![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#202 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Vreemdeling
|
De "arme mens" zal wel doorhebben als hij systematisch gekloot wordt. Net zoals de "arme mens" wel tot een bepaald punt door zal hebben als hij door een staatsgeleide politie systematisch gekloot wordt.
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
|
Het zijn jouw aannames: dat hij �*lle media kan omkopen. Journalisten zijn namelijk altijd geïnteresseerd in een smeuïg verhaal, zeker als ze de primeur hebben. Het is jouw aanname dat Bill Gates alle nieuwskanalen kan tegenhouden.
|
|
|
|
#207 |
|
Vreemdeling
|
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
|
Dat was nochtans het businessmodel van bv. de VOC. Indien ik mij niet vergiste, was de VOC 1 van de meest succesvolle private organisaties in de menselijke geschiedenis qua kapitaal accumuleren.
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Nee. Je stapt naar zo'n firma om je vervelende buurman vol lood te laten pompen. Wie gaat zo'n firma tegenhouden als er geen rechtsstaat is?
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 29 maart 2008 om 21:17. |
|
|
|
|
|
#210 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
en wat als een of ander bedrijf het monopolie krijgt op ordehandhaving? Waar zijn we dan beland?
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 29 maart 2008 om 21:18. |
|
|
|
|
|
#211 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#212 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 29 maart 2008 om 21:22. |
|
|
|
|
|
#213 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Dit is namelijk waar elk libertarisch experiment op de lange duur mee eindigt, na 5000 jaar moeizame vooruitgang, veel ups en downs, en onnoemelijk veel oorlogen en leed. Met een rechtsstaat zoals de onze.
Maar Percalion en AdrianHealy stellen voor om dat allemaal te schrappen, en weer vanaf 0 te beginnen. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 29 maart 2008 om 21:27. |
|
|
|
|
|
#214 |
|
|
Met dat verschil dat de staat een hogere rationaliteit belichaamt en daardoor wel de civiele ruimte kan laten in stand houden.
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
Gouverneur
|
Dan zie ik toch maar weinig pure monopolies. Uitgezondert een aantal natuurlijke monopolies, maar ik denk niet dat de optimale schaal voor een beveiligingsfirma: 1 voor alle belgen is.
|
|
|
|
|
|
#216 | |||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Misschien moet jij eens beter leren lezen. Dat zijn allemaal voorbeelden van de staat die binnen de grenzen van haar eigen legaliteit zware midaden pleegde.
Ooit vroeg iemand me: "vertel me, wat is nu sociaal zijn?" Ik antwoordde hem: "liberaal zijn" Laatst gewijzigd door the_special_one : 29 maart 2008 om 22:02. |
|
|
|
|
|
|
#218 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#219 | |
|
|
Citaat:
Is het eigenlijk wel de bedoeling dat het libertarisme beter is dan het huidige systeem? Of niet. (Zo niet, dan heb ik vaak voor niets met je gediscussieerd.) Dus: denk je dat het libertarisme een verbetering is tov de huidige situatie. Zo ja, voor wie?
|
|
|
|
|
#220 | |
|
|
Citaat:
De argumenten houden steek... als je in een land woont waar de regering zo corrupt is dat het geen naam meer heeft en je dagelijks moet vrezen voor je leven. Nu is het een beetje vechten tegen een onzichtbare vijand (die hun nochtans de hand reikt).
|
|
|