![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Toelaten immigranten grootste vergissing
Uit de Geschiedenismonitor blijkt dat meer dan de helft van alle Nederlanders de toelating van grote groepen immigranten als de grootste vergissing uit de vaderlandse geschiedenis beschouwt. De monitor is een onderzoek van het Historisch Nieuwsblad, tv-programma Andere Tijden en de Volkskrant, waarover vanochtend ook al een en ander bericht werd. De grote instroom van immigranten mag dan door een meerderheid als een vergissing worden gezien, de huidige toestroom van Oost-Europeanen blijft ondertussen gewoon toenemen. Het Centraal Planbureau (CPB) vergeleek de immigratiestroom al met de komst van gastarbeiders in de vorige eeuw. Het CPB waarschuwde ervoor dat Nederland als verzorgingsstaat erg aantrekkelijk is voor laagopgeleide immigranten. De islam wordt door meer dan de helft van de Nederlanders gezien als een bedreiging voor de Nederlandse identiteit. Die identiteit, waarvan prinses Máxima eerder zei dat die niet bestond, bestaat volgens 66% van de ondervraagden namelijk wel degelijk. http://frontpage.fok.nl/nieuws/89690 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als die mensen nu ook eens op de juiste partijen zouden stemmen, kunnen we direct schoon schip maken met de opgedrongen multiKUL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() immigratie is iets van alle tijden... Wat wél een grote vergissing is, is dat men aan de immigranten laat uitschijnen dat het hier "het beloofde land" is waar men rijstpap met gouden lepeltjes eet.
Zoals prof. Vermeersch ooit in het programma "De zevende dag" mooi formuleerde: "We moeten er maar eens mee ophouden om de grote weldoener uit te hangen... Daarmee hollen we ons eigen Sociaal Zekerheidssysteem compleet mee uit" Volgens hem is het gewoon niet mogelijk om de tienduizenden die in ons land zouden willen verblijven op een fatsoenlijke manier te helpen. Hij trok meteen de lijn door naar de bejaardenzorg, gehandicaptenzorg enz... Hij stelde dat we deze groepen amper deftig kunnen helpen, laat staan dat we dit bij de immigranten zouden kunnen doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Dit soort immigratie is NIEUW
De migratie van Europeanen destijds naar Amerika (tentoonstelling Red Star Line) is in niets te vergelijken met de huidige immigratie vanuit alle landen naar Europa, onder meer Antwerpen. De mensen die toen met de Red Star Line vanuit Antwerpen vertrokken naar Amerika deden dit inderdaad met de hoop op een beter leven. Deze (Europese) immigranten werden in New York opgevangen in Long Island, waar ze een medisch onderzoek en andere onderzoeken ondergingen, wie niet geschikt werd bevonden moest terug keren. Wie wel het land binnen mocht moest een verklaring ondertekenen waarin stond dat de betrokkene afzag van loyaliteit aan de koning of president van het herkomstland. Voor de rest was het werken en slagen of verzuipen. Er was geen enkele materiële noch andere bijstand, men moest het volledig op eigen krachten doen. Sommigen haalden het niet en keerden berooid terug naar hun land van herkomst. Na één generatie waren deze mensen Amerikaan en volledig loyaal aan hun nieuwe land. Zowat de volledige bevolking van Noord-Amerika bestaat uit immigranten, de oorspronkelijke bevolking (de indianen) leeft nu in reservaten. Deze ‘melting pot’ kwam er niet zonder slag of stoot: er gingen vele burgeroorlogen tussen de verschillende bevolkingsgroepen aan vooraf en nog steeds zijn er spanningen tussen bevolkingen van diverse origine. Dit staat in schril contrast met de huidige immigratie bij ons, waar nieuwkomers worden opgevangen en begeleid door allerlei programma’s en ondersteunende organisaties. Dit is NIEUW en bestond nooit voorheen. Bovendien kan men in het kader van huwelijksimmigratie en gezinshereniging vrijwel onmiddellijk beroep doen op zowat alle sociale voordelen: verzekerde gezondheidszorg en allerlei uitkeringen, zonder dat men ooit gewerkt heeft. Ook erkende vluchtelingen kunnen beroep doen op de voorzieningen binnen onze ‘welvaartstaat’. Dit soort immigratie, waarbij men financieel en op allerlei andere manieren wordt ondersteund is NIEUW, een fenomeen van de laatste decennia en TOTAAL VERSCHILLEND van de immigratie destijds naar Noord-Amerika. Het is trouwens nog altijd zo dat wie naar Noord-Amerika immigreert het zelf moet waarmaken en GEEN beroep kan doen op allerlei financiële en andere ondersteuningen. We zien van eerstgenoemden geen of weinig bijdragen tot een verbetering van de maatschappij. Integendeel, we zien achteruitgang, toename van het machismo en seksisme, een toename van het oerconservatisme en obscurantisme, een toenemende onverdraagzaamheid tegenover westerse verworvenheden en westerse waarden, intolerantie tegenover meningen die niet passen in het bekrompen en piepkleine denkkader van tal van (islamitische) nieuw- en oudkomers. Onze grootsteden (bepaalde delen toch) worden steeds ouderwetser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!! http://www.indiancountrytoday.com/ Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 10 april 2008 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Compleet verschillend inderdaad. PS TS vergat de link naar het onderzoek: http://www.historischnieuwsblad.nl/0...itor_2008.html Het HN "vergeet" dan weer te vermelden wanneer ze die 1069 Nederlanders ondervraagd hebben en geeft geen enkele indicatie over de selectie en samenstelling van hun groep.(als of d�*t niet van belang zou zijn) Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 10 april 2008 om 22:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Autochtonen meest thuis in autochtone buurt
Autochtone Nederlanders voelen zich het minst thuis in een buurt met meer dan 50 procent niet-westerse allochtonen. Voor niet-westerse allochtonen geldt hetzelfde. Zij voelen zich evenwel het meest thuis in een gemengde buurt, terwijl autochtonen zich juist in een (bijna) volledig autochtone buurt het prettigst voelen. Dat meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag. Volgens het CBS is het aantal buurten waar meer dan de helft van de mensen van niet-westers allochtone afkomst is, tussen 1999 en 2004 bijna verdubbeld. Het gaat echter nog altijd om minder dan 1 procent van het totale aantal buurten. Veruit de meeste buurten (zeven op de tien) tellen minder dan 5 procent allochtonen, terwijl 29 procent als een gemengde buurt te boek staat. Thuis voelen De tevredenheid over de bevolkingssamenstelling in de buurt houdt gelijke tred met de mate waarin mensen zich thuis voelen in hun buurt. Ook hier geldt dat autochtonen het meest tevreden zijn in autochtone en niet-westerse allochtonen in gemengde buurten. In het algemeen hebben autochtonen meer contact met buren en andere buurtbewoners dan allochtonen, ongeacht de bevolkingssamenstelling. De cijfers zijn afkomstig uit de Veiligheidsmonitor Rijk, een onderzoek van het CBS in opdracht van de ministeries van Binnenlandse Zaken en Justitie. Bijna 21.000 respondenten vanaf 15 jaar zijn ervoor ondervraagd in de eerste drie maanden van dit jaar. De vragen gingen over onveiligheidsgevoelens, buurtproblemen, slachtofferschap, criminaliteit en de rol van de politie. http://frontpage.fok.nl/nieuws/70120 Laatst gewijzigd door Winterhamer : 10 april 2008 om 23:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Scholars now believe that, among the various contributing factors, epidemic disease was the overwhelming cause of the population decline of the American natives.[17] After first contacts with Europeans and Africans, some believe that the death of 90 to 95% of the native population of the New World was caused by Old World diseases such as smallpox and measles.[18] Determining how many people died as a direct result of armed conflict between native Americans, and Europeans and their descendants, is difficult as accurate records were not always kept. In his book American Holocaust, David Stannard argues that the destruction of the aboriginal peoples of the Americas, in a "string of genocide campaigns" by Europeans and their descendants, was the most massive act of genocide in the history of the world.[13][19] While no mainstream historian denies that death and suffering were unjustly inflicted by a number of Europeans upon a great many American natives, most scholars of the subject maintain that genocide, which is a crime of intent, was not the intent of European colonization. Historian Stafford Poole wrote: "There are other terms to describe what happened in the Western Hemisphere, but genocide is not one of them. It is a good propaganda term in an age where slogans and shouting have replaced reflection and learning, but to use it in this context is to cheapen both the word itself and the appalling experiences of the Jews to mention a major victim of this century."[20] http://en.wikipedia.org/wiki/Genocid...story#Americas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het staat vast dat, dekens besmet met mazelen en andere ziektekiemen werden uitgedeeld aan indianen omdat men wist dat ze er aan zouden doodgaan. Anderen stierven van honger, kou, ontbering tijdens hun tocht naar en verblijf in een reservaat. bron "Bury my heart at Wounded Knee" van Dee Brown (Begraaf mijn hart bij de bocht van de rivier) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Immigratie is inderdaad van alle tijden het enige wat nieuw is is de massale toestroom van moslimimmigranten en dat zullle nwe geweten hebben
