![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu, al goed dat Anciaux niet beginnen bleiten is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb vorig jaar tijdens de Ronde zelf ook meegedaan aan zo'n bevlaggingsactie en overal waar we langsgingen waren de vlagjes in geen tijd weg. Wat toch ook wil zeggen dat de mensen hier allesbehalve negatief tegenover stonden; iedereen was immers vrij om te weigeren een vlagje aan te nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Burger
|
![]() Alleen de kleine werden uitgedeeld dacht ik.
Heb je gezien hoeveel grote vlaggen er waren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mocht ik zeker zijn van niet gepakt te worden, ik zou hem ook met de blote hand een (figuurlijke) oorveeg geven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik veronderstel dat belgisistjes er toch voor bedanken om met die vlag te zwaaien.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgicistische vandalen breken in bij N-VA
Wie zegt dat dat Belgicisten waren? 't Waren misschien wel Vlamingen die zich bedrogen voelden, die vonden dat ze genaaid waren door het N-VA |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komaan. Je laat het uitschijnen alsof dit allemaal spontaan is. Voor iedere berg stond al op voorhand vast wie en hoeveel man er zou staan om met een vlag te zwaaien en wie er die kleine vlagjes zou uitdelen. Er zullen we mensen spontaan met een grote vlag gezwaaid hebben maar op de meeste plekken was dit georganiseerd door vlaams-nationalisten, zeker op de hellingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Stijn reed zelf wel in een mooi tricolorepakske
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() 2. De voor de hand liggende vraag: waarom doen jullie het dan niet? Gebrek aan mankracht zal zeker een deel van de reden zijn, maar ik denk dat de belangrijkste reden is dat niemand verwacht dat duizenden Vlamingen met een Belgische vlag zullen gaan zwaaien tijdens de Ronde van Vlaanderen. Belgicisten hebben het trouwens al eens geprobeerd, ik denk twee jaar geleden, wat resulteerde in enkele driekleuren op de Oudenberg (en op de cover van DS). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Ach kom, daarmee red je het nooit. Het gaat hier om enkele honderden mensen die er hun zondag voor opzij zetten (en die ook mee zorgen voor een onvergetelijke sfeer langs het parcours).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() leg me eens uit hoe je iemand met de blote hand een figuurlijke oorveeg geeft?
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() heb niet lang gekeken... Ma toch schoon koers. En inderdaad mooi gewonnen...
'k heb dienen enen wel op de stoep zien rammen ![]() Inderdaad veel vlaggen gezien; hoe belachelijk ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste mensen langs de kant van het parcours dachten er blijkbaar toch anders over.
|
![]() |
![]() |