![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 25 juli 2006
Locatie: in het weldra onafhankelijke Vlaanderen
Berichten: 7.555
|
![]() Geef mij dan eens een goeie reden waarom Bombardier 40% duurder zou zijn?
__________________
Ceterum censeo Belgicam delendam esse. Het tijdperk socialisten was zo goed dat we nu geen schulden hebben, geen problemen en geen werklozen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.560
|
![]() Citaat:
Nog eens: indien men alles wat men kan kopen en laten maken in het( soms verre) buitenland met hongerlonen erbovenop, effectief in het buitenland moet aanschaffen... dan kunnen wij hier zo ongeveer de boeken toedoen, of niet? Informatici te kort of te duur? Laat het werk in India of zo doen, ze hoeven niet eens naar hier te komen, de techniek zorgt voor de rest... Juist? Zou het kunnen dat Siemens ook één en ander zal laten uitvoeren op plaatsen waar men nog bijna voor niets werkt? Zo vanzelfsprekend is dat toch niet allemaal, naar mijn bescheiden mening... Laatst gewijzigd door andev : 12 april 2008 om 18:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
|
![]() wsl wel.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!! http://www.indiancountrytoday.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.409
|
![]() Citaat:
De NMBS is al eens bij de neus genomen...door die zogezegde "prijs/kwaliteit' Betaal dan beter een paar euro meer voor echte kwaliteit. Ik vind het overigens zeer eigenaardig, dat men een de prijs 'verdedigd' met 'prijs per zitplaats' Ik dacht dat 'veiligheid en betrouwbaarheid' op de eerste plaats zouden staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
|
![]() So what? In portugal rijden ze rond met Bombardier...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Degenen die zo het meest van hun teelballen maken, dat de NMBS in dit geval maar had moeten kiezen voor de duurderde maar binnenlandse leveransier, dan zijn die dommekloten die:
- zelf ook nooit kiezen voor een duurdere auto en model, omdat die in Vorst, Antwerpen, Gent of Genk gemaakt wordt, in plaats van de Japanner ... - die niet beseffen dat, mocht Vlaanderen op die ekonomische manier zou redeneren, we binnen de kortste keren op het zelfde lamentabele nivo van ekonomisch-Wallonië zitten .. - die ook nog nooit zouden durven geloven dat als er mankementen zitten in het kontrakt, ook de duurste aanbesteder zijn hand er niet voor omdraait om nog duurder te worden ... - wat de geest is van Europa ..., wat de te trekken lessen zijn uit vrije handel tegenover kommunistisch geleide sistemen enzovoorts ... - ... Kiekens ....
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Bombardier Brugge bouwt ook treinen en trams voor het buitenland. Je kan niet gaan eisen dat de NMBS alles in België koopt en terzelfdertijd eisen dat buitenlandse spoorwegen Bombardier eerlijk laten mee dingen naar bestellingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Nee, want dat buitenland kan alleen maar aan ons verkopen als het ook van ons koopt. Import wordt met export betaalt. Je ziet ook dan ook dat met de toenemende import uit China ook de export naar China toeneemt. Om geheel on topic te blijven: China heeft bijvoorbeeld bij de Europese spoorwegindustrie in totaal zo'n 1500 locomotieven bestelt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.905
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.905
|
![]() Citaat:
Maat btw, verplicht een openbare europese aanbesteding, om de goedkoopste prijs te nemen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.835
|
![]() Citaat:
ZEVEN jaar geleden... ![]() Dat is in NMBS-termen inmiddels een eeuwigheid geleden,er is ondertussen alweer een en ander veranderd aan de ganse NMBS-top en zelfs aan de NMBS-struktuur..... Wat comfort betreft,laat ons niet denken dat de NMBS altijd spullen zal bestellen waar we onze achterwerkjes zoetjes in kunnen neervleien (ik vond overigens de roemruchte "cowboybanken" in die groene treinstellen van weleer niet eens zo slecht .... ![]() Het door U aangehaalde voorbeeld wijst er wel op dat er een kwalitatieve- en kwantitatieve miskoop gedaan is,hopelijk heeft de NMBS in haar contracten indertijd genoeg schadebedingingen onderhandeld..... Wat het huidige geval aangaat,ik kan me niet echt voorstellen dat men bij Siemens een miskoop kan doen op treingebied... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 13 april 2008 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.835
|
![]() Citaat:
Maar een openbare Europese aanbesteding vereist wel een omstandige motivering van de keuze,en communicatie daaromtrent naar alle aanbieders.. "eigen werkgelegenheid eerst" als motivering zal onvermijdelijk leiden naar een Europees gerechtshof.Negeren van Europese regelgeving en juridische uitspraken tot boetes.... Aanwijsbare kwaliteitsvoordelen,of technische vooruitgang,waardoor bijvoorbeeld gekozen wordt voor een aanmerkelijk duurder produkt,zou wel aanvaard worden.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vond/vind ik die banken comfortabeler zitten dan de huidige zitbanken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.835
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
|
![]() |
![]() |
![]() |