Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2008, 13:37   #101
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik heb hier echt geen woorden voor.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het effectief zo is eh. T'is maar een hypothese.
Oud 6 april 2008, 13:38   #102
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Een driekleurvlag bij zich hebben om zo hun Vlaamseleeuwgedachtengoed helemaal te verbergen, maw: een wolf in het schaapsvacht.

(Uiteraard zullen ze niet met hun Vlaamseleeuwsymbolen vandalismedaden gaan plegen.....)
Ja, het is een VlaemSSch-Nazi-onalistisch complot (ik kon helaas geen nazi-termen in "complot" verwerken). Toevallig geen sporen van een verbrand kruis gevonden in de kantoren van de N-VA?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 13:44   #103
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Waarmee ik niet wil zeggen dat het effectief zo is eh. T'is maar een hypothese.
Denk je nu zelf ook niet dat het VB hiermee geen klein beetje in zijn eigen vel zou snijden mocht ooit uitkomen dat het hier ook maar in de verste verte iets mee te maken heeft?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 13:46   #104
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Jezus zeg, al dat gedoe over "wie zouden de daders zijn".

Of het nu Belgicisten of Vlaams-nationalisten, FDF'ers of allochtonen zijn geweest maakt m.i. niet veel uit. Het is krapuul dat zoiets doet en ze moeten ervoor gestraft worden.
enige correcte logica. Nu, 't is niet voor het eerst dat Vlaams-nationale partijen ambras hebben in Brussel: ook het toenmalige Vlaams Blok had er last van, onder meer iets wat op een bomaanslag moest lijken met redelijke schade in de inkomhal van de Madoutoren. De dader bleek een FDF'er uit Zaventem of Grimbergen te zijn.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 13:57   #105
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Denk je nu zelf ook niet dat het VB hiermee geen klein beetje in zijn eigen vel zou snijden mocht ooit uitkomen dat het hier ook maar in de verste verte iets mee te maken heeft?
Soms nemen sommige mensen onverantwoorde risico's dat vooral anderen de dupe van worden. Maar nogmaals: t'is een hypothese en wrsch erg ver gezocht. Bij deze ga ik er niet meer verder op in.
Oud 6 april 2008, 14:37   #106
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
ik denk niet dat belgisch-nationalisten meer beledigd worden dan vlaams-nationalisten.
Voor mentaal gehandicapten bevoorbeeld (waarvan mijne grote teen zegt, dat er meer belgicisten, officieel ten boek staan, als mentaal gehandicapten, dan vlaams-nationalisten).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 14:41   #107
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Mensen die het slecht menen met de Belgische staat misschien? Het kleinste kind had immers voor die actie kunnen zien dat het géén extra sympathie voor onze zaak ging opleveren. Als ik een vandaal zou zijn met Vlaamsgezind of rattachistische sympathiëen zou ik hetzelfde doen.

Gelukkig ben ik uiteraard een vredelievend mens.
De beelden liggen bij de politie. Die zullen wel uitwijzen hoe de vork aan de steel zit.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 14:42   #108
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

M.i. is het zeker niet minder, ik denk dat het wat op gelijke voet staat.

Laatst kreeg ik op de UA nog de vraag hoe het voelde om een vulgaire volksverrader te zijn, zomaar, zonder dat ik iets tegen die persoon had gezegd.
Ik heb ook niet gezegd dat het minder is. Volgens mij staat het ook op gelijke voet, tenminste in het dagelijks leven. Enkel in de régimemedia is het vaak anders.

