Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2008, 12:28   #101
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
wel, zo werkt het dus niet. als er te veel mensen zijn, dan lost zich dat ook op zonder moordpartijen. meer mensen => hogere voedselprijzen => wij kunnen die betalen, anderen niet => wij sterven niet, anderen wel.

je zou nog kunnen zeggen dat wij in de problemen zullen komen omdat wij voor voedsel deels afhankelijk zijn van het Zuiden, dat haar voedsel voor zich zou willen houden. Dat dat in de meeste gevallen niet opgaat is vandaag al duidelijk: zelfs uit landen met hongersnood exporteert de plaatselijke elite voedsel, om er toch maar geld aan te kunnen verdienen.

dus geen moordpartijen voor jou, beste dycore.

Wat je zegt is correct. De natuur reguleert zichzelf tot op zekere hoogte. Maar je vergeet dat schaarste onvermijdelijk tot extreme competitie leidt. En die competitie is de oorzaak van het onverbiddelijke schaakspel dat nu al begonnen is. En dat ontaard vroeg of laat wel degelijk in moordpartijen. Want ook dat is de natuur beste Rogge. Niet minder dan de liefde. Evenwicht, begrijp je?

Laatst gewijzigd door Dycore : 10 april 2008 om 12:32.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 12:30   #102
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
wel, zo werkt het dus niet. als er te veel mensen zijn, dan lost zich dat ook op zonder moordpartijen. meer mensen => hogere voedselprijzen => wij kunnen die betalen, anderen niet => wij sterven niet, anderen wel.

En wij zijn nu net degenen die ons niet willen verrijken ten koste van anderen. Heb je het nu eindelijk gesnapt?

De rest van de wereld schijnt er niet voor terug te deinzen.

Laatst gewijzigd door Dycore : 10 april 2008 om 12:31.
Oud 10 april 2008, 13:26   #103
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

'hercolonisatie', tegenwoordig wordt dat soms 'ontwikkelingssamenwerking' genoemd.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 13:28   #104
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wij zijn nu net degenen die ons niet willen verrijken ten koste van anderen.
Maak u geen illusies, 'wij' zijn geen haar beter of slechter dan die anderen.
Oud 10 april 2008, 13:33   #105
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg wel dat we dit moeten doen om te overleven. China en de States hebben dat al lang begrepen. Europa moet nog wakker worden uit haar utopische droomwereldje.
Voor een 'subcolonie' is het natuurlijk steeds moeilijker competeren met een echte coloniale macht.
Oud 10 april 2008, 13:49   #106
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Maak u geen illusies, 'wij' zijn geen haar beter of slechter dan die anderen.
Neen, we zijn allemaal gelijk

We hebben dus niets te leren van elkaar, en er kunnen absoluut geen nuances gemaakt worden. Alles is even goed of slecht

Ga toch weg man!

Laatst gewijzigd door Dycore : 10 april 2008 om 13:50.
Oud 10 april 2008, 13:52   #107
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Meestal is het zo...als je denkt sterker te zijn verdedig je de vrijheid om de ander het een en ander afhandig te maken, zo blijft je diefstal een vorm van 'goedheid' voor jezelf. Of je pretendeert dat je het beter kan dan die ander, zonder eerst zijn opinie te vragen natuurlijk. Zo kan je je kolonialisme zien als een vorm van hulp voor de gekolonialiseerde.

Typisch voorbeeld van die laatste redenering is Congo.

Maar uiteindelijk komt het slechts neer op 'macht', en die is nu meer verdeeld dan vroeger. Je kan dus wel 'dromen' van een hercolonisatie, maar wat heb je ervoor over,... je zoon misschien.

Er is een alternatief, namelijk bouwen aan een 'rechtvaardig' internationaal systeem, niet om dat dat 'etisch' is, maar uit eigenbelang.

