Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2008, 23:50   #61
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Jij weet duidelijk niet of wil niet het weten hoe het er vroeger aan toe ging.
Het zou zelfs nooit bij de jeugd zijn opgekomen ouderen uit te lachen.
Ik ben geen student meer (al lang niet meer)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 23:52   #62
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Juist, maar het grote probleem is, gezien de oorsprong van een groot deel van de geweldplegers, dat men geen blok meer gaat vormen.

De grote meerderheid van deze banjoels zijn buitenlanders, als men een kat een kat moet noemen. Zij worden helaas beschermd door de racismewet, waar ze misbruik van kunnen maken.

Dan vervalt de wet van schuldig verzuim. Mensen kijken liever de andere kant op, dan te gaan brommen voor een ander te helpen. Zo is onze maatschappij met zijn politiek correct verdraagzaamheid gevorderd.

Als we allemaal in groep zouden optreden, zoals ik inderdaad voorstelde, dan vrees ik dat de staatsveiligheid in dit land op hol slaat en dat de gewone burger nog zwaarder aangepakt zal worden.

Tegen een bepaald soort gespuis kan men enkel oog om oog, tand om tand vechten en dat snappen de domoren in Brussel niet.

Als we het probleem echt willen oplossen, zullen we onze handen inderdaad vuil moeten maken.

Erg leuk als je op en bus zit en er stapt plots een groepje schorremorrie op, die plots wel Nederlands kunnen, als er twee meisjes van 12 en 14 met hun moeder een grootmoeder opstappen. Plots haalt het gespuis dan grove praat boven, over hoe ze die meisjes gaan verkrachten en die moeder en grootmoeder de keel over gaan snijden. Toen de ene met zijn mes begon te showen, zijn die vrouwen met die meisjes afgestapt.

Wat moeten we tegen zulke mormels doen? Het enige wat je kan doen, is ze terugsturen naar land van herkomst, in de hoop dat ze daar getemd geraken, want voor ons hebben ze geen respect.

En nee, ze zullen niet terug willen, want in hun landen is minder weelde dan hier. Aanpassen willen ze ook niet. Dan is er nog maar 1 oplossing om met zulke gedrochten om te gaan, als je niet wil dat ze nog verder op onze kosten teren: gedwongen uitwijzing, desnoods met geweld of ze tegen de muur zetten.
Toch wel opvallend dat bij dit soort incidenten er plots wordt opgeroepen tot verzamelen. Maar als oude knarren hun buren beginnen afschieten omdat ze de gazon aan't afrijden zijn dan wordt er plots niet gesproken over een soort gespuis. Dan wordt er niet opgeroepen om oude knarren harder aan te pakken en een speciaal beleid uit te tekenen voor bejaarden.
Geweld zit in onze samenleving van jongere tot gepensioneerde, van vlaming tot buitenlander en het zal niet verdwijnen vermits de ene denkt respect te moeten afdwingen van de andere.
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 00:07   #63
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Toch wel opvallend dat bij dit soort incidenten er plots wordt opgeroepen tot verzamelen. Maar als oude knarren hun buren beginnen afschieten omdat ze de gazon aan't afrijden zijn dan wordt er plots niet gesproken over een soort gespuis. Dan wordt er niet opgeroepen om oude knarren harder aan te pakken en een speciaal beleid uit te tekenen voor bejaarden.

Misschien omdat buren afschieten niet zo dikwijls voorkomt als de bijna dagelijkse aanvallen op het openbaar vervoer?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 02:32   #64
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Misschien omdat buren afschieten niet zo dikwijls voorkomt als de bijna dagelijkse aanvallen op het openbaar vervoer?
jama jama jama... dat was niet wat Bazilfunk wou horen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 02:53   #65
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
We leven hier in een beschaafd land, niet in de wilde westen.
helaas niet, nee

de prairies, de paardjes, de koetjes, ...... de indiaantjes. waar is den tijd ? lol

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 06:33   #66
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Geweld zit in onze samenleving van jongere tot gepensioneerde, van vlaming tot buitenlander en het zal niet verdwijnen vermits de ene denkt respect te moeten afdwingen van de andere.
En zeggen dat gij dat meent... waarom niet die jongeren vergelijken met de talloze Dutrouxs en Fournirets in onze maatschappij?

