![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1123 |
Banneling
|
![]() trouwens natuurlijk onzin hé.
heel veel dingen die de overheid doet zouden in het libertarisme gewoon niét gedaan worden, laat staan beter of slechter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1124 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
bedoelingen, inspanningen, en resultaten hangen samen en zijn voor mij even belangrijk. trouwens het is niet zo dat de overheid geen resultaten boekt in de strijd tegen drugs. hoeveel drugs wordt er jaarlijks in beslag genomen, hoeveel dealers opgepakt? hoe vaak zijn er hier nu al leugens of absurd belachelijke simplismen verkondigt om dat libertarisme te stutten? een ideologie die op leugens moet drijven is maar een mager beestje hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ze maken het zich wel gemakkelijk. als er maatschappelijke problemen zijn is het de schuld van de overheid, en wanneer de overheid daar iets aan doet wat effect heeft dan 'bemoeit de overheid zich te veel met de burgers.' zo kan ik het ook hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1128 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() kijk hé man, IK ben het niet die het libertarisme "extreem" maakt hé, IK ben het niet die zegt dat álles geprivatiseerd kan en moet worden, IK ben het niet die zegt dat de overheid totáal afgeschaft moet worden.. als er dus iemand het libertarisme in het extreme hoekje duwt, zijn het de libertariërs van dienst hier wel.
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 5 april 2008 om 19:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1129 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 5 april 2008 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1130 | |
|
![]() Citaat:
Liberalen erkennen een staat met een minimum aan basisfuncties. In feite kunt ge het libertarisme dus als een soort extremisme van het liberalisme zien; dikwijls claimen libertariërs het "klassieke" liberalisme maar vinden ze dat deze stroming teveel beïnvloed is door etatistische stromingen zoals de sociaaldemocratie) Nu, da's toch wat overeenkomt met het gros van de meningen op dit forum, over nuances en details kunt ge idd discussieren. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 5 april 2008 om 19:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1131 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jijzelf bent de enige die dat kan.
Je kunt die verantwoordelijkheid ook op anderen afschuiven.
![]() |
#1132 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een beetje. Te weinig om de cijfers uit mijn hoofd te kennen, en te lui om ze op te zoeken.
![]() |
#1133 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Door de wetgever verboden drugs gebruiken of verhandelen volstaat. 90 rijden waar volgens Stevaert 70 beter is, volstaat. Op niet vergunde wijze verbouwen volstaat. ...
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 5 april 2008 om 22:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1134 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 5 april 2008 om 22:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik of iemand anders, dat maakt niet eens iets uit.
![]() |
![]() |
![]() |
#1136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er zijn geen gewapende bendes die mijn huis komen plunderen en er ongestraft mee kunnen wegkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1137 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik wil trouwens van de libertariërs hier eens weten hoe hun systeem in stand gehouden zal worden. Pak dat de libertariërs hun programma wereldwijd uitvoeren. Hoe gaan zij mij tegenhouden als ik honderden mensen bijeenkrijg, hen een deel van de buit beloof van de veroveringen, de bedrijven contracten beloof in de veroverde gebieden en vervolgens begin met eerst de omliggende wijken en daarna dorpen te gaan annexeren?
Dat mensen dan privé-initiatieven voor beveiliging gaan opzetten, kan allemaal heel leuk zijn. Maar als dorp A zich wilt verdedigen tegen mijn gewapend leger, zullen ze zich al heel snel moeten militair verbinden met dorpen B en C. En het is niet zo dat dit op één twee drie zal gebeuren. Zeker niet als ik mijn leger opsplits in drie. Dan gaat elk dorp voor zichzelf zorgen. Kortom: in het libertarisch systeem wint de grootste altijd. Economisch de grootste in stabielere gebieden, militair de grootste in de andere. De kleine man wordt gewoon weggedrukt en onderdrukt in het libertarisch systeem.
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 6 april 2008 om 00:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1139 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1140 |
Banneling
|
![]() Je kan niet buiten het principe van de Staat of je verkrijgt massale chaos en geweld binnen relatief korte termijn. Libertaire extremisten vergeten dat wel eens in hun wensdromen.
|
![]() |
![]() |