Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Wie is je favoriete Belgische Koning?
Leopold I 6 9,23%
Leopold II 17 26,15%
Albert I 18 27,69%
Leopold III 3 4,62%
Boudewijn 13 20,00%
Albert II 8 12,31%
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2008, 21:49   #141
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Klopt het trouwens dat Boudewijn en Beatrix elkaar bijzonder mochten ?
En dan bedoel ik in hun jonge jaren!
Was daar maar een prinsje uit voortgekomen.
Amaai, dan was de vereniging tussen Zuid en Noord in 9 maand gepiept.
Da was plezant nieuws geweest voor de voorstanders van groot nederland..
Had dieje kleine dan toch frans moete leren op school of nie ?????
Oud 5 april 2008, 21:51   #142
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Nee behalve zijn vrouw wa takken gezet en een kind op een ander heeft em nog nie veel gedaan.
Takken???
Horens zeker!

Maar zijn vrouw betaalde hem wel met gelijke munt, dus die twee staan quite op dat punt. De vorige dutskes van Coburg-uitverkorenen hadden dat geluk niet.
Oud 5 april 2008, 21:53   #143
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Takken???
Horens zeker!

Maar zijn vrouw betaalde hem wel met gelijke munt, dus die twee staan quite op dat punt. De vorige dutskes van Coburg-uitverkorenen hadden dat geluk niet.
Bij ons zeggen ze takken zetten.Ja paola heeft ook den beer takken gezet maar ne kleine van een ander heeft ze niet.(denk ik)
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 21:56   #144
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Amaai, dan was de vereniging tussen Zuid en Noord in 9 maand gepiept.
Da was plezant nieuws geweest voor de voorstanders van groot nederland..
De arm der Belzieke wet had echter al in 1830 een stokje voor dat scenario gestoken. Met alle Walenkoppen maar niet met kaaskoppen!
Oud 5 april 2008, 22:05   #145
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Bij ons zeggen ze takken zetten.Ja paola heeft ook den beer takken gezet maar ne kleine van een ander heeft ze niet.(denk ik)
Wees daar maar niet te zeker van.

Nooit gehoord van de Italiaanse prins Mascarpone?

Lees dit dan en geniet:

