Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 22 maart 2008, 11:34   #301
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
meen je nu dat in alle europese landen het even eenvoudig is om je papiertje "iek pen pelg" op te halen tussen de halal beenhouwer en de halal bakker?

Het zal je misschien verbazen maar in Nederland is het alvast de bedoeling om op VOORHAND een inburgeringscursus te volgen OP EIGEN KOSTEN.
Dit is het nieuwe beleid , maar zeker niet zo onder de vorige (paarse) coalities in Nederland ....Ook hier zal er een verstrenging komen van de snel-belg wet . En tegelijk wellicht een versoepeling om migratie die past voor onze economie gemakkelijker te maken ...
Oud 22 maart 2008, 13:18   #302
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Dit is het nieuwe beleid , maar zeker niet zo onder de vorige (paarse) coalities in Nederland ....Ook hier zal er een verstrenging komen van de snel-belg wet . En tegelijk wellicht een versoepeling om migratie die past voor onze economie gemakkelijker te maken ...
neemt niet weg dat hier de snel belgwet er duidelijk alleen is gekomen met als enige doel het VB wind uit de zeilen te nemen. Slechts in zeer beperkte maten, en veel minder dan verwacht, was het succes van de maatregel.

Een Vlaming die een echte Vlaming is weet wat hem te doen staat, eieren voor je geld kiezenin plaats van zich te engageren met gangsterachtige poker spelers. Die hebben nu met hun pokerbluf wel één rondje kunnen winnen maar we zullen zien wat de toekomst zal brengen.
Garry is offline  
Oud 22 maart 2008, 14:15   #303
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Onvoorstelbaar hoe sommigen in staat zijn , zichzelf een rad voor de ogen te draaien en met wat voor kutargumenten.
Je houdt het niet voor mogelijk.
Aan de inhoud van deze reaktie tegen mijn sinische opmerking, word ik gewaar dat de Stab ofwel erg dom is en on-Vlaams (op het vlak van het verstaan van dubbele bodems enz.), ofwel blind-van-woede zo erg dat hij mensen die medestanders kunnen zijn gaat beschouwen als vijanden.
Chot ja, d'r moeten er van alle soorten zijn. Maar sommige soorten zijn wel gekonsentreerd in sommige partijen. En als die opmerking je stoort, beschouw dat dat maar als het gevolg van je eigen reaktie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 22 maart 2008, 14:34   #304
Don Quichote
Banneling

Standaard

De CVP was de arrogantie zelf.
Noemden zichzelf indertijd heel hoofs "regeringspartij".

Maar verloren gaandeweg hun kiezers.
Acht jaren oppositie was een opdoffer...hadden ze nooit meegemaakt.

Geen probleem.
Kartel met Nva en de Vlaamse kaart trekken....
De macht komt weer in het vizier.

Nu alleen nog waarmaken, zonder dat de kiezer vol walging wegvlucht.

Ik zit op het randje van mijn stoel.
Don Quichote is offline  
Oud 23 maart 2008, 21:45   #305
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Aan de inhoud van deze reaktie tegen mijn sinische opmerking, word ik gewaar dat de Stab ofwel erg dom is en on-Vlaams (op het vlak van het verstaan van dubbele bodems enz.), ofwel blind-van-woede zo erg dat hij mensen die medestanders kunnen zijn gaat beschouwen als vijanden.
Chot ja, d'r moeten er van alle soorten zijn. Maar sommige soorten zijn wel gekonsentreerd in sommige partijen. En als die opmerking je stoort, beschouw dat dat maar als het gevolg van je eigen reaktie.

Stab is noch dom, noch blind van woede.
Jij bent zo blind als een mol of zo naiëf als een klein kind, ofwel alletwee.

