![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval denk ik dat te luide muziek perfect bestraft (of vergoed) kan worden, in een vrije samenleving.
![]() |
![]() |
![]() |
#582 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#583 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#584 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen, u hoeft enkel toe te lichten hoe in uw libertarisch systeem voorkomen zal worden dat die bomma's de dupe zullen worden van de café-uitbater. Indien u daar geen concreet antwoord op kan geven, moeten wij wel aannemen dat u dat niet zal kunnen voorkomen.
Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 2 april 2008 om 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#585 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het een beetje beu aan het geraken hoe libertariërs hier steeds met zogenaamde argumenten afkomen die in feite terug te brengen zijn naar kritieken op de staat. "In een staat is dat ook zo" "is er dan in een staat geen verkrachting?" "in een staat heb je ook geen zekerheid" ... Er is dus veel meer nagedacht over de staat dan het alternatief. De enige concrete is lombas, die hier duidelijk bewijst waar zijn consequentie ligt: er is dan ook geen nood tot ethiek. Maar dat hoor ik enkel van lombas, omdat hij er tenminste niet voor terugschrikt.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 2 april 2008 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je kan je kind evengoed ergens onderbrengen waar het niet zal verhongeren, en dat hoeft je geen geld te kosten. De kwestie is mij eerder of je vindt dat je een noodlijdende persoon, die niet voor zichzelf kan zorgen, mag laten liggen sterven. En, ruimer, hoe ouderschap gezien wordt door u en andere libertariërs.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 2 april 2008 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoop dat er andere mensen zijn die het graag wél willen uitleggen.
![]() |
![]() |
#589 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als haar beleid je niet aanstaat bestaan er nog altijd drukkingsmiddelen om te voorkomen dat ze doorgaat met haar beleid. Heden ten dage zijn die wat in onbruik geraakt (ik vind dat we met z'n allen maar heel moeilijk te mobiliseren zijn), maar daar kan de overheid zelf niet veel aan doen. Je weet best dat ik het huidige systeem niet perfect vindt. Maar dat is nu eenmaal zo. Zoals je weet zou ik me persoonlijk daar zelfs liever niet bij neerleggen, al zijn mijn ambities sterk verminderd. M�*�*r waar het mij om te doen is dat het libertarisme me absoluut geen verbetering lijkt van dat systeem, integendeel. Indien een systeem inefficiënt is, lijkt het me overdreven om dat volledig te verwerpen. Maar zoals ik hier ook al zei begrijp ik dat inefficiëntie vd overheid wel koren op de molen is van extremistisch gedachtengoed. Citaat:
Citaat:
Dat hele plichten vs rechten gedoe (nl ik moét bijdragen vd overheid en dat is dus diefstal. Of in onze terminologie: de locus of control?) is voor mij slechts camouflage om het bovenstaande zo goed mogelijk verkoopbaar te krijgen. Daar het meestal om economisten gaat, kennen die mensen ook wat van marketing, dat moet je goed in je achterhoofd houden. ![]() Citaat:
Citaat:
Tof trouwens dat je onmiddellijk vanalles afleidt. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 april 2008 om 14:32. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |
|
![]() Citaat:
Als de overheid zoveel mogelijk sociale verschillen probeert te minimaliseren, dan worden de verschillen veroorzaakt door erfelijkheid alleen maar groter.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 april 2008 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of, ze kunnen vragen aan die café-uitbater om de muziek wat stiller te zetten, zoals nu. Ze kunnen verhuizen. Ze kunnen een rechtbank inhuren die die café-uitbater kan veroordelen (en dan met de zware jongens erop af als 'ie niet gehoorzaamd.) Etc. hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat dat iets iets is voor de samenleving als die er nu eenmaal is. In ieder geval; positieve rechten afleiden, daar sta ik afkerig tegenover.
![]() |
![]() |
![]() |
#593 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ahnee, wacht, want waarschijnlijk staat dat er niet, hé. Wat er wél staat is dat ik allerlei manieren probeer uit te dokteren om te voorkomen dat kinderen verwaarloosd worden, omdat ik mij niet bij die situatie wens neer te leggen. In ieder geval heb ik al meer dan genoeg proberen uit te leggen - op een ander, niet toegankelijk forum - hoe een vrije samenleving, die de desbetreffende richtlijn van 'kinderen verwaarlozen mag' - tóch kan optreden tegen kinderverwaarlozers, zonder recht te breken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#595 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval; als hij vindt dat hij onrecht ondergaat, houdt niemand hem tegen om zelf iets of iemand te contacteren om zijn belangen te vertegenwoordigen, hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#596 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ohja; Groentje-18; kleine hint.
Mijn blog niet als hét (enige mogelijke) libertarisme nemen, integendeel. Meer zelfs: mijn blog niet als mijn libertarisme per sé nemen. Ik ben 19, ik ben de wereld nog maar wat aan't verkennen, ze.
![]() |
![]() |
![]() |
#597 | |
|
![]() Citaat:
![]() Recht inhuren? een juridische huurling? bwahahahah... Onafhankelijkheid troef. Wat als die rechtbank meer krijgt van de uitbater? Waarom zou die de uitbater dan geen gelijk geven? De uitbater heeft het "recht" om te proberen. De rechtbank toch ook om te ontvangen? Maw: quis custodiet ipses custodies? Simpel: de meest biedende.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 2 april 2008 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#598 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() The most invisible hand is the one that doesn't exist at all.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 2 april 2008 om 15:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#599 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een slecht begrip van recht en van een rechtbank in een competitieve markt.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 2 april 2008 om 15:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#600 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |