Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2008, 22:46   #81
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Nee; je moet geen onzin vertellen over Wilders, want die is wel degelijk voor vrijheid van godsdienst maar waarschuwt tegen het gevaarlijke moslimimperialisme.
Daarom dat Geert Wilders de Koran "Het islamitische Mein Kampf" noemde?

Komkom Willem, geef nu toe dat die Wilders gewoon een ordinaire provocateur is.

Iemand die voor de vrijheid van meningsuiting is en gewoon mistoestanden wil aanklagen, doet dat niet op de manier van Wilders. Dat soort stijl heeft maar één effect: polarisering!
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 23:10   #82
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Daarom dat Geert Wilders de Koran "Het islamitische Mein Kampf" noemde?

Komkom Willem, geef nu toe dat die Wilders gewoon een ordinaire provocateur is.

Iemand die voor de vrijheid van meningsuiting is en gewoon mistoestanden wil aanklagen, doet dat niet op de manier van Wilders. Dat soort stijl heeft maar één effect: polarisering!
Ik had al lang geleden de indruk dat adolf, hoewel in veel slechtere schrijfstijl, tamelijk veel uit het iets oudere boek had overgenomen, hetgeen wellicht het voortdurend kassucces van vertalingen van "mein kampf" in bepaalde landen verklaart.

Iedereen kan dit zelf verifiëren.

Dat Wilders meer nadruk legt op de overeenkomsten tussen die 2 griezelige schrijfsels dan ik zou doen in zijn (door mij niet geambiëerde) plaats kan mijns inziens terecht als "niet-politiek-correct" worden aangemerkt en mogelijk een professioneel regent onwaardig.
Oud 15 april 2008, 17:03   #83
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had al lang geleden de indruk dat adolf, hoewel in veel slechtere schrijfstijl, tamelijk veel uit het iets oudere boek had overgenomen, hetgeen wellicht het voortdurend kassucces van vertalingen van "mein kampf" in bepaalde landen verklaart.

Iedereen kan dit zelf verifiëren.

Dat Wilders meer nadruk legt op de overeenkomsten tussen die 2 griezelige schrijfsels dan ik zou doen in zijn (door mij niet geambiëerde) plaats kan mijns inziens terecht als "niet-politiek-correct" worden aangemerkt en mogelijk een professioneel regent onwaardig.
Als dat je mening is, kom dan niet zeggen dat Wilders (laat staan jijzelf) voor vrijheid van godsdienst is hé. Het is of het één of het ander:

- Ofwel ben je voor vrijheid van godsdienst,
- Ofwel stel je een godsdienst gelijk met Mein Kampf, wat betekent dat je helemaal géén voorstander bent van de vrijheid van godsdienst.
Oud 15 april 2008, 17:46   #84
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Als dat je mening is, kom dan niet zeggen dat Wilders (laat staan jijzelf) voor vrijheid van godsdienst is hé. Het is of het één of het ander:

- Ofwel ben je voor vrijheid van godsdienst,
- Ofwel stel je een godsdienst gelijk met Mein Kampf, wat betekent dat je helemaal géén voorstander bent van de vrijheid van godsdienst.
Je haalt de boel finaal door elkaar en ik denk: opzettelijk, om rookgordijnen te leggen.

Wilders is helemaal niet tegen vrijheid van godsdienst hoewel ook hij inmiddels de conclusie heeft getrokken dat het beter is er geheel vrij van te blijven.

Iets anders is dat Wilders waarschuwt tegen de goed herkenbare gevaren van een politiek manifest dat parallel tevens wordt aangeprezen als "godsdienst".

Maar lees eens wat meer zelf in zulke boeken en vergeet niet tevens het wereldnieuws te volgen.
Oud 15 april 2008, 18:53   #85
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Je haalt de boel finaal door elkaar en ik denk: opzettelijk, om rookgordijnen te leggen.

Wilders is helemaal niet tegen vrijheid van godsdienst hoewel ook hij inmiddels de conclusie heeft getrokken dat het beter is er geheel vrij van te blijven.

