![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och hier, spuit 7 geeft ook eens water.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#662 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
#663 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hemel, ik denk. Dank U dat U dat wil toegeven.
Citaat:
Citaat:
Leest U ook de handleiding voor de microgolf oven als U uw TV wil gebruiken? Citaat:
Citaat:
Maar in mijn Arabische koran staan de versen mooi in de volgorde dat men ze wil laten lezen, niet de chronologische volgorde waarin Mohamed (of zijn opvolger) ze opgeschreven heeft. Maar ik zeg niet dat er fouten instaan in Soera 12 van hoofdstuk 4 AN-NISA, ik vraag waar ik in de fout ga. Als ik al in de fout ga. U zegt dat ik in de fout ga, en de Tafseer bij de Soera moet lezen. Helaas is mijn Koran niet voorzien van Tafseren, alleen Soera's en de inleiding die duidelijk stelt dat de Koran de onvoorwaardelijke waarheid is. Een ander punt is dat de Islam geen priesters kent zoals de christenen. Maar dat de Imans gewoon mensen zijn die de hadj hebben gemaakt, en Arabisch kunnen lezen, zodanig ze de koran kunnen voorlezen aan de ongeletterden of de andere kinderen van het boek die nog een kans op bekering hebben. Aangezien U aangeeft Arabisch te kunnen lezen, maar dat de kans dat U de hadj gemaakt hebt minimaal is, ga ik toch vragen, hoe legt U dan Soera 12 van AN-NISA uit aan me?
![]() |
![]() |
#664 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat de wetenschap vandaag wel erg waarschijnlijk maakt is dat het universum ooit begonnen is door een zgnde. Oerknal. Dit is ontdekt door de wetenschappers Penzias en Wilson door kosmische achtergrondstraling. Men heeft zo komaf gemaakt met het geloof dat het heelal statish en oneindig is binnen wetenschappelijke kringen. Wat er vóór die Oerknal gebeurde is natuurlijk iets wat buiten mijn kennis reikt, toch is het antwoord 'God' een blinde speculatie IMO, want de natuurkunde is best een ingewikkelde wetenschap dat op zich moeilijk te doorgronden is. Echter, mensen die willen geloven dat het een schepper is, doen het maar. Wat IMO echt naïef en blind is, is de overlast van bewijzen voor de evolutietheorie uit de biologie, chemie, archeologie, paleologie, etc... negeren. Theoretisch gezien is abiogenese (leven ontstaan uit complexer vormende moleculen) evenmin moeilijk te verklaren. Dit is geen kwestie van speculatie of blind geloof zoals vele theïsten soms beweren; het steunt wel degelijk op bewijzen. Dit is wat ik zo gevaarlijk vind in overtuigd zijn in een 'waarheid' die gebaseerd is op een boek uit een tijdperk waarin het menselijk begrip ver achterstond op vandaag. In de islam is dit voor�*l gevaarlijk gezien beeldspraak dat maar lijkt op late ontdekkingen, bezien wordt als het zgnde. 'onwrikbare bewijs' dat wetenschap en de Qu'ran in complete (?)overeenstemming met elkaar zijn. Dit wordt op goedkope manier aangenomen.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 april 2008 om 11:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#665 | ||||
Gouverneur
|
![]() volgens mij begrijpen wij elkaar verkeerd.
Citaat:
http://www.waterlandstichting.nl/bestanden/bouali.pdf Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#666 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De eerste en tweede verklaring zijn voor mij duidelijk onmogelijk. het is ondenkbaar dat iets wat een begin in de tijd heeft, uit het niets voorkomt of door niets gemaakt is. het is voor mij ook ondenkbaar dat het zichzelf creeert. het heelal en alles wat daarin is, kan zichzelf daarom niet geschapen hebben en kan ook niet door toeval ontstaan zijn. wat mij betreft is de conclusie duidelijk. het heelal en alles wat zich daarin beveeldt, heeft zijn ontstaan aan een Schepper of Maker te danken. U, als mens, als onderdeel van het heelal heeft daarom uw bestaan een een schepper te danken. soms kan de mens denken dat het van een ander wezen afstamt, of dat huun oorsprong in het water ligt, of dat er een grote explosie (''de big bang'') is geweest en alles toevallig op de juiste plaats is terecht gekomen geeft geen echt antwoord op de vraag over de oorsprong van het heelal met alles daarin en de mens inbegrepen. ik kan daarom concluderen dat elke wereldbeeld dat het bestaan van een Schepper ontkent of niet accepteert, geen juist wereld beeld is Citaat:
als je wilt zal ik een antwoord geven.
![]() |
![]() |
#667 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jazker doet weer zijn best om de primitiviteit van de Verkavelingsvlaam te illustreren. Hij heeft ook zoals gewoonlijk de discussie niet gevolgd: het ging over psychiatrische hulp.