Is BHV, waar jij ook al zo gerust in was, ondertussen zonder prijs gesplitst?
Oud 23 maart 2008, 21:48   #306
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

By the way. Smaken de paaseieren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Al duusd keer heb ik gezegd dat de proof off the pudding is in the eating. Met andere woorden - zoals het er nu voorstaat - verwacht ik eersteklas paaseieren te mogen smullen, want voor minder doen we het niet.

http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=77
Oud 25 maart 2008, 21:27   #307
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
de vraag stelt zich dus : wie is het efficientst ? NV-A of VB ? VB mag niks, NV-A mag eigenlijk veel maar doet het verkeerde.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Het iemand te kakken zetten heeft niets te maken met wie op wie stemde. Het kartel heeft gewoonweg heel Vlaanderen te kakken gezet. Aan iedere Vlaming om dat nu af te straffen maar of dat ook zal gebeuren is nog de vraag.
Een kartel tussen VB en N-VA is niet erg zinvol. Of er nu 20% of 25% van de zetels in het Cordon Sanitair zitten maakt niet zoveel uit.
Maar of de N-VA de macht heeft een vlaamse meerderheid voor de regering te vormen of te verhinderen maakt erg veel uit! Het kleine N-VA heeft veel momenteel meer macht dan het VB. De N-VA kan deze zomer de regering laten vallen, terwijl het VB niets kan beginnen.
De N-VA moet in de eerste plaats de N-VA-stemmers tevreden stellen (en dat doen ze ook), maar niet de VB-stemmers.

Op het moment das VB+LDD+N-VA een meerderheid hebben in Vlaanderen zal LDD+N-VA een minderheidsregering vormen (met steun van VB) en heel snel de vlaamse onafhankelijkheid uitroepen. Tot die tijd heeft het geen zin om toenadering te zoeken. Het is beter eerst een brede (en democratische) basis voor vlaamse onafhankelijkheid te kreëren, en dat is de core-business van de N-VA.

Het is sowieso goed om de CD&V nog een paar maanden laten spartelen tegen de franstaligen. Des te beter wordt het de Vlamingen bewust dat België verleden tijd is. Op het ogenblik zijn de peilingen voor GVHS, Open-VLD en CD&V nog prima en voor het VB slecht. Dat kan over een paar maanden weer heel anders liggen. Geduld is een schone zaak, je kunt een echte grote vis pas binnenhalen als de tijd rijp is en de vis aan de haak is, en BDW weet dat.
Alles meteen blokkeren (de VB methode) is volgens mij niet de effektiefste strategie. Het is het beste om op de trein mee te rijden en op het juiste moment aan de noodrem te trekken. En BDW heeft de komende maanden de handrem (oftewel de stekker) in de hand en heel België wacht af op één eenvoudige handbeweging de komende zomer. Geduld is een schone zaak, en BDW is een meester van de juiste timing....
schaker is offline  
Oud 26 maart 2008, 00:03   #308
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geduld is een schone zaak, en BDW is een meester van de juiste timing....
hij heeft zich alvast midden op de baan gezet. Ik heb wel bewondering voor Ward de Bever tegenwoordig.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 27 maart 2008, 07:30   #309
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Het is het beste om op de trein mee te rijden en op het juiste moment aan de noodrem te trekken. En BDW heeft de komende maanden de handrem (oftewel de stekker) in de hand en heel België wacht af op één eenvoudige handbeweging de komende zomer. Geduld is een schone zaak, en BDW is een meester van de juiste timing....
Juiste timing, 't zal wel.
Als op stille zaterdag 's morgens het interview van YL verschijnt waarin ie verklaart dat cd&v zich niet zal laten gijzelen door n-va, keurt BDW (hij niet , zijn partij) 's namiddags de regeringsverklaring goed.
Eén dag later laten de Franstaligen partijvoorzitters doodleuk weten dat men voor een staatshervorming (hervormingpje) best drie jaren uitmeet.
Zes maanden heeft het geduurd, tot december, en het spel was uit.
BDWs vogeltje is gekooid.
Oud 27 maart 2008, 17:32   #310
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
BDWs vogeltje is gekooid.
Nee, hoor. De N-VA is dan wel klein, maar heeft nog een goede troef in handen.
Als de franstaligen deze zomer NIET akkoord gaan met een grote staatshervorming, dan zal de N-VA de steun aan de regering opzeggen, zodat deze geen meerderheid heeft aan vlaamse kant. YLT zal de kolen uit het vuur moeten halen, en BDW hoeft alleen maar op het juiste moment voor of tegen te stemmen, en de N-VA kan dat ook in alle vrijheid doen. Ze krijgen van alle kanten enorme druk (kartel, VB, PS), maar trekken zich daar niets van aan.
Dat de kleine N-VA zich in zo'n gewichtige positie kon manuvreren is uniek. En natuurlijk is Reynders gefrusteerd, want de N-VA heeft momenteel meer invloed dan de grote regeringspartij MR.

