Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2008, 12:03   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Stel je voor Pindar, een uitleg geven? Of een betrouwbare bron aanhalen. De schande voor een goeie samenzweringspuistdoorziener. Laat maar.

Ik zal een voorbeeld geven over permanente magneten. Je mag die nog zo dikwijls langs elkaar heen laten zwaaien, je gaat er geen milliwatt electriciteit mee opwekken. Misschien dat je de temperatuur van de 2 magneten met 0.00°C kan laten stijgen.

Zelfs al laat je de sterkste magneten voorbij een spoel zwaaien, kan je gerust het voltage in die spoel gaan meten, en een ledje laten branden. Zonder dat die magneten zichtbaar trager gaan bewegen.
Maar vanaf het moment je er een echte verbruiker aanhangt, mag je beginnen zwengelen, of je magneten blijven wel eens , en dat kan snel gaan, stilstaan.

Dit is een proefopstelling die je thuis gerust kan maken, of weet je wat, je bent hier welkom, om in de werkplaats hier zo'n opstelling te maken. Wie weet kunnen we samen niks bouwen dat wel werkt....
Oud 14 april 2008, 12:05   #22
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Stel je voor Pindar, een uitleg geven? Of een betrouwbare bron aanhalen. De schande voor een goeie samenzweringspuistdoorziener. Laat maar.

Ik zal een voorbeeld geven over permanente magneten. Je mag die nog zo dikwijls langs elkaar heen laten zwaaien, je gaat er geen milliwatt electriciteit mee opwekken. Misschien dat je de temperatuur van de 2 magneten met 0.00°C kan laten stijgen.

Zelfs al laat je de sterkste magneten voorbij een spoel zwaaien, kan je gerust het voltage in die spoel gaan meten, en een ledje laten branden. Zonder dat die magneten zichtbaar trager gaan bewegen.
Maar vanaf het moment je er een echte verbruiker aanhangt, mag je beginnen zwengelen, of je magneten blijven wel eens , en dat kan snel gaan, stilstaan.

Dit is een proefopstelling die je thuis gerust kan maken, of weet je wat, je bent hier welkom, om in de werkplaats hier zo'n opstelling te maken. Wie weet kunnen we samen niks bouwen dat wel werkt....

O ja en wanneer is een bron betrouwbaar? Als ie zegt wat jij gelooft?????
Magneten! leuk! Enige idee hoe ze werken?

en wat wil je nu eigenlijk zeggen?

wat een rare zever zeg.

Pin d"Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 14 april 2008 om 12:06.
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 12:12   #23
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Er zijn vier onzichtbare krachten die samenwerken om nieuwe technologieën buiten bereik van de massa te houden. De rijkste families op deze aarde, samen met hun banken zijn de eerste en meest belangrijke factor die de huidige situatie hebben gecreëerd.
Ik begrijp het niet. De "rijken en machten" op deze aarde laten een kans om nog rijker te worden, een kans om echt obsceen rijk te worden volgens jou gewoon liggen. En dat doen ze net "uit hebzucht".

Dus, puur uit hebzucht laten financiers, uitvinders, industriëlen een kans om op een paar kjaar tijd rijker te worden dan Bill Gates gewoon liggen.

Ben ik de enige die de indruk krijgt dat dit nogal onwaarschijnlijk klinkt?
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 12:16   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Magneten, hoe ze werken? Permanente of elektro versies?

De lekenuitleg is eigenlijk simpel. Doordat de atomen/moleculen op 1 lijn gaan liggen kreeren ze veldlijnen, (je weet wel die patronen die je zichtbaar kan maken met ijzervijsel) oftewel een magneetveld. Met dat veld kan je veel uitvreten, zoals electronen verplaatsen.
Voor een quantummechansiche uitleg kan ik je niet verder helpen, ik ben gestopt bij atoomfysica.

En wanneer is een bron betrouwbaar? Als de proeven die de informatie bewijzen herhaald kunnen worden in dezelfde gecontroleerde en controleerbare omstandigheden door mensen die de orginele proef niet gedaan hebben.
Dat is 1 methode.

En het is net deze methode die ik je aanbied Pin'Dar. Ik bied je aan bepaalde van deze "free energie" setups na te bouwen en te testen. Hetgeen ik lever is mijn materiaal en de kennis dat te gebruiken, wat ik je vraag is de uitleg hoe de testopstelling moet gemaakt zijn.
Hetgeen ik je beloof is dat ik niet moedwillig zal saboteren.
En dat uit eigenbelang, ik vind het zeer zeker een goed idee zo'n werkende setup te bouwen. Alles wat mijn energierekening naar beneden krijgt vind ik prima.

Laatst gewijzigd door maddox : 14 april 2008 om 12:19.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 12:23   #25
brontosaurus
Burgemeester

brontosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik begrijp het niet. De "rijken en machten" op deze aarde laten een kans om nog rijker te worden, een kans om echt obsceen rijk te worden volgens jou gewoon liggen. En dat doen ze net "uit hebzucht".

