![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Sprakeloos. Mijn adem stokte wanneer ik deze kop las. Nooit gedacht dat VTM ooit enig nut voor mij zou hebben, maar deze keer zat ik verbouwereerd aan mijn stoel geplakt. “G… g… geen a… alc… alcohol meer in nachtwinkels?”, snikte ik. Nachtwinkels zijn een zegen! Ze zijn het enige waar u en ik nog terecht kunnen als alle cafés gesloten zijn. Zij bieden een oplossing wanneer wij niet nuchter op een fuif wensen toe te komen. Zij reiken ons een helpende hand, als de pintjes even niet binnen gaan. En altijd zonder tegenspraak of gemaar. Geen slecht woord uit de mond van nachtwinkeluitbaters, of het moest een Nederlands woord zijn. Nooit een paspoort moeten tonen, ook al waren wij nog minderjarig. Wij verstaan elkaar: u vraagt mijn paspoort niet, en ik het uwe niet. En nu wilt men daar plots de alcoholverkoop - lees: het enige waar zo een winkel goed voor is - verbieden? Voorlopig geldt het alleen in Brugge. Pech voor jullie, drie hoera-tjes voor de andere Vlamingen. Hou jullie verbod daar maar! Ik mag er niet aan denken dat het hier ingevoerd zou worden. Ik groet jullie.
Dit werd vandaag gepost op kanslooz.be. Wel, om heel eerlijk te zijn, ik ben die doorgaande betutteling van de jeugd ook wel een beetje beu. Nu niet dat minderjarigen zo maar aan drank moet kunnen, maar nachtwinkels verbieden drank te verkopen, dat slaat nergens op. Laatst gewijzigd door Matjas : 26 maart 2008 om 17:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zielig eigenlijk. En wat is de reden, concurrentie met de cafés en discotheken ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Inderdaad slecht: Daerden zal Brugge niet meer bezoeken na de kantooruren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() ik ben hier evenveel tegen als tegen het rookverbod, anderzijds vind ik wel dat als het rookverbod er volledig doorkomt men ook het verbod op alcohol moet doordrijven, iedereen gelijk voor de wet
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Mja... ik had het ook al gelezen. Het geldt alleen nog maar voor Brugge, dus die mannen van Kanslooz gaan hier wel even heel kort door de bocht.
Voor de rest van ik het gewoon schandalig! Binnenkort geen sigaretten meer op straat, en geen bier meer in cafés... komaan jongens. De minderjarigen zullen hun drank gewoon tijdens de gewone openingsuren inslaan, dus ze lossen hier niks mee op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() @daddy dj
Hopelijk zijn ze heel kort door de bocht gegaan. Ik zie het namelijk niet zitten dat ze dit verbod overal gaan doorvoeren! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hiermee worden minderjarigen als kinderen behandelt en zullen ze zich des al te meer willen inzetten om toch volwassen over te komen of zelfs te zijn. Door bvb "lekker toch" aan drank te komen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() @ Daddydj
Ja, hun berichtgeving is idd nogal tendentieus, eigenlijk moet je kanslooz niet te serieus nemen. Alles wat ze schrijven is satire (mag ik hopen) Maar ze hebben wel al furore gemaakt in België. Een tijdje geleden linkten zowat alle bloggers naar hen door één of andere stunt en verleden week kwamen ze nog in opspraak met dit berichtje over de Islam. maw, niet te serieus pakken die gasten Het verbod is dus alleen in Brugge he mensen! Laatst gewijzigd door Matjas : 26 maart 2008 om 18:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Alle wilden aan banden leggen, geen alcohol in de nachtwinkels, de cafés liggen al half aan banden, straks nergens sigaretten meer...iedereen thuis aan de frustratieketel en..."Bruges la Morte" ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze willen dat al langer verbieden, dacht ik. Vooral spijtig voor de nachtwinkels, het is net daaruit dat ze hun winst halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verkoop van drank in nachtwinkels ligt al langer dan vandaag op de lever van de caféuitbaters. Dat een stad als Brugge liever de horeca een hand boven het hoofd houdt kan ik begrijpen. Ze vormt er een grote bron ban inkomsten. Maar verkoop van alcohol verbieden louter om concurrentiële redenen, zo ziet het er toch naar uit, vind ik toch van het goeie te veel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er drinkt niemand passief mee met drinken hé. En overlast aan derden kan worden aangepakt met de "beteugeling van"... Dit is pure concurrentievervalsing... Ik vind verplichte sluitingsuren OOK dikke zever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goh, dit soort reactie had ik nu eens nooit van je verwacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() wij evolueren naar een maatschappij waar je in de bak zal vliegen voor het verkopen van sigaretten aan minderjarigen, maar waar je opschorting van straf zal krijgen na het plegen van een gewapende overval.
Dankuwel links
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Partijlid
|
![]() Goeie zaak. Het "nuchter" boerenverstand is nog altijd een goeie (W.)vlaamse eigenschap. Ten andere zij moesten al die nachtwinkels afschaffen.
Zij zijn broeiaarden voor duistere zaakjes. Zij onderkruipen de normale vlaamse zelfstandigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens: dit zit er in Leuven ook aan te komen. Van juni tot september mogen de nachtwinkels hier 's nachts ook geen alcohol verkopen. Wel voor elf uur, maar wie gaat er nu naar de nachtwinkel als het nog geen nacht is, hé. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() De manier om overlast aan te pakken is niet de verkoop van alcohol verbieden e:s
Dat is een scheve redenering. Precies of die manne geraken ni aan drank zonder de nachtwinkels. Compleet belachelijk. En de cafébazen moeten maar zien dat ze een meerwaarde bieden, als ze willen dat ze nog verkopen. Als ik zie in verschillende cafés, dat ze gewoon het fleske aftrekken en voor uwe neus zetten, awel, dan gaak ook liever naar de nachtwinkel. Maar voor een goe getapte pint stappek een café binnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op z'n minst op ethisch vlak al niet.
|
![]() |
![]() |