Citaat:
Prins Vastapane

From the desk of Jan Neckers on Fri, 2006-04-14 15:16
Het wordt wat gênant en zeker de staatsomroep vervult zijn plichten niet om de roedel van Laken in alle omstandigheden in bescherming te nemen. Onlangs was er weer een persconferentie van Aldo Vastapane en de man kwam uitgebreid in beeld. Dat is om moeilijkheden vragen. Nu hebben we alleen het woord van Delphine en mama Boël dat Dellie de dochter van Bert Bibber is maar als je haar kop met die van de drie officiële Bert-producten vergelijkt is het duidelijk dat zij feitelijk de enige echte is die geen DNA-test nodig heeft om haar afstamming te bewijzen.
Nu zijn er al veertig jaar geruchten dat Bert Bibber niet de enige in de familie is die ergens een koekoeksei dumpte. Zijn lieflijke Pauline zou hem op haar beurt hetzelfde cadeau geschonken hebben. Bij Manu Ruys heette dat indertijd nog ‘het wufte’ leven van Albert en Paola. Mark Grammens in zijn Journaal was een decade later al duidelijker en had het over “een zakenman van Italiaanse afkomst” die de echte vader van de Lorre zou zijn maar de naam Vastapane kon nog niet uit zijn… ja wat eigenlijk, gebruikt Grammens nog een typmachine of is hij dan toch naar een pc overgestapt?
Met de huidige mogelijkheden kan men zonder probleem de een of andere slippendrager van Vastapane uit beeld knippen en die vervangen door het aanminnelijk gezicht en de slanke figuur van de Lorre. Er zou menig gilletje geslaakt worden in de Vlaamse huiskamers. Natuurlijk zouden er dan nog mensen zijn die volhouden dat het niet waar is, maar dat zijn ongetwijfeld dezelfden die beweren dat de kleine Eyskens niet de zoon van de oude Eyskens is. Toen nonkel Bo indertijd de volgorde van de troonopvolging liet veranderen, ging het gerucht dat de Lorre wat te weinig katholiek was voor oompje maar achteraf vraag je je af of zelfs die schijnbaar sullige Bo niet van de hoed en de rand wist.
Nu bestaat er tegenwoordig een eenvoudige manier om den Aldo en de Lorre aan elkaar te knopen en zoals zo dikwijls komt het voorbeeld uit het Noorden. Edwin de Roy van Zuydewijn liet zijn toenmalige vrouw prinses Margarita, dochter van bomenfluisteraarster prinses Irene, niet alleen echte, zij het geheime, opnames maken van haar discussies met tante Trix. Omdat hij niet ten onrechte vermoedde dat de wijzer in de balans van de aantrekkingskracht van enerzijds de Oranjes en anderzijds zijn eigen charmes wel eens zou kunnen doorslaan naar de eersten, stopte hij voor alle zekerheid maar een lekker staaltje DNA van zijn geliefde in zijn geheime kluis.
Margarita is inderdaad teruggekeerd naar de beter gevulde ruiven, maar De Roy heeft nu al meegedeeld dat er wel eens rare conclusies uit een DNA-onderzoek kunnen vloeien. Twee miljoen euro is zijn openingsbod want anders gaat hij misschien op theevisite bij professor Cassiman in Leuven. Die heeft al eens op zijn eentje de monarchie in Frankrijk afgeschaft toen hij bewees dat de Duitse klokkenmaker Karl Naundorf helemaal niet de zogenaamd in de Temple-gevangenis verdwenen Lodewijk XVII was, het zoontje van Marie-Antoinette en papa 16. De afstammelingen van Naundorf zijn er nog niet goed van en hebben de restauratie van de monarchie opgeschort. Maar men begrijpt nu beter waarom de Nederlanders indertijd de familie ten onrechte als Bourbons hebben erkend want waarschijnlijk hebben zij ook zo’n probleempje. De Roy heeft al laten uitschijnen dat er met Trix en haar zusters meer aan de hand is. Dat ze niets met Willem van Oranje uitstaans hebben weten we al maar dat ze zelfs geen Nassaus zijn uit een jongere tak van de familie is toch vrij vervelend. Nu zal dat Trix en binnenkort Alex niet verhinderen om op die troon te zitten en er te blijven zitten maar vervelend is het wel en dus is er al beslist dat een eventueel proces achter gesloten deuren gebeurt.
Kortom, als die jongens van het Vlaams Belang, de N-VA of de JMD echte mannen zijn, dan ondernemen zij actie. Vooral Jean-Marie de Decker, voorzitter, stichter en enig lid van de belangrijkste oppositiepartij, heeft zowel de atletische capaciteiten als de mogelijkheden in de senaat om de Lorre bij een van zijn zalige verschijningen dan wel geen kl... maar toch minstens een haarlok af te rukken. En zo moeilijk kan het niet zijn om enig DNA-van Vastapane te krijgen. Vervolgens kan men het KRO-programma Spoorloos inschakelen waarbij men die Hollanders wijsmaakt dat een eenzaam Brussels jongetje zijn echte papa zoekt. Ze begrijpen toch geen woord van het gebazel van de Lorre, noch in het Frans noch in het Nederlands. En daarna is het alleen maar wachten, maar u en ik kennen natuurlijk al de onweerlegbare conclusies.
Bij de troonsbestijging van Bert Bibber publiceerden Oggi en Gente nog een fotospecial over Pauline, verliefd hand in hand met een mediterrane playboy aan de Azurenkust. Wou toch wel het toeval dat mijn redactie juist een programma maakte over de koninginnen van dit land. Bij de eindmontage zag ik dat de regisseuse die tedere kiekjes “vergeten” was en ik heb toen echt het hiërarchisch bevel moeten geven om Vlaanderen die foto’s niet te onthouden. Overigens wist ik dat de kans op een voor de kijkcijfers zo belangrijk schandaaltje piepklein was, want Laken kijkt niet naar de uitzendingen in het Swahili voor die Vlaamse nikkers. En er kwam inderdaad geen reactie. En helaas, de toenmalige Potemkin van Pauline was niet Vastapane maar eentje meer of minder deed er toen niet veel toe.
De gevolgen van zo’n DNA-onderzoek zijn natuurlijk ernstig. Kan de Lorre nog zijn gruwelijk grote dotatie behouden? Volgens mij wel want hij blijft nog altijd de zoon van zijn moeder. Kan hij als Bert Bibber het tijdelijke met het eeuwige verwisselt nog mee aan de ruif zitten? Dat lijkt me minder vanzelfsprekend. En wat als Delphine haar part komt opeisen? Het slimste dat Bert en Pauline kunnen doen lijkt me open kaart spelen. Bert ondertekent toch om het even welke ethische wet men voor zijn neus legt. Hij kan dus best op TV komen vertellen dat hij en Pauline hebben beslist om ook “één van die nieuw samengestelde gezinnen” te vormen zodat iedereen op gelijke voet behandeld wordt of ze nu van de koekoek komen of niet. Dus Delphine en haar kroost mee op de foto, en waarom ook niet de Clem, het nakomertje van Iris van de Kerckhove, bijgenaamd Wendy van Wanten, die indertijd met de Lorre een scheve schaats kwam rijden in zijn Villa Clementine in Tervuren.
Naar verluid heeft Pauline zich een aantal jaren geleden bekeerd en wordt zij nu verteerd door wroeging over haar uitspattingen. Wel, ik vraag me af of de Lorre ook niet met zijn geweten worstelt. Toen hij van ambtswege senator werd, was zijn toespraak zo mogelijk nog verwarder en onbegrijpelijker dan als hij een glas water in het Nederlands moet vragen, maar dat was dan ook de schuld van die VUB-prof die hem vrijmetselaarsquatsch liet uitstoten. Maar sindsdien is hij duidelijk ook de gelovige toer op gegaan. Een lieve lezer bezorgde me onlangs een stukje over ene Nicolaas Eymericus (gelatiniseerde vorm van Emerique). Dat was volgens Google een Spaanse dominicaan en inquisiteur die er zo grof tegenaan ging dat het generaal kapittel van zijn orde hem uit zijn functie ontsloeg waarna de koning hem verbande. En die lezer vraagt zich af of het een toeval is dat die tweeling Nicolas en Emerique heet? Natuurlijk niet, de Lorre is dan toch onder de invloed van tante Kapsel en moeder Pauline gekomen en wee de ketters en afvalligen die nog zijn pad zullen kruisen.
Oud 5 april 2008, 22:12   #146
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Zozo.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 23:48   #147
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Hoereuuuhhh!!
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 00:27   #148
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
De grondwet was al geschreven toen Leopold I de eed aflegde, enkel de naam van de koning was nog niet ingevuld.
Inderdaad.

