![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nooit hondevlees gegeten. Is dat lekker ?
Ooit wel eens de hond in de pot gevonden. Mijn fout. |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Persoonlijk vind ik een hond, kat, baviaan, bidsprinkhaan, kameleon, goudvis en ga zo verder evenwaardig aan mijn soortgenoten. We zijn allemaal dierlijk leven. Ik heb niets tegen vleeseters binnen mijn soort, want ik woon met 1 samen, maar ik heb wel een hekel aan verwaande soortgenoten, die denken dat ze meer zijn dan een ander. Als ik moet kiezen tussen een verwaande soortgenoot of een dier dat altijd oprecht is, is mijn keuze snel gemaakt. |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hoe de Chinezen met beesten omgaan is inderdaad onnodig wreed, weerzinwekkend. Maar met mensen gaan die niet veel beter om vind ik. China is de grootste moderne dictatuur ter wereld, en die het al het langste uithoud. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Neen, dan is Soylent Green de politiek correcte oplossing. Maar zonder zwammen, als je mensenvlees wil eten, dan moet je het meest gezonde exemplaar vangen en zo vers mogelijk eten. Je kan namelijk zowat alle ziektes doorkrijgen via dat vlees.
|
|
|
|
#26 | |
|
Banneling
|
Citaat:
niemand verplicht u daat naar te kijken, of is het ook weer de schuld van de kutmarokkaantjes of de walen??????? |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Burgemeester
|
ben je zeker, als je uit gaat eten weet je immers niet welk stuk vlees je precies op je bord krijgt.
|
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb principieel niets tegen het eten van honden, maar de wijze waarop dat beest moet afzien dient toch geminimaliseerd te worden.
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
mvg lantjes |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Burgemeester
|
ik kan deze petitie niet tekenen aangezien ze ingaat tegen de principes van vrije (menings)uiting en streekgewoontes. moest de petitie gaan over het feit dat men deze dieren op een meer aanvaardbare wijze dienen te slachten zou ik onmiddelijk tekenen.
ik ben van mening dat de hond kan gebruikt worden als voedsel als men zorgt dat deze dieren een zo pijnloos mogelijke dood sterven alvorens ze te bewerken.
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar of het nu honden of katten of schapen of runderen zijn: geslacht is geslacht. Laten we dan eerder ijveren dat men dieren op een zo pijnloos mogelijke manier slacht. Dat men in china de gewoonte heeft of had om honden te eten is al langer gekend, in zuid amerika eet men ook cavia's zoals wij konijnen eten. Nochtans zijn voor sommigen ook konijnen een huisdier en voor anderen zijn hangbuikzwijntjes evenzeer hun trouwe viervoeters. Zelf ben ik zo hypocriet als ik groot ben: ik eet ongeveer alles, zolang ik het maar niet eerst in levenden lijve heb gezien - vissen uitgezonderd. honden en katten zullen daar natuurlijk ook niet ondervallen (als ik het weet). Tijdens de oorlog bleken mensen nochtans met graagte hun kat de pan in te steken hoor, smaakt naar konijn heb ik me laten vertellen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Burger
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
het economisch argument is dat om een koe te kweken je bvb in één jaar tijd 500kg vlees op tafel krijgt met 500kg graan en 1500kg gras/hooi
Om een hond op tafel te krijgen moet je één koe kweken. Dus de cirkel is arbeidsintensiever, ecologisch en C02 onvriendelijker, arme hongerende mens onvriendelijker, economisch minder efficient. Dus een uitgemaakte zaak, dat occasioneel kun je het wel eens eten (vb doodgereden hond van de buur dat je uitnodigt op zijn galgenmaal van zijn eigen huisdier, vind ik gewoon supergiller) , maar het kan niet de hoofdbrok worden. Ecologisch en globaliserend naar de voedselproblematiek denkend, is er wel een punt te maken over het feit dat er 5miljoen huisdieren hier quasi evenveel vlees eten als alle mensen in het belgenland. Dus een hondevoer TAKS zou op zijn plaats zijn om dit economisch evenwicht in het nadeel van deze dieren te schuiven.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 14 april 2008 om 09:48. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#36 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#37 |
|
Banneling
|
Fuck China!!!
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het is goed dat mensen er naar kijken en beseffen hoe dieren soms geslacht worden.
|
|