![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Gematigde christenen en joden bestaan... maar een gematigde moslim kan per definitie niet bestaan omdat die dan zichzelf uitsluit uit de moslimgemeenschap. De definities van 'moslim' en 'moslimgemeenschap' vind je in de Koran en nergens anders.
![]() |
![]() |
#382 | |||||||||||||||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
1) Bestaat er zoiets als een gematigde moslim? 2) Als gematigde moslims bestaan, welk aandeel maken zij dan uit van de totale internationale moslimgemeenschap? Om op vraag 1 te kunnen antwoorden moet je eerst een definitie afspreken voor de term "gematigde moslim". Ik zie twee mogelijke definities, en misschien ligt in het bestaan van deze twee mogelijkheden al één van de mogelijke oorzaken van de voortdurende polemiek over deze vraag. Een eerste mogelijke definitie is dat "gematigde moslims" moslims zijn die zich niet begeven aan extreme/illegale daden of uitspraken, gebaseerd op hun geloof. Met andere woorden mensen die zich op basis van hun moslim-zijn niet naar buiten toe op een gewelddadige en illegale wijze gedragen. (Wel even bij vermelden dat ik met "illegaal" dan refereer naar de wetten zoals ze hier in België gelden.) Bij deze definitie slaat de term "gematigd" dus op waarneembaar gedrag. Een tweede mogelijke definitie is dat gematigde moslims in hun geloofsbelevenis afstand nemen van een aantal dogmatische leerstellingen die niet stroken met een democratische rechtsstaat. Het gaat dan niet noodzakelijk over waarneembaar gedrag, maar over de persoonlijke interpretatie die een moslim geeft aan de leer. De term "gematigd" slaat hier dus eerder op een innerlijke beleving. Alhoewel er voor beide definities iets te zeggen valt is er een probleem met de tweede: ze is namelijk heel moeilijk in de praktijk te gebruiken. Uiterlijk zal het gedrag van een gematigde moslim bij beide definities identiek zijn, maar de innerlijke motivatie die bij de tweede het criterium vormt is alleen te achterhalen als men de persoon in kwestie persoonlijk en goed kent. Daarom ben ik ervan overtuigd dat alleen de eerste definitie bruikbaar is, en dat we de gematigdheid van iemand dus moeten beoordelen op zijn of haar daden en publieke uitspraken, en niet op zijn vermoede ingesteldheid. Dat principe wordt trouwens ook in een bredere zin toegepast door het gerecht: iemands schuld wordt beoordeeld op basis van feiten, niet op basis van vermoede intenties. Als we de eerste definitie accepteren, dan zijn we meteen ook verplicht om alle moslims die zich niet schuldig maken aan illegale gedragingen of uitspraken op basis van hun geloof als gematigd te erkennen. Doen we dat niet, dan zijn we het intentieproces aan het maken van miljoenen mensen, en dat strookt niet met de democratische waarden die we hoog willen houden. Want iemand als "niet-gematigd" en dus als "extremistisch" bestempelen is niet zomaar een onschuldige titel. Het houdt een beschuldiging en een aanklacht in. Om uiteindelijk op vraag 1 terug te komen: Als we de eerste "gedragsgebaseerde" definitie van gematigdheid weerhouden, dan moeten we op basis van observeerbare feiten aannemen dat een grote meerderheid van de moslims gematigd is. Er zijn mensen, ook op dit forum, die op vraag 1 zonder verpinken "nee" zouden antwoorden. Het is dan aan deze mensen om bewijzen (feiten, daden, enz.) voor te leggen die deze beschuldiging hard maken. En de feiten spreken hen massaal tegen. Het antwoord op vraag 2 vloeit voort uit het antwoord op vraag 1: wie op 1 "nee" antwoordt, ongeacht de realiteit, zegt eigenlijk dat alle (werkelijk alle) moslims extremisten zijn. Dus dat maakt vraag 2 overbodig. Wie bereid is om mensen op hun gedrag te beoordelen, zal moeten toegeven dat de meeste moslims in onze maatschappij hun religie niet aangrijpen om zich gewelddadig en illegaal te gedragen. Het antwoord op 2 zal in dat geval dus onontkomelijk zijn dat de gematigden een grote meerderheid uitmaken. Citaat:
Nog eens, beoordeel mensen op hun daden, niet op hun vermoede intenties. En als je resultaten van een rondvraag gebruikt als argumentatie (en ik wil die best aanvaarden), dan moet je wel een volledige bron geven. Let ook op dat zelfs al klopt die uitspraak dat "vele" moslims zeggen dat ze de sharia zouden verkiezen, dan nog doen ze met die uitspraak niets illegaals. Ook even vermelden, hoewel ik het eindeloos discussiëren over de tekst een doodlopend spoor vind naar het vinden van een oplossing voor de bestaande problemen, dat uitspraken als "de haatverzen in de koran" enz. het verkeerde beeld scheppen dat dat boek niets anders dan moord en doodslag bevat, dit terwijl er ook heel waardevolle zaken in staan, zowel inhoudelijk als vanuit literair oogpunt. Citaat:
Citaat:
De vraag welke verzen letterlijk en welke figuurlijk dienen te worden gelezen is ook relevant voor andere religieuze teksten. Gerard Reve onderscheidde in een essay over religie waarvan ik de naam kwijt ben 3 mogelijke lezingen: 1) de letterlijke (als beeld van de realiteit) 2) de metaforische (als beeld voor een andere realiteit) 3) de symbolische (als beeld voor een mysterie dat ondoorgrondelijk blijft) Alleen extremistische idioten (zowel islamieten als tegenstanders van de islam) houden vast aan de letterlijke lezing en missen dus eigenlijk een heel stuk van de betekenis(sen) van bepaalde passages. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je de Koran een "pamflet" begint te noemen dan ben je met zodanig bizarre definities bezig dat een normale discussie niet meer mogelijk is. Je gebruikt die term hier om de Koran -waarvan ik mij niet van het idee kan ontdoen dat die voor jou zo'n beetje de fysische kern van alle kwaad in het heelal is- gelijk te schakelen met puur politieke propaganda. Dat beeld klopt niet, en dat weet je ook wel. En dan ga je verder met het beschuldigen van een meerderheid van alle moslims van actieve medeplichtigheid aan misdaden. Gaat dat niet een beetje ver? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat zit zo: Als je de these aanhoudt dat elke vorm van islam totaal incompatibel is met democratie (wat jij eigenlijk zegt), dan wordt het onmogelijk om aan die these conclusies of acties te koppelen die passen binnen het democratisch kader. Want welke conclusies kan je daar eigenlijk uit trekken? Hoe kan je dan het probleem van die incompatibiliteit oplossen denk je? Zoveel opties heb je dan niet, want moslims gaan niet spontaan hun religie afzweren en de Koran opstoken. Je moet in dat geval dus noodzakelijkerwijs ondemocratische maatregelen overwegen: het deporteren van alle moslims, of het verbieden van de islam in ons land. Veel meer kan je niet bedenken. Je gaat dan dus linea recta naar een actieve discriminatie van moslims. En dat is gewoon onaanvaardbaar, daar kan je mee akkoord gaan hoop ik? We leven in een democratie en we verplichten onszelf om binnen dat democratisch kader te blijven. DUS moeten we de vrijheid van godsdienst strikt respecteren, DUS moeten we mensen alleen op hun daden en niet op hun ideeën beoordelen, DUS mogen we geen valse beschuldigingen uiten en mensen willekeurig bekladden en stigmatiseren omwille van hun religieuze keuze. De teneur van je antwoord is nog steeds heel sterk doordrongen van vooroordelen Diego. Als je nu gewoon eens nuchter kijkt naar de realiteit, naar het gedrag van de gemiddelde moslim hier in België. Kan je dan eerlijk zeggen dat we hier met wandelende tijdbommen of gevaarlijke fanatici te doen hebben? Ik zie vooral veel gewone gezinnen, mannen (met of zonder baard), vrouwen (met of zonder hoofddoek) en kinderen met gewone levens, die het doorgaans niet te breed hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Burger
|
![]() De mythe van de gematige Moslim:
http://www.jihadwatch.org/archives/007376.php http://www.islam-watch.org/alamgirhu...IslamWest5.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
"Van vreemde afkomst = de som van de huidige nog als vreemdeling ingeschrevene + tussen 1980 en 2005 van nationaliteit naar Belg veranderde + het geboortesaldo van de nieuwe Belgen (nataliteit - mortaliteit) - emigratie (terugvertrek van nieuwe Belgen).... " zie http://www.npdata.be/Data/Misdrijven...n-misdrijf.htm een bijlage van http://www.npdata.be/BuG/22/BuG-22.htm Citaat:
Voor je verklaringen uitsluit, of geeft, lees eens wat onderzoeken. Ik durf niet zomaar verklaringen te geven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook Jos Verhulst heeft toen serieus weerwerk geleverd. Het zou misschien nog nuttiger zijn om zijn opmerking hierover even door te nemen: http://www.brusselsjournal.com/node/977 Lees vooral het ganse artikel, maar toch een klein stukje: Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 april 2008 om 20:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het artikel dat jij aanhaalt doet dit niet. Het geeft eerder kritiek op de krantenartikels onder de titel "“Hoe hoger het % van Marokkaanse of Turkse afkomst in een gemeente hoe lager het % misdrijven in die gemeente” Lees ook eens het antwoord aan Jos Verhulst http://www.npdata.be/Data/Misdrijven/Antwoord.htm http://www.npdata.be/Data/Misdrijven/Antwoord%202.htm Voor alle duidelijkheid: de cijfers zelf worden niet in twijfel getrokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() doe eens een search op www.kifkif.be, daar staat in het forum ergens het krantenartikel voor zover ik me herinner.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 4 april 2008 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is kritiek over hoe de cijfers worden geïnterpreteerd betreffende "hoe meer vreemdelingen, hoe minder misdrijven" Iedereen (van de vernoemden) is het erover eens dat je niet kan stellen dat er een lineair verband is, dat het vooroordeel zou bevestigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Partijlid
|
![]() [quote]
Citaat:
Toegegeven, de factor 21 moet niet vermeerderd worden om de verhouding uit te drukken tussen het aantal veroordelingen opgelopen door en autochtoon en een Marokkaan. Wat niet wegneemt dat een Marokkaan (onverminderd) 21 keer frequenter veroordeeld wordt dan een autochtone Belg. Toch wel een buitenissig verschil, de autochtone/allochtone evenredigheden (intellectuele armoede, probleemoplossend onvermogen, ...) in acht genomen. Socio-economische redenen spelen mee, zeldzaam zijn diegenen die hieraan twijfelen. Nog zeldzamer zijn diegenen die er aan twijfelen dat er geen culturele grond is voor het buitenissig verschil. Wie uitpakt met de stelling dat het stevig aandeel van (bijvoorbeeld) Marokkanen in de misdaadcijfer enkel door achterstelling kan verklaard worden, kan zich verwachten aan een bulderlach van het Kiel tot de Brugse Poort, en een monkellach onder academici die zich onledig lieten in deze stof. Nu, u riskeert zich liever niet aan een oordeel. U houdt het liever bij een comfortabel opzij kijken. Maar zie, niet iedereen deelt uw benauwdheid om verklaringen te geven. Ene Van San heeft minder last van een kennisfobie en leverde onderzoek waarvan we de resultaten kunnen lezen. Net wat u aanraadt: eens wat onderzoeken lezen. Weer moet ik u gelijk geven. Behalve Van San lees ik ook De Morgen. Lees ik vandaag toch wel niet dat “... we er moet op letten dat we in de sociale opleidingen niet allen het accent leggen van begrijpen van andere culturen. Veel mensen zijn nog altijd bang om vreemdelingen te ver- of beoordelen. Terwijl dat zeker op het openbaar vervoer nodig is en een teken is dat je je gesprekspartner ernstig neemt”. Dit citaat lichtte ik uit een interview met antropologe Ruth Soenen. U die mij aanraadt om onderzoeken te lezen, u zal het mij niet kwalijk nemen dat ik uit de woorden van onderzoeker Soenen alleen maar kan concluderen dat u tot het type behoort dat in zijn broek schijt als het debat over de andere culturen zich aandient. Wellicht bent u ook het type dat opzij kijkt als op een bus iemand gemolesteerd wordt; u durft geen verklaringen geven, laat staan handelen. En krachtens Soenen neemt u de “gesprekspartner” (lees: allochtoon) niet ernstig. Zie, Artisjok, wat er gebeurt als mensen onderzoeken lezen: ze kunnen dan alleen maar vaststellen dat u een schijtluis bent die in de allochtoon geen ernstige gesprekspartner ziet. Zo, en nu ga ik nog wat onderzoeken lezen. Benieuwd wat ik nog des mensen te weten kom. Ik houd u op hoogte, Artisjok. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | ||||||||||||||||||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De meeste Duitse burgers waren destijds ook 'gematigd' en ook deden ook niks verkeerd, maar ze vormden wel het steunkader waarin het nazisme kon bloeien en groeien, met de bekende gevolgen vandien. Ook zij geloofden in hun 'profeet' die het duizendjarig Rijk en nog vanalles beloofde en de bij meeste Duitsers kreeg ook Mein Kampf en een foto van de auteur, een ereplaats in huis. Zelfverklaarde uitverkorenheid tov andersdenkenden was een statement dat alle oorzaken en gevolgen doordrong, net als in de islam. En degenen die gruweldaden pleegden of hiermee instemden tgo 'de niet-nazi's, waren ook heel brave burgers waaronder veel gelovigen, die u met plezier uw vertrouwen zou geschonken hebben en waarvan u ook niet zou vermoeden, dat ze zich later zouden verlagen tot gruweldaden of steun verlenen aan de uitvoerders ervan. De kritische Duitsers die niet alles zomaar slikten, konden niets anders dan lijdzaam toezien, eveneens wegens de veroordeling tot hoogverraad dat hieraan vasthing. De parallel met de islam is treffend, al zal u ea islam-sympatico's dit uiteraard weer een microtrauma bezorgen. Citaat:
Sorry voor de ev confusie hierover. Citaat:
Het negeren of minimaliseren hiervan, maakt het daarom niet minder waar. Voor de opkomst van het extreme nazisme, ontbrak ook elke vorm van bewijs. Ook toen werden verontruste burgers niet geloofd, want de nazi's pleegden in het begin ook geen misdaden hoewel de initiele potentie ertoe, werd aangewakkerd door de uitspraken en opgetekende visioenen van hun furherprofeet. Citaat:
Verder is er idd niks illegaals aan, maar het geeft te denken voor wanneer moslims hier in de meerderheid zullen zijn, ipv slechts met 'velen'. Citaat:
Want het westen kan blijkbaar toch wel wat goeie raad gebruiken, vooral vanuit inhoudelijk oogpunt. Snor er eens een paar op die we in een democratie nog niet (mogen) toepassen, Doki ? Citaat:
Citaat:
De misdaadcijfers zullen dan wsl een inflatie te zien geven als nooit tevoren. Ik ben dan ook van mening, dat het niet-islamitische Europa geen behoefte heeft aan de buurtelijke aanwezigheid van zulke sujetten. U soms wel ?, En mss niet echt poco-minded, maar zo komt er wat adem- en spreekruimte vrij, waarin dat debat tussen de zgn gematigde moslims en niet-moslims kan opstarten. Citaat:
Ook nog bedankt voor de flateuze toekenning van de idiotenstatus. Zo extreem selectief, had ik uw oordeelsvermogen nooit kunnen inschatten. Btw: waren de tegenstanders van het nazisme ook extremistische idioten ? Citaat:
De koran moet in alle openheid worden onderzocht naar de maatschappelijke toepassing ervan in het leven van vandaag , zowel voor moslims als voor de gevolgen voor niet-moslims, hoewel voortreffende islamologen hier al lijvige studies over hebben gepubliceerd, die meestal minder fraai zijn dan u zou willen wensen. Citaat:
Trouwens, beste Doki, heeft u zelf ooit al eens zo'n bewonderenswaardige poging ondernomen ? Vooral eens doen, je leert ontzaglijk meer, dan van ellenlange discussies met niet-moslims. Citaat:
Voorts verklaar je in vorige posts dat je weinig afweet van de islam, Mohammed niet zo goed kent, niets weet over de zaak De Moor en de omstandigheden waarin zijn moordenaar werd gearresteerd en de koran beschouw je als slechts vanuit historische context, zonder rekening te houden met de invloed ervan op mensen, die deze teksten vanaf de geboorte ingelepeld krijgen, alle teksten dus, ook de hate talk. Verder weet je geen absoluut geen raad, met de moslim-extremisten hier in Europa die van praten niet willen weten, maar je ziet er voor de rest geen graten in, om mij de even de les te spellen ivm mijn democratisch gevoel. Voor je dat belerende vingertje hard maakt, zal ik je de mogelijkheid geven om deze onderwerpingsideologie eens van dichtbij te lezen, uit onverdachte bron: http://www.xs4all.nl/%7Epvdmomin/koran.html#47 Hierin kan je wsl ook de 'waardevolle zaken' vinden, die ik je hierboven al eens vroeg op te snorren. Good luck. Na de lezing ervan, kun je deze goddelijke verzen dan eens vergelijken met bv de door u eveneens hooggeprezen URvdM: http://www.unhchr.ch/udhr/lang/dut.htm Pas dan na lezing van beide teksten, mag u uw gratuite bewering staven, niet eerder. Nog een goede raad: geloofwaardigheid kun je maar eenmaal verliezen Citaat:
Citaat:
De kritische of uittredingswensende moslims kan je dat eigenlijk niet echt kwalijk nemen, daar zij verdomd goed weten dat zo'n daad van bewuste zelfkeuze gelijk staat aan hoogverraad in eigen rangen, u duidelijk niet. Nee hoor, uw interpretatie van mijn 'vertaling' klopt wel degelijk. Citaat:
Als die extremisten en crimi's zouden verdwijnen (zie boven), dan durf ik zelfs te hopen dat Europa er een stuk leefbaarder en socialer op zou worden, zowel voor de resterende moslims als de autochtonen. Citaat:
Oeps, bijna uw verklaring vergeten, die aangaf dat u de islam niet zo goed kende en er dus wsl ook geen samenhangende dossiers erover las. Citaat:
Komt de moslims blijkbaar beter uit dan ons... Citaat:
'k Zal morgen of zo eens een linkske van die vrome jongen doorsturen, zodat u er dan ev wel over kunt meespreken. Citaat:
Tot zover reikt het intellectueel-morele drama, van degenen, veelal linkse atheisten, die de islam met open deuren ontvangen. Citaat:
Of is dat ook geen democratisch recht ? Citaat:
Citaat:
Nergens anders ter wereld is het voor hen zo goed leven als hier, zelfs niet in hun thuislanden, gezien weinigen er terug naartoe willen emigreren. Word het dan eens stilaan geen tijd, dat onze vrome moslim-medeburgers deze ruime toenaderingen eveneens constructief te benaderen en hun extremistische mede-moslims tot de orde roepen ? En is dat ook niet-democratisch ? Citaat:
