Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2008, 14:18   #41
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Eigenlijk wel pech voor Vanhecke want 9/10 keer zijn het wel allochtonen. Dus die ene keer verkeerd gegokt...
Ja, ik passeer dagelijks een overweg waar ik 9/10 kan doorrijden. De 10 keer misschien pech. Niet mijn schuld natuurlijk
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 14:19   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zwijg stil joeng, subiet loopt het hier weer vol pc linkie winkies die lopen te jammeren dat de man onschuldig is zolang hij niet veroordeeld is !

ROOS!
Oud 10 april 2008, 14:22   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ja, ik passeer dagelijks een overweg waar ik 9/10 kan doorrijden. De 10 keer misschien pech. Niet mijn schuld natuurlijk
Je hebt in alle geval 9 keer plezier gehad en maar één keer betaald, hé?
Oud 10 april 2008, 14:29   #44
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Een niet al te kosjer verhaal, maar wat is er in godsnaam racistisch aan?
Ik weet de bewoordingen niet meer, waarmee ze "hun versie" in hun "blaadje" naar voor gebracht hebben. Dus onthou ik mij van commentaar.
Maar als je mensen leugenachtig maakt, en (op het einde) tegen beter weten in volhard, dan moet je ook niet verwonderd zijn dat de gedupeerde zich probeert te revancheren.
Blijkbaar mochten de lokale mandatarissen met instemming (achteraf) van de voorzitter mensen schofferen en leugenachtig maken.
Als die nu een procedure inspannen, wat nog niet wil zeggen dat zij hun gelijk zullen halen, dan is dat opeens ver gezocht en onbegrijpelijk.

Konsequent blijven hé
Oud 10 april 2008, 14:37   #45
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet de bewoordingen niet meer, waarmee ze "hun versie" in hun "blaadje" naar voor gebracht hebben. Dus onthou ik mij van commentaar.
Maar als je mensen leugenachtig maakt, en (op het einde) tegen beter weten in volhard, dan moet je ook niet verwonderd zijn dat de gedupeerde zich probeert te revancheren.
Blijkbaar mochten de lokale mandatarissen met instemming (achteraf) van de voorzitter mensen schofferen en leugenachtig maken.
Als die nu een procedure inspannen, wat nog niet wil zeggen dat zij hun gelijk zullen halen, dan is dat opeens ver gezocht en onbegrijpelijk.

Konsequent blijven hé
Het probleem in Belgie is, dat iedereen tilt begint te slaan, vanaf het ogenblik dat het woord racisme word uitgesproken. Voor mij is het niet meer dan ordinaire gemeentepolitiek.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 14:45   #46
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
In plaats van dergelijke vrijblijvende deducties, zou ik toch liever de betreffende tekst eens zien.
Ik heb U door : jij wil veroordeeld worden wegens verspreiden van haatzaaiende teksten op het internet...

In mijn buurt is er een iemand nogal kwaad op mij. enkele jaren geleden was er bij mij ingebroken - die persoon kwam bij het groepje buren staan, die het voorval becommentarieërden en zei "Ge weet toch wel wie dat gedaan heeft ?"
waarop ik prompt zei "Ah : als ge dat weet mag je het gerust vertellen, dan is de zaak zo geregeld !" sindsdien is die mens kwaad...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 14:47   #47
brontosaurus
Burgemeester

brontosaurus's schermafbeelding

Standaard

Waarvoor hebben die politiekers parlementaire onschendbaarheid nodig.In een democratische samenleving is toch iedereen gelijk voor de wet.Of zijn dat nu tijdelijke goden geworden?
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 14:52   #48
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Waarvoor hebben die politiekers parlementaire onschendbaarheid nodig.In een democratische samenleving is toch iedereen gelijk voor de wet.Of zijn dat nu tijdelijke goden geworden?
Vind ik ook.
Oud 10 april 2008, 14:53   #49
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ik heb U door : jij wil veroordeeld worden wegens verspreiden van haatzaaiende teksten op het internet...
Nu, zou toch ook graag den tekst eens zien. Als dat al niet meer mag, dan weet ik het helemaal niet meer.
Oud 10 april 2008, 15:01   #50
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Nu nog een rechter vinden die hem wil veroordelen, wat geen probleem mag zijn, want een leugenachtige fout is vele malen erger dan iemand doodschoppen bv....achter een slechte jeugd zal VH zich niet kunnen verschuilen...
Oud 10 april 2008, 15:02   #51
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Justitieminister Vandeurzen (CD&V) vraagt met spoed opheffing parlementaire onschendbaarheid Frank Vanhecke

