![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om hoe laat ben je opgestaan?
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, wat vind jij van de Vlaamse "flitskrieg"?
Moeten er flitspalen verwijderd worden?
![]() |
![]() |
#243 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zo bedoelde ik het...
Lees je in het frans? Ben je het frans 100% meester? Vind je het mooier dan het nederlands? Stoort het je dat iemand naast jou frans praat?
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Staatssecretaris
|
![]() dringend gezocht; een opvolger voor forummer van de week!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Minister-President
|
![]() Geert, wat zijn de omstandigheden die je te pas en te onpas vermeldt in dit topic, maar nooit concretiseert?
![]() |
#247 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
|
![]() Citaat:
Nog iets anders waar ik zo m'n bedenkingen bij heb is het uitbreiden van euthanasie naar demente bejaarden. Als ze nog helder van geest zijn en ze lijden ondraaglijk door het besef dat ze weldra een leven dat in hun ogen mensonwaardig is zullen leiden, dan moet euthanasie wettelijk mogelijk zijn. Maar in dat scenario is euthanasie nu al wettelijk mogelijk. Over euthanasie bij bejaarden die die fase van helderheid al gepasseerd zijn en die dus echt dement zijn heb ik echter diepe twijfels. Je kan stellen dat een wilsbeschikking op voorhand zou moeten volstaan, maar daar ben ik niet volledig van overtuigd. De herroepbaarheid is dan namelijk weg. Ik sta iets positiever tegenover een eventuele uitbreiding van de wettelijke mogelijkheid tot euthanasie naar minderjarigen die al in staat zijn daar een bewuste beslissing over te nemen. Een nieuwe, lagere leeftijdsgrens volstaat volgens mij echter niet, ik denk dat in elk individueel geval moet worden geoordeeld door experts of die wilsbekwaamheid aanwezig is. Minderjarigen waarbij die wilsbekwaamheid er nog niet is, dat is een heikel punt. Mogen de ouders in zo'n geval in plaats van hun kind beslissen het leven te beëindigen in geval van uitzichtloos lijden? Dat is een thema waarover ik gemengde gevoelens heb.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 26 maart 2008 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind het volgende een mooi stukje tekst van Fjodor Dostojevski over de twijfel die hij ervoer (maar hij wou echt geloven). ![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 26 maart 2008 om 16:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Europees Commissaris
|
![]() Bon, negeer dit maar als het reeds gesteld is: hoe is het gesteld met je talenkennis?
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Europees Commissaris
|
![]() Zou je het ethisch vinden dat de mensheid de maan/mars koloniseert?
(indien het mogelijk is) |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
|
![]() Citaat:
![]() Het kan wel zijn dat ik nog ga verder studeren in het buitenland, maar daar heb ik ook nog niet echt grondig over nagedacht. Dat is op dit ogenblik weinig meer dan een gedachte waar ik soms mee speel. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 26 maart 2008 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
|
![]() Ja, ik wil later toch wel kinderen.
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik zal ze nog eens allemaal rustig bekijken. ![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |||
|
![]() Van tijd tot tijd, ik probeer ook af en toe eens een programma op een Franstalige zender te bekijken.
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Al is het Frans ook een heel mooie taal natuurlijk. ![]() Citaat:
![]() Maar toch, soms denk ik weleens bij mezelf "doe toch een beetje een efforeke om wat Nederlands te praten." Dat hang af van de context. ![]() ![]() Wijziging: Maar dat komt voor alle duidelijkheid niet zo vaak voor hoor. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 26 maart 2008 om 16:28. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
|
![]() waarom?
Laatst gewijzigd door largo_w : 26 maart 2008 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
|
![]() Mja, in een gesprek met bijna uitsluitend Nederlandstaligen vind ik dat Franstaligen die Nederlands kunnen, of toch een beetje, toch wat moeite mogen doen om Nederlands te spreken. De meesten, bijna allemaal zelfs, doen dat ook hoor, maar er zijn een paar uitzonderingen. Daarom ga ik die mensen niet vies bezien of zo, maar dat kan mij soms een beetje storen.
![]()
![]() |
![]() |