De onrust over de toekomst in Europa is natuurlijk gegrond. We maken onszelf afhankelijk van krachten die we niet beheersen. Geen wonder dat we dromen van de 'goede oude koloniale tijd', en de daarmee gepaard gaande suprematie gedachtes proberen te vergoeielijken. De werkelijkheid is echter dat die oude kolonies nog steeds in een proces van dekolonisatie zitten, want die kolonisatie is natuurlijk niet plots opgehouden met de 'onafhanklijkheid' van die landen.

In plaats van met een wapen kan je nu beter met 'hulp' afkomen, en hopen op wat goodwill en zaken die dat kan creeren. Ik dacht dat de Europeanen en de Chinezen, in het algemeen, dat op die wijze begrijpen.

Het zou natuurlijk mooi zijn moesten we meer op lange termijn denken, dan zouden we bijvoorbeeld meer vragen stellen bij die zogenaamde 'bio'energie, waarvan we op voorhand weten dat we hoogstens 10 % in ons eigen continent kunnen produceren, terwijl er alternatieven zijn die ons zo goed als energieonafhankelijk kunnen maken. Dan zou er minder noodzaak zijn aan koloniale dromen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 april 2008 om 14:01.
Oud 10 april 2008, 14:12   #108
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore
Het wordt iedere dag simpeler: het is wij of zij.
Klaar voor de vierde wereldoorlog lijkt het...die met knuppels.

Het is nooit zo simpel...dat het slechts gaat om een strijd van de mens tegen de mens, anders waren we in de eerste plaats het 'knuppel'tijdperk nooit ontgroeid.

Als de wereldvrede moet afhangen van een positief antwoord op de advertentie 'alien gezocht' vrees ik dat de mieren ons vlugger zullen opvolgen dan mij als mens lief is.
Oud 10 april 2008, 14:23   #109
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Klaar voor de vierde wereldoorlog lijkt het...die met knuppels.

Het is nooit zo simpel...dat het slechts gaat om een strijd van de mens tegen de mens, anders waren we in de eerste plaats het 'knuppel'tijdperk nooit ontgroeid.

Als de wereldvrede moet afhangen van een positief antwoord op de advertentie 'alien gezocht' vrees ik dat de mieren ons vlugger zullen opvolgen dan mij als mens lief is.
Je moet mijn woorden wel lezen vooraleer je kommentaar geeft heh. Ik zei dat het iedere dag simpeler wordt, en dan wel in dat specifieke kader. Dat wil niet zeggen dat het altijd simpel is. Conjunctuur is altijd aanwezig.
Oud 10 april 2008, 14:26   #110
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet mijn woorden wel lezen vooraleer je kommentaar geeft heh. Ik zei dat het iedere dag simpeler wordt, en dan wel in dat specifieke kader. Dat wil niet zeggen dat het altijd simpel is. Conjunctuur is altijd aanwezig.
Er zijn alternatieven voor 'oorlog', ook in de huidige conjunctuur.
Oud 10 april 2008, 14:34   #111
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Meestal is het zo...als je denkt sterker te zijn verdedig je de vrijheid om de ander het een en ander afhandig te maken, zo blijft je diefstal een vorm van 'goedheid' voor jezelf. Of je pretendeert dat je het beter kan dan die ander, zonder eerst zijn opinie te vragen natuurlijk. Zo kan je je kolonialisme zien als een vorm van hulp voor de gekolonialiseerde.

Typisch voorbeeld van die laatste redenering is Congo.

Maar uiteindelijk komt het slechts neer op 'macht', en die is nu meer verdeeld dan vroeger. Je kan dus wel 'dromen' van een hercolonisatie, maar wat heb je ervoor over,... je zoon misschien.

Er is een alternatief, namelijk bouwen aan een 'rechtvaardig' internationaal systeem, niet om dat dat 'etisch' is, maar uit eigenbelang.

