Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2008, 13:01   #601
Another Jack
Banneling

Standaard

Crapulochtoonlovertje ??
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 13:07   #602
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
We komen langzaam tot de kern: de strijd tegen een succesrijke onafhankelijkheidspartij met alle mogelijke middelen gevoerd.
Hier gaat het over:
Het gaat hier over grafschennis, en de reactie van het VB daarop.
Ik heb de zijsprong naar complotten tegen, en staatsstructuren niet gemaakt als eerste.

Ik had beter niet gereageerd, maar ik kan het niet laten.

Ik wordt telkens furieus als die kwibussen zich opwerpen als de redding voor vlaanderen, en in de praktijk niets doen, integendeel, nog ons imago in het buitenland verknoeien en iedere kans op fatsoenlijke relaties ondermijnen.

Maar laten we bij de topic blijven.
Feit
daders
andere daders volgens VB in lokaal blaadje
persoonlijke beledigingen aan mandatarissen
geen verontschuldigingen
rechtzetting in volgend blaadje
voorzitter akkoord met werkwijze lokaal
klacht
onderzoek
vraag tot opheffing parlementaire onschendbaarheid ondertussen ex-voorzitter
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 13:08   #603
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht

Ik wordt telkens furieus als die kwibussen zich opwerpen als de redding voor vlaanderen, en in de praktijk niets doen, integendeel, nog ons imago in het buitenland verknoeien en iedere kans op fatsoenlijke relaties ondermijnen.

Het Belgisch imago in het buitenland?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 13:08   #604
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Look who's talking... de allo-calimero van dienst. Hoeveel vang jij om de allo-calimero te spelen?
En verdraagzaam dat de zelfverklaarde verdraagzamen zijn. De haat druipt er weer van af.
En dan denken die lui nog dat ze enige geloofwaardigheid hebben.
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 13:17   #605
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Het Belgisch imago in het buitenland?
Dat hilarisch lachertje mag je wel laten.

Ik had het wel over het vlaams imago en over de goodwill tov vlaanderen.
Ik zie regelmatig politiek geinteresseerde buitenlanders, en het beeld dat ze mede door het VB van ons gekregen hebben is echt niet zo fraai hoor.

rascisten
rijke egoisten die de arme landgenoten in de miserie willen stampen
navelstaarders
anti-europeanen die op hun eigen willen gaan leven
taalfanatiekers die nog niet doorhebben dat de wereld rondom WEL verandert
en nog meer van dat fraais,
echt een goede aanloop naar goodwill voor een splitsing en een erkenning van.
Oud 15 april 2008, 13:17   #606
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Crapulochtoonlovertje ??
Crapulochtonenlovers zijn mensen zoals Drosophila die je nooit een woord van afkeuring zal horen zeggen over de geweldcultuur van de verrijkers.

Dat die geweldcultuur er bij bepaalde allochtonen culturen ingebakken zit, is te merken aan de gevangenispopultie (voor >95 % vreemdelingen), maar ook aan de slachtoffers (hoofdzakelijk autochtonen). We weten over welke allochtone cultuur het gaan. Nee, niet de Ijslandse.

Crapulochtonenlovers vinden de geweldcultuur van de verrijkers 'normaal'.
En wordt het weer wat te gortig, dan putten de carpulochtonenlovers zich uit in vergoeilijkingen en excuses, of erger, ze bombarderen het slachtoffer tot provocateur, bij voorbeeld als het kansarmliedje niet aanslaat.

Crapulochtonen sluiten de ogen voor de dagdagelijkse geweldplegingen door verrijkers in onze maatschappij, ze sluiten de ogen en oren wanneer er moet gestraft worden (dat heet dan gedoogbleid), maar beginnen wel als super-hysterische viswijven te tieren als hun verrijkertjes voor 1 keer in een verkeerd daglicht wordt gesteld .Dat vinden ze dan een drama. Dat hun verrijkertjes intussen al een hele rits mensen de dood of het ziekenhuis injoegen en hun bedenkelijke reputatie zelf alle eer blijven aandoen, daar blijven ze natuurlijk MOEDWILLIG blind voor.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 13:32   #607
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
De verklaring van korpschef Van Peer is toch wel verwarrend. Eerst zegt hij dat het om vier autochtone jongeren gaat. Later voegt hij er aan toe: "De vier jongeren zijn allen geboren in Sint-Niklaas. De drie minderjarigen die verantwoordelijk zijn voor de grafschennis zijn autochtone jongeren, afkomstig uit twee Vlaamse gezinnen uit de omgeving van de begraafplaats. De verdachte jongeren zijn minderjarig.''

1. "Geboren in Sint-Niklaas" lijkt me irrelevant in deze context.
2. Zijn er nu vier of drie autochtone jongeren?
3. Als er drie autochtone jongeren zijn, wat is de vierde dan, en wat heeft hij met de zaak te maken?
1 op zich niet relevant, maar als weerlegging van de VB- bewering begrijpelijk.
2 uit wat ik lees zijn er 4 opgepakt die bekenden, en zijn er 3 verantwoordelijk voor de vernielingen
3 een meelopertje, broertje of zusje

Besef je eigenlijk zelf waar je mee bezig bent ?
Opnieuw de officiële verklaring in twijfel te trekken, futiliteiten zoeken om de commisaris in discrediet te brengen.
Ter herinnering: Het was wel jet VB dat in de fout ging, niet de commisaris.

Laat je groot licht eens schijnen over hoe het VB er in geslaagd is dergelijke kwakkel te produceren.
Wie er daar verwarrende en foutieve informatie doorgegeven heeft
Waarom er geen onmiddellijke verontschuldigingen kwamen
waarom de nationale leiding niet ingegrepen heeft, maar integendeel een goedkeuring gegeven heeft.

Misschien dat je dan echt iets kan vinden met toegevoegde waarde, zowel voor het VB als voor de geschoffeerden.

Laatst gewijzigd door spherelike : 15 april 2008 om 13:39.
Oud 15 april 2008, 13:32   #608
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Nog zo'n zielige uitleg. Leer toch eens uw eigen verstand te gebruiken i.p.v. dat van de partij. Tenzij u natuurlijk die partij broodnodig hebt bij gebrek aan eigen verstand. In dat geval rest mij alleen nog mijn diep medelijden voor u uit te drukken. Evenals de hoop dat u zich toch niet té veel zal laten misbruiken.
Flauw. Temeer daar de grondwet gewijzigd is, om een politieke partij voor racisme te kunnen veroordelen (men had ne heilige schrik dat een assissenjury ze zou vrijspreken).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 13:38   #609
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 op zich niet relevant, maar als weerlegging van de VB- bewering begrijpelijk.
2 uit wat ik lees zijn er 4 opgebakt die bekenden, en zijn er 3 verantwoordelijk voor de vernielingen
3 een meelopertje, broertje of zusje
Dat meelopertje zou een broertje of zusje zijn, maar geen autochtoon (vermits er volgens de verklaring "onder ede" maar drie autochtonen bij waren). Autochtonen en niet-autochtonen binnen één gezin: echt onmogelijk is het natuurlijk niet.

Citaat:
Besef je eigenlijk zelf waar je mee bezig bent ?
Opnieuw de officiële verklaring in twijfel te trekken, futiliteiten zoeken om de commisaris in discrediet te brengen.
Ter herinnering: Het was wel jet VB dat in de fout ging, niet de commisaris.
Onzin. U bent degene die hier de commissaris linkt aan "in de fout gaan". Dat heb ik nergens gedaan en dat is mijn ambitie niet.

Citaat:
Laat je groot licht een schijnen over hoe het VB er in geslaagd is dergelijke kwakkel te produceren.
U doet dat zoveel beter, ik heb er geen baat bij u te beconcurreren op dit punt.

Citaat:
Wie er daar verwarrende en foutieve informatie doorgegeven heeft
Waarom er geen onmiddellijke verontschuldigingen kwamen
waarom de nationale leiding niet ingegrepen heeft, maar integendeel een goedkeuring gegeven heeft.

Misschien dat je dan echt iets kan vinden met toegevoegde waarde, zowel voor het VB als voor de geschoffeerden.
Uw scheldwoorden en uw paternalistisch toontje mag u achterwege laten.

Dat u er in deze fase van de discussie mee begint, op het moment dat een cruciale verklaring even onder loupe gelegd wordt, doet anderzijds een belletje rinkelen.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 15 april 2008 om 13:45.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 13:39   #610
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Worden jullie het nooit beu om de normale parlementaire werking steeds opnieuw in vraag te stellen? De wetswijziging werd gestemd door een meerderheid van de verkozenen die naar men aanneemt de meerderheid van de bevolking vertegenwoordigen. dus een volkomen legale en democratische werkwijze. Raar dat een partij die steeds opnieuw staat te roepen dat ze WEL democratisch is daar steeds op terug komt.

