![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Unitarisme, federalisme, confederalisme.. een kat vindt er haar jongen niet meer terug..
(soms werdt unitarisme al eens gedefinieërd als provinciaal federalisme...) & dan hebben we nog de slimmerds die een Vlaamse staat wensen met een zo groot mogelijke franstalige minderheid (of duitstalige, Letzemburgischtalige & mogelijk nog Westvlaams en Limburgs als aparte talen). toen ik een jaar of 10 was en op verlof bij mijn grootouders in Hamburg vroegen mijn toenmalige vriendinnetjes Monika und Gisela om eens "belgisch" zu sprechen er bestaat al een woordenboek over "Le franglais" waarom geen frederlands ?
![]() |
#222 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik meen te weten dat velen hem tot mildering (federaal denken) hebben aangemaand maar dat hij het Unitaire nog altijd verdedigde...maar inderdaad, Ruben is iemand die met mensen werkt in plaats van met zijn eigen groot gelijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds Ruben (con)federalist geworden is, schijnt hij de BUB te willen overnemen (om naar Lijst De Decker of een andere confederale club te gaan, denk ik.)... Hans had dat op tijd door, stak er een stokje voor en krijgt nu de wind van voren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
http://www.BelgischeUnie-UnionBelge.be |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben Open VLD'er, maar ik vind het niet netjes wat Cottenjé, een notoir partijhopper (ex-VLD, ex-Vivant ex-VB, ex-Willemsfonds, ex-CD&V, ex-PRC,...) hier allemaal beweert over de eerbare mensen van BUB. Ik heb al van vele mensen in de BUB gehoord dat de afdeling West-Vlaanderen inderdaad voor een groot deel weg is, naar Cottenjé, maar dat de rest van de afdelingen er hoegenaamd niet mee gediend is dat deze parvenu hun naam blijft gebruiken... Dedecker heeft toch ook het fatsoen gehad om zijn partij niet VLD te noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer ga jij nu Nederlands leren? Ik dacht dat je dat beloofd had toen je ondervoorzitter werd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik van signalen op dat er reeds contacten zijn tussen de Heer Cottenjé de Dauphin en de Lijst Dedecker. Ik ben hier evenwel niet zeker van, dus ik geef het mee louter ter kennisgeving...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Burkide : 28 maart 2008 om 17:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ofschoon jij niet de enige bent die die geruchten hoort (vanwaar trouwens? ken jij de BUB/Belgische Beweging van dichtbij?) moeten we hier niet op de feiten vooruitlopen: Cottenjé is bij mijn weten nog geen lid van LDD.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik ken de B.U.B. noch de Belgische Beweging van erg dichtbij, maar men zegt in Brugge - en daar ken ik toch wel wat mensen - dat een samengaan op til zou zijn. Maar goed, zoals je zelf zegt: we moeten niet op de feiten vooruitlopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Minister
|
![]() Heb jij iets tegen West-Vlamingen misschien? De volkse of misschien heb je liever "boertige" West-Vlamingen hebben anders wel veel grote figuren voortgebracht, dat geldt zowel voor lang vóór 1830 als vandaag.
Laatst gewijzigd door Paracelsus : 29 maart 2008 om 00:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoeveel leden heeft BUB eigenlijk?
(beide BUB's samengeteld) |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Minister
|
![]() Het lijkt me dat Cottenjé met de meeste leden weggelopen is, terwijl Hans het met de rest van het partijgestel moet doen, aan de hand van de informatie die hier te vinden is. Dat is waarschijnlijk onvoldoende dus het blijft koffiedik kijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat sprak hij dan wel ? Duits ?
![]() |
#237 | |
Gouverneur
|
![]() ik weet niet hoeveel leden BUB nu heeft maar mocht er sprake zijn van een stabiele partij dan hadden ze nu waarschijnlijk een 1000 tal leden.
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Gouverneur
|
![]() Ofschoon jij niet de enige bent die die geruchten hoort (vanwaar trouwens?) moeten we hier niet op de feiten vooruitlopen: Cottenjé is bij mijn weten geen (con)federalist.
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Minister
|
![]() Vanuit Hans' fief bekeken zijn alle niet-Brusselse inwoners van het land "boertig", de West-Vlamingen op de eerste plaats. Racisme is de kern van het Belgicisme en de Belgische staat, en dat zal niet veranderen zolang we Brussel toelaten een dominerende rol in de Belgische staat te spelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |