Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2008, 12:43   #221
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Artisjok; niet de samenleving maar een groep moslims dringt hier zijn visie op.
Zedig kleden kan perfect zonder hoofddoek
Dat is jouw mening. Vraag aan 100 mensen wat "zedig gekleed" is en je krijgt 100 verschillende antwoorden.
Citaat:
en daar zit dan ook de angel, volgens die dames ben je slechts zedig met hoofdoek , wat die visie inhoudt ondervinden dagelijks vrouwen die daar anders over denken.
Het is volslagen onzin om een leer die zelf de hoofddoek verplicht volgens zijn verdedigsters te beargumenteren met vrije keuze!
Nogmaals; de hoofddoek is niet verboden tenzij je de overheid vertegenwoordigd en aangezien we (nog geen ) islamitische staat zijn bepaald deoverheid aan welke regels ALLE AMBTENAREN zich dienen te houden! En geloof me,in het verleden werden ook mannen met (te kort of te ruim) short teruggevloten!
In het verleden, ja. Mijn broer die bij het toenmalige gaselwest werkte, probeerde men te verplichten om zijn lange haren te knippen. Ze zijn er nooit in geslaagd. Onderwijl kijkt men toch niet meer op van fakteurs en treinbegeleiders met lang haar, oorringen, piercings,...
Citaat:
Wij leggen neutraliteit desnoods op en dat is gezien de scheiding van kerk en staat het recht van een DIVERSE samenleving!
Respect voor vrouwen en hun rechten in het Westen? Dan is de hoofddoek volslagen overbodig en zelfs strijdig met de grondbeginselen; seksuele gelijkheid van man en vrouw bijvoorbeeld of het recht op zelfbeschikking; dat maakt brandhout van uw hele redenering.Hier beschermt de wet en niet Allah vrouwen; gelukkig maar!
Ik begrijp nog altijd niet waarom wij neutraal zouden moeten zijn. Mag ik mijn "arafat" sjaal niet meer dragen? En mijn badge met de fakkel van de vrijzinnigen, mijn badge van de american indian mouvement, die van mother earth,....
Stel dat een moslima verplicht wordt door haar man of vader om een hoofddoek te dragen en dat ze werk heeft bij de gemeente aan het loket. Als je dan de hoofddoek verbiedt, zal ze nog mogen uit werken? Help je die vrouw vooruit?
Respect voor vrouwen en hun rechten dwing je niet af door een hoofddoek te verbieden.
Dat is ook helemaal niet de bedoeling van het VB.

Laatst gewijzigd door artisjok : 9 april 2008 om 12:44.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 12:45   #222
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
jij weet precies niet wat het betekent om in te treden in een kloosterorde hé?
Wat zou ik precies niet weten? Leg het eens uit.
Oud 9 april 2008, 12:52   #223
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Artisjok; mijn standpunten hebben niets met het V.B te maken.
En indien mannen vrouwen tot de hoofddoek verplichten ( ik weet dat dit gebeurt, jij blijkbaar ook?) dan zijn die mannen het probleem en de 'leer' waarop zij zich menen te baseren. Niet de werkgever maar Islam volgens een strikte interpretatie beperkt vrouwen, in hun zelfontplooiing op ieder domein, dat moet je ter discussie durven stellen!.
Zeggen dat de werkgever dit doet is dus volslagen fout!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 12:57   #224
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat zou ik precies niet weten? Leg het eens uit.
Dat nonnekes vroeger een uniform moesten dragen als ze intraden in het klooster tiens.
De kap behoorde tot het uniform en duidde hoofdzakelijk aan tot welke orde men behoorde.

Het was dus geenszins een religieus symbool, doch vooral een soort "vlag".

bovendien was het natuurlijk zo dat de meeste kloosterorden hun habijt hadden laten inspireren op de klederdrachten van een aantal eeuwen geleden. Slechts recent werden daar vernieuwingen in aangebracht.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 12:59   #225
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Waarom wordt het hoofdhaar van de moslima onzedig bevonden worden, en het hoofdhaar van de moslim niet? Nooit? Waarom stellen moslims zich nooit de vraag of hun hoofdhaar al dan niet onzedig bevonden wordt?
Zouden ze nochtans moeten doen!
Ik heb altijd ter plekke een staand en luid orgasme als ik zo'n baardmans met ontblote hoofdschaamharen zie voorbijstrompelen; Niet enkel hun hoofdschaamhaar doch ook hun baardharen zouden voor mijn part moeten ingepakt worden. Het is zéér vervelend constant met een orgasme te moeten rekening houden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 9 april 2008, 13:01   #226
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp nog altijd niet waarom wij neutraal zouden moeten zijn. Mag ik mijn "arafat" sjaal niet meer dragen? En mijn badge met de fakkel van de vrijzinnigen, mijn badge van de american indian mouvement, die van mother earth,....
Stel dat een moslima verplicht wordt door haar man of vader om een hoofddoek te dragen en dat ze werk heeft bij de gemeente aan het loket. Als je dan de hoofddoek verbiedt, zal ze nog mogen uit werken? Help je die vrouw vooruit?
Respect voor vrouwen en hun rechten dwing je niet af door een hoofddoek te verbieden.
er wordt toch enkel verwacht dat u zich neutraal kleedt indien U in overheidsfunctie of in een andere werkfunctie zijt?

Op mijn vroeger werk stond er ook in het arbeidscontract dat er geen zichtbare tekenen van religieuze of politieke overtuiging mochten gedragen worden tijdens de werkuren.

Raar genoeg waren ze dan weer wèl zo politiek correct om schaamhaardoeken toe te laten (alvast toen de betreffende persoon er pas een begon te dragen na drie jaar dienst, en nadat ze haar ontslag had ingediend omdat deze gestudeerde dame een importman had laten overkomen en zij dus niet meer ging werken).

Oud 9 april 2008, 13:03   #227
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat nonnekes vroeger een uniform moesten dragen als ze intraden in het klooster tiens.
De kap behoorde tot het uniform en duidde hoofdzakelijk aan tot welke orde men behoorde.

bovendien was het natuurlijk zo dat de meeste kloosterorden hun habijt hadden laten inspireren op de klederdrachten van een aantal eeuwen geleden. Slechts recent werden daar vernieuwingen in aangebracht.
Belachelijke reactie nummer 2 precies;
Zeggen dat een habijt geen religieus symbool is man man, gij zijt ook de enige die dat gaat geloven.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 13:04   #228
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Artisjok; mijn standpunten hebben niets met het V.B te maken.
Ik wilde helemaal niet beweren of insinueren dat jouw standpunten die van het VB zijn.
Het is het VB die het decreet heeft ingediend om ook bezoekers van scholen te verbieden een hoofddoek te dragen.
Het is het VB die probeert om in steden en gemeenten een verbod af te dwingen. Ik wilde onder de aandacht brengen dat ze dit niet doet uit respect voor de vrouwen en haar rechten.
Citaat:
En indien mannen vrouwen tot de hoofddoek verplichten ( ik weet dat dit gebeurt, jij blijkbaar ook?) dan zijn die mannen het probleem en de 'leer' waarop zij zich menen te baseren.
Akkoord. Voor zover je akkoord gaat dat niet alle mannen en niet elke interpretatie van de "leer" tot dit probleem leidt. Ik denk dat er ook vrouwen zijn die een hoofddoek dragen omdat ze dit zelf willen.
Citaat:
Niet de werkgever maar Islam volgens een strikte interpretatie beperkt vrouwen, in hun zelfontplooiing op ieder domein, dat moet je ter discussie durven stellen!.
Zeggen dat de werkgever dit doet is dus volslagen fout!
Ik zeg niet dat de werkgever dit doet, ik zeg dat je die vrouw zo niet vooruit helpt, integendeel.
Oud 9 april 2008, 13:06   #229
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Belachelijke reactie nummer 2 precies;
Zeggen dat een habijt geen religieus symbool is man man, gij zijt ook de enige die dat gaat geloven.
en wat SYMBOLISEERT een nonnenhabijt dan precies volgens jou?

Dat de zon opkomt in het oosten?

in één trek kan je me dan ineens ook eens uitleggen welke religieuze symbolen er achter een paterspij zitten misschien.

Laatst gewijzigd door circe : 9 april 2008 om 13:09.
Oud 9 april 2008, 13:10   #230
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Ja en?
Ik had het niet over een habijt. Ik heb vroeger les gehad van nonnen, en er droeg niet één een habijt. Ik heb in hun klederdracht nog nooit iets van de klederdracht van eeuwen geleden herkend.
Weet je hoe de "moderne" non gekleed gaat? En ik heb het niet over de strenge kloosterordes.
Oud 9 april 2008, 13:10   #231
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is het VB die probeert om in steden en gemeenten een verbod af te dwingen. Ik wilde onder de aandacht brengen dat ze dit niet doet uit respect voor de vrouwen en haar rechten.
hier ben je effekes mis. Het was origineel een IMAM die een verbod op kruistekens etc. wou hebben, het gekregen heeft, en nu de weerbots mag hebben!
Raar dat men dit gegeven nooit in het nieuws hoort hé.