Iets anders is dat Wilders waarschuwt tegen de goed herkenbare gevaren van een politiek manifest dat parallel tevens wordt aangeprezen als "godsdienst".
Neen, ik haal de boel niet door mekaar. Ik wijs juist op de tegenstrijdigheden in jouw betoog:

Als Wilders de Koran een soort 'Mein Kampf' noemt en insinueert dat de islam een facistische ideologie is, dan zegt hij impliciet ook dat die 'facistische' islam verboden dient te worden. Dan is hij dus overduidelijk tégen de vrijheid van godsdienst.

Het feit dat sommige extremisten de Koran misbruiken, geeft je niet het recht om maar meteen die hele godsdienst verdacht te maken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
Maar lees eens wat meer zelf in zulke boeken en vergeet niet tevens het wereldnieuws te volgen.
Goed, ik lees regelmatig boeken én ik volg het wereldnieuws. Voegt die opmerking iets toe aan deze discussie?
Oud 15 april 2008, 20:10   #86
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Neen, ik haal de boel niet door mekaar. Ik wijs juist op de tegenstrijdigheden in jouw betoog:

Als Wilders de Koran een soort 'Mein Kampf' noemt en insinueert dat de islam een facistische ideologie is, dan zegt hij impliciet ook dat die 'facistische' islam verboden dient te worden. Dan is hij dus overduidelijk tégen de vrijheid van godsdienst.

Het feit dat sommige extremisten de Koran misbruiken, geeft je niet het recht om maar meteen die hele godsdienst verdacht te maken.
Goed, ik lees regelmatig boeken én ik volg het wereldnieuws. Voegt die opmerking iets toe aan deze discussie?
Kennelijk lees je niet "die" boeken en het zou mij ook niet verwonderen als je delen uit het wereldnieuws mijdt.

De 2 hier genoemde/vergeleken boeken zetten aan tot uitroeiïng van (anders)Denkenden.

http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...=&mi=&cs=UTF-8

Oud 15 april 2008, 20:47   #87
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Kennelijk lees je niet "die" boeken en het zou mij ook niet verwonderen als je delen uit het wereldnieuws mijdt.

De 2 hier genoemde/vergeleken boeken zetten aan tot uitroeiïng van (anders)Denkenden.

Sorry, maar dat soort argumenten maakt op mij geen indruk. Even goed kan je in de Thora zulke dingen vinden en er zijn zeker Rabbijnen die zulke zaken letterlijk interpreteren. Evengoed als dat mij niet het recht geeft om alle joden over de zelfde kam te scheren, geeft dat jou niet het recht om dat te doen voor alle moslims.

Idem voor die foto's: Het is ook niet moeilijk hier wat bloeddoorlopen foto's te plaatsen met enkele Amerikaanse soldaten in Irak, of enkele foto's van extremistische joodse fundamentalisten op de bezette Palestijnse Westbank. Even goed is het niet moeilijk om op basis van die foto's te zeggen: "De christenen dit" of "De joden dat". Zo'n foto mag indruk maken, een foto op zich bewijst niks.
Oud 16 april 2008, 00:47   #88
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Sorry, maar dat soort argumenten maakt op mij geen indruk. Even goed kan je in de Thora zulke dingen vinden en er zijn zeker Rabbijnen die zulke zaken letterlijk interpreteren. Evengoed als dat mij niet het recht geeft om alle joden over de zelfde kam te scheren, geeft dat jou niet het recht om dat te doen voor alle moslims.

