Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2008, 15:15   #41
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Onzin: hier gaat het om:

De dispatching niet verwittigen is wel degelijk een nalatigheid, als hij het incident zag en de klappen voorzag: voor een wordenwisseling over een plaats of zo natuurlijk niet.
PS,
Speel op de bal, niet op de man
wat kom jij nu weer af met het incident VOORzien ?!? lulkoek (ter info : ik bedoel uw redenering is lulkoek, uiteraard niet uzelf)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 15:27   #42
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat kom jij nu weer af met het incident VOORzien ?!? lulkoek (ter info : ik bedoel uw redenering is lulkoek, uiteraard niet uzelf)
Logisch blijven! Bij een incident dat eerst een woordenwisselling is en in 45 seconden ontaardt door het uitdelen van klappen: wie kan of moet daar tussenkomen voor er klappen vallen?? De chauffeur achter zijn stuur? Als hij daardoor een voetganger of fietser aanrijdt, wie is dan schuldig? De chauffeur. Na de klappen, wat is er dan te doen?: EHBO of dispatching.
PS,
Hoe lang duurde het zaakje?

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 april 2008 om 15:36.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 15:47   #43
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Dat lijkt niet het probleem te zijn geweest, wel dat de chauffeur zich er gewoon niets van aangetrokken heeft:

http://www.gva.be/Antwerpen/2000/art...-FBEDB3C6DF06}

Die chauffeur gaat hangen. En terecht.
Zaak wordt bijna zeker geseponeerd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik hoop alvast dat het afgemotte slachtoffer tenminste ook klacht tegen haar belaagster heeft ingediend? Of was die van het verkeerde kleurtje waardoor er geen klacht mogelijk was? Een mens begint eraan te twijfelen tegenwoordig.
circe, waar staat er iets dat je reden geeft die racistische insinuatie te schrijven over dit incident?

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 april 2008 om 15:49.
Oud 16 april 2008, 15:51   #44
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
En als je diegene bent die de klappe krijgt?
Geen discussies aangaan die kunnen eindigen op klappen.
Oud 16 april 2008, 16:00   #45
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, maar als iemand als een Demoor gewelddadig is tegen een allochtoon kan hij evengoed ook jouw keel toeknijpen, dus moest niemand Demoor fysisch aanpakken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bometal Bekijk bericht
Mensen zoals jij ...

Walgelijk ...

Die man door het slijk blijven sleuren ...

ZUM KOTSEN ...

(Nazi opmerking in 3 2 1 ... )
Ik sleur niemand door het slijk: ik hou me bij de feiten:
Enkele snotapen maken "boel", een volwassene (Demoor) maakt opmerkingen, komt tussen, grijpt er één bij de keel, waarna het incident Demoor slecht afliep omdat die snotapen even sterk waren.

Dat maakt van hem noch martelaar, noch heilige.

Ik weet niet of iemand jou ooit bij de keel greep. Mijn toen 12 of 13-jarige zoon deed het me ooit eens al spelende: 3 �* 4 uur pijn

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 april 2008 om 16:02.
Oud 16 april 2008, 16:11   #46
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Onduidelijke berichtgeving, de chauffeur sloeg dus alarm aan de eindhalte toen 2 reizigsters hem op het incident attent maakten. Betekent dit dan dat hij tot op de eindhalte van niets wist ? Of dat hij moedwillig niets heeft willen weten ? Hoe erg was het met die klappen gesteld : het ging tussen een 19jarige en een "jonge vrouw". Het zal toch weeral niet over die met een boerka gecamoufleerde geweldenaar gaan zeker ?

Enfin : er waren dus minstens 4 vrouwen op die bus : konden de 3 "aangevallen" vrouwen
niet gezamelijk boven op de aanvalster gaan zitten ? Waartom is er aangevallen ? Zei er iemand iets in den trant van "Uw moeder is een hoer" ??

Ik heb toch nogal de indruk van een "overkill" in de berichtgeving - ik stel voor dat we allemaal bij verbaal geweld de kranten onmiddelijk contacteren.

Ik heb ooit eens een stadwacht een schoolmeisje zien en horen waarschuwen dat ze haar flesje fanta niet mocht leegdrinken op den tram & dat kind heeft dat flesje braag vastgehouden tot ze van den tram stapte (bovendien was ze donker van kleur, maar ze sprak accentloos antwerps, indisch ? mulats ? Of toch pakistaans moslims ?)

Ik heb ook ooit eens een manspersoon horen uitvliegen tegen een jonge dame die zonder problemen te maken naast een afro-europeaan ging zitten de vraag stellend of ze niet verlegen was om naast zo ene aap te gaan zitten.

Tot zover de mij gekende openbaar vervoersincidenten. Ik blijf ze melden !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 16:13   #47
filosoof
Banneling

Standaard

Onduidelijke eenzijdige berichtgeving in de pers: stemmingmakerij.
Oud 16 april 2008, 16:18   #48
delcom
Burgemeester

Standaard

de chaufeur is inderdaad nalatig geweest en kan op basis van de wetgeving vervolgd worden, net als alle anderen die het incident gezien hebben, persoonlijk vind ik het wat zwak van het slachtoffer enkel tegen de chaufeur klacht neer te leggen terwijl de meerderheid van de andere passagiers een gsm bijhadden en snel en discreet (om te vermijden zelf klappen te krijgen) de hulpdiensten konden waarschuwen, het belkrediet dat niet toelatend zou zijn geweest is een belachelijke uitvlucht aangezien het kontakteren van de hulpdiensten gratis is.
Oud 16 april 2008, 17:39   #49
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik hoop alvast dat het afgemotte slachtoffer tenminste ook klacht tegen haar belaagster heeft ingediend? Of was die van het verkeerde kleurtje waardoor er geen klacht mogelijk was? Een mens begint eraan te twijfelen tegenwoordig.
Heb jij eigenlijk al 1 bericht geplaatst dat niet op de één of andere manier je racistische denkwzijze in de verf zet ? Nu kom je hier er ook al mee af.

Leeft dat gemakkelijk, dergelijke dwanggedachten ? Pas op, een moslim achter je !
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 17:42   #50
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
de chaufeur is inderdaad nalatig geweest en kan op basis van de wetgeving vervolgd worden, net als alle anderen die het incident gezien hebben, persoonlijk vind ik het wat zwak van het slachtoffer enkel tegen de chaufeur klacht neer te leggen terwijl de meerderheid van de andere passagiers een gsm bijhadden en snel en discreet (om te vermijden zelf klappen te krijgen) de hulpdiensten konden waarschuwen, het belkrediet dat niet toelatend zou zijn geweest is een belachelijke uitvlucht aangezien het kontakteren van de hulpdiensten gratis is.
Vind ik ook. Het is gemakkelijk om te kankeren op de chauffeur - die zich moet concentreren op zijn baan - terwijl de meeste passagiers wel rustig de andere kant zullen opgekeken hebben.
Oud 16 april 2008, 17:45   #51
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Vind ik ook. Het is gemakkelijk om te kankeren op de chauffeur - die zich moet concentreren op zijn baan - terwijl de meeste passagiers wel rustig de andere kant zullen opgekeken hebben.
Uiteraard, die mensen denken zo, als we tussenkomen worden we ofwel ongestraft doodgestampt of de staat steekt ons in de gevangenis als racist.

Wat wil je dan eigenlijk?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 17:46   #52
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Wat wil je dan eigenlijk?
Een miljoen op mijn bankrekening.
Oud 16 april 2008, 17:50   #53
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Volgens de lijn is een tramchauffeur niet verantwoordelijk voor de inzittende van de tram,enkel maar voor de tram zelf.....

Wat vinden jullie hiervan,ik vind het alvast dikke onzin van de lijn
Lees eens een goeie krant in plaats van bladvulling uit de streekkrant. Heb je echt niets anders te doen tijdens je 24/24 vrije tijd ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 17:56   #54
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat de taak van een vervoersmaatschappij? Wat doe je dan binnen 10 of 20 jaar als metros onbemand zullen rijden?
Dat is eigenlijk allemaal naast de kwestie...
Ik kan ergens begrip opbrengen voor werknemers van de Lijn dat ze niet meer durven reageren, zelfs niet durven controleren of het opstappende personage betaalt voor de rit, want hij riskeert zijn/haar leven! Kijk wat een show men verkocht heeft rond Demoor... Sommigen gingen/gaan zover te beweren dat HIJ de agressor was... En ondertussen weer die andere politieman in burger die heeft willen helpen en het bijna ook met zijn leven heeft bekocht...

De grote fout ligt bij het optreden van de overheid die het gestoorde krapuul dat dagelijks de kranten haalt met hun gedrag op het openbaar vervoer te veel gerust laat...en straffen uitdeelt die die naam niet waardig zijn.
Afschrikwekkend voor anderen = nul.
De dag dat de metro's hier onbemand zullen rijden? Gezien de evolutie van onze maatschappij zie ik dat niet meer gebeuren...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 18:01   #55
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Demoor een allochtoon de keel toekneep was niemand verplicht tussen te komen.
Eigenlijk moet je een smeerlap zijn om nog met zoiets te durven afkomen!!!!
Oud 16 april 2008, 18:18   #56
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Kijk wat een show men verkocht heeft rond Demoor... Sommigen gingen/gaan zover te beweren dat HIJ de agressor was...
De conclusie was nochtans duidelijk.