Op 7 februari 1831 stemde het Nationaal Congres de grondwet. Pas op 4 juni 1831 riep dat Nationaal Congres Leopold uit tot koning der Belgen. Het Nationaal Congres zelf (200 leden) werd op 3 november gekozen door 30.000 cijns- en bekwaamheidskiezers. Het Nationaal Congres verving het Voorlopig Bewind, dat op 4 oktober 1830 de onafhankelijkheid van België had uitgeroepen. Het Voorlopig Bewind op zijn beurt ontstond op 23 september, tijdens de Belgische Omwenteling van 1830, een burgerlijke revolutie tegen de Nederlandse koning Willem I.

Een opvoering van de opera De Stomme van Portici op 25 augustus 1830 lokte de opstand van de burgerij uit, gevolgd door volksrumoer.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 6 april 2008 om 00:28.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 18:30   #149
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Een opvoering van de opera De Stomme van Portici op 25 augustus 1830 lokte de opstand van de burgerij uit, gevolgd door volksrumoer.
Gepeupel vindt soms toch snel een excuus om voor 'rumoer" te zorgen hoor.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 18:38   #150
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wees daar maar niet te zeker van.

Nooit gehoord van de Italiaanse prins Mascarpone?

Lees dit dan en geniet:
Knuppel... Ik mis Knuppel
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 18:52   #151
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Knuppel... Ik mis Knuppel
Ze was idd vaak profetisch met haar onderschriften...

