Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2008, 20:41   #21
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Nooit hondevlees gegeten. Is dat lekker ?

Ooit wel eens de hond in de pot gevonden. Mijn fout.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 20:41   #22
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
honden zijn zoogdieren, net als koeien en varkens.
ze zien er enkel schattiger uit.
daarom de selectieve verontwaardiging.

maar soit, ik ben ook tegen het eten van honden natuurlijk.
Sterker nog: MENSEN zijn ook zoogdieren, als je het biologisch bekijkt, alleen voelen sommige verwaande individuen zich iets meer waard.

Persoonlijk vind ik een hond, kat, baviaan, bidsprinkhaan, kameleon, goudvis en ga zo verder evenwaardig aan mijn soortgenoten. We zijn allemaal dierlijk leven.

Ik heb niets tegen vleeseters binnen mijn soort, want ik woon met 1 samen, maar ik heb wel een hekel aan verwaande soortgenoten, die denken dat ze meer zijn dan een ander.

Als ik moet kiezen tussen een verwaande soortgenoot of een dier dat altijd oprecht is, is mijn keuze snel gemaakt.
Oud 13 april 2008, 23:46   #23
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Idd, dat is hetgene wat me hartsgrondig tegensteekt: de manier waarop die beestjes geslacht worden: het levend villen; de lijven doorsteken met pinnen, ed ed ed. en dat het net om huisdiertjes als honden gaat, beroert ons westerlingen nog meer.

De chinese slachters zijn écht gevoelensloze, stompzinnige pummels: ik heb er géén greintje respect voor. Ik zou het zelfs toejuichen als ik zie dat zij hetzelfde lot ondergaan, zodat zij eindelijk eens kunnen voelen wat zij jarenlang onschuldige diertjes hebben aangedaan.

Als men een dier wilt consumeren doet men dat volgens de wetten van het fatsoen: het dier eerst en vooral een zo pijnloos mogelijke dood laten sterven alvorens men het bewerkt.
Ik vind ook dat de manier waarop geslacht word belangrijker is dan om welk dier het gaat. Het moet zo pijnloos als mogelijk gedaan worden. Eens dat het dier gestorven is, is het een kwestie van persoonlijke smaak, of je het vlees opeet of niet.
Hoe de Chinezen met beesten omgaan is inderdaad onnodig wreed, weerzinwekkend. Maar met mensen gaan die niet veel beter om vind ik. China is de grootste moderne dictatuur ter wereld, en die het al het langste uithoud.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 23:48   #24
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Nu weet ik nog wat wij hier als culturele verrijking missen: kannibalen die hetzelfde denken over een bepaald soort mensen.
Zou u noordafrikaanse medemens lusten ? Maroc-steak met frieten, en een klod mayonnaise?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 00:02   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Zou u noordafrikaanse medemens lusten ? Maroc-steak met frieten, en een klod mayonnaise?
Ik heb dat ooit eens gevraagt in een kannibalenrestaurant. De eigenaar is zich uitvoerig komen verontschuldigen. Geen enkele chef wilt dat fileren. Veel te veel werk om dan een paar kruimels gehakt over te houden.

Neen, dan is Soylent Green de politiek correcte oplossing.

Maar zonder zwammen, als je mensenvlees wil eten, dan moet je het meest gezonde exemplaar vangen en zo vers mogelijk eten. Je kan namelijk zowat alle ziektes doorkrijgen via dat vlees.
Oud 14 april 2008, 08:07   #26
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik heb intussen genoeg filmpjes gezien waar beesten levend worden gevild en hun rillend karkas op een hoop worden gegooid met de andere nog levende gevilde beesten om wel te weten waar de grens ongeveer is.
Waarom kijk gij naar zo een filmkes, hebt gij dat nodig! is het zelfbevrediging!!!!!!!
niemand verplicht u daat naar te kijken, of is het ook weer de schuld van de kutmarokkaantjes of de walen???????
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 08:29   #27
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Nooit hondevlees gegeten. Is dat lekker ?

ben je zeker, als je uit gaat eten weet je immers niet welk stuk vlees je precies op je bord krijgt.
Oud 14 april 2008, 08:48   #28
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Ik heb principieel niets tegen het eten van honden, maar de wijze waarop dat beest moet afzien dient toch geminimaliseerd te worden.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 08:51   #29
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van een vriendin. Meer moet ik er niet over zeggen want het spreekt voor zich.

Getekend. U ook, mag ik hopen.

PS: reacties als "en gij eet nooit vlees of wa" worden op gegaap onthaald.
Done, voor dergelijke mag je me in 't vervolg ook een PB-tje sturen zodat ik de petitie zeker niet mis.
mvg
lantjes
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 09:10   #30
delcom
Burgemeester

Standaard

ik kan deze petitie niet tekenen aangezien ze ingaat tegen de principes van vrije (menings)uiting en streekgewoontes. moest de petitie gaan over het feit dat men deze dieren op een meer aanvaardbare wijze dienen te slachten zou ik onmiddelijk tekenen.
ik ben van mening dat de hond kan gebruikt worden als voedsel als men zorgt dat deze dieren een zo pijnloos mogelijke dood sterven alvorens ze te bewerken.
Oud 14 april 2008, 09:10   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar je reactie is wel waar ik voor waarschuwde in mijn openingspost. Ineens roept iedereen dat wie dat niet heiliger dan moeder Theresa zijn bek moet houden. Ik heb intussen genoeg filmpjes gezien waar beesten levend worden gevild en hun rillend karkas op een hoop worden gegooid met de andere nog levende gevilde beesten om wel te weten waar de grens ongeveer is.

