Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2008, 10:07   #21
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Verzuurd link en verzuurd rechts. 1 pot nat en ze hebben het niet eens zelf door.
Ik begin dat ook meer en meer te begrijpen, én er gedegouteerd van te raken.

Het wordt tijd dat de niet-verzuurde linksen en rechtsen, de mensen die wel een oplossing willen, zich verenigen en de hoofden bij elkaar steken om uit te zoeken wat ze kunnen doen, Fox.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 10:08   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Niet automatisch maar ik kan me voorstellen dat je het moeilijk hebt om enige vorm van normbesef aan de dag te leggen als je dergelijke verschrikkingen hebt gezien. Die gasten uit ex joegoslavie kijken er trouwens niet naar of je al dan niet autochtoon bent en dat weet je, maar goed zolang je de mensen maar over dezelfde kam kan scheren hoef je natuurlijk je simplistisch wereldbeeld niet aan te passen.
Volgens deze uitleg zouden onze grootouders na WO II dus in een orgie van geweld en totale normloosheid hun lusten gebotvierd hebben.
Oh ja, klopt, voor een paar maanden na de "bevrijding" was dat zo. De gruwelijkheden uitgevreten door de "verzetsstrijders" die de "collaborateurs" eens gingen straffen. Maar dat was maanden, en direct volgende op het conflict, niet jaren nadien, en al zeker niet willekeurig.
Oud 4 april 2008, 10:10   #23
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het lijkt me niet meer dan terecht dat erop wordt gewezen wat de achtergrond van die jongeren is; dit als excuus zien is weer wat anders.
Wel ben ik het absoluut niet eens met het voorstel van de VLD politicus om de problemen op te lossen door bijvoorbeeld ouderen van een bepaalde origine aan te stellen om de veiligheid beter te bewaken.
Dat is voor alle duidelijkheid wat we ZEKER NIET MOETEN DOEN!
1. Jongeren moeten juist leren voor IEDEREEN OOK WIE NIET TOT HUN GROEP BEHOORT respect te hebben, door in te spelen op het gezag wat leden van hun groep hebben VERGROOT je het probleem door die houding te bevestigen en positief te belonen.
2. Je wekt hiermee de indruk dat voor doelgroepen andere regels gelden; ik luister niet naar Wim maar wel naar Mohammed? het omgekeerde zou je discriminatie noemen en negatief gedrag kun je niet positief belonen.
3. Door leden behorend tot een doelgroep aan te nemen om maatschappelijke problemen in de hand te houden, geef je het gezag uit handen en leg je dit volledig bij de doelgroep; dat kan nooit de bedoeling zijn van een DIVERSE SAMENLEVING WAAR WE RESPECT VOOR IEDEREEN nastreven.( zo vergroot je polarisatie en geef je doelgroepen en vertegenwoordigers ontzettend veel macht!)
4. Waar we naartoe moeten is een samenleving waar iedereen leert dat respect los staat van origine of afkomst, jongeren die om welke reden dan ook dit anders zien moet je extra zwaar straffen omdat disciriminatie in wezen hun beweegredenen zijn wat onaanvaardbaar is in de samenleving.
5. Jongeren uit oorlogsgebieden die dit soort agressie vertonen moet je op internaat stoppen en een verplichte school/werkopleiding geven zodat ze ergens aan de slag kunnen, willen zij of hun ouders dit niet is helaas uitwijzing de enige mogelijkheid indien ze GEEN BELGISCHE nationaliteit hebben.
Wat in ieder geval niet kan en averrechts werkt is doelgroepen zelf de macht geven dat zij deze maatschappelijke problemen oplossen omdat 'anderen' minder acceptabel zijn voor raddraaiers, daar moeten we juist vanaf!!! Juist die mentaliteit ligt aan de basis van het probleem!!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 10:12   #24
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Ik begin dat ook meer en meer te begrijpen, én er gedegouteerd van te raken.