De onrust over de toekomst in Europa is natuurlijk gegrond. We maken onszelf afhankelijk van krachten die we niet beheersen. Geen wonder dat we dromen van de 'goede oude koloniale tijd', en de daarmee gepaard gaande suprematie gedachtes proberen te vergoeielijken. De werkelijkheid is echter dat die oude kolonies nog steeds in een proces van dekolonisatie zitten, want die kolonisatie is natuurlijk niet plots opgehouden met de 'onafhanklijkheid' van die landen.

In plaats van met een wapen kan je nu beter met 'hulp' afkomen, en hopen op wat goodwill en zaken die dat kan creeren. Ik dacht dat de Europeanen en de Chinezen, in het algemeen, dat op die wijze begrijpen.

Het zou natuurlijk mooi zijn moesten we meer op lange termijn denken, dan zouden we bijvoorbeeld meer vragen stellen bij die zogenaamde 'bio'energie, waarvan we op voorhand weten dat we hoogstens 10 % in ons eigen continent kunnen produceren, terwijl er alternatieven zijn die ons zo goed als energieonafhankelijk kunnen maken. Dan zou er minder noodzaak zijn aan koloniale dromen.
Uw rechtvaardig internationaal systeem is net wat de overbevolking veroorzaakt heeft. Dat wilt u dus voortzetten of zelfs verder uitwerken? Het gaat mij niet om eigenbelang. Ik hecht geen belang aan het leven. Desondanks volg ik mijn instincten. Daar kan ik niet vanonder. Het gaat mij maar om één zaak: het spel van het leven is er om gespeeld te worden en niet om genegeerd of ontkend te worden.
Trouwens, een rechtvaardig internationaal systeem, zonder macht, hoe wil je dat gaan klaarspelen? Je bent werkelijk een extreme utopist. U leidt onze cultuur samen met uw vele soortgenoten naar de afgrond. Denk u werkelijk dat andere culturen en beschavingen gewillig zullen meedoen met uw 'rechtvaardige systeem' als zij merken dat ze de macht hebben om tot controle over te gaan? U bent wel erg naïef. Kolonisatie is overigens maar een term, waar u blijkbaar door misleidt wordt met uw geïndoctrineerde zienswijze. Noem het voor mijn part overheersing of verovering. Komt allemaal grosso modo op hetzelfde neer hoor. En zijn wij nooit overheerst geweest? Misschien moeten we al onze moeilijkheden maar op de Hollanders steken en zeggen dat we nog steeds in het proces van 'dekolonisatie' verkeren. Of sterker: misschien moeten we maar zeggen dat we nog steeds gekoloniseerd worden door de Walen en dat we dus niet beter af zijn dan de Afrikanen. Maar kennelijk zijn wij van een iets waardiger niveau. Dat strekt ons tot eer. Niet zagen, maar strijden. Geldt natuurlijk niet voor iedereen. Nietwaar, Johan? En met hulp afkomen? Wat had je gedacht van een beetje hulp voor moeder natuur? Of moet onze onvoorwaardelijke gehechtheid aan het menselijke leven leiden tot de ondergang van de mensheid? Dat zou pas ironisch zijn, niet? Ik zie de zaken in elk geval anders.

