![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Private gevangenissen.
Naar Europese normen. De laagstbiedende krijgt de job. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Laat gewoon iedereen zijn straf uitzitten in eigen land. Ongeacht waar ze veroordeeld zijn. Om de transportkosten te betalen kunnen ze maar zelf werken tijdens hun straf, daarmee is er een nuttige bezigheidstherapie gecreeerd.
Schaf in eens ook de wet lejeune af en voer de doodstraf weer in. Zeker voor smeerlappen zoals Dutroux en Fourniret. Liefst zo pijnlijk en langzaam mogelijk! ![]() Cellen huren in het buitenland...waar halen ze het?? Binnenkort krijgen de nieuwe gedetineerden een reisfoldertje met de plaatsen in europa waar hij zou willen zitten inclusief plaatselijke specialiteiten en een zonneterras. Typisch belgisch. Alle rechten voor de misdadigers terwijl de slachtoffers genegeerd worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() 37,2% van de gevangenen zijn mensen in voorhechtenis. Mensen die (nog) niet veroordeeld zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laat de VB-ers maar over hun gevangenissen in Marokko nadenken... Leesplezier verzekerd! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik weet dat politici veel slimmer zijn dan ik, daarom dat ze volgend stukje begrijpen, terwijl ik er kop noch staart aan kan krijgen:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Dus deed Onmogelinks haar werk niet goed.
Er zijn nog opgeslotenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() your point being?
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Belgische aborigal criminelen sturen naar het moederland en favoriete vakantieland van criminele Nieuwe Belgen, dat zou de linkse kerk niet zien zitten hoor : een nieuwe vorm van kolonisatie en imperialisme. Foei! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Als we proberen minder mensen in voorhechtenis te nemen, vermindert het aantal gevangenen, en hebben we misschien geen tekort aan cellen meer.
voor 2006 : 37,2% van 9.597 gevangenen = 3570 mensen in de gevangenis die niet veroordeeld zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds is het steeds maar bijbouwen van cellen ook een valse oplossing, want er zullen er nooit genoeg zijn. Het geboefte zal vlugger groeien dan de nieuwe cellen... Welke oplossing? Via strenger immigratiebeleid niet meer iedereen hier zomaar laten binnenwaaien - serieuze rem zetten op de "familieherenigingen" - en last but not least: tien jaar onbesproken aanwezigheid vooraleer "Belg" te worden, zoniet meteen de deur uit (zonder dat ze hier nog tien jaar en langer als "illegaal" kunnen blijven rondlopen). Doe er nog bovenop: wie hier nu al rondloopt zonder Belg te zijn en een gangster blijkt te zijn: buiten. Bepaalde landen willen hun eigen gespuis niet meer terug? Geen enkele inwoner van dat land hier nog binnen laten. Maar daarvoor moeten we het lef hebben om onze kruipende politici bij de volgende verkiezingen aan de kant te zetten. Veel slechter kan het echt niet worden met anderen! Tenzij voor bepaalde "betrokkenen".. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel - sorry
Laatst gewijzigd door andev : 29 maart 2008 om 19:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we nu eens nadenken over het onzinnige karakter van een dief 'weg te steken'?
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan maar liever den bak in. Aan welke oplossing had jij gedacht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we dus al diegenen die niet in de gevangenis zitten in voorhechtenis serieuzer aanpakken zullen we al een stuk verder staan... en is er op termijn meer tijd over om zich met de voorhechtenisgevallen bezig te houden. U had nog moeten er aan toevoegen: en ze zijn Belg ! en ze zijn hier geboren! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie, stel, ik steel van u 100 euro. Ik word gevat. Wat is beter; dat ik u 200 euro teruggeef, of dat jij je 100 euro niét terug ziet, dat ik een dagje op het politiebureau doorbreng en 'klaar is kees'?
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat bedoel je met "die krijgen tegenwerking door diezelfden die die arme gevangen boeven zo veel mogelijk in bescherming willen nemen uiteraard" Je bedoelt toch niet dat een verdachte geen rechten mag hebben? Ik hoop dat je voorstander bent van een eerlijke rechtsgang. Wat bedoel je met "en ze zijn Belg ! en ze zijn hier geboren!" Verder wens ik zelf te bepalen wat ik moet toevoegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en de roeispanen verbinden met een dynamo die energie levert voor de andere gevangenissen, dat is een win-winsituatie ![]() www.neutr-on.be |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Citaat:
![]() In the end maakt het niet uit want de periode van voorhechtenis wordt meegerekend in de uiteindelijk straf, vb: man wordt opgepakt, zit twee jaar voorhechtenis in afwachting van zijn proces, en wordt dan veroordeeld tot vijftien jaar => man moet nog drie jaar zitten, want door wet-Lejeune wordt 15 jaar gereduceerd tot 5 jaar en daarvan wordt dan nog eens de twee jaar voorhechtenis afgetrokken.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 29 maart 2008 om 20:16. |
||
![]() |
![]() |