Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2008, 09:47   #21
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
één april
Als je bedoelt dat de "dikke mathilde omwisseling " een aprilgrap is... hoop ik dat je gelijk hebt hoor! Ik heb me er achteraf niets meer van aan getrokken, en weet het dus niet! Geslaagde aprilvis dan!
Maar de Leterme-opvoering voor de jeugd, dat is al wat laat voor de aprilvis zeker?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 09:49   #22
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Onzin. Met die redenering zou je elk Vlaams gemeentebestuur kunnen verplichten de opstelling van de kaka-machine van Delvaux te subsidiëren. Of waarom niet, een optreden van een of andere extreemrechtse skinhead band.

Een gemeentebestuur heeft nu eenmaal het recht om een eigen cultuurbeleid te voeren: het is daar democratisch toe gelegitimeerd.
Men eigend zich het recht toe. Belastingsgeld komt in de regel van iedere burger dus ook van, wat jij extreemrechtse skinheads bandjes noemt. Dus deugt heel dit systeem niet. Ofwel iedereen gelijk en moet men zich beperken tot een vast bedrag, niet meer , niet minder, of totaal niets.

Mijn dochter was vroeger eens gekwetst waardoor ze niet mocht deelnemen aan de turnlessen. In de plaats daarvan moest ze een verslag schrijven over de les. In dat verslag besprak zij nauwkeurig de slechte staat van een aantal toestellen en het onverantwoord uitvoeren van bepaalde oefeningen onder toezicht van en invalide lerares die onmogelijk de nodige support kon leveren waar dit nodig was. Zij kreeg een 0 op het verslag dat niettegenstaande, een goed verslag was.

Het is niet omdat er dingen instonden die de school in diskrediet konden brengen dat het verslag slecht is. Ik heb de school gedaagd en gewonnen hier voor.

Zelfde geld voor jou. Het is niet omdat jij per definitie anti skinheads bent dat ze daarom als band zondermeer minderwaardig moeten beschouwd worden.

Laatst gewijzigd door Garry : 9 april 2008 om 10:03.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 09:57   #23
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Toevallig iets op de radio gehoord, deze morgen. Uit het stuk van het gesprek dat ik kon beluisteren bleek dat het niet zozeer of niet alleen de bedoeling was van geen kritiek op Leterme te mogen geven, maar wel dat men het begrip "theater" en andere dingen die men als kunst wil doen doorgaan, waarbij een flink prijskaartje komt aanhangen onrechtstreeks te betalen door de belastingsbetaler... een klein beetje ernstiger mag bekeken worden.
Indien men de voorstelling daadwerkelijk te duur vindt, heeft men uiteraard geen poot om op te staan. Maar door de bijkomende reactie van de CD&V-schepen die te kennen gaf bevreesd te zijn dat men Leterme in een negatief daglicht zou stellen, lijkt het er eerder op dat men daar in Temse bang is voor negatieve kritiek aan het adres van een partijgenoot/eerste minister en dat men ergens een excuus gezocht heeft om de voorstelling te kunnen afgelasten. Indien men gewoon van in het begin gezegd had dat de voorstelling niet doorging omdat ze te veel kostte, had niemand zich hier toch verder druk over gemaakt?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 12:40   #24
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

ook hier steekt religieuze onverdraagzaamheid de kop op.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 13:29   #25
doubled
Burgemeester

doubled's schermafbeelding

Standaard

ze zouden beter de walen ambeteren in plaats van ons dat is straf.
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 13:37   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
ook hier steekt religieuze onverdraagzaamheid de kop op.
Dit heeft met religie niks te maken.

De ene huurt Slangen in om ons blaaskens wijs te maken en de andere voorkomt dat de waarheid haar rechten krijgt.
Oud 9 april 2008, 13:37   #27
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Men eigend zich het recht toe. Belastingsgeld komt in de regel van iedere burger dus ook van, wat jij extreemrechtse skinheads bandjes noemt. Dus deugt heel dit systeem niet. Ofwel iedereen gelijk en moet men zich beperken tot een vast bedrag, niet meer , niet minder, of totaal niets.
Het beleid wordt bepaald door de politiek, en de politiek maakt keuzes. Zo hoort dat. Met uw iedereen-gelijk-egalitarisme bent u bij mij aan het slechte adres. Rotzooi is rotzooi, en het is aan degenen die we daarvoor mandateren om te zorgen dat ons belastingsgeld niet naar rotzooi gaat. Niet akkoord? Kies dan volgende keer een ander gemeentebestuur.

Citaat:
Mijn dochter was vroeger eens gekwetst waardoor ze niet mocht deelnemen aan de turnlessen. In de plaats daarvan moest ze een verslag schrijven over de les. In dat verslag besprak zij nauwkeurig de slechte staat van een aantal toestellen en het onverantwoord uitvoeren van bepaalde oefeningen onder toezicht van en invalide lerares die onmogelijk de nodige support kon leveren waar dit nodig was. Zij kreeg een 0 op het verslag dat niettegenstaande, een goed verslag was.

Het is niet omdat er dingen instonden die de school in diskrediet konden brengen dat het verslag slecht is. Ik heb de school gedaagd en gewonnen hier voor.

Zelfde geld voor jou. Het is niet omdat jij per definitie anti skinheads bent dat ze daarom als band zondermeer minderwaardig moeten beschouwd worden.
Uw verhaal heeft hier niets mee te maken.

Daarnaast ben ik niet "per definitie anti skinheads" en vind ik die bands niet "zondermeer minderwaardig". Ik ben niet verantwoordelijk voor uw fantomen.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 9 april 2008 om 13:38.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 13:38   #28
Julius C.
Burger

Standaard

Wegens te duur.
Over welk bedrag spreken we dan in dit geval.
Zou ik wel eens graag weten
Julius C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 13:39   #29
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Maar door de bijkomende reactie van de CD&V-schepen die te kennen gaf bevreesd te zijn dat men Leterme in een negatief daglicht zou stellen, lijkt het er eerder op dat men daar in Temse bang is voor negatieve kritiek aan het adres van een partijgenoot/eerste minister en dat men ergens een excuus gezocht heeft om de voorstelling te kunnen afgelasten.
Het is gewoon hun goed recht om wat dan ook niet te subsidiëren. Toneelstukken van Vitalski zijn niet door de wet beschermd.
Oud 9 april 2008, 13:42   #30
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Julius C. Bekijk bericht
Wegens te duur.
Over welk bedrag spreken we dan in dit geval.
Zou ik wel eens graag weten
Voor sommige "kunst"uitingen is elke overheidsfrank te duur. Zelfs een plaats in het containerpark is nog te duur, tenminste indien het op overheidskosten gebeurt.

De jeugdraad van Temse is natuurlijk volledig vrij om dhr. Vitalski uit eigen zak te betalen.
Oud 9 april 2008, 13:43   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wees gerust niet-selectief in mijn plaats, want ik kan het blijkbaar niet. Over welk woordje in het bericht zullen we het hebben?

Citaat:
Maar ook omdat gevreesd werd dat de draak zou worden gestoken met de premier, geeft schepen Annemie Blommaert (CD&V) toe.
Jij weet net evengoed als ik dat onze 'vertegenwoordigers' alles behalve problemen hebben met gemeenschapsgeld uit te geven, zolang het HUN doelen maar dient.
Oud 9 april 2008, 13:45   #32
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij weet net evengoed als ik dat onze 'vertegenwoordigers' alles behalve problemen hebben met gemeenschapsgeld uit te geven, zolang het HUN doelen maar dient.
Ik heb daar geen probleem, al vind ik dhr. Leterme een kwal.
Oud 9 april 2008, 13:45   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor sommige "kunst"uitingen is elke overheidsfrank te duur. Zelfs een plaats in het containerpark is nog te duur, tenminste indien het op overheidskosten gebeurt.
En toch gebeurt dit zo goed als over de hele lijn.
Oud 9 april 2008, 13:47   #34
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
En toch gebeurt dit zo goed als over de hele lijn.
Wil je mij de absolute macht toevertrouwen, of zo? Dan breng ik het wel in orde hoor.
Oud 9 april 2008, 13:48   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb daar geen probleem, al vind ik dhr. Leterme een kwal.
Ik vind het dus wél een probleem dat politici andermans geld gebruiken om er zélf beter van te worden. Denken ze dat het hen en de hunnen kan schaden, dan wordt de censuurmachine met flauwe excuustruzen in gang gezet.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 april 2008 om 13:48.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 13:49   #36
Anna List
Banneling

Standaard

Belgie heeft in t verleden al bewezen dat men hier moet opletten met theater

zij het opera, zij het politieke satire
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 13:53   #37
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Ik vind het dus wél een probleem dat politici andermans geld gebruiken om er zélf beter van te worden. Denken ze dat het hen en de hunnen kan schaden, dan wordt de censuurmachine met flauwe excuustruzen in gang gezet.
Sorry, maar deze zaak gaat over iets anders, me dunkt. Het gaat over een schepencollege dat een jeugdraad bij wijze van educatieve maatregel de les spelt. De burgemeester van Temse deed dat deze morgen op Radio 1 zeer mooi, de zeer typisch nihilistische VRT-nulliteit van dienst begon al snel te stamelen. Hij liet geen centimeter ruimte voor haar flauwe praatjes. Temse betaalt niet voor platvoers gedoe dat voor kunst moet doorgaan, zei hij. Wel, de man heeft de taak vervuld die hem toekomt, en dat zouden er meer moeten doen.
Oud 9 april 2008, 13:55   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wil je mij de absolute macht toevertrouwen, of zo? Dan breng ik het wel in orde hoor.

Daar gaat het mij niet om.

Waar het mij wél om gaat is dat het CD&V-gemeentebestuur geen problemen zou gehad hebben met eventuele sponsering als er niet de draak met Leterme, maar de loftrompet in afgestoken was geworden. De tseven hebben hun supertsjeef eindelijk waar ze hem hebben wilden en dat willen ze zolang mogelijk zo houden.
Oud 9 april 2008, 13:56   #39
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
De tseven hebben hun supertsjeef eindelijk waar ze hem hebben wilden en dat willen ze zolang mogelijk zo houden.
Ach, dat kunnen ze maar zo lang als de burgers dat goed vinden.
Oud 9 april 2008, 14:03   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry, maar deze zaak gaat over iets anders, me dunkt. Het gaat over een schepencollege dat een jeugdraad bij wijze van educatieve maatregel de les spelt. De burgemeester van Temse deed dat deze morgen op Radio 1 zeer mooi, de zeer typisch nihilistische VRT-nulliteit van dienst begon al snel te stamelen. Hij liet geen centimeter ruimte voor haar flauwe praatjes. Temse betaalt niet voor platvoers gedoe dat voor kunst moet doorgaan, zei hij. Wel, de man heeft de taak vervuld die hem toekomt, en dat zouden er meer moeten doen.
De tsjeven zouden beter 'educatieve maatregelen' nemen die degenen die in dit corrupte koningdom bijna 180 jaar hun boekje te buiten gaan, maar op dat vlak blijven ze oorverdovend stil.

Geef de jongeren die nog iets anders doen dan ons verblijden met onze auto's in brand te steken en onze dochters lastig te vallen liever de kans om te leren uit hun schandelijke blunders.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be