Laatst gewijzigd door Dycore : 10 april 2008 om 14:42.
Oud 10 april 2008, 14:36   #112
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn alternatieven voor 'oorlog', ook in de huidige conjunctuur.
Wie heeft het over oorlog? Gewapende strijd vormt maar een klein aspect van de weg die we moeten volgen.
Oud 10 april 2008, 14:44   #113
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor een 'subcolonie' is het natuurlijk steeds moeilijker competeren met een echte coloniale macht.
Subkolonie? Kolonie van een kolonie?
Oud 10 april 2008, 15:10   #114
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw rechtvaardig internationaal systeem is net wat de overbevolking veroorzaakt heeft. Dat wilt u dus voortzetten of zelfs verder uitwerken? Het gaat mij niet om eigenbelang. Ik hecht geen belang aan het leven. Desondanks volg ik mijn instincten. Daar kan ik niet vanonder. Het gaat mij maar om één zaak: het spel van het leven is er om gespeeld te worden en niet om genegeerd of ontkend te worden.
Trouwens, een rechtvaardig internationaal systeem, zonder macht, hoe wil je dat gaan klaarspelen? Je bent werkelijk een extreme utopist. U leidt onze cultuur samen met uw vele soortgenoten naar de afgrond. Denk u werkelijk dat andere culturen en beschavingen gewillig zullen meedoen met uw 'rechtvaardige systeem' als zij merken dat ze de macht hebben om tot controle over te gaan? U bent wel erg naïef. Kolonisatie is overigens maar een term, waar u blijkbaar door misleidt wordt met uw geïndoctrineerde zienswijze. Noem het voor mijn part overheersing of verovering. Komt allemaal grosso modo op hetzelfde neer hoor. En zijn wij nooit overheerst geweest? Misschien moeten we al onze moeilijkheden maar op de Hollanders steken en zeggen dat we nog steeds in het proces van 'dekolonisatie' zitten. Of sterker: misschien moeten we maar zeggen dat we nog steeds gekoloniseerd worden door de Walen en dat we dus niet beter af zijn dan de Afrikanen. Maar kennelijk zijn wij van een iets waardiger niveau. Dat strekt ons tot eer. Niet zagen, maar strijden. Geldt natuurlijk niet voor iedereen. Nietwaar, Johan? En met hulp afkomen? Wat had je gedacht van een beetje hulp voor moeder natuur? Of moet onze onvoorwaardelijke gehechtheid aan het menselijke leven leiden tot de ondergang van de mensheid? Dat zou pas ironisch zijn, niet? Ik zie de zaken in elk geval anders.
Een 'rechtvaardig' internationaal systeem bestaat niet, maar dat wil niet zeggen dat mensen niet in staat zouden zijn zoiets te 'benaderen', zelfs zonder noodzaak voor een buitenaardse vijand. Ik sprak over 'rechtvaardigheid' uit 'eigenbelang'. Zo utopisch is dat niet mijns inziens.

Het hoeft inderdaad niet het doel te zijn van het leven, het leven noodzakelijkerwijze voort te zetten. Maar in het algemeen wil het leven zich 'reproduceren', een beetje zoals het heelal 'wil' uitdijnen (is dat niet met korte ei?). Het hebben van 'kinderen' doet veel om dit bewustzijn te bevorderen.

Er is geen sprake van 'overbevolking' in absolute termen. Dat is een illusie onstaan uit angst. Nu is er blijkbaar zelfs genoeg aarde om voedsel te verbranden voor voertuigen die dan in files gaan staan 'roken'.

'Veroveren' is een overlevingsreflex die soms tot zelfdestructie leidt. De mens is tegelijk 'individu' en 'mensheid'. Samenwerking kan evengoed een overlevingsreflex zijn.

