn nog andere, normale mogelijkheden, nl. degene die tot voor enkele jaren bij de meeste betogingen gebruikt werden. Wat het voorbije weekend in Evere gebeurde, was crapuleus politiegedrag op verontrustend grote schaal, dat soort dingen zagen we vroeger enkel in beelden uit Chili of Franco-Spanje.
Vind u die vergelijking nu zelf niet een beetje overtrokken?

Wie zich schuldig maakt aan vandalisme in een bijzondere veiligheidszone moet de gevolgen dragen.
Oud 26 maart 2008, 16:28   #393
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Vind u die vergelijking nu zelf niet een beetje overtrokken?
Het is niet mijn schuld dat het optreden van de Brusselse politie steeds meer op dat van militaire dictaturen gaat lijken.

Citaat:
Wie zich schuldig maakt aan vandalisme in een bijzondere veiligheidszone moet de gevolgen dragen.
Vanzelfsprekend, maar de overgrote meerderheid van de betogers (zo'n 820 van de 900) zaten gewoon neer op de openbare weg voor de Navo toen het politiegeweld op hen losgelaten werd.
Oud 26 maart 2008, 16:31   #394
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Het is niet mijn schuld dat het optreden van de Brusselse politie steeds meer op dat van militaire dictaturen gaat lijken.

Het ontbreekt u blijkbaar aan enig besef van wat een militaire of communistische dictatuur echt is.
Oud 26 maart 2008, 16:36   #395
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Het ontbreekt u blijkbaar aan enig besef van wat een militaire of communistische dictatuur echt is.
Blijkbaar, al leer ik het de laatste jaren in ijltempo kennen als ik het nieuws over de betogingen in Brussel bekijk.

Over uw flater, om de totale massa van de betogers "vandalisme" te verwijten, rept u wel met geen woord meer. U heeft mijn opmerking terzake zedig weggeknipt. Voor mij volstaat dat als bekentenis, hoor.
Oud 26 maart 2008, 16:38   #396
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Over uw flater, om de totale massa van de betogers "vandalisme" te verwijten, rept u wel met geen woord meer. U heeft mijn opmerking terzake zedig weggeknipt. Voor mij volstaat dat als bekentenis, hoor.
Als u wilt dat ik op dat laatste ook reageer: wie de openbare orde en vrije doorgang verstoort in een bijzondere veiligheidzszone maakt zich ook schuldig aan een misdrijf.
Oud 26 maart 2008, 16:43   #397
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Als u wilt dat ik op dat laatste ook reageer: wie de openbare orde en vrije doorgang verstoort in een bijzondere veiligheidzszone maakt zich ook schuldig aan een misdrijf.
Het excessief politiegeweld was op de eerste plaats gericht tegen de vreedzame betogers die op de grond zaten. Zover ik weet zijn de draadspringers grosso modo zelfs beter behandeld. Ik kan het begrijpen dat u uw flater liever wegmoffelt achter vaagheden.
Oud 26 maart 2008, 16:44   #398
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar je kan moeilijk ontkennen dat er bij de VB'ers meer aan de hand is: zij steunen immers een partij die wil dat agenten zich als robocops gedragen! Als ze dan met de gevolgen daarvan geconfronteerd worden, is het nogal onnozel om daarover verontwaardigd te zijn.
Nogal plat populistisch. Wat heeft dat nu met vrije meningsuiting te maken. Of reeds vergeten dat Europa indertijd Belgie voor het niet toelaten van de "vb-betoging" een veeg uit de pan heeft gegeven.
Men moet gewoonweg beide betogingen toelaten. Vraag is alleen maar of men ook nog moet toelaten dat betogers over omheiningen klauteren, om zo privé-domein te betreden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 16:44   #399
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Het excessief politiegeweld was op de eerste plaats gericht tegen de vreedzame betogers die op de grond zaten. Zover ik weet zijn de draadspringers grosso modo zelfs beter behandeld. Ik kan het begrijpen dat u uw flater liever wegmoffelt achter vaagheden.
Ik probeer geen enkele flater weg te moffelen. Is er iemand aangehouden die niet betrokken was bij het plegen van een misdrijf?
Oud 26 maart 2008, 16:46   #400
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Is er iemand aangehouden die niet betrokken was bij het plegen van een misdrijf?
Honderden jongeren, vermoed ik. Tenzij u vreedzaam deelnemen aan een sit-in op een openbare plaats als een "misdrijf" zou willen betitelen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be