Citaat:
Ik geloof niet echt in een toekomst in een Belgische context. Ik bedoel: de toekomst van de christen-democratie die zich baseert op een Belgische realiteit. Dit is voorbij. Wij moeten meer dan ooit vertrekken vanuit Vlaanderen. Yves Leterme
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 20:29   #152
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Albert gaat eraan, en ik zal het genoegen hebben dit mee te maken. De filip steken ze in een beschutte werkplaats, matilleken neuk ik zo hard in haar aars dat ze stikt in haar spermakots en die 4 snotapen gaan sterven aan "wiegedood"... ghéhéhéhééééé
Oud 17 september 2009, 20:42   #153
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb zo mijn twijfels aan dat voorval 70 jaar geleden, maar dat is strafbaar zeker
Dronkoers die over enstige dingen schrijft op dit forum, dat is ook lang geleden...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 20:44   #154
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een eind is een eind, sterven met uw kop in een koe haar aars is ook niet al te best.

belziek hoeft niet meer te bestaan om dat gespuis uit te roeien eh
Nog van dat!
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 20:44   #155
vandaele
Banneling

Standaard

Onze beste koning ooit was Aldo Vastapane
Bijgevoegde afbeelding(e)

vandaele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 22:39   #156
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Moeilijk zeg.
Leopold II en Albert I vind ik de enige goede koningen die we gehad hebben.
Uitleg staat in de 1ste post.

Toch maar voor Leopold II gedaan. Die deed gewoon wat ie moest doen voor zijn land.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 23:03   #157
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Vorsten hebben enkel een aantrekkelijkheid indien ze op een vergeten Pacifisch eiland of in Cascais wonen - of als ze zich kandidaat willen stellen voor het presidentschap.
Oud 17 september 2009, 23:06   #158
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Moeilijk zeg.

Toch maar voor Leopold II gedaan. Die deed gewoon wat ie moest doen voor zijn land.
Wat ?? De Tervurenlaan aanleggen ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 23:07   #159
JuBiLaTe
Provinciaal Gedeputeerde

JuBiLaTe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Moeilijk zeg.

De enige goede Koningen? Er zijn meerdere goede Koningen geweest hoor, zoals Zijne Majesteit Koning Boudewijn. Er is één Koning die het niet zo goed heeft gedaan -in mijn opinie!- en dit is Zijne Majesteit Koning Léopold III. Zijne Majesteit Koning Albert II en Zijne Majesteit Koning Léopold I hebben het goed gedaan, maar de Hunne Majesteiten Koningen Boudewijn, Albert I en Léopold II torenen toch boven Hen uit. De 3 laatst genoemde Koningen hebben het in mijn opinie uitstekend goed gedaan!!

Ikzelf twijfel heel sterk tussen de Koningen Albert I en Léopold II.

Zijne Majesteit Koning Léopold II was zonder twijfel de allersterkste, dit is duidelijk! Er is één groot minpunt aan deze Grote Man, en daar wordt Hij heel erg op afgerekend:
nl. het feit dat Hij Zijn ondergeschikten blindelings vertrouwde wanneer zij verslag deden over de stand van zaken in Congo.
Er gebeurden daar wreedheden, dat is duidelijk en bewezen aan de hand van foto's. Hoewel ik er sterk van overtuigd ben dat die verhalen wel sterk aangedikt zullen zijn, geloof ik wel dat daar bepaalde gruwelijkheden gebeurden. En ik vind het heel spijtig dat Zijne Majesteit Koning Léopold II daar niet heeft kunnen tussenkomen. Ik vind het bijzonder jammer dat zo'n Groot Man als Hij op dat vlak gefaald heeft: Hij heeft niet kunnen ingrijpen op de schandelijkheden begaan in Congo. Ik geloof sterk dat Hem die informatie werd achtergehouden, maar toch vind ik het een faling dat iemand als Hij daar nooit kennis heeft van genomen.

Maar hoe dan ook, eigenlijk is dit iets dat buiten Zijn bereik gebeurde, en eigenlijk maar een detail in vergelijking en in beschouwing genomen van wat Hij allemaal heeft verwezenlijkt!!! Hij was een bijzonder Succesvol Man, Hij heeft België gemaakt tot wat het vandaag is. Wij Belgen plukken daar nog elke dag de vruchten van!!!
Oud 17 september 2009, 23:09   #160
JuBiLaTe
Provinciaal Gedeputeerde

JuBiLaTe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vandaele Bekijk bericht
Onze beste koning ooit was Aldo Vastapane
Vandaele dit is dikke onzin!!!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be