Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2008, 17:54   #1
Matjas
Vreemdeling

Standaard Alcoholverbod in nachtwinkels te Brugge

Sprakeloos. Mijn adem stokte wanneer ik deze kop las. Nooit gedacht dat VTM ooit enig nut voor mij zou hebben, maar deze keer zat ik verbouwereerd aan mijn stoel geplakt. “G… g… geen a… alc… alcohol meer in nachtwinkels?”, snikte ik. Nachtwinkels zijn een zegen! Ze zijn het enige waar u en ik nog terecht kunnen als alle cafés gesloten zijn. Zij bieden een oplossing wanneer wij niet nuchter op een fuif wensen toe te komen. Zij reiken ons een helpende hand, als de pintjes even niet binnen gaan. En altijd zonder tegenspraak of gemaar. Geen slecht woord uit de mond van nachtwinkeluitbaters, of het moest een Nederlands woord zijn. Nooit een paspoort moeten tonen, ook al waren wij nog minderjarig. Wij verstaan elkaar: u vraagt mijn paspoort niet, en ik het uwe niet. En nu wilt men daar plots de alcoholverkoop - lees: het enige waar zo een winkel goed voor is - verbieden? Voorlopig geldt het alleen in Brugge. Pech voor jullie, drie hoera-tjes voor de andere Vlamingen. Hou jullie verbod daar maar! Ik mag er niet aan denken dat het hier ingevoerd zou worden. Ik groet jullie.

Dit werd vandaag gepost op kanslooz.be.

Wel, om heel eerlijk te zijn, ik ben die doorgaande betutteling van de jeugd ook wel een beetje beu. Nu niet dat minderjarigen zo maar aan drank moet kunnen, maar nachtwinkels verbieden drank te verkopen, dat slaat nergens op.

Laatst gewijzigd door Matjas : 26 maart 2008 om 17:56.
Matjas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 17:58   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matjas Bekijk bericht
Wel, om heel eerlijk te zijn, ik ben die doorgaande betutteling van de jeugd ook wel een beetje beu. Nu niet dat minderjarigen zo maar aan drank moet kunnen, maar nachtwinkels verbieden drank te verkopen, dat slaat nergens op.
Zielig eigenlijk. En wat is de reden, concurrentie met de cafés en discotheken ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 17:59   #3
floppy
Banneling

Standaard

Inderdaad slecht: Daerden zal Brugge niet meer bezoeken na de kantooruren.
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 18:03   #4
delcom
Burgemeester

Standaard

ik ben hier evenveel tegen als tegen het rookverbod, anderzijds vind ik wel dat als het rookverbod er volledig doorkomt men ook het verbod op alcohol moet doordrijven, iedereen gelijk voor de wet
Oud 26 maart 2008, 18:05   #5
daddydj
Vreemdeling

Standaard

Mja... ik had het ook al gelezen. Het geldt alleen nog maar voor Brugge, dus die mannen van Kanslooz gaan hier wel even heel kort door de bocht.

Voor de rest van ik het gewoon schandalig! Binnenkort geen sigaretten meer op straat,
en geen bier meer in cafés... komaan jongens.
De minderjarigen zullen hun drank gewoon tijdens de gewone openingsuren inslaan, dus ze lossen hier niks mee op.
daddydj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 18:12   #6
Jelly
Vreemdeling

Standaard

@daddy dj
Hopelijk zijn ze heel kort door de bocht gegaan.
Ik zie het namelijk niet zitten dat ze dit verbod overal gaan doorvoeren!
Jelly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 18:13   #7
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Hiermee worden minderjarigen als kinderen behandelt en zullen ze zich des al te meer willen inzetten om toch volwassen over te komen of zelfs te zijn. Door bvb "lekker toch" aan drank te komen...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 18:17   #8
Matjas
Vreemdeling

Standaard

@ Daddydj

Ja, hun berichtgeving is idd nogal tendentieus, eigenlijk moet je kanslooz niet te serieus nemen. Alles wat ze schrijven is satire (mag ik hopen) Maar ze hebben wel al furore gemaakt in België. Een tijdje geleden linkten zowat alle bloggers naar hen door één of andere stunt en verleden week kwamen ze nog in opspraak met dit berichtje over de Islam.
maw, niet te serieus pakken die gasten

Het verbod is dus alleen in Brugge he mensen!

Laatst gewijzigd door Matjas : 26 maart 2008 om 18:17.
Oud 27 maart 2008, 01:00   #9
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zielig eigenlijk. En wat is de reden, concurrentie met de cafés en discotheken ?
Héél zielig, de reden ?
Alle wilden aan banden leggen, geen alcohol in de nachtwinkels, de cafés liggen al half aan banden, straks nergens sigaretten meer...iedereen thuis aan de frustratieketel en..."Bruges la Morte" !
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 01:04   #10
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Ze willen dat al langer verbieden, dacht ik. Vooral spijtig voor de nachtwinkels, het is net daaruit dat ze hun winst halen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 08:31   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
Héél zielig, de reden ?
Alle wilden aan banden leggen, geen alcohol in de nachtwinkels, de cafés liggen al half aan banden, straks nergens sigaretten meer...iedereen thuis aan de frustratieketel en..."Bruges la Morte" !
Wat verkoop van tabak betreft, neen, niemand heeft voordeel bij een verbod, en het zorgt niet voor overlast.
De verkoop van drank in nachtwinkels ligt al langer dan vandaag op de lever van de caféuitbaters. Dat een stad als Brugge liever de horeca een hand boven het hoofd houdt kan ik begrijpen. Ze vormt er een grote bron ban inkomsten. Maar verkoop van alcohol verbieden louter om concurrentiële redenen, zo ziet het er toch naar uit, vind ik toch van het goeie te veel.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 10:01   #12
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben hier evenveel tegen als tegen het rookverbod, anderzijds vind ik wel dat als het rookverbod er volledig doorkomt men ook het verbod op alcohol moet doordrijven, iedereen gelijk voor de wet
Tjeeven-redenering!