Als ge dat crapuul maar kunt vergoeilijken...
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 06:39   #67
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
Deze methode heb ik reeds enkele malen met succes in soortgelijke situaties toegepast, en vreemd genoeg lopen deze zogenaamde "jongeren" tegenwoordig een blokje om, en jawel, hebben ze respect voor deze boze meneer die niet met zich laat sollen.

Ik ben geen voorstander van Wilders maar wel van persoonlijke actie in de buurt. Ge moet blaffen en bijten anders zien ze u nog niet staan. Het soort jongeren waar we het hier over hebben zijn inderdaad zielige kuddedieren die heel gevoelig zijn voor dierlijk gedrag. Het heeft absoluut geen zin om die mannen in een instelling te steken (dat kost geld en dat zijn ze niet waard). Ge zijt verplicht als burger om zelf de instelling te zijn. Ge zijt verplicht om erop te kloppen. Het probleem in veel buurten is dat ze met veel zijn en dat veel Vlamingen laffe schijters zijn...
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 07:01   #68
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Indien iemand getuige is van zinloos geweld op trein, tram of bus, mag die dan (liefst met enkele mannen tegelijk) tegen de aggressors zwaar geweld gebruiken? Is dat geoorloofd? Of zijn daar ethische bezwaren tegen?

Ik heb alleszins geen bezwaren. Het wordt dat wij, burgers, onze tanden eens laten zien, in plaats van ons steeds te laten doen en kapotslaan.

Ik roep niet op om als eerste geweld te gebruiken, maar ik vind dat men zich mag verdedigen. Blijkbaar schrikt zelfs een politie-badge niet meer af. Dan mogen wij het recht in eigen handen nemen, vind ik.

Als ik nog ga shoppen in A'pen, zal ik een serieus mes op zak hebben. Dat heeft meer overtuigingskracht dan een badge.

Als je aangevallen wordt mag je je verdedigen en als iemand in nood is mag je die helpen, daar zijn allemaal wettelijke kaders rond.
En die wettelijke kaders dienen net om ervoor te zorgen dat er geen buitensporig geweld gebruikt wordt.

Dus nee, grof tegengeweld is niet etisch geoorloofd.
Oud 4 april 2008, 07:39   #69
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Als je aangevallen wordt mag je je verdedigen en als iemand in nood is mag je die helpen, daar zijn allemaal wettelijke kaders rond.
En die wettelijke kaders dienen net om ervoor te zorgen dat er geen buitensporig geweld gebruikt wordt.

Dus nee, grof tegengeweld is niet etisch geoorloofd.
KayGell, blijkt nu dat die jongeren uit OORLOGSGEBIED komen. En de overheid laat maar betijen. Die gasten kunnen hun oorlogsmentalitet hier komen botvieren. Ik denk dat ik geen mes ga meenemen, maar iets straffers...
Oud 4 april 2008, 11:32   #70
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
KayGell, blijkt nu dat die jongeren uit OORLOGSGEBIED komen. En de overheid laat maar betijen.
Hoe? Zijn ze dan niet opgepakt?

Citaat:
Die gasten kunnen hun oorlogsmentalitet hier komen botvieren. Ik denk dat ik geen mes ga meenemen, maar iets straffers...
Dat is jouw zaak.
Oud 4 april 2008, 12:11   #71
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien iemand getuige is van zinloos geweld op trein, tram of bus, mag die dan (liefst met enkele mannen tegelijk) tegen de aggressors zwaar geweld gebruiken? Is dat geoorloofd? Of zijn daar ethische bezwaren tegen?

Ik heb alleszins geen bezwaren. Het wordt dat wij, burgers, onze tanden eens laten zien, in plaats van ons steeds te laten doen en kapotslaan.

Ik roep niet op om als eerste geweld te gebruiken, maar ik vind dat men zich mag verdedigen. Blijkbaar schrikt zelfs een politie-badge niet meer af. Dan mogen wij het recht in eigen handen nemen, vind ik.

Als ik nog ga shoppen in A'pen, zal ik een serieus mes op zak hebben. Dat heeft meer overtuigingskracht dan een badge.
Floppy, ik kan begrijpen dat je kwaad wordt door dit soort voorvallen, dat is zelfs een gezonde reflex, maar het is niet nodig om over hetzelfde onderwerp 4 of 5 aparte threads op te starten. Dat bevordert de leesbaarheid helemaal niet.