CD&V voert braafjes dictaat van Onkelinx uit

Veroordeling wegens ‘racisme’ kan Vanhecke politieke rechten kosten

10.04.2008 10.53u - De voorzitter van het Europees Parlement heeft zopas bekend gemaakt dat de Belgische minister van Justitie Jo Vandeurzen met spoed vraagt de parlementaire onschendbaarheid op te heffen van Europees Parlementslid Frank Vanhecke, ten einde hem te kunnen vervolgen op basis van de racismewet. Aanleiding is de klacht die werd ingediend door SP.A-burgemeester Freddy Willockx tegen een uitgave van Vlaams Belang Sint-Niklaas. De feiten dateren van april 2005. In dat lokaal blad stond een kort artikel over een geval van vandalisme, waarin gesteld werd dat de daders allochtonen waren. Toen die stelling werd tegengesproken door de burgemeester (de daders waren minderjarigen zodat de identiteit niet werd vrijgegeven en ook niet controleerbaar is), verspreidde het Vlaams Belang onmiddellijk een rechtzetting in alle brievenbussen van de stad.

Frank Vanhecke was bij het schrijven van de gewraakte tekst op geen enkele wijze persoonlijk betrokken, tenzij dan als verantwoordelijke uitgever, een taak die hij als voorzitter van het Vlaams Belang automatisch opnam voor een paar honderd regionale tijdschriften. Bovendien heeft de eigenlijke auteur van het artikel zich spontaan bij het parket gemeld, zodat de vervolging van Frank Vanhecke absurd is omdat een verantwoordelijke uitgever volgens de Belgische Grondwet in principe niet mag vervolgd worden wanneer de auteur bekend is.

Frank Vanhecke heeft inmiddels de commissie Juridische Zaken van het Europees Parlement om een openbare behandeling van dit dossier gevraagd, met de mogelijkheid om zichzelf te verdedigen. Het zal vele Europese politici ongetwijfeld interesseren te vernemen hoe de Belgische Justitie de flaters aaneenschakelt, maar wél massale middelen inzet voor de vervolging van een Vlaams-nationaal politicus wegens een paar door iemand anders geschreven regels in een lokaal blaadje van een lokale partijwerking.

Bij een eventuele veroordeling wegens ‘racisme’ kan Frank Vanhecke zijn mandaat als Europees parlementslid verliezen en riskeert hij een ontzetting uit zijn politieke rechten. Het is zonneklaar dat de Belgische staat zich van een in wezen futiel dossier wil bedienen om een kopman van de Vlaamse onafhankelijkheidspartij aan te pakken. Dit dossier werd trouwens met inzet van heel veel overheidsmiddelen voorbereid door PS-minister Laurette Onkelinx, en wordt nu loyaal uitgevoerd door de CD&V'er Vandeurzen. Het spreekt voor zich dat het Vlaams Belang onverkort achter Frank Vanhecke blijft staan en deze schandelijke poging tot politieke afrekening met alle politieke en wettelijke middelen zal bekampen.

Bruno Valkeniers
Voorzitter Vlaams Belang

Joris Van Hauthem
Perswoordvoerder

http://www.vlaamsbelang.be/1/605/
-------------------------------------------------------------------

En wat nu met Fouad Ahadir? Moet die ook geen proces wegens racisme krijgen omdat hij meende dat polen ook marokkanen waren? (of iets in die aard?)
Zouden de getuigen die meenden marokkanen te hebben gezien op de video niet massaal den bak moeten worden ingedraaid omdat ze niet zagen dat het over rasechte polen ging?

Hoe zit dat nu? Ben je nu al strafbaar omdat je ZEGT dat iets door allochtonen gedaan werd? Ben je dan ook strafbaar omdat je ZEGT dat iets door autochtonen gedaan werd? Ben je dan misschien ook al strafbaar omdat je ZEGT dat je DENKT dat er iets gebeurd is?
En wanneer worden al die andere gangsterpraktijken gestraft? Zouden ze niet beter metteen al de politiekers hun onschendbaarheid af nemen. Er zijn er een heel deel, met in het bisonder juist Onkelinx, die heel wat meer boter op het hoofd hebben.

om van te kotsen !