Er drinkt niemand passief mee met drinken hé.
En overlast aan derden kan worden aangepakt met de "beteugeling van"...

Dit is pure concurrentievervalsing...

Ik vind verplichte sluitingsuren OOK dikke zever.
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 10:04   #13
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Hiermee worden minderjarigen als kinderen behandelt en zullen ze zich des al te meer willen inzetten om toch volwassen over te komen of zelfs te zijn. Door bvb "lekker toch" aan drank te komen...
Goh, dit soort reactie had ik nu eens nooit van je verwacht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 10:23   #14
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

wij evolueren naar een maatschappij waar je in de bak zal vliegen voor het verkopen van sigaretten aan minderjarigen, maar waar je opschorting van straf zal krijgen na het plegen van een gewapende overval.

Dankuwel links
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 10:27   #15
69kk
Partijlid

Standaard Nachtwinkel zonder alcohol

Goeie zaak. Het "nuchter" boerenverstand is nog altijd een goeie (W.)vlaamse eigenschap. Ten andere zij moesten al die nachtwinkels afschaffen.
Zij zijn broeiaarden voor duistere zaakjes. Zij onderkruipen de normale vlaamse zelfstandigen.
69kk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 10:27   #16
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matjas Bekijk bericht
Sprakeloos. Mijn adem stokte wanneer ik deze kop las. Nooit gedacht dat VTM ooit enig nut voor mij zou hebben, maar deze keer zat ik verbouwereerd aan mijn stoel geplakt. “G… g… geen a… alc… alcohol meer in nachtwinkels?”, snikte ik. Nachtwinkels zijn een zegen! Ze zijn het enige waar u en ik nog terecht kunnen als alle cafés gesloten zijn. Zij bieden een oplossing wanneer wij niet nuchter op een fuif wensen toe te komen. Zij reiken ons een helpende hand, als de pintjes even niet binnen gaan. En altijd zonder tegenspraak of gemaar. Geen slecht woord uit de mond van nachtwinkeluitbaters, of het moest een Nederlands woord zijn. Nooit een paspoort moeten tonen, ook al waren wij nog minderjarig. Wij verstaan elkaar: u vraagt mijn paspoort niet, en ik het uwe niet. En nu wilt men daar plots de alcoholverkoop - lees: het enige waar zo een winkel goed voor is - verbieden? Voorlopig geldt het alleen in Brugge. Pech voor jullie, drie hoera-tjes voor de andere Vlamingen. Hou jullie verbod daar maar! Ik mag er niet aan denken dat het hier ingevoerd zou worden. Ik groet jullie.

Dit werd vandaag gepost op kanslooz.be.

Degoutant. Misschien moet de staat gewoon voor ons bepalen wat we eten en drinken, wanneer we gaan slapen en opstaan, waar we werken en wat we mogen denken? De ziekelijke betuttelingsdrang van tsjeven en sossen is het enige dat dringend aan banden gelegd moet worden.

Overigens: dit zit er in Leuven ook aan te komen. Van juni tot september mogen de nachtwinkels hier 's nachts ook geen alcohol verkopen. Wel voor elf uur, maar wie gaat er nu naar de nachtwinkel als het nog geen nacht is, hé.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 10:28   #17
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 69kk Bekijk bericht
Goeie zaak. Het "nuchter" boerenverstand is nog altijd een goeie (W.)vlaamse eigenschap. Ten andere zij moesten al die nachtwinkels afschaffen.
Zij zijn broeiaarden voor duistere zaakjes. Zij onderkruipen de normale vlaamse zelfstandigen.
Die allemaal met plezier van zes uur 's avonds tot drie uur 's ochtens werken?
Oud 27 maart 2008, 10:32   #18
Matjas
Vreemdeling

Standaard

De manier om overlast aan te pakken is niet de verkoop van alcohol verbieden e:s
Dat is een scheve redenering. Precies of die manne geraken ni aan drank zonder de nachtwinkels. Compleet belachelijk.
En de cafébazen moeten maar zien dat ze een meerwaarde bieden, als ze willen dat ze nog verkopen. Als ik zie in verschillende cafés, dat ze gewoon het fleske aftrekken en voor uwe neus zetten, awel, dan gaak ook liever naar de nachtwinkel. Maar voor een goe getapte pint stappek een café binnen.
Oud 27 maart 2008, 10:34   #19
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Degoutant. Misschien moet de staat gewoon voor ons bepalen wat we eten en drinken, wanneer we gaan slapen en opstaan, waar we werken en wat we mogen denken? De ziekelijke betuttelingsdrang van tsjeven en sossen is het enige dat dringend aan banden gelegd moet worden.

Overigens: dit zit er in Leuven ook aan te komen. Van juni tot september mogen de nachtwinkels hier 's nachts ook geen alcohol verkopen. Wel voor elf uur, maar wie gaat er nu naar de nachtwinkel als het nog geen nacht is, hé.
Ehm, het waren wel de paarse regeringen die het meest van al betuttelend waren hoor.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 10:36   #20
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ehm, het waren wel de paarse regeringen die het meest van al betuttelend waren hoor.
Op z'n minst op ethisch vlak al niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be