De voorstellen die je hier over al die threads in snelvuurtempo uitspuwt zijn ondoordacht en compleet ondemocratisch. Het recht in eigen handen nemen, de daders samen met hun gezin het land uitzetten, burgers bewapenen, enz., dat zijn allemaal praktijken die thuishoren in een cowboydorp, niet in een rechtsstaat.

Iedereen is overtuigd van de onaanvaardbaarheid van dit soort agressie, en iedereen beseft dat er een probleem is. Dat punt hoef je dus eigenlijk niet meer te maken. Het komt er nu op aan om oplossingen te definiëren die én doeltreffend zijn én die passen binnen ons democratisch kader.

In plaats van mee te doen aan de paniekzaaierij van de media, (die momenteel weer duchtig bezig zijn met "echo-stukjes" van het incident in Antwerpen te publiceren: gelijksoortige incidenten van een mindere omvang op andere plaatsen die anders nooit het nieuws hadden gehaald) zou ik liever zien dat je meedenkt over mogelijke oplossingen.
Oud 4 april 2008, 12:45   #72
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
De voorstellen die je hier over al die threads in snelvuurtempo uitspuwt zijn ondoordacht en compleet ondemocratisch. Het recht in eigen handen nemen, de daders samen met hun gezin het land uitzetten, burgers bewapenen, enz., dat zijn allemaal praktijken die thuishoren in een cowboydorp, niet in een rechtsstaat.
Jouw kwalificatie van de reacties als ondoordacht en ondemocratisch begrijp ik, kan ik zelfs grotendeels akkoord mee zijn.

Dit ontbreekt volgens mij wel aan het plaatje: dat soort reacties zijn een gevolg van machteloosheid, en die machteloosheid is het rechtstreeks resultaat van het gruwelijke mismanagement dat onze overheid nu al drie decennia op dit punt voert.

Met andere woorden: draai het beleid 180 graden om, met het nodige menselijke respect, en niet alleen zal de situatie in de straten in snel tempo verbeteren maar ook zal de gewone man stilaan weer normaal gaan reageren op migranten.

Citaat:
In plaats van mee te doen aan de paniekzaaierij van de media, (die momenteel weer duchtig bezig zijn met "echo-stukjes" van het incident in Antwerpen te publiceren: gelijksoortige incidenten van een mindere omvang op andere plaatsen die anders nooit het nieuws hadden gehaald) zou ik liever zien dat je meedenkt over mogelijke oplossingen.
Mee eens, en blij dit te lezen van een linkse.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 13:29   #73
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Slimme, heb je er al over nagedacht wat voor verregaande gevolgen dit kunnen hebben? Er zullen praktisch geen grenzen zijn, en de maatschappij zal uiteindelijk ontaarden in een chaos.

We leven hier in een beschaafd land, niet in de wilde westen.
Geweld lokt alleen maar geweld. Dus alle initiatieven van geweld moeten in de kiem gesmoord worden, wat nu zal gebeuren.
Laat da kind toch brabbelen
Hij weet niet beter..
Oud 4 april 2008, 13:37   #74
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idd. Maarja, ze kakken liever op de 'jongeren" dan op hun eigen soort e. De zongenaamde oude knarren. Terwijl ze zelf minstens even agressief zijn.
Oud 4 april 2008, 13:44   #75
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Floppy, ik kan begrijpen dat je kwaad wordt door dit soort voorvallen, dat is zelfs een gezonde reflex, maar het is niet nodig om over hetzelfde onderwerp 4 of 5 aparte threads op te starten. Dat bevordert de leesbaarheid helemaal niet.

Iedereen is overtuigd van de onaanvaardbaarheid van dit soort agressie, en iedereen beseft dat er een probleem is. Dat punt hoef je dus eigenlijk niet meer te maken. Het komt er nu op aan om oplossingen te definiëren die én doeltreffend zijn én die passen binnen ons democratisch kader.