Idem voor die foto's: Het is ook niet moeilijk hier wat bloeddoorlopen foto's te plaatsen met enkele Amerikaanse soldaten in Irak, of enkele foto's van extremistische joodse fundamentalisten op de bezette Palestijnse Westbank. Even goed is het niet moeilijk om op basis van die foto's te zeggen: "De christenen dit" of "De joden dat". Zo'n foto mag indruk maken, een foto op zich bewijst niks.
Slaap rustig verder; de koran maakt geen onderscheid tussen linkse en rechtse andersdenkenden en de tijd die jij nodig hebt om dat te doorzien werkt in het voordeel van de agressor.
Oud 22 april 2008, 15:02   #89
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slaap rustig verder; de koran maakt geen onderscheid tussen linkse en rechtse andersdenkenden en de tijd die jij nodig hebt om dat te doorzien werkt in het voordeel van de agressor.
De koran is een boek,
ik ben niet bang van boeken.
Oud 22 april 2008, 21:07   #90
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
De koran is een boek,
ik ben niet bang van boeken.
De geschiedenis herhaalt zich: politiek-correct was nog maar enige tijd geleden totaal niet "bang" van lectuur zoals het rode boekje, mein kampf en nog enige; beter toch om groeperingen die zich achter/onder zulke manifesten scharen, enigszins ernstig te nemen.
Oud 22 april 2008, 21:52   #91
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De geschiedenis herhaalt zich: politiek-correct was nog maar enige tijd geleden totaal niet "bang" van lectuur zoals het rode boekje, mein kampf en nog enige; beter toch om groeperingen die zich achter/onder zulke manifesten scharen, enigszins ernstig te nemen.
Voila vandaar mijn punt,
wat die boek zegt kan me gestolen worden,
maar hoe sommige mensen zulke boeken interpreteren dat is wel een probleem.
Dat betekent dat mensen die wandaden doen omwille van boeken aangepakt moeten worden, niet die boeken zelf.
Of gaat men heel de filmwereld platleggen omdat sommigen geinspireerd worden door geweldfilms om zelf ook geweldadig te zijn. Terwijl voor tal van mensen dit onschuldig entertainement is.
Gaat men de media aan banden leggen omdat sommige criminelen zich laten inspireren door andere criminelen?

Geloven in Allah is geen misdaad,
het aanvallen van anders denkenden wel.
Men moet dan ook een GROOT onderscheid maken tussen zij die geloven in eender welke God, en zij die misdaden begaan uit naam van heilige geschriften en een God.
Oud 22 april 2008, 23:12   #92
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Voila vandaar mijn punt,
wat die boek zegt kan me gestolen worden,
maar hoe sommige mensen zulke boeken interpreteren dat is wel een probleem.
Dat betekent dat mensen die wandaden doen omwille van boeken aangepakt moeten worden, niet die boeken zelf.
Of gaat men heel de filmwereld platleggen omdat sommigen geinspireerd worden door geweldfilms om zelf ook geweldadig te zijn. Terwijl voor tal van mensen dit onschuldig entertainement is.
Gaat men de media aan banden leggen omdat sommige criminelen zich laten inspireren door andere criminelen?

Geloven in Allah is geen misdaad,
het aanvallen van anders denkenden wel.
Men moet dan ook een GROOT onderscheid maken tussen zij die geloven in eender welke God, en zij die misdaden begaan uit naam van heilige geschriften en een God.
Het gaat in dit geval om heel wat meer dan "sommige mensen" met daarbij nog een overmacht aan zwijgende goedkeurders.
Oud 23 april 2008, 10:51   #93
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het gaat in dit geval om heel wat meer dan "sommige mensen" met daarbij nog een overmacht aan zwijgende goedkeurders.
De marginaliteit is dan ook zeer groot in onze maatschappij,
zeker als je ziet wie kwalitaitef onderwijs heeft gekregen,
wie er in economisch vrij rendabele posities leeft,
en wie het 'goed' heeft in de wereld.
Het is verwonderlijk dat er niet meer 'oproerkraaiers en geweldplegers' zijn.
De slechte maatschappelijke omstandigheden zijn immers allom aanwezig.
Met de kloof tussen arm en rijk die maar blijft toenemen,
zullen uiteraard ook de probemen toenemen.

Aangezien het hier over mensen gaat die misdaden begaan,
moet men zien wat deze ertoe aanzet om misdaden te begaan,
vaak is dat niet een boek (er zijn immers genoeg mensen die dat boek lazen maar niet tot misdaden overgaan) maar marginaliteit en sociale omstandigheden. Dit betekent dus dat mensen uit de marginaliteit halen en de sociale omstandigheden verbeteren onze eerste prioriteit dient te zijn. Polarisatyie en het stigmatiseren van een belangrijk deel van de bevolking, zal hen alleen maar verder in isolatie drijven en radicaliseren. Integratie gaat immers onmogelijk samen met discriminatie en stigmatisering...
Oud 21 mei 2008, 22:16   #94
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn ruim een miljard moslims op deze planeet en vele strekkingen binnen die islam. Jouw clichématige voorstelling van 'de moslim' overtuigt mij niet.

Verder stel ik vast dat je mijn punt, dat Wilders de vrijheid van godsdienst niet respecteert, niet kan weerleggen.
Oud 21 mei 2008, 22:27   #95
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Er zijn ruim een miljard moslims op deze planeet en vele strekkingen binnen die islam. Jouw clichématige voorstelling van 'de moslim' overtuigt mij niet.

Verder stel ik vast dat je mijn punt, dat Wilders de vrijheid van godsdienst niet respecteert, niet kan weerleggen.
Waarom denk je dat ik jou of iemand ergens van wil "overtuigen"? Hooguit kan ik aanraden dat men de koran leest en kennis neemt van preken en uitspraken.

De reeds onder de voet gelopen landen geven als voorbeeld weinig hoop.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 21 mei 2008 om 22:29.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 23:47   #96
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dat ik jou of iemand ergens van wil "overtuigen"? Hooguit kan ik aanraden dat men de koran leest en kennis neemt van preken en uitspraken.

Zoals reeds gezegd: Aan de hand van die Heilige boeken kan je veel beweren of 'bewijzen': De moslimfundi's doen het aan de hand van hun Koran, vroeger deden deden anderen het (en vandaag nog in Israël) met de Thorah, en andere gekken zullen wel wat vinden in het Oude testament. Een mens is meer dan zo'n heilig boek alleen.
Oud 21 mei 2008, 23:55   #97
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Zoals reeds gezegd: Aan de hand van die Heilige boeken kan je veel beweren of 'bewijzen': De moslimfundi's doen het aan de hand van hun Koran, vroeger deden deden anderen het (en vandaag nog in Israël) met de Thorah, en andere gekken zullen wel wat vinden in het Oude testament. Een mens is meer dan zo'n heilig boek alleen.
Lees beter zelf eens wat, inplaats van clichés hier te herhalen. Duidelijk weet je totaal niet waarover het gaat en praat je maar "modern" en politiek-correct wat anderen na.
Oud 22 mei 2008, 01:19   #98
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Katholicisme, en later protestantisme, en heel Amerika. Orthodoxisme en zowat alles dat op het pad van Rusland lag...

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 02:06   #99
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Katholicisme, en later protestantisme, en heel Amerika. Orthodoxisme en zowat alles dat op het pad van Rusland lag...
Ik had het uitsluitend over het hiernumaals.
Oud 12 juni 2008, 17:01   #100
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees beter zelf eens wat, inplaats van clichés hier te herhalen. Duidelijk weet je totaal niet waarover het gaat en praat je maar "modern" en politiek-correct wat anderen na.
Heb jij eigenlijk zélf enig benul van de vele stromingen binnen de islam? Moet hierbij écht nog uitgelegd dat er een onderscheid bestaat tussen de oerconservatieve stroming van de islam die in Saoudie Arabië aan de macht is (de Wahabieten) en pakweg de seculiere stroming die aan de macht is in Syrië (de Alawieten)?

En vertel me nu eens hoe iemand als Geert Wilders, die de koran voorstelt als 'een soort Mein Kampf', tegelijkertijd voorstander kan zijn van de vrijheid van godsdienst.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be