Maar nee, dan krijg je weer een reactie a la, "ge zijt zeker vegetarier" of zo. En nee, ik ben noch vegetarier noch veganist.
ik heb zulke filmpjes ook al gezien, en dat is hemeltergend.

Maar of het nu honden of katten of schapen of runderen zijn: geslacht is geslacht. Laten we dan eerder ijveren dat men dieren op een zo pijnloos mogelijke manier slacht. Dat men in china de gewoonte heeft of had om honden te eten is al langer gekend, in zuid amerika eet men ook cavia's zoals wij konijnen eten. Nochtans zijn voor sommigen ook konijnen een huisdier en voor anderen zijn hangbuikzwijntjes evenzeer hun trouwe viervoeters.

Zelf ben ik zo hypocriet als ik groot ben: ik eet ongeveer alles, zolang ik het maar niet eerst in levenden lijve heb gezien - vissen uitgezonderd.

honden en katten zullen daar natuurlijk ook niet ondervallen (als ik het weet). Tijdens de oorlog bleken mensen nochtans met graagte hun kat de pan in te steken hoor, smaakt naar konijn heb ik me laten vertellen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 09:17   #32
De Groene Chinees
Burger

De Groene Chinees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
Waarom kijk gij naar zo een filmkes, hebt gij dat nodig! is het zelfbevrediging!!!!!!!
niemand verplicht u daat naar te kijken, of is het ook weer de schuld van de kutmarokkaantjes of de walen???????

Wat een weerzinwekkende opmerking.
De Groene Chinees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 09:46   #33
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

het economisch argument is dat om een koe te kweken je bvb in één jaar tijd 500kg vlees op tafel krijgt met 500kg graan en 1500kg gras/hooi
Om een hond op tafel te krijgen moet je één koe kweken.

Dus de cirkel is arbeidsintensiever, ecologisch en C02 onvriendelijker, arme hongerende mens onvriendelijker, economisch minder efficient.

Dus een uitgemaakte zaak, dat occasioneel kun je het wel eens eten (vb doodgereden hond van de buur dat je uitnodigt op zijn galgenmaal van zijn eigen huisdier, vind ik gewoon supergiller) , maar het kan niet de hoofdbrok worden.

Ecologisch en globaliserend naar de voedselproblematiek denkend, is er wel een punt te maken over het feit dat er 5miljoen huisdieren hier quasi evenveel vlees eten als alle mensen in het belgenland. Dus een hondevoer TAKS zou op zijn plaats zijn om dit economisch evenwicht in het nadeel van deze dieren te schuiven.

Laatst gewijzigd door brother paul : 14 april 2008 om 09:48.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 10:11   #34
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Groene Chinees Bekijk bericht
Toch indrukwekkend hoe De Waal altijd zo gevat en scherpzinnig uit de hoek kan komen in discussies
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 10:41   #35
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Toch indrukwekkend hoe De Waal altijd zo gevat en scherpzinnig uit de hoek kan komen in discussies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Groene Chinees Bekijk bericht
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 14 april 2008, 11:21   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het economisch argument is dat om een koe te kweken je bvb in één jaar tijd 500kg vlees op tafel krijgt met 500kg graan en 1500kg gras/hooi
Om een hond op tafel te krijgen moet je één koe kweken.
Klopt, maar je zou kunnen stellen dat die hond geen koe heeft opgegeten die in de "humane en menselijke" voedselbereidingskringloop zat.

Citaat:
Dus de cirkel is arbeidsintensiever, ecologisch en C02 onvriendelijker, arme hongerende mens onvriendelijker, economisch minder efficient.
Tenzij het een hond was die in het "wild" is opgegroeid.

Citaat:
Dus een uitgemaakte zaak, dat occasioneel kun je het wel eens eten (vb doodgereden hond van de buur dat je uitnodigt op zijn galgenmaal van zijn eigen huisdier, vind ik gewoon supergiller) , maar het kan niet de hoofdbrok worden.
Een Monty python scene waardig.

Citaat:
Ecologisch en globaliserend naar de voedselproblematiek denkend, is er wel een punt te maken over het feit dat er 5miljoen huisdieren hier quasi evenveel vlees eten als alle mensen in het belgenland. Dus een hondevoer TAKS zou op zijn plaats zijn om dit economisch evenwicht in het nadeel van deze dieren te schuiven.
Zit al tax genoeg op hondenvoer. Al was het de BTW alleen al.
Oud 14 april 2008, 12:38   #37
Dycore
Banneling

Standaard

Fuck China!!!
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 12:45   #38
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Fuck China!!!
daar ga je wel een tijdje zoet mee zijn ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 13:13   #39
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
daar ga je wel een tijdje zoet mee zijn ...

Oud 14 april 2008, 13:37   #40
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
Waarom mag hij er niet naar kijken?
Het is goed dat mensen er naar kijken en beseffen hoe dieren soms geslacht worden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be