Worden jullie het dan nooit beu om de waarheid te verdraaien? Uit de recente politieke strubbelingen en uit alle nationale en internationale overeenkomsten blijkt, dat Belgie niet vreedzaam kan splitsen tenzij met onderlinge toestemming van de samenstellende delen. Een partij die een stereotiep en verdraaid beeld van "de walen" ophangt, zonder nuance werkt dus in deze contraproductief om een splitsingsdialoog te bevorderen. En begin nu aub niet opnieuw met het zelfbeschikkingsrecht der volkeren, of over de splitsingen in de Balkan, waar het westen er alle belang bij heeft om kleine entiteiten te hebben los van de russische invloed. Dit is niet vergelijkbaar met een splitsing bij ons. Ook hier werkt het VB contraproductief voor ons imago en voor de opbouw van goodwill in het buitenland.

Misschien toch eens wat nadenken over democratie. Belgie heeft eenvoudigweg geen democratie, wel een particratie. Belgie heeft het nog niet aangedurft om een referendum te houden over europa.
Trouwens een democratie heeft geen gesubisidieerde regimezender nodig.
En of Belgie nu best zou barsten of niet, dat is wat anders.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 13:45   #611
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Dat meelopertje zou een broertje of zusje zijn, maar geen autochtoon (vermits er volgens de verklaring "onder ede" maar drie autochtonen bij waren). Autochtonen en niet-autochtonen binnen één gezin: echt onmogelijk is het natuurlijk niet.

Uw scheldwoorden en uw paternalistisch toontje mag u achterwege laten.
Ik zou eerder schoolmeesterachig zeggen, wan ik moet u blijkbaar nog leren lezen.
In de tekst staat:
....De drie minderjarigen die verantwoordelijk zijn voor de grafschennis zijn autochtone jongeren.....

Vrij vertaald de drie (tot proces vermoedelijke) daders zijn autochtoon.

Dat zegt dus niets over de afkomst van de vierde opgepakte, het meelopertje.

U fantaseert, u leest wat u wil lezen en zoekt argumenten die er niet zijn

Laatst gewijzigd door spherelike : 15 april 2008 om 13:49.
Oud 15 april 2008, 13:55   #612
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hilarisch lachertje mag je wel laten.

Ik had het wel over het vlaams imago en over de goodwill tov vlaanderen.
Ik zie regelmatig politiek geinteresseerde buitenlanders, en het beeld dat ze mede door het VB van ons gekregen hebben is echt niet zo fraai hoor.

rascisten
rijke egoisten die de arme landgenoten in de miserie willen stampen
navelstaarders
anti-europeanen die op hun eigen willen gaan leven
taalfanatiekers die nog niet doorhebben dat de wereld rondom WEL verandert
en nog meer van dat fraais,
echt een goede aanloop naar goodwill voor een splitsing en een erkenning van.
Dat beeld van Vlaanderen in het buitenland wordt gecreëerd door Belgie. En dat beeld zal blijven bestaan totdat Belgie barst.

Of gelooft u echt dat het VB nazi's zijn en dat binnenkort Auswitch terug opengaat?

Arm Vlaanderen.

Verschaeve
Oud 15 april 2008, 14:09   #613
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat beeld van Vlaanderen in het buitenland wordt gecreëerd door Belgie. En dat beeld zal blijven bestaan totdat Belgie barst.

Of gelooft u echt dat het VB nazi's zijn en dat binnenkort Auswitch terug opengaat?

Arm Vlaanderen.
Dat beeld is het beeld dat in de buitenlandse media verspreid wordt.
Waarschijnlijk op aangeven van het leger buitenlandse journalisten in Brussel.

Ik geloof dat het VB een verzameling is van enerzijds gewiekste populistische beroepspolitici die hun postje veilig stellen, en voor de rest zichzelf het parlementaire werk gemakkelijk maken door zichzelf buiten spel te zetten, door hun ideeen en onwrikbare standpunten, maar die er wonderwel in geslaagd zijn om hun eigen aanhang en anderen ervan te overtuigen dat dat niet hun schuld is, maar de anderen die hen niet laten meedoen.
Het overgrote deel bestaat uit mensen die vallen voor populisme, slogans, niet realiseerbare superoplossingen en dergelijke meer.
Volgens mij zijn ze echt niet te vergelijken met de nazi's qua doel, want die hebben er alles aangedaan om aan de macht te komen, en zo hun (verderfelijke) ideeen in werkelijkheid om te zetten. tot nader order doet het VB er alles aan om NIET aan de macht te komen.
Oud 15 april 2008, 14:14   #614
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat beeld is het beeld dat in de buitenlandse media verspreid wordt.
Waarschijnlijk op aangeven van het leger buitenlandse journalisten in Brussel.
Als buitenlander kan ik u verzekeren dat de islamitische indringers in Europa uw naam buiten het continent vlugger kapot maken dan een Vlaamse partij. Persoonlijk vind ik dit positief. Op die manier worden Amerikanen en anderen erop gewezen niet gastvrij te zijn tegenover leden van die sekte.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 14:21   #615
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Arm Vlaanderen.
Met als voornaamste doel bij de Vlamingen een soort van schuldgevoel levendig te houden en zo blijvend hun trouw aan België af te dwingen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 15:05   #616
Blaft
Lokaal Raadslid