concreter. Europa heeft de 'balls' noch de macht om te veroveren. Ze zijn zelf verovert op dit moment. Europa doet er zijn voordeel bij zo'n internationaal systeem mee te helpen construeren. Ik zie een Europa floreren deze eeuw in een 'vreedzame' wereld, want wij hebben zaken die 'gegeerd' zijn en die we kunnen 'ruilen'. Van mijn part noem je dat een zachte vorm van 'veroveren'. Wat is uw alternatief?
Oud 10 april 2008, 15:14   #115
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Subkolonie? Kolonie van een kolonie?
Mischien druk ik het verkeerd uit. Ik bedoel dat voor iemand die zelf een 'halve' kolonie is het moeilijk is te competeren met degene van wie hij/zij 'colonie' is. Europa heeft niet eens zijn eigen defensie in handen. Wat wil je?
Oud 10 april 2008, 15:51   #116
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Een 'rechtvaardig' internationaal systeem bestaat niet, maar dat wil niet zeggen dat mensen niet in staat zouden zijn zoiets te 'benaderen', zelfs zonder noodzaak voor een buitenaardse vijand. Ik sprak over 'rechtvaardigheid' uit 'eigenbelang'. Zo utopisch is dat niet mijns inziens.
Da's uiteraard correct. Je kan streven naar rechtvaardigheid en dat tot op zekere hoogte bekomen. Maar gaat altijd gepaard met macht. En daarbij gunnen de machtigen de onmachtigen enige (illusie van) rechtvaardigheid om hun eigen positie te vrijwaren. In eigenbelang dus. Daar heb je volkomen gelijk in. Als je echter ziet dat uw rechtvaardigheid langzamerhand tot een machttoename leidt van degenen aan wie de rechtvaardigheid gegund wordt, dan speelt dat niet langer in uw eigen belang. Want de rechtvaardigheid die gegund wordt is altijd minderwaardig aan de rechtvaardigheid die bekomen wordt. Er zal u slechts net voldoende gegund worden zodat u niet begint te protesteren en de status quo behouden blijft.

Laatst gewijzigd door Dycore : 10 april 2008 om 16:09.
Oud 10 april 2008, 15:53   #117
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Het hoeft inderdaad niet het doel te zijn van het leven, het leven noodzakelijkerwijze voort te zetten. Maar in het algemeen wil het leven zich 'reproduceren', een beetje zoals het heelal 'wil' uitdijnen (is dat niet met korte ei?). Het hebben van 'kinderen' doet veel om dit bewustzijn te bevorderen.
Yep. Zoals ik al zei: iedereen volgt z'n instincten. Valt niet te controleren.
Oud 10 april 2008, 15:58   #118
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is geen sprake van 'overbevolking' in absolute termen. Dat is een illusie onstaan uit angst. Nu is er blijkbaar zelfs genoeg aarde om voedsel te verbranden voor voertuigen die dan in files gaan staan 'roken'.
Absolute termen spelen geen rol zwanzer. Moeten we wachten tot de aarde bedekt is door een menselijk tapijt of wa?

Als jij niet begrijpt dat er een enorm probleem is met de overbevolking ben je nog naïver dan ik gedacht had. Moet ik dat nu werkelijk uitleggen of gebaar je van de krommen haas?

Laatst gewijzigd door Dycore : 10 april 2008 om 16:09.
Oud 10 april 2008, 16:01   #119
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
'Veroveren' is een overlevingsreflex die soms tot zelfdestructie leidt. De mens is tegelijk 'individu' en 'mensheid'. Samenwerking kan evengoed een overlevingsreflex zijn.

Zeer juist. Die reflex heeft onze wereld de laatste jaren gedomineerd. Maar die tijden zijn gedaan. Op wereldschaal althans. Nu vormen regionale samenwerkingsverbanden en allianties de prioriteit. De reden is evident. Alleen voor Europeanen zoals u blijft het een raadsel.
Oud 10 april 2008, 16:06   #120
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Hier, Eddy Wally zit ook op het forum
Oh My God !!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb je iets tegen mijn post ofzo ?

Geen reactie dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averroes Bekijk bericht
waaaaaaaaaaw
waaaaaaaaaaw
waaaaaaaaaaw

oooooooh my God!!!

Mogen deze topics hier op dit forum aangemaakt worden??

Aanzet tot kolonialisme vrije meningsuiting of een misdrijf ?
Aanzet tot kolonialisme democratie of een misdrijf ?

oooooooh my God!!!

Wil je Afrika nog erger maken ??
Is het neokolonialisme niet voldoende dan ??

Als een moslim zo'n topic aanmaakt, dan was het al verspreid in alle internationale nieuws stations !! dan zou politics.be de bekendste site zijn, meer dan google. !!

Oh My God
Oh My God
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be