![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1101 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het begin van dictatuur, alleszins. De democratie van de consument betekent immers dat zij die veel geld hebben meer te zeggen hebben. Arme luizen hebben geen geld en dus ook geen stem als 'consument'.
Libertarisme is dus het absolute tegendeel van wat het beweert te zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1103 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou iemand hier enorm veel geld investeren in kleine oppervlakten bos als het veel goedkoper kan in een derdewereld land waar arbeid veel goedkoper is en schaalvoordelen spelen? Hier is de vraag naar huisvesting veel groter -> markt speelt hierop in. Grappig dat libertariërs het blijkbaar moeilijk hebben met de kapitalistische economie, iets waar ze nochtans rotsvast in geloven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1104 |
|
![]() mag ik agressie uitoefenen op mijn eigen terrein? Mag ik mijn vrouwn, kinderen, of arbeiders slaan? wie gaat mij daarvan weerhouden in het libertarisme?
De rechter die van mij een flinke som geld krijgt en zijn intrek mag nemen in éen van mijn opgekochte huizen? Mijn eigen privémilitie? ( ![]() Laatst gewijzigd door Ambiorix : 5 april 2008 om 15:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1106 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik constateer dat gewoon na meer dan 50 pagina's gezever waarbij de ledematen aan de ene kant eraf vliegen en een hemelse stilte de andere zijde beheerst.
![]() |
![]() |
![]() |
#1108 |
Gouverneur
|
![]() Niet iedereen die kritiek op u heeft in deze thread is een libertarier. Niet iedereen hier is zich ten volle bewust van al de antwoorden die libertariers al dan niet hebben. Omdat niemand hier een antwoord geeft op je vraag kan je niet zeggen dat libertariers er geen antwoord op hebben.
Laatst gewijzigd door nun : 5 april 2008 om 16:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1109 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1110 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1111 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1112 |
|
![]() Good point.
![]() |
![]() |
#1113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
echt. ge leest boeken dat ge er stijf van staat. zijn het wel goeie boeken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vertoef terug in mijn eigen eclectisch absurd absolutisme.
![]() |
![]() |
#1115 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1116 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bvb: libertarisme zorgt niet goed voor het milie (en dit kan wel zijn), maar overheden zorgen ook niet goed voor het milieu (anders zou er geen milieuprobleem zijn). In een vergelijking tussen libertarisme en de overheid is het 'milieu' dus geen geldig argument. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1117 |
Gouverneur
|
![]() De overheid wil drugs beperken en ze zegt vanaf nu mag niemand drugs doen. Maar als ik even naar de feiten kijk doet bijna iedereen die drugs wil doen drugs. Goede bedoelingen terzijde, is enkel het resultaat dat telt. My family and I can't live on good intentions.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1118 | |
|
![]() Citaat:
Omdat de overheid niet perfect is moeten we het maar afschaffen? omdat de politie niet perfect is moeten we ze maar afschaffen? etc met uniforme rechtspraak, wetten, openbare toegang tot openbare wegen, .. argumenteer mss eerst waarom het wonderlibertarisme alles zoveel beter zal maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1119 |
Gouverneur
|
![]() Al wat je libertarisme verwijt doet de overheid even slecht. Lijkt mij een stevig genoeg argument. Ik ben geen expert in het libertarisme, ik ben zelfs voorstander van een rechtstaat en al. Maar dat betekent niet dat ik daarom akkoord ben jouw non-argumentatie.
Trouwens het is een leuke intellectuele oefening. We zijn zo gewend dat de overheid alles voor ons doet. Maar we moeten ons afvragen welke dingen de overheid doet die ons schaden maar toch gewoon gebeuren uit gewoonte. Welke dingen lossen mensen beter zelf op? Als je je blijft vastpinnen op het meest extreme voorbeeld van libertarisme (privé recht) en op basis daarvan alle ideeen libertarische ideen afschrijft, ben je verkeerd bezig. Je moet libertarisme in zijn totaliteit zien en dus ook de minder extreme maatregelen ervan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |