Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2008, 23:13   #101
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Het belooft voor de volgende CVP-staat...
Belachelijk (bis), de CVP is een partij die al drie decennia afkalft en nu alleen nog iets kan betekenen door er de Vlaamsnationalisten bij te pakken.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 9 april 2008 om 23:13.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 23:13   #102
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Los van het feit met welke Leterme Vitalski de draad wou steken - de 'separatist' van 2007, de kontendraaier van 2008 of beiden - vind ik dit er toch zwaar over. Als satire over de politiek ook al niet meer kan, om het even wie er geviseerd wordt, dan is het toch ver gekomen.
Dit is én censuur Ik hoop dat de organisatoren hogerop gaan.én manipulatie vanuit 1 partij: dat kan dus niet!!!
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 23:15   #103
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dit is én censuur Ik hoop dat de organisatoren hogerop gaan.én manipulatie vanuit 1 partij: dat kan dus niet!!!
Of verwacht de burgemeester nog een postje op een of ander kabinet?
Oud 9 april 2008, 23:16   #104
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
[mode krijsende Annemarie Lizin]

"dat-kan-dus-niet"

[/mode krijsende Annemarie Lizin]
Oud 9 april 2008, 23:20   #105
Rob Roy
Minister

Standaard

Oud 9 april 2008, 23:22   #106
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
In België kan alles en mag niets. Echt Russische toestanden en als we als brave schaapjes verder blijven ploeteren en aanvaarden, zal het er alleen maar erger op worden. Het wordt hoog tijd dat er hier wat deuren ingeschopt worden.
Korrektie: dit is Vlaanderen! - Wallonië heeft hier niets mee te maken (ze weten daar niet eens dat de 'onzen' (nou ja) naar Nederland geweest is om met Harry Potter te gaan spreken over (ja wat?-> hoe krijgen we de Kerken weer vol??
Oud 9 april 2008, 23:22   #107
lezer
Burgemeester

Standaard

Er is maar één oplossing voor al dergelijke 'problemen':

STOPPEN met subsidiëren van alles en nog wat.
Dan kan de belastingbetaler met het geld dat hij daarmee uitspaart zelf beslissen welke jeugdhuizen, kunst, straathoekwerkers,... hij daarmee wenst te ondersteunen.
lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 23:33   #108
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik ben die Leterme al zo beu als wat.

Met zijn stomme grijns altijd, zijn nietszeggende antwoorden.

Moet ik daar nu echt nog drie jaar op zien? Tot de verkiezingen, breng ons snel, Heer.
Premiers dienen niet om u te entertainen, dacht ik. Als ik die gezichten zie, vraag ik me eerder af: is dit nu een klootzak (zoals VHS) of een arme drommel die graag een klootzak zou zijn (zoals YL)?
Oud 9 april 2008, 23:46   #109
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Premiers dienen niet om u te entertainen, dacht ik.
Ik dacht het wel. Waar betalen we ze anders voor?

Om goede begrotingen af te leveren? Om het samenleven happy, respectvol en vlotjes te laten verlopen? Kom, dat stadium zijn we nu wel voorbij, denk ik.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 07:55   #110
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

een dieptepunt in de democratie, ze zijn nog niet eens deftig in het zadel en verkrachten de democratie, zoals VLD LDD monddood wil maken,
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 08:50   #111
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

En 2007, Guillermo Vargas Habacuc, suppos=E9ment un artiste, a pris =
un chien abandonn=E9 dans la rue, l'attacha avec une tr=E8s courte corde =
au mur d'une galerie d'art et l'a laiss=E9 mourir lentement de faim et de =
soif.

Pendant plusieurs jours, autant l'auteur de cette cruaut=E9 tout =
comme les visiteurs de la galerie d'art ont observ=E9 impassible l'agonie =
du pauvre animal jusqu'=E0 sa mort d'inanition apr=E8s avoir pass=E9 par =
un calvaire douloureux, absurde et incompr=E9hensible=20
=20
=20
Ce n'est pas tout : la prestigieuse Biennal Centroam=E9ricaine d'Art =
a d=E9cid=E9, de fa=E7on incompr=E9hensible, que la sauvagerie que venait =
de commettre cet individu =E9tait de l'art et en cons=E9quence, Guillermo =
Vargas Habacuc a =E9t=E9 invit=E9 a r=E9p=E9t=E9 sa cruaut=E9 dans la =
version 2008 de l'=E9v=E9nement. EMP=CACHONS-LE =21

Signez cette p=E9tition =E0 cette adresse : =
http://www.petitiononline.com/13031953/petition.html =20

Il ne faut pas payer ni s'enregistrer et =E7a vaut la peine afin que =
cet homme ne soit pas f=E9licit=E9 ni appel=E9 artiste devant un acte =
cruel, insensible et sadique.

C'est facile et =E7a ne prend que 10 secondes.=20

S.V.P. Envoyez ce courriel a tous vos contacts pour essayer =
d'=E9viter qu'un autre animal innocent souffre de la cruaut=E9 de cet =
=22=EAtre humain=22.

P.S.: Si vous googler le nom de l'artiste, vous verrez d'autres =
photos de ce pauvre animal et pourrez consulter des sites web sur le sujet.

En voici deux qui parle d=E9j=E0 d'eux m=EAme..

=
http://guillermohabacucvargas.blogsp...abacuc-vargas=
-fait-mourir-un.html
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 09:20   #112
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat zou uw reactie zijn als diezelfde jeugdclub de Deense spotprenten zou willen tentoonstellen?

En wat was uw reactie op de beslissing van de Brusselse burgemeester om de betoging tegen de al dan niet dreigende islamisering van Europa?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 09:42   #113
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het enige dat die stomme kloot van een burgemeester heeft bekomen is dat het stuk nu gewoon elders zal vertolkt worden en dat het intussen zo veel publisiteit heeft genoten dat het zeer zeer zeer veeeeeeeeeel volk zal trekken. Moet je niet vragen wat voor stomme kloten er hier in de politiek zitten.
Blijkbaar ben jij ook zo'n gastje die de mening is toegedaan dat al wie zijn opinie niet deelt "een stommekloot" is?
Ik ben niet speciaal voor de CDenV noch voor Leterme, maar die burgemeester + diegenen die samen met hem de beslissing genomen hebben om geen belastingsgeld te spenderen aan een hoop waardeloze rommel hebben overschot van gelijk.
Heb de man eventjes op de radio gehoord en aan zijn argumenten en taalgebruik te oordelen, vergeleken met dat van jou... moeten we ons niet te lang afvragen wie "de stommekloot" is indien we moeten gokken...

Het zogezegde "artiestenwereldje" zit vooral vol van would-be artiesten die van iets anders geen kaas hebben gegeten en denken dat ze er wel zullen in slagen hun boterham te verdienen met het woordje "cultuur" te gebruiken zoals sommigen anderen het woordje "racist" gebruiken...
Eddy Wally bvb heeft tenminste de verdienste dat men later van hem zal kunnen zeggen:"...en hij leerde zijn volk lachen!" Bij velen lukt zelfs dat niet...

Zoals je zelf al vermeldde, "goede kunst hoeft geen subsidie", dus moet dat theaterstuk niets te vrezen hebben! We hopen dat je er ons zult op attent maken wat voor een successen het in de toekomst zal behalen?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 09:47   #114
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik ben niet speciaal voor de CDenV noch voor Leterme, maar die burgemeester + diegenen die samen met hem de beslissing genomen hebben om geen belastingsgeld te spenderen aan een hoop waardeloze rommel hebben overschot van gelijk.
²

Citaat:
Heb de man eventjes op de radio gehoord en aan zijn argumenten en taalgebruik te oordelen, vergeleken met dat van jou... moeten we ons niet te lang afvragen wie "de stommekloot" is indien we moeten gokken...
Het was meesterlijk hoe die burgemeester het VRT-keffertje van dienst afdroogde tot ze begon te stamelen. Als ik Temsenaar was zou ik begot beginnen twijfelen of ik niet voor hem zou stemmen. Hadden we maar meer politici die de zelfbenoemde wereldverbeteraars van de VRT zo op hun plaats zetten (hier ligt een electorale markt voor het grijpen, maar dat terzijde).

Citaat:
Het zogezegde "artiestenwereldje" zit vooral vol van would-be artiesten die van iets anders geen kaas hebben gegeten en denken dat ze er wel zullen in slagen hun boterham te verdienen met het woordje "cultuur" te gebruiken zoals sommigen anderen het woordje "racist" gebruiken...
Raak!

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 10 april 2008 om 09:48.
Oud 10 april 2008, 09:55   #115
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De rommel zal nu wel ergens zonder subsidie worden opgevoerd. L�*ng niet iedereen is immers een fan van Leterme, maar het stuk heeft nu wel een pak gratis publiciteit gekregen. Desnoods wordt het in het frans vertaald en op de RTBF uitgezonden tijdens primetime.
Misschien krijgt die rommel maar één keer veel volk in de zaal, door de "recame" die ervoor werd gevoerd...
Mocht men die burgemeester en zijn ploeg erop betrappen "cultuur-rommel" wel te subsidiëren indien het over een andere politieke partij ging, DAN hebben we een nieuwe discussie, maar zover zijn we dus nog niet!

En ja, de RTBF zou dat wel eens met plezier kunnen uitzenden... om te tonen hoe lomp en hoe dwaas het Vlaamse volk wel is...
We hoeven hen toch niet te helpen bij dat maneuvre?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 09:55   #116
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Belachelijk, niemand verbiedt dat toneelstuk.
Idd.
De rommel zal dan ook elders opgevoerd worden zonder subsidies én het succes oogsten dat het zonder de bemoeienis van de CD&V-Temse wellicht nooit zou genoten hebben.
Bovendien was de niet te onderschatten publiciteit volledig gratis.
Oud 10 april 2008, 10:02   #117
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Blijkbaar ben jij ook zo'n gastje die de mening is toegedaan dat al wie zijn opinie niet deelt "een stommekloot" is?

Eddy Wally bvb heeft tenminste de verdienste dat men later van hem zal kunnen zeggen:"...en hij leerde zijn volk lachen!" Bij velen lukt zelfs dat niet...

Zoals je zelf al vermeldde, "goede kunst hoeft geen subsidie", dus moet dat theaterstuk niets te vrezen hebben! We hopen dat je er ons zult op attent maken wat voor een successen het in de toekomst zal behalen?
Ballet van Vlaanderen van Jos, Jeanne, en Anni Brabands, wordt ook gesubsidieerd . Ik kan mij anders levendig voorstellen dat hele boel personen dat ook de grootste rommel vinden en van oordeel zijn dat dat geen subsidie behoeft. En dat die Burgemeester door mij als stomme kloot bestempeld werd is louter figuurlijk bedoeld in dit geval natuurlijk. Iedereen met voor vijf frank hersenen heeft dat wel zo begrepen. Als U dat niet verstaan hebt, valt er meer te zeggen over U dan over mij op dat gebied. Door dit hele gedoe heeft hij juist het tegendeel bereikt van wat hij beoogde.

Er zijn nog een hele hoop andere artiesten die wat taalgebruik alles behalve hoog scoren en die zelfs reeds in de adel verheven werden. Het dient opgemerkt te worden dat het hier niet van de prestaties van de artiest afhangt maar wel van zijn al dan niet Belgische en politieke gezindheid.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 10:04   #118
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.standaard.be/video/videoP...0&videoId=4388

(Even geduld oefenen en laag genoeg scrollen.)
Oud 10 april 2008, 10:06   #119
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het stuk zal op donderdagavond in St-Lievenshoutem te zien zijn.
Oud 10 april 2008, 10:08   #120
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Het dient opgemerkt te worden dat het hier niet van de prestaties van de artiest afhangt maar wel van zijn al dan niet Belgische en politieke gezindheid.
Dat is precies wat hier aan de hand is: tweederangsartist V. is een icoon van links en de politiekcorrecten en moet derhalve met de grote middelen gesteund worden. Wee de verkozen politicus die op zijn pad komt: dan haalt de VRT de grote middelen van stal en groeit het hypocriete censuur-gekrijs aan tot een orkaan. Binnenkort kunnen we een VN-commissie verwachten in Temse.

Met de steun van een aantal Vlaamsnationalisten, blijkbaar.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 10 april 2008 om 10:15.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be