Het wordt tijd dat de niet-verzuurde linksen en rechtsen, de mensen die wel een oplossing willen, zich verenigen en de hoofden bij elkaar steken om uit te zoeken wat ze kunnen doen, Fox.
maar wie is verzuurd en wie is niet-verzuurd in jouw ogen? wie gaat dat bepalen?
Oud 4 april 2008, 10:23   #25
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het lijkt me niet meer dan terecht dat erop wordt gewezen wat de achtergrond van die jongeren is; dit als excuus zien is weer wat anders.
Wel ben ik het absoluut niet eens met het voorstel van de VLD politicus om de problemen op te lossen door bijvoorbeeld ouderen van een bepaalde origine aan te stellen om de veiligheid beter te bewaken.
Dat is voor alle duidelijkheid wat we ZEKER NIET MOETEN DOEN!
1. Jongeren moeten juist leren voor IEDEREEN OOK WIE NIET TOT HUN GROEP BEHOORT respect te hebben, door in te spelen op het gezag wat leden van hun groep hebben VERGROOT je het probleem door die houding te bevestigen en positief te belonen.
2. Je wekt hiermee de indruk dat voor doelgroepen andere regels gelden; ik luister niet naar Wim maar wel naar Mohammed? het omgekeerde zou je discriminatie noemen en negatief gedrag kun je niet positief belonen.
3. Door leden behorend tot een doelgroep aan te nemen om maatschappelijke problemen in de hand te houden, geef je het gezag uit handen en leg je dit volledig bij de doelgroep; dat kan nooit de bedoeling zijn van een DIVERSE SAMENLEVING WAAR WE RESPECT VOOR IEDEREEN nastreven.( zo vergroot je polarisatie en geef je doelgroepen en vertegenwoordigers ontzettend veel macht!)
4. Waar we naartoe moeten is een samenleving waar iedereen leert dat respect los staat van origine of afkomst, jongeren die om welke reden dan ook dit anders zien moet je extra zwaar straffen omdat disciriminatie in wezen hun beweegredenen zijn wat onaanvaardbaar is in de samenleving.
5. Jongeren uit oorlogsgebieden die dit soort agressie vertonen moet je op internaat stoppen en een verplichte school/werkopleiding geven zodat ze ergens aan de slag kunnen, willen zij of hun ouders dit niet is helaas uitwijzing de enige mogelijkheid indien ze GEEN BELGISCHE nationaliteit hebben.
Wat in ieder geval niet kan en averrechts werkt is doelgroepen zelf de macht geven dat zij deze maatschappelijke problemen oplossen omdat 'anderen' minder acceptabel zijn voor raddraaiers, daar moeten we juist vanaf!!! Juist die mentaliteit ligt aan de basis van het probleem!!
Voila, een correcte, rustige analyse en een constructieve aanpak (Rob Roy, ik ben nog TE kwaad om dat te doen, maar ik vind mezelf hier wel in terug)
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 10:26   #26
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

ALice, droom verder.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 10:27   #27
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar wie is verzuurd en wie is niet-verzuurd in jouw ogen?
Dat is verdomd simpel: degenen die niets anders doen dan zeuren (linksen over racisme, rechtsen over geweld en normloosheid), maar het vertikken ook maar één constructieve maatregel voor te stellen of de handen uit de mouwen te steken om zelf iets te doen. Genoeg exemplaren van beide soorten voorhanden op dit forum.

Dat zijn de verzuurden, en ik begin ze (verzuurde linksen én rechtsen) stilaan als de echte oorzaak van het probleem en dus als mijn vijanden te beschouwen.
Oud 4 april 2008, 10:29   #28
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
(Rob Roy, ik ben nog TE kwaad om dat te doen, maar ik vind mezelf hier wel in terug)
Fijn! Ik apprecieer het tenzeerste dat je bereid bent constructief na te denken. Elk van ons moet door deze faze.
Oud 4 april 2008, 10:30   #29
Bhairav

Standaard

Niks constructiefs aan, me dunkt.
Of zit die in de NWO?
Oud 4 april 2008, 10:45   #30
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Ook autochtone jongeren plegen afgrijselijke misdaden, slaan en stampen vreedzame burgers voor hun leven ongelukkig.. zomaar & voor de lol. Bovendien komen die niet uit een "oorlogsgebied" & zijn die geen "kindsoldaten" geweest. Nu kan het best zijn dat fundamentalistische moslim, christen of hindoe zijn of xenofoob ariër mee kan bijdragen tot
een geweldadige leefingesteldheid - een actueel voorbeeld zijn de afrikaanse jeugdbendes in Brussel die elkaar met een ongelofelijk enthoesiasme het hospitaal in slaan..

De eerste voorwaarde om op een politiek correcte wijze met het geweldfenomeen in de samenleving om te gaan, dit geweld te verminderen of zelfs volledig uit de wereld te helpen is het volledig in kaart brengen ervan met genetische en maatschappelijke invloeden die dit geweld veroorzaken.

Vijandigheid en niet bereid zijn van een dialoog aan te gaan is in ieder geval een serieuze
factor in de hele discussie. Het aanmerken van hele bevolkingsgroepen als voornaamste en enige aanleiding tot geweld in de maatschappij is op zichzelf al een goede manier om het geweld in de maatschappij te verhogen. Pestgedrag en discriminatie is geweld, men oogst doorgaans wat men gezaaid heeft.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 10:48   #31
Bhairav

Standaard

Ik ben er zeker van dat, om over genetische invloeden te praten, dat bvb de schedelstructuur veel kan zeggen over iemand.
Oud 4 april 2008, 11:12   #32
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bhairav; ik droom niet maar denk na; nu jij nog!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 11:14   #33
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Bhairav; ik droom niet maar denk na; nu jij nog!
Hij denkt wel na, vind ik, en sommige vruchten van zijn denken zijn zelfs bruikbaar.
Oud 4 april 2008, 18:07   #34
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat er heel veel mensen ontgoocheld zijn dat het geen fundamentalistische moslims waren die amok maakten op de bos.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 18:26   #35
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet automatisch maar ik kan me voorstellen dat je het moeilijk hebt om enige vorm van normbesef aan de dag te leggen als je dergelijke verschrikkingen hebt gezien. Die gasten uit ex joegoslavie kijken er trouwens niet naar of je al dan niet autochtoon bent en dat weet je, maar goed zolang je de mensen maar over dezelfde kam kan scheren hoef je natuurlijk je simplistisch wereldbeeld niet aan te passen.

Ik denk trouwens dat uw obsessief gedrag eerder voor is voor een zieleknijper. Wie weet...
Wat een onzin!
Natuurlijk draag je een trauma mee als je vreselijke dingen hebt gezien en meegemaakt. Maar is dat automatisch een excuus om een soort anarchie goed te praten?
Hoe zit dat met de joden die teruggekomen zijn uit de concentratiekampen? In Antwerpen leven/leefden er verschillende. Wie heeft ooit problemen gehad met een Antwerpse jood?
Mijn vader is 5 jaar krijgsgevangene geweest. Mijn oom is gesneuveld. Een andere oom werd politiek gevangen genomen en is gefolterd door de Gestapo. In mijn familie zijn er nochtans geen relschoppers, en behalve een enkele voor dronkenschap, heeft niemand van ons ooit in de gevangenis gezeten of is niemand opgespoord geweest door de politie.
Trouwens als we zo beginnen, hoe zit het dan met de Duitsers die nog langer dan wij de oorlog meemaakten, die zagen hoe weinig respect er bestond voor een mens en zijn overtuiging, die na de oorlog ook nog bezetting meemaakten. Durft er hier iemand zeggen dat ze na de oorlog geen fatsoenlijk volk geworden zijn dat door hard werken er bovenop gekomen is.

Dit is echt belachelijk, met dat soort psychologische prietpraat kan je Dutroux en Fourniret ook goedpraten.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 4 april 2008 om 18:27.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 18:27   #36
Bhairav

Standaard

Goedpraten niet. Misschien wel leren begrijpen.
Oud 5 april 2008, 02:23   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik denk dat er heel veel mensen ontgoocheld zijn dat het geen fundamentalistische moslims waren die amok maakten op de bos.

Wie zegt dat? Het hele gezeik in Joegoslavië is voor een belangrijk deel religieus getint. (het is in alle geval een schitterend excuus van de leiders om hun volgelingen op te gebruiken in hun voordeel)
Oud 5 april 2008, 02:29   #38
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wie zegt dat? Het hele gezeik in Joegoslavië is voor een belangrijk deel religieus getint. (het is in alle geval een schitterend excuus van de leiders om hun volgelingen op te gebruiken in hun voordeel)

dat ervaringen uit het verleden een rol spelen in iemands huidig gedrag is een feit, en zolang het niet als excuus aangewend wordt om gedrag te vergoeilijken is er wat mij betreft geen probleem dat dit aangehaald word

http://www.indiancountrytoday.com/

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 5 april 2008 om 02:29.
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 02:48   #39
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hoe lang is die burgeroorlog in Yougoslavia al gedaan?

Hebben wij hier tien jaar na het beëindigen van WOII ook met constante agressiviteit te maken gehad? Niet dat ik me dat kan herinneren.
Gaat het geheugen achteruit? HVT is kleinzoon van een oostfronter

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 april 2008 om 02:52.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 02:50   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor HVT is er ook geen enkel excuus bedacht voor zijn achterlijke daad.

En de rechtse rakkers hier zijn zij die meestal schreeuwen voor een hardere bestraffing van zulke figuren.

Maar voor U is het genoeg dat HVT een niet zonnebankkleur heeft, en dat er in het familieverleden "zwarte plekken" zitten.
Awel Filosoof, ik denk dat ik , mits hard genoeg zoeken, in uw familie ook wel een zwarte plek kan vinden. Misschien was uw over-over-overgrootvader een soldaat die Hertog Alva grondig aanbidde, en het schrikbewind met verkrachting kracht bijzette.
(ik ga dat niet doen, teveel werk en het zou U toch niet storen -want er is geen connotatie met het nazisme-)

Laatst gewijzigd door maddox : 5 april 2008 om 02:54.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be