Dus, puur uit hebzucht laten financiers, uitvinders, industriëlen een kans om op een paar kjaar tijd rijker te worden dan Bill Gates gewoon liggen.

Ben ik de enige die de indruk krijgt dat dit nogal onwaarschijnlijk klinkt?
Verklaar mij dan eens waarom niet ieder een windmoletje in de tuin mag hebben staan.
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 12:28   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brontosaurus
Verklaar mij dan eens waarom niet ieder een windmoletje in de tuin mag hebben staan.
De enige reden waarom ik geen windmolen van eigen makelij in mijn tuin heb. De democratisch verkozen regeringen hebben dit gezien als staatsgevaarlijk, en hebben het in duidelijke en doordachte wetten gegoten

Maar ook omdat de buren het zwaaien van die wieken niet leuk vinden bijvoorbeeld.
En omdat het op kleine ,betaalbare schaal geen nut heeft. Ik kan €300 investeren in een 200W windmolentje, en dan 30 jaar moeten wachten vooraleer ik de investering eruit heb.

En je mag wel een windmolen in je tuin hebben hoor. Je moet het alleen geen windmolen noemen, maar een mobile, of een kunstwerk.
Oud 14 april 2008, 12:38   #27
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige reden waarom ik geen windmolen van eigen makelij in mijn tuin heb. De democratisch verkozen regeringen hebben dit gezien als staatsgevaarlijk, en hebben het in duidelijke en doordachte wetten gegoten

Maar ook omdat de buren het zwaaien van die wieken niet leuk vinden bijvoorbeeld.
En omdat het op kleine ,betaalbare schaal geen nut heeft. Ik kan €300 investeren in een 200W windmolentje, en dan 30 jaar moeten wachten vooraleer ik de investering eruit heb.

En je mag wel een windmolen in je tuin hebben hoor. Je moet het alleen geen windmolen noemen, maar een mobile, of een kunstwerk.
ik vraag mij altijd af als je nu op een appartement woont, gezien die daken om de haverklap met GSM masten bemand worden, of we netzogoed niet daar een geluidsarm windmolenjte kunt neerpoten.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 12:39   #28
brontosaurus
Burgemeester

brontosaurus's schermafbeelding

Standaard

Wel maddox,aangezien je zo technisch bent op dit vlak kan je me misschien ook enige uitleg verschaffen over de energie die gebruikt wordt om de spaceshuttle in goede banen terug op aarde te krijgen.Schijnbaar bezitten die toch een technologie waar wij geen weten van mogen krijgen en dat uit een motortje van 12 vierkante centimeter omvang.Heeft dat misschien meer met quantum mechanics te maken
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 12:46   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Welke van de spaceshuttle motoren bedoel je?

De enorme main thrusters die op vloeibare waterstof en vloeibare zuurstof werken? Of de kleine stuurraketjes?
Als je doelt op de kleine stuurraketten, vergeet het maar, die kunnen de shuttle niet van omloopbaan laten veranderen, die veranderen alleen de positie van de shuttle. Een korte stoot van een main thruster doet het echte werk.

En geen enkele van die technologie is top secret. Vloeibare waterstof en zuurstof raketmotoren zijn al oud nieuws, en de hydrazine gevoede stuurraketten nog veel ouder.
Oud 14 april 2008, 12:52   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik vraag mij altijd af als je nu op een appartement woont, gezien die daken om de haverklap met GSM masten bemand worden, of we netzogoed niet daar een geluidsarm windmolenjte kunt neerpoten.
Een windmolen die de moeite is om op een appartement te zetten. pak'em beet een 10 kw, oefend 10 000W kracht uit op de struktuur van het gebouw.
Hoeveel schade kan je doen met een slechte pneumatische breekhamer van 10kw?

Maar het is zeker een optie indien het gebouw er op aangepast kan worden.Technisch is er eigenlijk geen reden om het niet te doen.
Menselijk daarentegenover is het wat anders.
En wettelijk, onze glorieuze leiders luisteren naar een paar dingen: Het geritsel van bankbiljetten en andere waardepapiere in hun zakken, adviseurs die meer van dat geritsel kunnen verzorgen, en het gezeik van hun kontlikkers.
Het gezoef van windmolens, het gezoem van omvormers en het potentiele voordeel voor het milieu is net zoals muggen, puur natuur en vervelend.
Oud 14 april 2008, 13:24   #31
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Magneten, hoe ze werken? Permanente of elektro versies?

De lekenuitleg is eigenlijk simpel. Doordat de atomen/moleculen op 1 lijn gaan liggen kreeren ze veldlijnen, (je weet wel die patronen die je zichtbaar kan maken met ijzervijsel) oftewel een magneetveld. Met dat veld kan je veel uitvreten, zoals electronen verplaatsen.
Voor een quantummechansiche uitleg kan ik je niet verder helpen, ik ben gestopt bij atoomfysica.
is toch een cirkelredenering?
En weten hoe je iets kan manipuleren is iets heel anders dan het verklaren/bergijpen.

