![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Welke (belgische)partijen steunden de VS-interventie in Cambodja ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit in tegenstelling tot uw uitgebreide ervaring als trouwe inwoner van de DDR?
![]() |
#103 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Naar uw eigen schrijven in deze draad zou ge met de VS toch geen zaken willen doen. Bovendien wens ik nog op te merken dat Cuba met de andere 6 miljard mensen op de wereld wel kan handelen. Het lijkt dan ook eerder een loos excuus te zijn.
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ding wordt 'embargo' genoemd, en treft trouwens ook de Amerikanen zelf. Een tijd geleden was ik op een feestje buiten de VS, waar een Brit Cubaanse sigaren aanbood, waarop de Amerikaan in het gezelschap opmerkte dat hij voor het roken daarvan in de gevangenis zou kunnen geraken. Ik vond dat toch spijtig voor die man, dat die die vrijheid niet meende te hebben. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 maart 2008 om 09:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Spijtig dat U het niet zo spijtig vindt dat de Cubaan bijna geen enkele vrijheid heeft... Laatst gewijzigd door Chipie : 22 maart 2008 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Meende' schreef ik omdat ik niet zeker ben of hij dat slechts dacht of dat het effectief zo is dat een cubaanse sigaar roken, zelfs buiten de VS, voor een US citizen strafbaar is. Hij hield in ieder geval voet bij stuk bij de reaktie van ongeloof van verschillende mensen. Het feit dat hij dat 'meende' alleen al vond ik spijtig voor hem. Ik begrijp echt je cynisme in deze niet goed. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 maart 2008 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cuba nam niet deel aan WOII, net zomin als bvb. Kenya of Haiti... dat lijkt me een non-argument. Zoals ik al zelf zei het Cubaanse systeem heeft weinig welvaart gecreëerd, in vergelijking met Europa maar ook in vergelijking met bvb. de Sovjet-Unie of China. Hetgeen ik nu ga zeggen kan racistisch lijken, maar zo bedoel ik het echt niet. In Cuba is een heel groot deel van de bevolking minstens gedeeltelijk van Afrikaanse origine, en ik ken geen enkel "zwart" land waar het economisch goed gaat, behalve misschien de Bahamas of zo. Hard werken, sparen, plannen, etc. zit niet echt in hun bloed kun je zeggen, hoewel er natuurlijk uitzonderingen zijn. Mensen van Afrikaanse origine (en die ook in die cultuur opgegroeid zijn) hebben een andere levensvisie, de oude "slavenmentaliteit" zit er nog in. Het is geen toeval volgens mij dat grotendeels blanke (met "blank" in Cuba bedoelen ze eigenlijk mulatten) steden als Cienfuegos veruit de meest welvarende van Cuba zijn, terwijl de "Oriente", waar bijna uitsluitend zwarten leven, veruit de armste streek is. Dat gezegd zijnde, is er toch een groot verschil tussen zwarten in Latijns-Amerika en zwarten in Afrika. Van alle "zwarte" landen in de wereld, is Cuba toch een van de welvarendste, samen met de Dominicaanse republiek en Jamaica. Je ziet ook steeds in Latijns-Amerika, Cuba inbegrepen, dat de elite blank is, daaronder staan de mestiezen (tussen blank en inheems, heb je niet in Cuba, waar de Spanjaarden alle indianen hebben uitgemoord), daaronder de mulatten, dan de inheemsen, en helemaal onderaan de zwarten. Dat is natuurlijk niet de enige reden waarom Cuba geen economische tijger is geworden, maar het speelt toch wel mee volgens mij. Dat is toch de opinie van veel "blanke" Cubanen. Laatst gewijzigd door tomm : 22 maart 2008 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() De voornaamste reden is nochtans heel simpel;
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kom hier maar heel weinig 'communisten' tegen op dit continent hoor. Mensen roepen niet om een 'systeem' maar om rechten en oplossingen voor hun problemen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 maart 2008 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, wat mensen overal ter wereld willen is een oplossing voor hun problemen, het systeem zelf doet er zo niet toe. Ik denk dat het communisme op zich een goed systeem is, het biedt mensen zekerheid en zorgt voor een noodzakelijke herverdeling van de welvaart, het vernietigt ook onderdrukkende structuren zoals kerk, grootgrondbezit en andere vormen van uitbuiting en bedrog, maar het moet voldoende ruimte laten voor persoonlijk initiatief en voldoende verbonden zijn met de rest van de wereld. Het kan, zoals China en Vietnam bewijzen. U lijkt me een verstandig iemand die kennis van zaken heeft, wat lijkt volgens U de beste oplossing voor de problemen in Bolivië bvb.? Is Morales goed bezig? Laatst gewijzigd door tomm : 23 maart 2008 om 00:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar ja, de burgers hebben het daar goed... Niet alleen heeft men er geen recht op vrije meningsuiting, maar wordt de doodstraf ook nergers meer toegepast, is het leven op het platteland echt schandalig arm te noemen en is de kloof tussen rijk en arm praktisch nergens groter... En nergens zijn de werkomstandigheden van de arbeider (in communistisch landen wordt die armbeider genoemd) slechter... En ze zijn ook niet bevreesd een Tibetaan tussen hun boterham te leggen... ![]() Overal waar het communisme het voor het zeggen heeft/had ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 23 maart 2008 om 05:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over Morales vindt ik het nog te vroeg om te oordelen. Hij is ondertussen 2 jaar aan de macht. De 5 presidenten voor hem speelden het niet klaar zo lang hun regering samen te houden. Er zijn wel destabiliserende krachten aan het werk die de soevereiniteit van het land pogen te ondermijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
onder druk zijn gezet... heeft de PVDA ook nog iets in te brengen ter zijner verdediging van hun standpunt pro genocide polpot-regime ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Minister-President
|
![]() Het was een lichtelijke overdrijving om iets te verduidelijken. Hoe heet dat weer in het Nederlands?
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De pVDA is pro-China hé, en China steunde toen Pol Pot.
|
![]() |
![]() |