Ik denk dat BDW de stekker eruit trekt als de grote meerderheid van de Vlamingen het spuugzat is en opnieuw wil stemmen. Let wel: dat moment is nog steeds niet bereikt, laat U niet verwarren door de gekleurde reakties in dit forum.

.
Oud 30 maart 2008, 01:50   #311
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Nee, hoor. De N-VA is dan wel klein, maar heeft nog een goede troef in handen.
Als de franstaligen deze zomer NIET akkoord gaan met een grote staatshervorming, dan zal de N-VA de steun aan de regering opzeggen, zodat deze geen meerderheid heeft aan vlaamse kant. YLT zal de kolen uit het vuur moeten halen, en BDW hoeft alleen maar op het juiste moment voor of tegen te stemmen, en de N-VA kan dat ook in alle vrijheid doen. Ze krijgen van alle kanten enorme druk (kartel, VB, PS), maar trekken zich daar niets van aan.
Dat de kleine N-VA zich in zo'n gewichtige positie kon manuvreren is uniek. En natuurlijk is Reynders gefrusteerd, want de N-VA heeft momenteel meer invloed dan de grote regeringspartij MR.

Ik denk dat BDW de stekker eruit trekt als de grote meerderheid van de Vlamingen het spuugzat is en opnieuw wil stemmen. Let wel: dat moment is nog steeds niet bereikt, laat U niet verwarren door de gekleurde reakties in dit forum.

.
Ik zal jou aan deze uitspraak herinneren als de N-VA haar steun NIET opzegt deze zomer, ook al zal er ook dan geen sardientje in de pan liggen.
Oud 30 maart 2008, 12:35   #312
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Bart De Wever in Knack : “Laten we zeggen dat we in september moeten weten waar we aan toe zijn"
Dat ziet er alleszins al niet veelbelovend uit.
Oud 30 maart 2008, 12:40   #313
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bart De Wever in Knack : “Laten we zeggen dat we in september moeten weten waar we aan toe zijn"
Dat begint stilaan hoe langer hoe meer te lijken op de BHV-soap van drie jaar terug...
Zwartengeel is offline  
Oud 30 maart 2008, 12:45   #314
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allee, ze beginnen hun kazak te keren, de smeerlappen. als n-va goedkeurt kunnen ze den boom in, de vraag is alleen ..... gaan ze goedkeuren ? electoraal zou dat wel eens een doodsteek kunnen zijn.

hun afwachtende houding laat natuurlijk veel toe, aan ons om op een bepaald moment onze n-va-stem in het water te smijten en te veranderen in een VB-stem. ( was heel de tijd van plan om n-va ook eens iets te gunnen, maar ze blijven iets te lang bezig op de lange baan, en als je de interviews mag geloven, ..... )

http://www.indiancountrytoday.com/

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 30 maart 2008 om 12:46.
the outlaw torn is offline  
Oud 30 maart 2008, 13:30   #315
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allee, ze beginnen hun kazak te keren, de smeerlappen.
Dit taalgebruik vind ik niet echt bevorderlijk voor een goeie verstandhouding onder Vlaamsgezinden.
Voorlopig kunnen we ons gelukkig prijzen dat ondertussen België niet versterkt uit de crisis komt.
Oud 30 maart 2008, 19:18   #316
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit taalgebruik vind ik niet echt bevorderlijk voor een goeie verstandhouding onder Vlaamsgezinden.
Het voortdurende verleggen van de deadline op een vingerknip van de Franstaligen ook niet.

