![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben blij dat het geen fundamentalistjes waren. Dat wil zeggen dat ze nog niet overal tegelijk zijn.
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet daar waar het telt Bhairav. Niet in de rechtszaal.
En dat psychologisch gedoe, steek dat in de stoofpot AUB.
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() Inderdaad. En begrijpen is het begin van een oplossing, dat ben ik met je eens.
Maar eenmaal we iets begrepen hebben, wat doen we dan? Dat is wat mij interesseert. Het ziet er tot nu toe naar uit dat dat nog altijd niets is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
We kunnen alleen hopen dat we evolueren naar... minder dom te zijn. Wie weet door natuurlijke selectie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Een mooi artikel in DS over het 'busincident'
'Eerst Guido Demoor, nu ik' Georges Van Tiggelen: 'Treed streng op tegen de hopeloze gevallen.'Walter Saenen © Walter Saenen Aansluitend bij dit artikelFamilie daders leefde teruggetrokken Bekijk de pagina uit de krant WESTMALLE - INTERVIEW GEWONDE AGENT ANTWERPEN Een beetje moe en nog wat pijn, 'zowel lichamelijk als moreel'. Georges Van Tiggelen (62), de Antwerpse agent die dinsdag zwaar in elkaar geslagen werd door drie minderjarigen, is weer thuis. Nog niet volledig hersteld, maar wel strijdvaardig. 'Het is tijd dat de politici conclusies trekken.' van onze redacteur Net op het moment dat Georges en zijn vrouw Solange ons ontvangen in hun woning in Westmalle, stopt de chauffeur van minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (Open VLD) voor de deur met een grote ruiker bloemen en een dankbrief. Solange vindt zelfs geen vaas meer voor het boeket, zoveel lof- en dankbetuigingen kreeg Georges al. Eerder op de dag zijn Stephanie Schrauwen en Steve Van Regenmortel al langsgeweest, het jonge paar dat hij op de bus probeerde te beschermen toen ze aangevallen werden door een kliekje jongeren. Maar het meest onder de indruk is Georges toch van het bezoek dat hij donderdagavond kreeg van de weduwe van Guido Demoor, de treinbestuurder die twee jaar geleden net als hij tussenbeide kwam in een ruzie en het met zijn leven bekocht. 'Een uur lang hebben we een diep en ontroerend gesprek gehad. Een sterke vrouw, die gevochten heeft voor haar rechten en ondertussen bijna verwerkt heeft wat er gebeurd is. Toch blijft voor haar nog één ding onbegrijpelijk. Ze krijgt geen gehoor bij de overheid. Een massa rompslomp, hoge advocatenkosten,… En dat alleen maar om haar rechten af te dwingen.' Bovendien werden de jeugdige daders die de dood van Demoor op hun geweten hadden, amper bestraft. 'Ik besef maar al te goed dat ik binnenkort misschien hetzelfde meemaak. Daarom heb ik één belangrijke boodschap voor de heren politici: Er is een lijst in de maak. Een lijst waar eerst Guido Demoor op prijkte, en ondertussen ook ik. Wie volgt? Het wordt tijd dat de politiek lessen trekt, want anders staan er op die lijst over twintig jaar meer namen dan op het oorlogsmonument van de gesneuvelden.' Volgens Georges, zelf rechercheur bij de cel Jongerencriminaliteit in Antwerpen, moeten politiek en gerecht drastische keuzes durven maken. 'Er moet strenger opgetreden worden tegen een bepaalde groep recidivisten, zware gevallen. Ik ben 23 jaar lang wijkagent geweest in Merksem, ik heb daar 23 jaar lang letterlijk tussen de verschillende culturen gewerkt en geleefd. Ik heb fantastische, warme, sympathieke mensen leren kennen. Maar ik heb ook gezien hoe het fout loopt met een bepaalde groep van jongeren. Die harde kern van veelplegers, daar heb je weinig of geen verweer meer tegen. Daarom: isoleer die gevallen, hou hen weg van degenen op wie je wel invloed hebt. Treed streng op tegen die hopeloze gevallen en steek je energie en geld in de andere jongeren.' Over het incident zelf wil Georges liefst zo weinig mogelijk kwijt om het onderzoek niet in gevaar te brengen. Maar hij wil wel benadrukken dat hij die avond is opgetreden als agent, niet als gewone burger. 