![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In ieder geval; gij moogt dat vertrouwen. Ik neem het als een verkeerd begrepen klassenbelang. Ik denk dat Marx dat zei, niet? Ge zit objectief verkeerd, maar dat mag van mij. Volgens mij gunnen Marxisten dat laatste zelfs niet. Enfin, toch niet de geen die de Groothen Revolutie willen. Die gaan het de arbeiderkes ne ke uitleggen wat hun klassebelang is! In ieder geval, ik ben een arbeider. Ik ben niet geïnteresseerd.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 30 maart 2008 om 06:26. |
||
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wel wat?
Je hebt een grote verbeelding als het komt op een libertaire samenleving en je vindt dat de staat de strijd inderdaad niét weghaalt maar leuker maakt. Leuk voor jou, toch?
|
|
|
|
|
#243 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
neen, niet identiek. In onze democratische welvaartstaat heeft hij rechten. In uw liberale hel heeft hij helemaal geen rechten.
|
|
|
|
#244 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#245 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik stel vast dat op de simpele vraag Vertel jij me dan maar eens hoe je de toepassing van de wet van de sterkste/meest bewapende gaat voorkomen. Concreet eh. Geen libertair esotherisch gezever over Vrije Contracten en Natuurrechten. geen enkel zinnig antwoord komt. |
|
|
|
|
|
|
#246 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Hij praat over een situatie zonder staat.
|
|
|
|
#248 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
De eerste toestand is in feite de libertarische. De enige conclusie is dus, dat onder een libertarisch systeem, op de lange duur, de mensen zich SPONTAAN zullen organiseren tot een staat. Precies omdat ze geen tijd en zin hebben om zelf in te staan voor de organisatie van hun eigen veiligheid, recht, etc... In ruil moeten we daar dan belastingen voor betalen. In dit land veel te veel belastingen, maar dat is een andere discussie. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 30 maart 2008 om 12:47. |
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
Provinciaal Statenlid
|
De Nu-situatie in geen staat hebben is wel een beetje anders dan de Toen-situatie van geen regering hebben me dunkt.
|
|
|
#250 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#251 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Het is toch nogal evident dat de maatschappij nu er enigzins anders uitziet dan deze toen de meeste staten de macht grepen.
De transportmogelijkheden, informatemogelijkheden, ... zijn veel diverser en beter in kwaliteit wat het veel makkelijker maakt iemand die het niet zo nauw neemt met het non-agressie axioma te stoppen (of te ontwijken) dan het toen was geweest. En zelfs als je datniet aanvaard, zoals we al eerder hebben aangegeven in verschillende discussies omtrent de mogelijkheden van zo'n staat is er 1000 jaar lang wel een quasi anarchistische staat geweest die dat statuut enkel kwijt is geraakt door brutale verovering.
|
|
|
#252 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
![]() De toegangspoort tot de Civiele Ruimte.
|
|
|
|
|
#253 | |
|
|
Citaat:
Want voor zover ik weet, zijn staten er gekomen door verovering, niet door mensen die zich "organiseren tot een staat" - tja, de machthebbers wel natuurlijk, dié organiseren zich tot een staat, maar dat geldt niet voor de onderdanen. Ach, laat ook maar. De staat belichaamt immers een hogere rationaliteit, dat spreekt voor zich.
|
|
|
|
|
#254 | |
|
|
Citaat:
Hoor ik nu nog gelach, of gaan we nog eens, en het begint serieus te vervelen als historicus, de staat gelijkstellen als een esoterisch kwaad? Laatst gewijzigd door Praetorian : 30 maart 2008 om 12:55. |
|
|
|
|
|
|
#255 |
|
|
Ik snap trouwens Pelgrims probleem niet echt: als de staat in handen van de heersende klasse is, en als de klassenstrijd ongenadig hard zou worden zonder staat, dan lijkt me dat juist een droomscenario voor echte marxisten.
|
|
|
|
#256 | |
|
|
Citaat:
![]() Prentjes galore.
|
|
|
|
|
#257 | |
|
|
Citaat:
*kuch* |
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
|
Voor het libertarisme is het koninklijk absolutisme, of het feodalisme, of eender welke andere meester-slaafverhouding overigens evengoed verwerpelijk. Maar goed, de natiestaat heeft een hogere rationaliteit natuurlijk, dat spreekt vanzelf.
|
|
|
|
#259 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#260 |
|
|
Indien ze het niet had, zou je ook geen onderscheid maken tussen private en civiele ruimte, waardoor geheel de verschuiving van feodaliteit naar modernisme voor jou totaal irrelevant is. En dan pas zit je compleet, maar dan ook compleet in het ijle te praten. Dan kan jij om het even wat beweren en nooit enige rekenschap afleggen tegenover wat nu daadwerkelijk historisch gebeurde. Misschien is dat de bedoeling.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 30 maart 2008 om 13:00. |
|
|
|