Net zoals hier gebeurt (is) bij de katholieken. Seculariseren of het hier afbollen, is dan ook de enige optie en ook volgens getuigenissen van ex-moslims, die de islam van binnenuit hebben leren kennen en niet alleen vanuit uw beperkte 'historische context' ervan. Ga je die ex-moslims dan ook een ondemocratische en racistische houding onder de neus wrijven ? Echte democratie, Doki, vereist tevens een hoge mate van intellectuele eerlijkheid en ook hier is een even extremistische houding, als noodzakelijke tegenkracht gewenst. Citaat:
Zelfs de democratisch gezinde moslims alhier, heb ik er ook nog niet op horen reclameren. U wel soms ? En ondemocratische maatregelen nemen ? U neemt een loopje met de naakte feiten Hier een staaltje van vrijheidsbeleving, als niet-moslim in een moslimland anno 2008. Leve de islam!: http://www.answering-islam.org/Dutch...slimwereld.htm Citaat:
In dit geval zal binnen enkele generaties, uw verplichte democratische toepassing en het volgens uw aanvoelen van het daaraan inherente verbod op elk verbod, samen met de UVRvdM, aan de hoogste boom in de omgeving bungelen, massaal opgetrokken door koranciterende islamitische 'democraten'. Deze schets vraagt echter wel een iets ruimere islamkennis, dan de louter historische context ervan. Citaat:
Vooral de grotere maatschappelijke en sociale marginaliteit is waar, in tegenstelling tot ander groepen van nieuwe inwijkelingen, die doorgaans minder van hun gevoelige oren maken en beter integreren, presteren op school, werk en opbouw van een normaal leven, meestal zonder de beklemmende inmenging van een god met een pak langgeteende adepten... Verder kan uw oordeel over mij in feite een beetje gestolen worden, net zoals u wsl ook de mijne kunt missen als kiespijn. Ik neem er dan ook ruim genoegen mee, om het hier bij te houden, al zou ik het waarderen, mocht je van de inhoud der meegegeven links iets geleerd hebben. Verder verschijnen er op dit forum dagelijks onderbouwde info, feiten en links over de islam, zowel voor als tegen. Na een paar maanden zul je dan wel voldoende kennis hebben over de islam en kan je al dan niet je huidige mening herzien of ongewijzigd laten. Dat zou ik pas een democratische daad vinden, ipv jezelf als vrij gevoelig en automatisch alle mensen vertrouwend te omschrijven en je jezelf hierdoor automatisch in het linkse kamp situeert. Voor de rest zal de toekomst uitwijzen, wie er van ons het dichtste bij zat and thats it. Hierbij hoop ik dat u als rasechte en verdraagzame democraat, enige literaire soepelheid en begrip kunt opbrengen, voor de ondertussen wel enorm lekkende vulling van m'n afgestofte kroontjespen, die mi echter weinig of geen afbreuk doet aan de duiding van het onderwerp. Dank hiervoor. U verder nog een lang en prettig leven toewensend, ![]() Diego ![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 5 april 2008 om 02:56. |
||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik riskeer me niet om een oordeel te vellen over de oorzaken, omdat ik daar niet genoeg over weet. Er is nog niet voldoende onderzoek naar gedaan. De onderzoekers zelf zeggen dat ze niet genoeg gedetailleerde cijfers hebben. Er zijn enkele indicaties naar de oorzaken, meer niet. Als je een citaat aanhaalt, gelieve de link mee te geven, want ik lees graag de context. Het strekt u niet tot eer om mij een schijtluis te noemen. Gelieve uw veronderstellingen en gescheld aan mijn adres in het vervolg achterwege te laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
Staatssecretaris
|
![]() Een forum kan nooit racistisch zijn, de gebruikers daarintegen wel.
Ik ga niet zeggen dat hier geen racisten zitten, maar het is dan ook een politiek forum en racisme is een politieke stroming.