Citaat:
Voorlopig kunnen we ons gelukkig prijzen dat ondertussen België niet versterkt uit de crisis komt.
Nochtans heeft DeWever Belgique al twee keer helpen overleven door Verhofstadt en Leterme in het zadel te helpen.
Oud 30 maart 2008, 20:26   #317
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Laat ons dat het "Shiltzsyndroom" noemen.

En dat is allemaal om tegen het VB te strijden, BDW op zijn goddelijke missie.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 31 maart 2008, 15:19   #318
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Leterme I is een fait d'hiver.
Haalt die de zomer?
forzaflandria is offline  
Oud 1 april 2008, 15:03   #319
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
allee, ze beginnen hun kazak te keren, de smeerlappen. als n-va goedkeurt kunnen ze den boom in, de vraag is alleen ..... gaan ze goedkeuren ? electoraal zou dat wel eens een doodsteek kunnen zijn.

hun afwachtende houding laat natuurlijk veel toe, aan ons om op een bepaald moment onze n-va-stem in het water te smijten en te veranderen in een VB-stem. ( was heel de tijd van plan om n-va ook eens iets te gunnen, maar ze blijven iets te lang bezig op de lange baan, en als je de interviews mag geloven, ..... )
Ik zie dat BDW consequent de N-VA lijn vervolgt en de separatisten in de kaart speelt. De Belgische bevolking is bang om "België op te blazen" (VB methode). Daarom spreekt BDW van "België laten verdampen", dit is wat momenteel gebeurt en waarvoor de Vlamingen niet bang zijn. Dus niets met "kazak te keren" of "de smeerlappen" bij de N-VA.

Zoals ik hierboven al heb beweerd: het is belangrijk dat het CD&V weer kapot loopt op de franstaligen, pas daarna kan het kartel het confederalisme of zelfs seperatisme verkopen. Op dit moment is een meerderheid daar nog niet klaar voor!!

Met het VB zijn de belgisten en franstaligen al klaar: een eenvoudig Cordon Sanitaire en het hele VB is machteloos. Een stem op het VB heeft misschien wel symbolische waarde, maar geen politieke invloed.
Waarom denk je dat de franstaligen zo giftig zijn op het N-VA binnen het kartel? Dit laat zich namelijk niet elimineren in een CS (omdat het geen facisten/racisten zijn, maar democraten) en is uiteindelijk toch dodelijk gif voor België.
Het N-VA moet zich distantiëren van het VB, zodat het N-VA een echt alternatief is voor anti-facistische kiezers.

Een staat die al eeuwen bestaat kan men niet in relatief korte tijd opheffen. Zie het als een schaakpartij: met strategie en opbouw een goede basis creëren. Een mat-kombinatie kan men pas uitvoeren als de figuren op het juiste moment op de juiste plaats staan. Ik vertrouw op het strategische timing-gevoel van BDW, mede omdat er geen effektief alternatief is.
BDW staat op het moment op het voetbalveld en speelt de partij van zijn leven. Het VB is publiek en joelt alleen maar.

PS: ik woon inmiddels iets zuidelijker; september is voor mij ook nog een zomer-maand.
schaker is offline  
Oud 1 april 2008, 19:30   #320
sb213718
Vreemdeling

Standaard Leterme 1

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 Bekijk bericht
Te zot voor woorden, je reinste kiezersbedrog

Geen splitsing bhv, geen staatshervorming, dezelfde waanzinnige transferten, PS terug in de regering, belastingsdruk nog altijd top in de wereld, pensioenen belachelijk laag, onduidelijkheid over standpunt regularisering, geen afschaffing wet-lejeune, enz... enz...

Alle kiezersbeloften overboord gegooid.

Hoe Leterme nog met opgeheven hoofd onder de mensen kan komen is mij een raadsel

Ik hoop dat deze regering zo snel mogelijk valt en dat de mensen nu eens stoppen met op die "traditionele" partijen te stemmen. Ik walg ervan.

Winnaars: De Walen
Verliezers: De Vlamingen (zoals altijd)
sb213718 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be