![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#901 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is anders wel evident dat *willekeurige term* *willekeurige term* niets meer is dan een *willekeurige term* *willekeurige term*, gezien het *willekeurig werkwoord* van het *willekeurig -isme*, zoals *willekeurige naam* het verwoordde.
![]() |
![]() |
#902 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#903 | ||
|
![]() Citaat:
Bij uitbreiding: de concurrentie kan afkomen met "studies" die aantonen dat mijn product lethaal is (ook al is dat misschien niet het geval), de consument haakt massaal af, en ik moet dan maar met een rechtzaak aantonen dat mijn eigendom aangetast is. Na de feiten. Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 4 april 2008 om 13:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#904 | ||
|
![]() Citaat:
Maar er zijn ook conservatieven die op economisch vlak niks met het liberalisme te maken willen hebben. Citaat:
omdat de overtuiging bestaat dat door organisatie van de gemeenschap de kloof tussen extreem rijk en extreem arm wordt gedicht. Dit zagen we bij het ontstaan van de welvaartstaten na WOII; Rechtvaardigheid, verantwoordelijkheid, en solidariteit worden op natiestaat niveau georganiseerd omdat de markt niet in staat is aan alle behoeften te voldoen die een gemeenschap nodig heeft. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 4 april 2008 om 13:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#905 |
|
![]() Mary Ruwart heeft interessante bijdragen geschreven over de zin en onzin van regulering van geneesmiddelen; ik zal eens zoeken of ik dat kan terugvinden.
![]() |
![]() |
#906 | |
|
![]() Citaat:
Deze post voegt geen enkele waarde toe aan de discussie, integendeel. Je lokt een verstarring uit.
![]() |
![]() |
![]() |
#907 |
|
![]()
![]() |
![]() |
#908 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#909 | |
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#910 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#911 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#912 | ||||||||
|
![]() Citaat:
U bent evenzeer een dief van de staat, als u van hun eigendommen gebruik maakt zonder er iets voor in ruil te geven! En van de eigendommen van de staat maken zal u toch, hoe u het ook draait of keert. Ik kan daar eerlijk gezegd niet veel meer tegen argumenteren. Want zoals ik zei klinkt dat op het eerste gezicht allemaal heel aannemelijk. Alleen zijn de implicaties en consequenties van die redeneringen wat minder fraai. Maar goed, stel dat de vergelijking steek houdt. Dat impliceert dat belastingsontduiking moreel verdedigbaar is? Citaat:
Helaas heeft de overheid wel geld nodig om die overheid die die wetten heeft gemaakt en instaat voor de uitvoering daarvan draaiende te houden. Dat lijkt me wiedes. Het lijkt me ook wiedes dat dat geld gehaald wordt door de burgers. Tenslotte mogen zij er wonen. Vergeet niet dat een overheid per definitie òveral geld voor kan vragen aan haar burgers. Het grote verschil tussen de overheid en privébedrijven is dat het eerste gaat om de non-profitsector, en in het tweede geval meestal niet, liefdadigheidsorganisaties en andere daargelaten. Dat het gaat om non-profit impliceert al een aantal dingen... Citaat:
Je wil puur de zinssnede dat belastingen diefstal zijn ontkracht zien worden. Ik doe mijn best. Maar ik (en jij ook) we(e)t(en) zeker dat je nooit tevreden zal zijn. ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar wat vind jij eigenlijk? Als ik hier wat andere berichten van je lees ben je ook tegen het libertarisme. Wat vind je in dat kader van de stelling dat belastingen diefstal zijn? Je lijkt van mij te verwachten dat ik een standpunt verdedig dat je zelf niet weet te verdedigen? Of doe je dit voor de lol of tijdverdrijf? ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 april 2008 om 14:07. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#913 |
|
![]() ³
Kan iemand mij eens uitleggen hoe de rechten van het individu worden uitgeoefend, wie hierover waakt, wat er gebeurt bij overtredingen en wie hiervoor instaat in een libertarische samenleving?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 april 2008 om 14:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#914 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ketter! De consument doet precies hetzelfde, alleen veel efficiënter dan.
![]() |
![]() |
#915 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
of ruikt gij dioxines misschien? dat zou kunnen hé. lijkt me idd veel efficiënter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#916 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dan hebben we het nog niet over een hele reeks andere powertraining-voedingsproducten die in België verboden zijn maar die toch op magische wijze in de handen van de consument komen ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#917 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#918 | |
|
![]() Citaat:
Jij hebt bij je thuis een labo waarin je alle etenswaren en medicijnen onderzoekt alvorens je ze inneemt?
![]() |
![]() |
![]() |
#919 | |
|
![]() Citaat:
Iemand was mij dus voor. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#920 |
Minister
|
![]() Zeg, lézen jullie eigenlijk wel...
De term consumentenorganisaties is hier nu echt wel al een paar keer gevallen.
![]() |