Laatst gewijzigd door lomeanor : 6 april 2008 om 14:45.
Oud 6 april 2008, 14:44   #109
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
De beelden liggen bij de politie. Die zullen wel uitwijzen hoe de vork aan de steel zit.
Als het bij de Brusselse (Luikse?) politie is, dan denk ik dat je lang gaat mogen wachten...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 14:46   #110
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als het bij de Brusselse (Luikse?) politie is, dan denk ik dat je lang gaat mogen wachten...
Ik hoop inderdaad dat de N-VA een copie van de beelden bewaard heeft.
Denk aan de terroristen die de ijzertoren hebben opgeblazen. Die zijn ook bekend maar nooit gestraft.
Bewijzen kunnen inderdaad nogal eens "verdwijnen" in de handen van de régimetroepen.
Oud 6 april 2008, 15:03   #111
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stapas Bekijk bericht
Ik kan dit uiteraard niet goedkeuren. Maar anderszijds: als een partij stelselmatig je eigen identiteit ondergraaft (Belg zijn), je vernedert (Belg zijn is ouderwets, reactionair, conservatief, idioot), dan kan ik begrijpen dat mensen radeloos worden. Als ik (geboren en getegen in het Vlaams gewest) iemand morgen een idioot zou noemen omdat hij Vlaams nationalist is, dan is het kot te klein. Het ongekeerde is echter perfect aanvaardbaar in politieke kringen. Het wordt langsom moeilijker kritiek te geven op de goed geoliede Vlaamse propagandamachine, en dan kunnen dergelijke acties een uiting zijn van wanhoop en ontreddering.
Alternatieve verklaringen: het gevolg van een cafeweddenschap, of een paar individuen uit op persoonlijke bekendheid. Overigens, ze gebruiken dezelfde technieken als die waarmee de Vlaams nationalisten zichzelf op de agenda hebben geplaatst. Waarom is het massaal aanbrengen van graffiti en overspuiten van Belgische kleuren ook maar enigszins verschillend van het aanvallen van Vlaamse symbolen?

Afwachten natuurlijk wat erachter zit. In de huidige instabiliteit zijn alle middelen goed - elk belachelijk klein initiatief kan op dit moment enorme politieke mnacht opleveren. Er worden beslissende keuzen genomen op dit moment, en sommigen zijn bereid ver te gaan omwille van de enorme roem die eruit te halen is - waarom denk je dat de wever zo moeilijk doet in de onderhandelingen: als het lukt, gaat hij de geschiedenis in. Macht en roem zijn belangrijke drijfveren. En een incident als dit kan gemakkelijk uitgebuit worden, of zelfs gecreeerd
Ik kan dit uiteraard ook niet goedkeuren. Maar anderszijds: als een partij stelselmatig je eigen identiteit (Vlaming zijn) ondergraaft, je vernedert (Een Vlaams volk bestaat niet, wat Vlaamsch is valsch is, Vlaams-nationalisten zijn racistisch, fascistisch, separatistisch, extreem rechts, mestkevers, mentaal gehandicapt, collaborateurs, nazi's), dan kan ik begrijpen dat mensen radeloos worden.
Het wordt van langsom gevaarlijker om kritiek te geven op de goed geoliede Belgische propagandamachine, en dan kunnen dergelijke acties een uiting zijn van wanhoop en ontreddering.

Alternatieve excuustruzen: het gevolg van een zattemanscafeweddenschap, of een paar individuen die zich wilden bewijzen tegenover de eigen bendeleden. Ze gebruiken dezelfde technieken als die waarmee de Belgisch-nationalisten zich al eerder op de agenda hebben geplaatst: Opblazen van de IJzertoren, er Belgische vlaggen op gaan hangen, met Belgische vlaggen de IJzerbedevaart verstoren, met Belgische vlaggen andere Vlaamse evenementen verstoren zoals de gordel, nagels op het parcours gooien om Vlaamsgezinde deelnemers te ontmoedigen, enz....
Waarin verschilt het op podia van Vlaamse evennementen springen met geschilderde bovenlijven in de Belgische kleuren ook maar enigszins van het onrestpectvol verstoren van Belgische evenementen?

Wegens de huidige instabiliteit zijn alle middelen goed om de spanning op te drijven. Het belachelijkste initiatief kan op dit moment enorme politieke macht opleveren. Er worden beslissende keuzes gemaakt op dit moment, en velen zijn bereid tot het uiterste te gaan omwille van het electoraal voordeel dat er uit te halen is. Waarom denk je dat Milquet, en zij niet alleen, moeilijk doet in de onderhandelingen? Als het lukt, gaat de miljardenstroom van Vlaanderen naar Wallonië onaangeroerd verder. Dat levert stemmen van het eigen kiesvee, en daardoor ook roemn geld en vooral macht. Belangrijker drijfveren zijn moeilijk te vinden. Elk incident WORDT uitgebuit. In de politiek worden er daarvoor zelfs gecreëerd.

De belgicisten die hun ding in het N-VA-kantoor gingen doen waren eveneens uit op roem, electoraal gewin, en politieke macht. Er bestaat geen gunstiger gelegenheid om die doelen te bereiken dan in een politiek instabiele periode. Racistische en/of haatgevoelens tegenover de separatistische, politieke tegenstander speelden echter geen enkele rol.
Oud 6 april 2008, 15:06   #112
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik kan dit uiteraard ook niet goedkeuren. Maar anderszijds: als een partij stelselmatig je eigen identiteit (Vlaming zijn) ondergraaft, je vernedert (Een Vlaams volk bestaat niet, wat Vlaamsch is valsch is, Vlaams-nationalisten zijn racistisch, fascistisch, separatistisch, extreem rechts, mestkevers, mentaal gehandicapt, collaborateurs, nazi's), dan kan ik begrijpen dat mensen radeloos worden.
Het wordt van langsom gevaarlijker om kritiek te geven op de goed geoliede Belgische propagandamachine, en dan kunnen dergelijke acties een uiting zijn van wanhoop en ontreddering.

Alternatieve excuustruzen: het gevolg van een zattemanscafeweddenschap, of een paar individuen die zich wilden bewijzen tegenover de eigen bendeleden. Ze gebruiken dezelfde technieken als die waarmee de Belgisch-nationalisten zich al eerder op de agenda hebben geplaatst: Opblazen van de IJzertoren, er Belgische vlaggen op gaan hangen, met Belgische vlaggen de IJzerbedevaart verstoren, met Belgische vlaggen andere Vlaamse evenementen verstoren zoals de gordel, nagels op het parcours gooien om Vlaamsgezinde deelnemers te ontmoedigen, enz....
Waarin verschilt het op podia van Vlaamse evennementen springen met geschilderde bovenlijven in de Belgische kleuren ook maar enigszins van het onrestpectvol verstoren van Belgische evenementen?

Wegens de huidige instabiliteit zijn alle middelen goed om de spanning op te drijven. Het belachelijkste initiatief kan op dit moment enorme politieke macht opleveren. Er worden beslissende keuzes gemaakt op dit moment, en velen zijn bereid tot het uiterste te gaan omwille van het electoraal voordeel dat er uit te halen is. Waarom denk je dat Milquet, en zij niet alleen, moeilijk doet in de onderhandelingen? Als het lukt, gaat de miljardenstroom van Vlaanderen naar Wallonië onaangeroerd verder. Dat levert stemmen van het eigen kiesvee, en daardoor ook roemn geld en vooral macht. Belangrijker drijfveren zijn moeilijk te vinden. Elk incident WORDT uitgebuit. In de politiek worden er daarvoor zelfs gecreëerd.

De belgicisten die hun ding in het N-VA-kantoor gingen doen waren eveneens uit op roem, electoraal gewin, en politieke macht. Er bestaat geen gunstiger gelegenheid om die doelen te bereiken dan in een politiek instabiele periode. Racistische en/of haatgevoelens tegenover de separatistische, politieke tegenstander speelden echter geen enkele rol.
Kadertje...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 15:07   #113
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Mensen die het slecht menen met de Belgische staat misschien? Het kleinste kind had immers voor die actie kunnen zien dat het géén extra sympathie voor onze zaak ging opleveren. Als ik een vandaal zou zijn met Vlaamsgezind of rattachistische sympathiëen zou ik hetzelfde doen.

Gelukkig ben ik uiteraard een vredelievend mens.

Hebben jullie acties tijdens de gordel, op IJzerbedevaart, tijdens de IJzerwake en op de IJzertoren jullie soms wél sympathie opgeleverd?
Oud 6 april 2008, 15:28   #114
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Volwassen mensen die kinderen uitschelden...
Kim ik nodig U uit op een rondleiding op ons schooltje in Komen. Vooral smorgens aan de schoolpoorten.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 17:03   #115
stapas
Burger

Standaard

en daarmee knuppel, heb je perfect aangetoond wat ik al langer beweer: Dat Belgisch en Vlaams nationalisme exact dezelfde fenomenen zijn, die gebruik maken van exact dezelfde technieken. De keuze om Belgisch of Vlaams nationalist te worden is dus in feite net dezelfde.
stapas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 17:47   #116
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
en daarmee knuppel, heb je perfect aangetoond wat ik al langer beweer: Dat Belgisch en Vlaams nationalisme exact dezelfde fenomenen zijn, die gebruik maken van exact dezelfde technieken. De keuze om Belgisch of Vlaams nationalist te worden is dus in feite net dezelfde.
Belgisch-Nationalisme en Vlaams-Nationalisme lijken alleen maar op elkaar in zoverre dat ze beiden met romantisering gepaard gaan en dat ze alles in het werk stellen voor het bestaan van "hun" staat. Daar houden de gelijkenissen echter op en beginnen de verschillen. Wij werken aan een nieuwe staat, bouwen aan de toekomst. Zij klampen zich reactionair vast aan een overblijfsel uit het verleden. Een overblijfsel dat bewezen heeft niet te werken, of alleszins te werken in het nadeel van de Vlamingen.
Oud 6 april 2008, 19:34   #117
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Bij ons in herentals werd onlangs de ramen van het plaatselijk vb secretariaat ingesmeten.
Oud 6 april 2008, 19:41   #118
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij hebt juist niets aangetoond. Je hele pleidooi was erop gericht het 'vandalisme' dat gepleegd werd in het hoofdkwartier van de N-VA mooi te praten. Je deed alsof de Vlaams-nationalisten verdienen wat er hen 'overkomt'. Alsof ZIJ de media én het politieke slagveld beheersen.

IK heb aangetoond dat er ook zoiets als het Belgisch-nationalisme bestaat en dat dit niet alleen erger is maar zelfs oogluikend werd en wordt toegestaan. Zowel wat betreft het demoniseren van de Vlaams-nationalisten als wat betreft het gebrek aan respect voor hun monumenten, evenementen én partijhoofdkwartieren. Jij mag me immers het eerste Vlaams-nationalistische kopstuk aanduiden die de Belgisch-nationalisten PUBLIEKELIJK en ONGESTRAFT voor mestkevers en mentaal gehandicapten uitschold. Jij mag me er ook EEN zoeken die een belangrijk Belgisch monument, eveneens ONGESTRAFT, opblies zoals bijvoorbeeld het atomium of de congressenkolom. Als je er me één kan aanwijzen die het partijhoofdkwartier van de VLD, CD&V of SP.a vandaliseerde zoals dat op deze van het VB en de N-VA gebeurde trakteer ik jou op champagne!

Zo zie je maar wie écht iets aantoonde en wie een hoop hypocriete zever verkocht die begon met: 'Ik kan dit uiteraard niet goedkeuren'.
Al wat je na die eerste regel schreef was één groot excuus voor de zoveelste pesterij uit Belgisch-nationalistische hoek.
Oud 6 april 2008, 19:45   #119
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Bij ons in herentals werd onlangs de ramen van het plaatselijk vb secretariaat ingesmeten.

In het secretariaat van de Vlaamse Volksbeweging, niet eens een politieke partij, werd ook al stevig huisgehouden. ALS er al daders gevonden werden heb ik daar alvast niets over gehoord.
Oud 6 april 2008, 19:49   #120
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

De echte linksen in België zijn in mijn ogen de mannen en vrouwen van meervoud. Ik vraag mij af of die nooit last van het belgisch racisme hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be