Laurette Onckelinckx en haar familie: De vader van Laurette, een Limburger, vond in 1950 werk in Ougrée, werd regionaal vakbondslid, toen schepen en
tenslotte burgemeester.

Haar moeder is een Tunesische. Laurette werd aldaar geboren op 2 oktober
1958 en heeft vijf broers en zusters. Zij studeerde rechten aan de
Universiteit van Luik en werd later advocaat. Zij huwde met de Algerijn
Abbès Guenned. Wegens zijn bedrijvigheid in het drugsmilieu, vaardigde
Marokko in 1996 een internationaal aanhoudingsmandaat tegen hem uit. Op
31juli 1997 werd hij op de luchthaven van Zaventem gearresteerd, maar
hij maakte gebruik van een diplomatiek paspoort, wat hij illegaal
bezat, want hij is nooit een diplomaat geweest.
Op dat moment was echtgenote Onckelinckx minister- president van de
Franse gemeenschap.
Om verdere schandalen te vermijden, scheidde Laurette heel snel van
hem.

Na één maand was de scheiding al officieel geregeld.
De snelste echtscheiding in België ooit. Op 20 november 1999 huwde
Laurette de constitutionele advocaat Marc Uyttendaele.
De getuigen bij dit huwelijk waren beider vroegere echtgenoten ! !
!
Nog wat over haar ex-echtgenoot Abbès Guenned.
Na de poging tot arrestatie van Abbès Guenned op de luchthaven van
Zaventem, waarbij hij gebruik maakt van: onschendbaarheid met een
illegaal diplomatiek paspoort, dat hij als 'gift' had gehouden, werd hij
één jaar later, op 21 juli1998 voor dezelfde feiten opnieuw
gearresteerd, dit keer op de luchthaven Izmir, Turkije. Hij moest daar
een tijdje de cel in, maar onder druk van de Belgische regering, werd
hij nooit aan Marokko uitgeleverd en om een diplomatieke rel te
vermijden zelfs vrijgelaten. Sinds kort is Abbès weer opgedoken (ge
gelooft het niet) als rijkelijk betaald adviseur, op het kabinet van
Laurette Onckelinckx met als taken de communicatie tussen het kabinet
en de islamitische verenigingen te onderhouden en het grote
stedenbeleid. In ' La Libre Belgique ' van 15 jan. 2004 deed hij een
oproep tegen het verbieden van hoofddoeken bij moslimvrouwen en hij gaf
zijn steun aan het oprichten van de vereniging COIFE (gezamenlijke
verenigingen tegen het verbod van hoofddoeken in scholen).
Eén van de medewerkers van Abbès is Kissi Benjelloun, voorzitter van de
Unie van Moskees (slager van beroep). Deze wordt ervan beschuldigd de
controle van de Moslimvleesmarkt uit te voeren voor zijn persoonlijk
profijt.

DUS even recapituleren:
Eerst was ze getrouwd met een Marokkaan, die op die manier Belg werd. Op
een gegeven ogenblik werd die echtgenoot in België aangehouden wegens
drugbezit. Op een of andere manier kwam hij vrij (voorspraak?) in
België, maar werd hij later opgepakt in Turkije, ook al omwille van
drugs. Turkije wilde hem toen uitleveren aan Marokko, waar hij ook al
gezocht werd (!), maar kwam terug naar België, nadat er vanuit ons land
'enige diplomatieke druk' werd uitgeoefend om hem naar hier te krijgen.
Wat later scheidde Onkelinx van haar Marokkaan en trouwde ze met een
Brusselse advocaat, Marc Uyttendaele, die sindsdien zijn
advocatenpraktijk gevoelig heeft kunnen uitbreiden en waarvan gezegd
wordt dat hij de man achter de schermen is in de hervormingen bij het
Belgische gerecht. Uyttendaele en Onkelinx zijn nog steeds een koppel,
maar zouden niet meer bij elkaar wonen. Hij is in Brussel gebleven en
zij zou een onderkomen hebben ergens in de buurt van Louvain-la-Neuve.
Nog pikanter wordt het als men weet dat Laurette's eerste man, die
Marokkaan dus, bij haar op het ministerie van Justitie zou werken en
daar zou instaan voor de contacten met de buitenlandse islamitische
groeperingen...voor een héél vet loon ?

En voor zover je het zou vergeten zijn: Laurette Onkelinx is in België
minister van Justitie!