Laatst gewijzigd door Kallikles : 2 april 2008 om 18:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#668 |
Gouverneur
|
![]() die spuit 7 heb jezelf nodig, heb je iemand nodig die je moet beprikken?
instanties genoeg in elke hoek van de straat, die willen het graag voor je doen. ![]() you go girl ![]()
I'm telling you jukst like the doctor told you!!- reset your brain ![]() Laatst gewijzigd door undiscovered : 2 april 2008 om 18:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#669 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#670 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#671 |
Gouverneur
|
![]() @scarabeieda
dit is jou OT: Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis is het niet beter om het zo op te schrijven : Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk persoon kreeg een tong, maar jammer genoeg weinigen kregen een verstand. Disticha Catonis
![]() |
#672 |
Gouverneur
|
![]() echt?
![]() |
#673 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#674 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Undiscovered
Ik denk, en ik denk dat U sarcasme nog niet begrijpt, daar niet van. Hierbij verwijs ik dus naar mijn "Hemel, ik denk" uitspraak. Wat betreft het PDF stukje dat U me aanwees? Gelezen en niet echt koranwaarheidsminnend gevonden. Allemaal rozegeur en maneschijn. Komt niet overeen met de realiteit. Of er lopen zeer veel door de duivel bezetenen rond die altijd maar brullen "Inch"Allah, Allah ackbar" enzoveel meer. Om zo de zeer lieve en vriendelijke islamtische godsdienst absoluut de grond in te boren. De schrijfster van dat stukje geeft aan dat ze het trouwens lekker vind door haar man geslagen te worden, en in die zin komt het zakdoekje niet voor. Een knipoogje naar een beetje sadomasochisme ofzo? Niet dat ik daar iets tegen heb, wat mensen doen in hun leven is niet mijn zorg, tenzij het invloed heeft op mijn leven. Trouwens, dat moet lukken, dat AN-NISA ook gaat over huwelijkstrouw en de vele mogelijkheden voor mannen om vrouwen te straffen binnen het huwelijk, en de onmogelijkheid van de vrouw om hun heer en meester te straffen. Trouwens, hoe mevrouw Bouali van de Koran aanbevolen duimdikke stok, niet te zwiepend, maar ook niet te hard een zakdoek maakt En het goddelijke verbod om op die manier een vrouw te verminken(klinkt dat even lekker, terwijl het uitgieten van potten zuur over gezichten niet onbekend is in de meer extreme islamitische gebieden, voor zover de vrouwen niet gewoon gedood worden) gewoon niet bij vermeld. Citaat:
Of leest U ook uw Microgolfoven handleiding in bokkesprongen om Uw TV te gebruiken? Ik ga er van uit dat Mohamed, vooral in de beginperiode zijn status als Profeet, vrede zij met hem, de levenssituatie van velen wou verbeteren. En komt de vers 4.12, die ik aanhaalde als discusiepunt, nu over als discriminered ten opzichte van vrouwen, maar was het een enorme sprong voorwaards in die omgeving en tijd. Allah zij geprezen, eindelijk vrouwen die toch iets mogen erven. Maar dat brengt me nog steeds niet dichter bij het Islamitisch begrijpen van AN-NISA 4.12 Ik had gehoopt dat U me in de juiste richting kon sturen.
![]() |
![]() |
#675 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nog meer weet ik ook dat "God" als enig alternatief naar voren schuiven wel vaker werd gedaan bij vraagtekens. Vaak bleek het wel te verklaren in een later stadium en bleek het in tegenspraak met de heilige geschriften, die volgens hun theïstische aanhanger de onomkeerbare waarheid zou zijn. Citaat:
In de Sovjet-Unie werd deze theorie verboden om verschillende redenen (op straffe van arbeid in werkkampen tot executie). De hoofdreden was omdat het volgens hen een Schepper zou inhouden wat niet naar de zin van hun doctrine van 'gelijkheid' was; de andere reden was omdat het een 'westerse' theorie was (ondanks het feit dat een Rus 5 jaar vóór Lemaître bewijsvoeringen poneerde voor een eindig heelal). Citaat:
![]() Het heeft volgens mij meestal roots bij het observeren van hemellichamen als de zon en andere sterren en planeten. Toch ben ik altijd geïnteresseerd in wat leeft bij gelovigen.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 april 2008 om 21:55. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#676 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je ook nog eens iets anders dan constant op de man spelen ? In het voetbal krijg je daar anders ferme rode kaarten voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#677 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() en als ze het niet kan halen, vlieg je op de negeerlijst, denk eraan eh ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#678 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() I couldn't care less. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#679 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, is het uw vriendinnetje niet?
![]()
![]() |
![]() |
#680 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Och hier, spuit 7 geeft ook nog eens water.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 3 april 2008 om 05:21. |
||
![]() |
![]() |