![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waar staat het anders? In de grondwet? Ah nee, die is er niet.
![]() |
![]() |
#1262 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1263 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In die zin geef ik de libertariërs uiteraard gelijk dat de staat geweld uitoefent, maar ik ontken dat daar geen goede reden achter zit. Zoals men al vaak heeft laten blijken dat vele voorbeelden zich voordoen zowel in een staatloze maatschappij als in een staat, zie ik geen reden om daarom de overheid af te schaffen. Citaat:
Het creëren van een grondwet is een belangrijk (als het niet het belangrijkste element is) element van liberalisme.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 7 april 2008 om 15:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1264 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zegt niemand dat het niet kan gebeuren.
![]() |
![]() |
![]() |
#1266 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat me dan brengt bij die andere kwestie, ook nog steeds onbeantwoord: Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1267 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vind jij het onrechtvaardig als onschuldige mensen worden neergeknald?
![]() |
![]() |
![]() |
#1268 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien dat jij zo functioneert, dat is heel leuk voor jou. Heb je feitelijk wel vrienden, als alles voor jou rond geld draait?
![]() |
![]() |
![]() |
#1269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens Pelgrim gaat de wijkagent zijn leven riskeren voor een arme schooier.
Wie vindt er dat realistisch?
![]() |
![]() |
![]() |
#1270 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Het is me een raadsel waarom, maar ik zal er maar op ingaan. Op jouw bovenstaande: één zwaluw maakt de lente niet. Vermoedelijk zul je geen (al te zware?) wiskundige vakken krijgen in wijsbegeerte, maar die heb je niet nodig om te beseffen dat je gewoonweg één voorbeeld plukt uit een greep van zes miljard mensen en dit niet eens het begin van bewijs voor je stelling vormt. Wie zal er garanderen dat uw 'nogal selecte' steekproef ook maar enigszins ecologisch valide is? Maar goed, nog steeds heel ongenuanceerd maar iets meer verbonden met de echte wereld: om een bedrijf op te starten moeten mensen eerst investeren. Dat bedrijf is niet vanaf dag één rendabel hoor. Om te kunnen investeren moet je eerst hebben. Indien niet kan je een lening aangaan, maar daategenover moet je normaal gezien een fikse waarborg kunnen geven. Dit soort fouten (heel grote selectiviteit en eenzijdige invalshoeken, ...) komen steeds weer terug in je redeneringen. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Neen echt, uit alles wat je zegt blijkt vooral een bijzonder onrijp (ongenuanceerd) wereldbeeld.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 7 april 2008 om 15:35. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1271 | |
|
![]() Citaat:
Maar goed: Morgen in de krantenkoppen: "Man van drie doodzieke kinderen wordt doodgeslagen terwijl agent doet alsof zijn neus bloedt" of "Agent negeert man die voor zijn ogen wordt doodgeslagen". (Dit laatste is al erg genoeg.) Hoe zal er gereageerd worden denk je? Hoeveel mensen zullen er zeggen: die agent had gelijk, hij heeft zich niet te moeien met andermans' zaken. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1272 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Libertariër, hé.
Citaat:
Ecologisch valide? ![]() Citaat:
Heb je nu weerlegd dat in een vrije markt samenleving mensen rijk worden door de consumenten te geven wat ze willen? Want dan zie ik het inderdaad niet. Citaat:
![]() Citaat:
In een vrije markt worden mensen rijk door de consumenten te geven wat de consument wilt. Citaat:
Ja, onrijp zijn ze wel. ![]() Maar soit: ik snap wel dat je geen tégenargument hebt. Op het vlak van economie ben je dan ook een absolute nul.
![]() |
![]() |
![]() |
#1273 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het zalige is dat je het zélf in al je onwetendheid niet door hebt. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1274 | ||||||
|
![]() ![]() De overheid is dus ook libertarisch. Citaat:
![]() Respresentatief, zo je wil? Citaat:
Ik wou aantonen dat je toch al allereerst middelen nodig hebt om te beginnen in die vrije markt. Zeker als die markt echt vrij en dus geglobaliseerd is, want dan kan ik hier geen bakkerij openen die broden met een winstmarge van 10% verkoopt zijnde aan 1 euro per stuk terwijl er uit (hypothetisch voorbeeld) China iedere dag 5 miljoen broden komen die verkocht worden aan 20ct per stuk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik wil de discussie niet afhouden door van die inhoudsloze opmerkingen te maken waar je verder weinig mee kan, daarom toch één concrete vorm van kritiek: Ik ken weinig mensen die naar een gsm hunkerden alvorens deze bestond. Citaat:
En als een echte kat die zich in het nauw gedreven voelt begin je dan maar weer op de man te slaan terwijl je hierboven weergeeft hoe toereikend je kennis is ... die laatste opmerking is iig gerapporteerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#1275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dubbel.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 7 april 2008 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1276 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor alle duidelijkheid: Robin Hood stal niet 'van de rijken', maar stal van de overheid, die exhuberant hoge belastingen hefte op zijn bevolking. Prins John enzo...
Citaat:
Citaat:
Verder: het lijktme dat er hier niet echt een vraag naar een bakker is die zijn brood tegen 1 euro verkoopt, als er gelijkwaardige broden aan 20 cent zijn? (Als uw broden minstens 5 keer zo goed zijn, dan maak je natuurlijk een kans.) Citaat:
![]() Groentje weet beter dan de consument wat de consument wilt. Neen, meisje, ik denk dat je de markt nog niet zo goed snapt. Alé: 't is wel verdraaid handig, hé. Zo'n gsm. Al die mensen die die vrijwillig kopen! Of zijn dat allemaal idioten die niet weten wat ze willen? Of wensen ze wel degelijk een gsm? Citaat:
![]() Alé: ik verwijs naar bronnen en ineens wordt ik een onkritische zak? ![]() Ik zal het onthouden als jij nog eens een verwijzing maakt, hoor. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alé; Groentje, wie gaf je daar gelijk? Mij of Pelgrim?
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1278 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1279 |