Blaft's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nog ons imago in het buitenland verknoeien en iedere kans op fatsoenlijke relaties ondermijnen.
Mocht dat al zo zijn dan komt dat wel door die andere partijen die het VB afschilderen als de baarlijke duivel.
Blaft is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 15:45   #617
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
U kent blijkbaar niet eens het verschil tussen de politie en een (voor racisme veroordeelde) politieke partij.
je bedoeld blijkbaar wanneer de politie iets zegt dit waarheid is wanneer een geviseerde partij hetzelfde zegt is het racisme met alle kwalijkheden bij rare gedachtengang bij u, de vorige die deze aankleefden noemden zich NAZI'S
2.) Kan u een vonnis van een veroordeelde partij linken ???? Ik ken enkel drie VZW's die veroordeeld zijn onder het motto "we zullen een rechter zoeken die ze wil veroordelen" Pater Leman Knack september 2004

Laatst gewijzigd door rookie : 15 april 2008 om 15:47.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 16:34   #618
sam_vde
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik kan dat niet hard bewijzen, maar het bulkt van de circumstantial evidence, natuurlijk.
Ik ga niet beweren dat je ongelijk hebt.

De vraag is: wat is dat, circumstantial evidence? Waar begint dat, en waar stopt dat?

Het VB haalt zelf een bron aan die deze info zou verstrekt hebben. Maar die neemt natuurlijk niemand ernstig want hoe kan een bron van het VB nu betrouwbaar zijn. Dat is toch net zo stigmatiserend als de vooroordelen die men VB verwijt?

Nog eens, ik keur die berichtgeving in dat krantje af he!! Maar het gebeurt ook in de andere richting en dat wordt zelden erkend. En het helpt de ganse zaak volgens mij geen meter vooruit, wel integendeel. VB gaat hier volgens mij stemmen door winnen.
sam_vde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 16:41   #619
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Naar welk debat hebben jullie eigen gekeken????? Ik heb gisteren nog eens naar de herhaling gekeken.... mij leek het toch vrij duidelijk dat beroepsdemagoog Vanhecke zichzelf weer compleet belachelijk heeft gemaakt. Willockx moest niet eens wat zeggen!

En dan komt die sukkel nog af met de affaire Vanholsbeeck. Dat is verdorie net een bewijs van wat dat poico-denken van zijn dwaze partij en zijn achterlijke fans toe geleid heeft. Een land dat zo overtuigd is van zijn eigen vooroordelen , dat ze 2 Marokkanen gaan zoeken terwijl 2 Polen iemand vermoordden

En dan begint die spast over Vanbellingen........ Dat is juist alweer een argument in het voordeel van Willockx Dat bewijst hoe onverdraagzaam deze samenleving niet geworden is , als er nu zelfs al koppels zijn die niet door een zwarte willen getrouwd worden. Dan nog een zwarte vlaams-nationalist die Wouter heet op de koop toe. Het moet niet veel erger meer worden in dit land.

En dan gaat ie nog zeggen dat ze zich verontschuldigd hebben ten aanzien van HUN LEZERS. Ze zijn dus blijkbaar niet alleen dom , maar nog eens slecht van inborst ook. Ge moet u niet verontschuldigen ten aanzien van uw lezers , Frank Vaneikel , maar ten aanzien van de allochtone gemeenschap die uw partij ALWEER gestigmatiseerd heeft (doen die eigenlijk nog wat anders?). Maar bon , beroepsracisten die zich gaan excuseren ten aanzien van allochtone jongeren dat gebeurt natuurlijk niet .... ahja anders zouden het geen beroepsracisten zijn hé.

Gelukkig zijn er nog veel degelijke Vlamingen ook zoals Willockx en Vandeurzen. Een mens zou anders al snel een vooroordeel beginnen te vormen.......

Laatst gewijzigd door moser : 15 april 2008 om 16:42.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 16:47   #620
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht

Gelukkig zijn er nog veel degelijke Vlamingen ook zoals Willockx en Vandeurzen. Een mens zou anders al snel een vooroordeel beginnen te vormen.......
Degelijke Belgen, laat dat Vlaams er maar af.

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be