(BRON: Seniorennet.be - R.A.A.'s Krantje)

En die denken andere mogen de les te spellen?

Laatst gewijzigd door Garry : 10 april 2008 om 15:04.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 15:13   #52
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het probleem in Belgie is, dat iedereen tilt begint te slaan, vanaf het ogenblik dat het woord racisme word uitgesproken. Voor mij is het niet meer dan ordinaire gemeentepolitiek.
Gemeentepolitiek is het zeker, maar door handelwijze van de lokale mandatarissen goed te keuren, gaf Van Hecke er een partijdimensie aan.
Hij had een grote meneer geweeest, indien hij de lokale bonzen op het matje had geroepen voor zoveel heisa om niets, en hun had verplicht om direct hun fout toe te geven en zich te verontschuldigen tov de geschoffeerde personen.
Ofwel keurt hij inderdaad dergelijke handelswijze goed, ofwel had hij niets te zeggen over de afdeling sint-niklaas die in de lift zat, ofwel achte hij het mogelijke stemmenverlies door de lokalen in hun hemd te zetten belangrijker dan etisch handelen.

Laatst gewijzigd door spherelike : 10 april 2008 om 15:19.
Oud 10 april 2008, 15:41   #53
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Ik vermoed dat dit allemaal kadert in het nieuwe masterplan om de veiligheid op het openbaar vervoer te herstellen, wat toch wel duidelijk de nieuwe prioriteit is van justitie.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 15:53   #54
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

En het was niet de eerste keer dat het Vlaams Blok in St-Niklaas "leugens" verkondigde in hun "bladje".
Ik herinner oa een Chileense jongen op de cover;
foto zonder toestemming natuurlijk,
met eronder zoiets als "Marokkaanse hangjongeren".
Die gast is ondertussen universitair met een chique job.

T'is misschien het moment voor hem om alsnog klacht in te dienen.
Oud 10 april 2008, 15:56   #55
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
De parlementaire onschendbaarheid dient dan ook niet om criminelen een hand boven het hoofd te houden, historisch diende het in de eerste plaats om het parlement te beschermen tegen de uitvoerende macht. Voor een democratische partij in de eenentwintigste eeuw zou de vraag om die onschendbaarheid op te heffen voor een gerechtelijke procedure dan ook de normaalste zaak van de wereld moeten zijn. Maar niet, blijkbaar, als het over iemand van het Vlaams Belang gaat.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 15:59   #56
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Nu nog een rechter vinden die hem wil veroordelen, wat geen probleem mag zijn, want een leugenachtige fout is vele malen erger dan iemand doodschoppen bv....achter een slechte jeugd zal VH zich niet kunnen verschuilen...
Populistische onzin van de ergste soort.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 10 april 2008 om 15:59.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 16:04   #57
Julius C.
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik vermoed dat dit allemaal kadert in het nieuwe masterplan om de veiligheid op het openbaar vervoer te herstellen, wat toch wel duidelijk de nieuwe prioriteit is van justitie.
Volgens mij zit Van Deurzen nu al zonder werk en verveelt hij zich.
Dan de overschotjes van Onkelinx maar opkuisen.
Julius C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 16:26   #58
Blaft
Lokaal Raadslid

Blaft's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht

Daar ben ik nog niet zo zeker van!
Blaft is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 16:33   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht

Voor belgicisten wel, ja.
Oud 10 april 2008, 16:36   #60
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gemeentepolitiek is het zeker, maar door handelwijze van de lokale mandatarissen goed te keuren, gaf Van Hecke er een partijdimensie aan.
Hij had een grote meneer geweeest, indien hij de lokale bonzen op het matje had geroepen voor zoveel heisa om niets, en hun had verplicht om direct hun fout toe te geven en zich te verontschuldigen tov de geschoffeerde personen.
Ofwel keurt hij inderdaad dergelijke handelswijze goed, ofwel had hij niets te zeggen over de afdeling sint-niklaas die in de lift zat, ofwel achte hij het mogelijke stemmenverlies door de lokalen in hun hemd te zetten belangrijker dan etisch handelen.
Alsof het plaatsen van een terechtwijziging in het volgende nummer, geen afkeuring is.
Maar het probleem blijft, dat half Belgie begint te flippen als het woord racisme wordt uitgesproken. Alsof dit alle problemen van Belgie zal oplossen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be