![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarmee ik niet wil zeggen dat het effectief zo is eh. T'is maar een hypothese.
![]()
![]() |
#102 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ja, het is een VlaemSSch-Nazi-onalistisch complot (ik kon helaas geen nazi-termen in "complot" verwerken). Toevallig geen sporen van een verbrand kruis gevonden in de kantoren van de N-VA?
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Europees Commissaris
|
![]() enige correcte logica. Nu, 't is niet voor het eerst dat Vlaams-nationale partijen ambras hebben in Brussel: ook het toenmalige Vlaams Blok had er last van, onder meer iets wat op een bomaanslag moest lijken met redelijke schade in de inkomhal van de Madoutoren. De dader bleek een FDF'er uit Zaventem of Grimbergen te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mentaal gehandicapten bevoorbeeld (waarvan mijne grote teen zegt, dat er meer belgicisten, officieel ten boek staan, als mentaal gehandicapten, dan vlaams-nationalisten).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb ook niet gezegd dat het minder is. Volgens mij staat het ook op gelijke voet, tenminste in het dagelijks leven. Enkel in de régimemedia is het vaak anders.
Laatst gewijzigd door lomeanor : 6 april 2008 om 14:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het bij de Brusselse (Luikse?) politie is, dan denk ik dat je lang gaat mogen wachten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Denk aan de terroristen die de ijzertoren hebben opgeblazen. Die zijn ook bekend maar nooit gestraft. Bewijzen kunnen inderdaad nogal eens "verdwijnen" in de handen van de régimetroepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wordt van langsom gevaarlijker om kritiek te geven op de goed geoliede Belgische propagandamachine, en dan kunnen dergelijke acties een uiting zijn van wanhoop en ontreddering. Alternatieve excuustruzen: het gevolg van een zattemanscafeweddenschap, of een paar individuen die zich wilden bewijzen tegenover de eigen bendeleden. Ze gebruiken dezelfde technieken als die waarmee de Belgisch-nationalisten zich al eerder op de agenda hebben geplaatst: Opblazen van de IJzertoren, er Belgische vlaggen op gaan hangen, met Belgische vlaggen de IJzerbedevaart verstoren, met Belgische vlaggen andere Vlaamse evenementen verstoren zoals de gordel, nagels op het parcours gooien om Vlaamsgezinde deelnemers te ontmoedigen, enz.... Waarin verschilt het op podia van Vlaamse evennementen springen met geschilderde bovenlijven in de Belgische kleuren ook maar enigszins van het onrestpectvol verstoren van Belgische evenementen? Wegens de huidige instabiliteit zijn alle middelen goed om de spanning op te drijven. Het belachelijkste initiatief kan op dit moment enorme politieke macht opleveren. Er worden beslissende keuzes gemaakt op dit moment, en velen zijn bereid tot het uiterste te gaan omwille van het electoraal voordeel dat er uit te halen is. Waarom denk je dat Milquet, en zij niet alleen, moeilijk doet in de onderhandelingen? Als het lukt, gaat de miljardenstroom van Vlaanderen naar Wallonië onaangeroerd verder. Dat levert stemmen van het eigen kiesvee, en daardoor ook roemn geld en vooral macht. Belangrijker drijfveren zijn moeilijk te vinden. Elk incident WORDT uitgebuit. In de politiek worden er daarvoor zelfs gecreëerd. De belgicisten die hun ding in het N-VA-kantoor gingen doen waren eveneens uit op roem, electoraal gewin, en politieke macht. Er bestaat geen gunstiger gelegenheid om die doelen te bereiken dan in een politiek instabiele periode. Racistische en/of haatgevoelens tegenover de separatistische, politieke tegenstander speelden echter geen enkele rol. ![]()
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebben jullie acties tijdens de gordel, op IJzerbedevaart, tijdens de IJzerwake en op de IJzertoren jullie soms wél sympathie opgeleverd?
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Burger
|
![]() en daarmee knuppel, heb je perfect aangetoond wat ik al langer beweer: Dat Belgisch en Vlaams nationalisme exact dezelfde fenomenen zijn, die gebruik maken van exact dezelfde technieken. De keuze om Belgisch of Vlaams nationalist te worden is dus in feite net dezelfde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Parlementslid
|
![]() Bij ons in herentals werd onlangs de ramen van het plaatselijk vb secretariaat ingesmeten.
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
IK heb aangetoond dat er ook zoiets als het Belgisch-nationalisme bestaat en dat dit niet alleen erger is maar zelfs oogluikend werd en wordt toegestaan. Zowel wat betreft het demoniseren van de Vlaams-nationalisten als wat betreft het gebrek aan respect voor hun monumenten, evenementen én partijhoofdkwartieren. Jij mag me immers het eerste Vlaams-nationalistische kopstuk aanduiden die de Belgisch-nationalisten PUBLIEKELIJK en ONGESTRAFT voor mestkevers en mentaal gehandicapten uitschold. Jij mag me er ook EEN zoeken die een belangrijk Belgisch monument, eveneens ONGESTRAFT, opblies zoals bijvoorbeeld het atomium of de congressenkolom. Als je er me één kan aanwijzen die het partijhoofdkwartier van de VLD, CD&V of SP.a vandaliseerde zoals dat op deze van het VB en de N-VA gebeurde trakteer ik jou op champagne! Zo zie je maar wie écht iets aantoonde en wie een hoop hypocriete zever verkocht die begon met: 'Ik kan dit uiteraard niet goedkeuren'. Al wat je na die eerste regel schreef was één groot excuus voor de zoveelste pesterij uit Belgisch-nationalistische hoek.
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het secretariaat van de Vlaamse Volksbeweging, niet eens een politieke partij, werd ook al stevig huisgehouden. ALS er al daders gevonden werden heb ik daar alvast niets over gehoord.
![]() |
![]() |
#120 |
Parlementslid
|
![]() De echte linksen in België zijn in mijn ogen de mannen en vrouwen van meervoud. Ik vraag mij af of die nooit last van het belgisch racisme hebben.
![]() |