Neen, er was helemaal geen show.

En neen, behalve een paar idioten, is niemand die beweert dat Demoor in fout heeft gereageerd. En weet je, k heb zelfs de indruk dat je wat vastpint op de verklaringen van die idioten. Zeg nu niet dat je verschuilt achter deze idiote verklaringen, simpele uitspraken. Een verantwoordelijke instantie of organisatie hoeft geen rekening te houden met enkele simplistische uitspraken.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 18:24   #57
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Ik wist niet dat je zelf doodvalt als je een ander de keel toeknijpt.
Inderdaad. Ik probeer de logica hier ook te begrijpen. Met andere woorden als ik iemand een ander de keel zie dichtknijpen en ik zou die een mot kunnen geven met mijn sjakos, zodat die zijn greep lost en hoogst waarschijnlijk even gaat liggen, dan mag ik dat niet doen?
Nee, ik moet de hulpdiensten bellen en enkele minuten wachten, tot die ze zijn, terwijl het slachtoffer op die enkele minuten dood kan zijn?

Ik ben misschien niet verplicht om tussen te komen in die situatie, als ik de hulpdiensten maar bel, maar ik vraag me af of ik het mezelf wel moreel zou kunnen verantwoorden iemand onder mijn ogen te zien sterven, als ik het eventueel zou kunnen verhelpen.

Als we allemaal onze kop in het zand gaan steken en zo gaan redeneren, vrees ik dat enkel de geweldplegers in onze maatschappij er wel bij gaan varen.
Oud 16 april 2008, 18:52   #58
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Een miljoen op mijn bankrekening.
En wat precies krijg ik daarvoor? Wil je euro's of franken?

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 16 april 2008 om 18:54.
Oud 16 april 2008, 18:55   #59
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Eigenlijk moet je een smeerlap zijn om nog met zoiets te durven afkomen!!!!

Je kent Filosoof?

Verschaeve
Oud 17 april 2008, 02:35   #60
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Inderdaad. Ik probeer de logica hier ook te begrijpen. Met andere woorden als ik iemand een ander de keel zie dichtknijpen en ik zou die een mot kunnen geven met mijn sjakos, zodat die zijn greep lost en hoogst waarschijnlijk even gaat liggen, dan mag ik dat niet doen?
Nee, ik moet de hulpdiensten bellen en enkele minuten wachten, tot die ze zijn, terwijl het slachtoffer op die enkele minuten dood kan zijn?

Ik ben misschien niet verplicht om tussen te komen in die situatie, als ik de hulpdiensten maar bel, maar ik vraag me af of ik het mezelf wel moreel zou kunnen verantwoorden iemand onder mijn ogen te zien sterven, als ik het eventueel zou kunnen verhelpen.

Als we allemaal onze kop in het zand gaan steken en zo gaan redeneren, vrees ik dat enkel de geweldplegers in onze maatschappij er wel bij gaan varen.
Dank zij de houding van een aantal lieden in dit landje mag je niet meer tussenkomen wanneer andere mensen het slachtoffer zijn van agressie, bij het minste dat je hen een tik geeft ben jij de agressor geworden...
Zonder dan nog rekening te houden met het feit dat jij je leven op het spel zet, en niet dat van de agressor...

Volgens diezelfde lieden, wanneer iemand "uit bepaalde bevolkingsgroepen" iemand anders agresseert moet er in de eerste plaats niets over vermeld worden want dit is "stemmingmakerij", "irrelevant", een "opgeblazen incident", "een ganse bevolkingsgroep stigmatiseren" enz...
Daarbovenop proberen ze om het even wat uit hun voeten te slaan om van de agressor diegene te maken die het slachtoffer is! Een stuk of vier jonge allochtonen, wellicht geoefend in de "verdedigingssporten" lopen de kans hun leven te verliezen als een oudere enkeling één van hen eventjes bij de keel grijpt terwijl ze hun toeren aan het uithalen zijn...
Het zal wel.

In het ene geval moeten we best meteen over gaan tot de orde van de dag. In het andere is het een geval van "racisme" en probeert men het land in rep en roer te zetten met behulp van onze linkse multiculmedia...
En dan zijn er mensen die nog het lef hebben om voor de VB-mestkevers te stemmen! Stel je voor! Gelukkig dat die op "democratische" wijze aan de kant worden gehouden! Maar voor hoe lang nog...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be