Oud 9 april 2008, 13:10   #232
santos
Minister

Standaard

Citaat:
en wat SYMBOLISEERT een nonnenhabijt dan precies volgens jou?

Dat de zon opkomt in het oosten?
Habijt is een symbool van godgewijdheid-zijn en dikwijls ook het uiten van een eigen religieuze identiteit.
Oud 9 april 2008, 13:13   #233
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
er wordt toch enkel verwacht dat u zich neutraal kleedt indien U in overheidsfunctie of in een andere werkfunctie zijt?
Sedert wanneer? Van mij wordt dat niet verwacht. Op mijn werk kleedt iedereen zich zoals hij/zij dat wil.

Citaat:
Op mijn vroeger werk stond er ook in het arbeidscontract dat er geen zichtbare tekenen van religieuze of politieke overtuiging mochten gedragen worden tijdens de werkuren.
Als ze daarmee afkomen op mijn werk mogen ze mij mijn ontslag geven.
Oud 9 april 2008, 14:01   #234
sam_vde
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Het VB is 1 grote doppersclub. En wat doen doppers als ze geen werk hebben? Ze gaan anderen ambeteren...
Meen je dat nu?
sam_vde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 14:13   #235
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Een nonnenhabijt, alsof we veel nonnenscholen hebben. In één of ander achtergesteld West-Vlaams moerasdorp misschien... Val het christendom maar aan, ik ben immers toch geen christen. Wel erg hypocriet als je dan de islam erbovenop verdedigt.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 14:17   #236
santos
Minister

Standaard

U moet de zaken niet uit de context halen Scarabaeida
Oud 9 april 2008, 14:25   #237
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Dirty tricks werken vaak als olie op het vuur om de discussie pittiger te maken. Alleen is dit - toegegeven - wenselijker in een topichoofd.

Ik ben ook geen voorstander van een hoofddoekverbod op oudercontact. Bezoekers van een school hebben immers geen schoolreglement ondertekend, dus het is waanzin hen eraan te onderwerpen.

Op een rechtbank gebeurt het wel eens dat een moslima of orthodoxe jood wordt buitengestuurd omdat ze hun hoofddeksel weigeren af te zetten.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 9 april 2008 om 14:27.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 14:29   #238
santos
Minister

Standaard

ALs ik naar een rechtbank ga moet ik mijn hoofddeksel ook afzetten, dus vind ik dat die regels voor iedereen zijn.
Maar in scholen vind ik dat overdreven.
Oud 9 april 2008, 15:33   #239
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
ALs ik naar een rechtbank ga moet ik mijn hoofddeksel ook afzetten, dus vind ik dat die regels voor iedereen zijn.
Maar in scholen vind ik dat overdreven.
daar zijn die regels toch ook voor iedereen?

Wat vind je trouwens van het feit dat ik voor een pasfoto geen hoofddeksel op mag zetten, maar buurvrouw fatima wel indien ze daar zin in heeft? Ook "wetten voor iedereen"?

De vergelijking met nonnen gaat wéér niet op: ofwel dragen nonnen CONSTANT hun kap (dus binnen en buiten en �*lle dagen) ofwel dragen ze géén kap meer en staan ze ook op die manier op hun pasfoto.

Fatima, de buurvrouw, kan gerust mét schaamdoek op de pasfoto, maar niemand houd haar tegen om voor de rest van het jaar geen schaamdoek meer op te zetten. In tegenstelling: werkt ze aan het loket dan moét die schaamdoek zelfs worden afgezet.

Ik vind dan ook dat het verbod op hoofddeksels op pasfoto's moet worden uitgebreid. Ook mannen die dagdagelijks een hoed of pet dragen mogen die niet opzetten op hun pasfoto.

Laatst gewijzigd door circe : 9 april 2008 om 15:36.
Oud 9 april 2008, 16:49   #240
Banneling

Standaard

Citaat:
artisjok;3353662] Ik denk dat er ook vrouwen zijn die een hoofddoek dragen omdat ze dit zelf willen.

GEEN ENKELE vrouw wil dat.
Er zijn wel vrouwen die denken dat ze dat willen en dat het nog hun eigen keuze is ook. Die vrouwen zijn zich niet eens bewust van de hersenspoeling en de sociale druk (hoe lichtjes of hoe intensief ook) die tot die zogezegde 'eigen keuze' geleid heeft. Of ze willen die dwang niet erkennen.Ze veinzen maar wat.

Laatst gewijzigd door Online : 9 april 2008 om 16:49.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be