Doki, je hebt gelijk. Mijn eerste reactie is er een van machteloze woede, van angst voor de toekomst (wat gaat dat binnen 5 jaar zijn, als we zo blijven afglijden?).
Maar wat Rob Roy voorstelt voor dergelijke gevallen, dat vind ik wel ged: een kamp in Siberië.
Recidivisten van zware feiten, moeten echter wel kunnen uitgewezen worden. En dat zeg ik in alle kalmte. Mensen die bewijzen dat ze NIET willen beteren, moet je geen vierde-honderdwaalfde kans krijgen (zoals de moordenaars van Kitty)
Oud 4 april 2008, 13:49   #76
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Maar wat Rob Roy voorstelt voor dergelijke gevallen, dat vind ik wel ged: een kamp in Siberië.
Toch een kleine correctie. Dit was geen "voorstel": ik denk na over oplossingen, stoot daarbij op maatregelen uit andere Europese landen, en probeer na te gaan of en in welke omstandigheden ze hier bruikbaar én efficiënt zouden kunnen zijn.
Ik heb niet de pretentie dat ik de oplossingen op zak heb. Dat moeten we samen doen.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 4 april 2008 om 13:50.
Oud 4 april 2008, 14:04   #77
sam_vde
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp je maar denk dat je fout bent. Stel: morgen worden 2 agressors neergestoken. Gevolg: de volgende keer hebben die een vuurwapen mee.

Actie leidt tot reactie, en in dit geval escalatie van geweld.

Het enige juiste antwoord is een krachtdadig en consequent optreden van de overheid.
sam_vde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 14:04   #78
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Toch een kleine correctie. Dit was geen "voorstel": ik denk na over oplossingen, stoot daarbij op maatregelen uit andere Europese landen, en probeer na te gaan of en in welke omstandigheden ze hier bruikbaar én efficiënt zouden kunnen zijn.
Ik heb niet de pretentie dat ik de oplossingen op zak heb. Dat moeten we samen doen.
Maar het is toch een voorstel tot oplossing, ook al is het idee niet van jou?
En ik zie eerlijk gezegd weinig efficiënte alternatieven...

En bovendien: u zegt dat onredelijke voorstellen gelijk staan met collaboratie met dat geweld. Wie zegt u dat dit voorstel niet als onredelijk afgeschoten wordt, omwille van de politieke correctheid? Niemand durft nog zijn nek uitsteken...
Oud 4 april 2008, 14:09   #79
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sam_vde Bekijk bericht
Ik begrijp je maar denk dat je fout bent. Stel: morgen worden 2 agressors neergestoken. Gevolg: de volgende keer hebben die een vuurwapen mee.

Actie leidt tot reactie, en in dit geval escalatie van geweld.

Het enige juiste antwoord is een krachtdadig en consequent optreden van de overheid.
maw, de kop in het zand ?

ik denk dat we eens de hogedrukreiniger a la sarkozy mogen bovenhalen.

op elke bus en tram een gewapende agent ( of beveiligingsagent met de bevoegdheid te schieten )

tweede oplossing : bij elke achtervolging direct schieten en ja, op het hoofd.

laat de opkuis beginnen !!!

maw. de politiestaat is een noodzaak aan het worden.
tijdens het terreuralarm was er minder criminaliteit in brussel, en waarom ? idd, omdat er meer agenten waren.

vind het trouwens onnozel dat beveiligingsagenten niet mogen schieten, iedereen mag schieten als hij bedreigd word of zijn/haar goederen.

http://www.indiancountrytoday.com/

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 4 april 2008 om 14:11.
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 14:15   #80
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Maar het is toch een voorstel tot oplossing, ook al is het idee niet van jou?
En ik zie eerlijk gezegd weinig efficiënte alternatieven...

En bovendien: u zegt dat onredelijke voorstellen gelijk staan met collaboratie met dat geweld. Wie zegt u dat dit voorstel niet als onredelijk afgeschoten wordt, omwille van de politieke correctheid? Niemand durft nog zijn nek uitsteken...
Ik ben het eens met wat Sam hierboven schrijft:

Citaat:
Uitzonderlijke maatregelen zoals die Duitse kampen in Siberië kunnen, mits goed geconcipieerd en begeleid, een oplossing bieden voor die paar honderden hardleersen aan wie elk normaal beleid niet besteed is.

Maar verder moet het niet zo spectaculair zijn. Een hele reeks uitzonderingen, speciallekes en nonchalante houdingen van de voorbije decennia weer afschaffen, en sommige fundamenteel foute beleidsopties afbouwen, en we zitten al zeer ver in de goede richting.

Maar het zou in elk geval van elk van ons een ommekeer vragen. Ik denk eerlijk gezegd dat de knoop daar ligt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be