Citaat:
En wanneer is een bron betrouwbaar? Als de proeven die de informatie bewijzen herhaald kunnen worden in dezelfde gecontroleerde en controleerbare omstandigheden door mensen die de orginele proef niet gedaan hebben.
Dat is 1 methode.
niet mee eens, maar ga er nu niet op in.dit wegens tijdnood.
wil er best op terugkomen.

Citaat:
En het is net deze methode die ik je aanbied Pin'Dar. Ik bied je aan bepaalde van deze "free energie" setups na te bouwen en te testen. Hetgeen ik lever is mijn materiaal en de kennis dat te gebruiken, wat ik je vraag is de uitleg hoe de testopstelling moet gemaakt zijn.
Hetgeen ik je beloof is dat ik niet moedwillig zal saboteren.
En dat uit eigenbelang, ik vind het zeer zeker een goed idee zo'n werkende setup te bouwen. Alles wat mijn energierekening naar beneden krijgt vind ik prima.

kom ik op terug

Pin d"Ar
Oud 14 april 2008, 13:34   #32
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Believersforumtechniek voor beginners, les 6: quote de spam van medebelievers en laat volgen door

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 14 april 2008 om 13:35.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 13:57   #33
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Heeft er al iemand ooit zo'n machine gebouwd die werkte?

Verifieerbaar, uiteraard.

Geen schema's, geen theorietjes, geen verhalen uit de derde hand, maar gewoon een machine die echt werkt.

We wachten allen (ik weet dat ik niet in naam van anderen mag spreken, maar ik weet zeker dat iedereen dolblij zal zijn met een vrije-energie-generator) vol ongeduld, beste Pindar.
Voila. Dat al de vrije energie believers eens één van die vele magische machines die ze beschrijven zelf bouwen (of kopen) en ons bewijzen dat het echt werkt.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 14:37   #34
Zwitser

Standaard

Citaat:
Iedereen mag een windmolentje in zijn tuin zetten. Verklaar jij eerst eens waar je het idee vandaan hebt dat dit niet zou mogen.

Laatst gewijzigd door Zwitser : 14 april 2008 om 14:41.
Oud 14 april 2008, 14:40   #35
Zwitser

Standaard

Citaat:
Wel maddox,aangezien je zo technisch bent op dit vlak kan je me misschien ook enige uitleg verschaffen over de energie die gebruikt wordt om de spaceshuttle in goede banen terug op aarde te krijgen.Schijnbaar bezitten die toch een technologie waar wij geen weten van mogen krijgen en dat uit een motortje van 12 vierkante centimeter omvang.Heeft dat misschien meer met quantum mechanics te maken
Om de spaceshuttle terug op aarde te krijgen is niet veel energie nodig. In tegendeel, de shuttle moet er juist veel energie voor kwijt geraken. Vandaar dat ie zo warm wordt tijdens de re-entry.
Wat bedoel jij trouwens met "een motortje van 12 vierkante centimeter"?
Oud 14 april 2008, 17:45   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Om de spaceshuttle terug op aarde te krijgen is niet veel energie nodig. In tegendeel, de shuttle moet er juist veel energie voor kwijt geraken. Vandaar dat ie zo warm wordt tijdens de re-entry.
Wat bedoel jij trouwens met "een motortje van 12 vierkante centimeter"?
Ik denk dat ie op het nozzle oppervlak van 1 van de stuurraketjes bedoeld. Die moeten niet veel groter zijn, tenzij men van de space shuttle een eerste generatie ruimtejager wil bouwen.

Citaat:
Iedereen mag een windmolentje in zijn tuin zetten. Verklaar jij eerst eens waar je het idee vandaan hebt dat dit niet zou mogen.
Een siermolentje of zo'n nepwindmolen voor tuinkabouters mag wel, een 15meter hoge mast, met daarop een windturbine mag niet. Toch niet in een woonzone. En dat is een feit, want ik heb dat nagevraagd bij het gemeentebestuur ivm vergunningen.

Laatst gewijzigd door maddox : 14 april 2008 om 17:48.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 17:48   #37
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ie op het nozzle oppervlak van 1 van de stuurraketjes bedoeld. Die moeten niet veel groter zijn, tenzij men van de space shuttle een eerste generatie ruimtejager wil bouwen.

Wanneer beginnen we eraan?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 14 april 2008, 17:52   #38
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jazeker, ik zie dat wel zitten, lever jij de te "pimpen" spaceshuttle af in mijn werkplaats? Het eerste wapen is trouwens al klaar? Goed om satelieten, aanvallende raketten en de occasionele Progress uit de ruimte te knallen.
Oud 15 april 2008, 09:27   #39
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gisteren gecheckt, maar ik vrees dat ik doorheen mijn voorraad space shuttles zit.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 15 april 2008, 09:47   #40
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Gisteren gecheckt, maar ik vrees dat ik doorheen mijn voorraad space shuttles zit.
*knip* inhoudsloos gemekker

Gelieve niet te schelden

Pin d"Ar

Laatst gewijzigd door Akira : 16 april 2008 om 10:00.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be