![]() |
#393 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Diego,
De geprikkelde toon van je antwoord zegt bijna evenveel als de inhoud ervan. Ik was begonnen aan een gedetailleerd antwoord, maar heb uiteindelijk besloten dat het geen nut meer heeft om hier nog verder in detail op in te gaan. De reden van mijn besluit is dat je in deze laatste bijdrage nu eindelijk zonder schroom en in alle openheid de bruine ideologische soep serveert die het VB al decennialang in haar keukens brouwt. Ik denk dat deze twee onderstaande uitspraken van jou glashelder maken hoeveel respect je eigenlijk hebt voor de principes van de democratie, die je beweert zo hoog in aanzien te houden: Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik vind Diego zeker geen extreem figuur. Staat altijd open voor discussie. Ik begin te vermoeden dat jij zelf extremist bent, een extreem-tolerante. Het begrip "verdraagzaamheid" is blijkbaar het heilige der heiligen voor mensen als jij, zelfs al komt die van één kant: wij moeten verdraagzaam zijn. Het is als Hilde Sabbe die zich afvraagt of een agent wel een goede ontmijner is tijdens aggressieve feiten. We stellen onszelf steeds meer in vraag, om tegemoet te komen aan redeloze vragen en feiten. Een agent dient om de orde te bewaren. Als die optreedt bij verstoring van de orde, en Sabbe stelt zich daar vragen bij, dan is zij even extremist. Extreem-verdraagzaam, noem ik dat. Ik vind het prachtig als literatuur, die bruine soep, waar je het over hebt, maar het is enkel uiterlijke opsmuk voor inhoudelijke armoede. Ik wil u niet beledigen, ik vind u een aangenaam gesprekspartner, en u kunt mensen op een rustige manier confronteren met zichzelf (i.c. mezelf), maar u bent niet minder extremist dan de extremisten die u zo hartsgrondig verfoeit. Alleen staat u aan de andere kant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Moet ik daar dan mijn schouders bij ophalen Floppy? Ik zie niet in hoe mijn afwijzing van aantastingen van democratische principes als daar zijn het niet aanvaarden van intentieprocessen zelf een soort van "extremisme" vormen zoals jij beweert, maar ik sta open voor de argumentatie hiervan.
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |||
|
![]() Citaat:
Wat let je ? Nogmaals ter uwer herinnering: http://www.xs4all.nl/%7Epvdmomin/koran.html#47 http://www.unhchr.ch/udhr/lang/dut.htm Ik ben echt benieuwd naar jouw mening daarover en vermoed dat ik niet de enige ben. Citaat:
Citaat:
En voor de rest, hoe diep jouw extreme zelfhaat ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het voorbeeld is er misschien over, maar het principe is hetzelfde. Als in Nederlandse moskeeën gepredikt wordt dat ze TEGEN democratie en liberalisme zijn, mogen we dan een vermoeden hebben van hun intenties? Als 40 % van de Britse moslims voor invoering van de sharia is, mogen we dan een vermoeden hebben van hun intenties? Ik geloof dat de zgn gematigde moslims, in geval van een conflict (in Europa) tussen ongelovigen en gelovigen-van-de-harde lijn, zullen kiezen voor hun geloof. Ook al is dat van de harde lijn. Kijk eens naar het volgende voorbeeld: Citaat:
O, gij die gelooft, sluit niet innige vriendschap buiten uw kring. Laat staan dat ze tegen hun medegelovigen zouden strijden... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vreemd trouwens dat je zo geïnteresseerd bent in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, wanneer uit je vorige uitspraken blijkt dat je zelfs de Belgische grondwet voor een wel zeer ruime interpretatie vatbaar acht. Extreme zelfhaat? Dus wie niet bereid is tot het fnuiken van de godsdienstvrijheid is automatisch slachtoffer van een mysterieuze "extreme zelfhaat"? Ik koester echt geen zelfhaat hoor. Het idee.
![]() |
![]() |
![]() |
#399 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ergun Top is dan ook net als de Turkse unie een grijze wolf. Nationalisten dus. Het antwoord komt dan ook niet echt als een verassing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
|
![]() De berichtgeving gaat door; aan de vruchten kent men de boom. De dhimmies subsidiëren shar�*a en aanverwante zaken zoals terrorisme. Van de site van PVV/Wilders:
Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 6 april 2008 om 21:20. |
|
![]() |
![]() |