Mohammed Rasoel De Ondergang van Nederland Land der naiëve Dwazen http://kruisvaarder.files.wordpress...._nederland.pdf Het positieve effect van 2 november Annelies van der Veer http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...ic.php?t=11910 “Fuck Theo van Gogh!” Annelies van der Veer http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...ic.php?t=11907 Annelies van der Veer NRC vrijdag 26 augustus 2005 Blijf af van de hoofddoekmeiden - Nora Kasrioui http://vetvetvet.web-log.nl/vetvetve...eer/index.html
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik niet De meeste VB monoculturisten die ik ken kennen allemaal minstens één uitzondering op hun ideologie nl. hun eigen buren uit verwegistan, die zijn allemaal &ste klas geïntegreerd en hardwerkende bijna-vlamingen. De problematiszche verwegistanisten zijn volgens hen die een buurgemeente helemaal ingepalmd hebben en die geen hoofddoekje dragen zoals hun buurvrouw, maar wel een komplete boerka ! Als je dan vlug eventjes naar de buurgemeente in kwestie reist met het zeer gevaarlijke openbaar vervoer kan je die boerkawijven natuurlijk niet vinden. Ja zegt de aangesproken verwegistaan : er wonen hier allicht Blokkers (niet die van de winkel maar die mensen die hun eigen volk graag zien), maar dat zijn toffe gasten : die komen zelfs ons schaap vasthouden als we dat in ons living slachten tijdens het offerfeest ! Ik ga even na wie hier zo fulmineert tegen de multicul : 151 man ? en 73 vrouwen ? Wow : het westen is in nood : gelukkig zijn er wakkere burgers om ons te informeren. Kijk : een foto van een dame in boerka in mijn brievenbus met als slogan "Vrije vrouwen in een vrije stad" Je ziet natuurlijk alleen maar de ogen - maar ernaast dezelfde vrouw zonder boerka : het blijkt over Anke Vandermeersch te gaan. Dat is nog eens goed nieuws : je hoeft als vrouw absoluut geen boerka te dragen ! Vreugde alom ! Van mij mogen de Nederlanders alle immigranten en hun afstammelingen sedert 1585 terugsturen - komen al die afstammelingen van intelligente Antwerpenaars nog eens terug, zal een leuk feestje worden. Voor 1585 was Antwerpen uiterst multicultureel.
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de islam is een religie en heeft geen plek in een multicultuur. Alle immigranten voor de 19e eeuw waren van Europese afkomst, de islam is een niet-Westerse niet-blanke ARABISCHE imperialistische religie inclusief de moslims hetzelfde, dus het hoort hier niet, en in hun eigen landen dullen ze niet eens een multikul. ps: dierenbeul. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
V.S. Naipaul zei reeds dat het mohammedanisme de meest succesvolle imperialistische ideologie was. Ik zou de juiste bewoording nog eens moeten opzoeken ... Dat het mohammedanisme steeds -- door de eeuwen heen -- en overal -- van Marokko tot China -- tot achterlijkheid geleid heeft, is intussen meer dan duidelijk geworden.
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En onze cultuur is uiteraard een flexibel gegeven dat aan verandering onderhevig is. Alle opbouwende veranderingen zijn meer dan welkom. Maar een stap terug zetten ten gunste van immigratie, dat gaat te ver. De immigratie, die wij altijd gekend hebben, verloopt nu zo verschrikkelijk snel dat er geen ruimte meer is voor integratie. We zitten met een cultuur die niet aansluit bij de onze en die constant gevoed wordt uit het buitenland dankzij de continue instroom van immigranten. VB's geïsoleerd? Wat een cliché. Volgens mijn ervaringen is het net omgekeerd. Degenen die zeggen dat erniets aan de hand is hebben geen contact met de allochtonen. Zij weten niet waarover ze praten. Uit een andere discussie mocht ik afleiden dat u daar ook bij hoort. Ik ben lid van de VLD. Niettemin vind ik het een achterlijke partij. Ik stem VB om mijn steentje bij te dragen aan de verrechtsing van de traditionele partijen. Ik woon in Molenbeek, Brussel. Ik heb vele vrienden in mijn buurt. Die moeten niet verdwijnen. Maar de immigratie moet stoppen. Indien dat gebeurt, ontstaat er opportuniteit voor hen om zich te integreren. Nu, hoewel ik op individuele basis met eender wie kan overeenkomen, welke ideologische aanhang ze ook hebben, zal ik in algemene termen wel een zelfverklaarde groep durven veroordelen. Wanneer ik namelijk iets dieper begin te praten met mijn vrienden uit de buurt, dan komen er namelijk fundamentele problemen aan het licht. Maar dat durven de meeste Europeanen niet, om deze immigranten te leren kennen. In hun eigen voordeel, stem ik tegen hun cultuur. Indien deze namelijk blijft verder groeien in ons land, dan zal er conflict ontstaan. Willen we dat voorkomen, of wakkeren we de vlam nog wat verder aan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Begrip voor alle standpunten hier verwoord.
Zelf ben ik maar wat al te blij met mijn eigen, mooie migrant. Voor de rest heb ik persoonlijk weinig hinder of last van de andere migranten, ook al wonen wij allebei in Brussel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() maar eh, met je eigen immigrant ? ben jij weer zo eentje die gehersenspoeld is door MTV |
|
![]() |
![]() |