'Ik ben geen held, ik deed gewoon mijn plicht. Ik was misschien in burger, maar ik ben wel degelijk opgetreden als agent. Tweeëndertig jaar geleden heb ik een eed afgelegd om mensen in nood te helpen, ik heb dinsdag gewoon gedaan waarvoor ik betaald word. Ik heb dan ook geen spijt, maar ik zou gewone mensen niet aanraden om in een gelijkaardige situatie hetzelfde te doen. Per slot van rekening worden wij opgeleid en getraind voor zulke situaties.' Voorlopig blijft hij nog minstens een week met ziekteverlof. Dan volgen er onderzoeken en mag hij misschien weer aan de slag. Want ondanks zijn nakende pensioen, wil George nog graag drie jaar volmaken als agent. 'Het is de schoonste stiel die er bestaat. Ik had nergens anders zoveel voldoening uit kunnen halen.' ------------------------------------------------------------------------ Onze wakkere kardinaal Daneels predikte na de moord op Joe in het centaal station te brussel: "Waar waren wij toen Joe hulp nodig had?" Daneels was dapper genoeg om ons te beschuldigen en aldus de jonge criminelen een beetje uit de wind te zetten. Agent Georges VT beschermde het jonge koppel en moest het bijna met zijn leven bekopen. Daneels zweeg deze keer, al even moedig als politiek en gerecht.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 5 april 2008 om 09:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
" De slachtoffers werden overgebracht naar het ziekenhuis terwijl de twee aanvallers, Frederique V. (22) en Mohamed E. (22), naar het politiebureau werden gebracht"
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Gouverneur
|
![]() Types als Bhairav houden nu eenmaal meer van verrottingsstrategieën.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister
|
![]() Hij heet mohamed! het moet wel een fundamentalistische moslim zijn!!
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, natuurlijk hoeft dit geen fundamentalist te zijn!
Maar de mogelijkheid bestaat wel dat ook hij zoals nogal wat jonge moslims taal hoort die aanzet tot dit soort maatschappelijke ontwrichting, als je daar blind voor wil zijn behoor je volgens mij tot een andere fundi groep!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de Steets hebben ze ook nogal problemen met de oudgedienden van Vietnam enz.
Ik peins dat enkele desennia terug ook wij problemen hadden met een aantal oudstrijders die te erg getekend waren door sommige dingen. Maar in die jaren waren wij hier alert, sosiaal, slim, vooruitziend, .. enz. genoeg om die mensen tijdig te kollokeren. Zowel in hun eigen belang als in het belang van de maatschappij.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Hilde Sabbe vraagt zich in HLN of een politie-agent in die omstandigheden een goede ontmijner is. Neen, Hilde, in die omstandigheden is een straathoekwerker beter. Die kan beter inpraten op die moordende gasten.
Ik hoop dat Sabbe nog veel van die trut schrijft. Eén partij lacht in haar vuistje ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik dat hier allemaal lees, krijg ik wel den indruk dat Leterme toch nog zijn "200000 nieuwe werkplaatsen" gaat halen. Alleen spijtig dat ze allemaal ook nog gaan moeten betaald worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan best begrijpen dat die jongeren daar last van hebben. misschien moeten we ze meer opvang geven? Betere leefomstandigheden?
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard ga jij ervoor moeten zorgen dat ze betere leefomstandigheden hebben. Waarom ben je nog hier? Waarom ben je al niet snel naar ofwel die oorlogsgebieden getr'okken om daar te gaan opbouwen, of tenminste naar afrika om daar de gewonden of de arme kinderkes te gaan helpen? Je weet dat we ze hier niet kunnen opvangen of ze beginnen bussen in mekaar te kloppen! neem nu toch eens je verantwoordelijkheid makker!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |