![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() leff - ich veul mich good
http://nl.youtube.com/watch?v=K9abTai1o74 jep, duits is een limburgs dialect. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grunnings auch
Ik heb prednizolon vanne dokter en ik slik asperientjes bij 't leevm 's nachts op berre dan moet ik mien zetpil doar hemmn ze weer viefteg van geevm en ik zet ok gien stap buutn de deur zunner pas veur de operateur Ik heb overaal leit aal ien t zieknhuus mor kwam ok elke keer overend elke moand moet ik hen veur controle dat ben ik wel stoaregaan wend en ze hoaln alle artsen van staal want ik ben een biezunder gevaal Ik heb lachtherapie veur mien wangzakkn ik moet fietsn en loopm veur mien knijn veur het soepel beweegn van mien vingers doarveur moet ik goed volln en brein en ik heukel drie doagn ien e week met mien pisboodschapkes nor appetheek Zol 't ooit weer goed kommn met mij zal ik gezond weezn opnij want ik wol er wel grif veur betoaln kwam ik of van mien tienduuzend kwoaln Ik heb darmkrampn en hartkloppns en buukloop heul mien leevm stoa 'k all stief van de pien en ik krieg d'r bekant nog de zeenn van ''Komt wel goed'' doar leuf ik niet meer ien mor ik loat me niet zomor versloagn zeg es eerlijk: wie heurt mij nou kloagn? Ik heb stienpuustn onner mien oksels op mien billn zittn een poar dikke wrattn en wat wienvlekkn ien diverse groottes de dikstn dat benn van die zwattn ien e spiegel ken ik ze bekiekn sums dan barstn ze met gimmestiekn Zol 't ooit weer goed kommn met mij zal ik gezond weezn opnij want ik wol er wel grif veur betoaln kwam ik of van mien tienduuzend kwoaln Ik had trouwn wild en kiener en n huuske ik wol g'woon wat we allemoal willn mor ik heb het krekt over mien billn had en mien borstn benn net os mien billn - ach ik heb t uut mien kop zet, wat hiet zulfs een blinde matroos wil mij niet Zol 't ooit weer goed kommn met mij zal ik gezond weezn opnij want ik wol er wel grif veur betoaln kwam ik of van mien tienduuzend kwoaln
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() dat is geen limburgs, derk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Limburgers , Groningeers....1 pot nat! Allemaal boeren. ![]()
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Schone steden (maastricht, hasselt, roermond, tongeren) Schone natuur Schone mensen (al zeg ik het zelf) en vooral een veel warmere mentaliteit dan de rest van vlaanderen en nederland |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Dhebs geliek. Groot geliek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Europees Commissaris
|
![]() Plus, Limburg heeft de derde beste krant ter wereld qua dekkingsgraad !!
(een Japans en Texaans dagblad doen nog beter) |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor de duidelijkheid:
niet alle limburgers praten een taaltje dat lijkt op 'plat Duits'. Dat is enkel zo aan de Maaskant. En het zijn vooral de Hasselaren die "zingen". |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k Heb eigenlijk nog nooit een Limburgse gehad
![]() |
![]() |
#94 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() Terug tijd voor wat niveau:
Kom dichterbij vrienden, ik zing u een lied Van een provincie, Limburg geheten Die ergens nog net binnen België ligt Maar in Brussel wel eens wordt vergeten. Dat Limburg was arm, maar droeg steenkool in zich En de mannen vonden werk in de mijnen Tot zekere dag elk een opzegbrief kreeg Want de mijn was gedoemd te verdwijnen. Verbittering en woede doorkruisten de streek Vertwijfeling sliep onder de daken Men wist, dat, al zocht men dagen in ’t rond Men nergens aan werk zou geraken. De wanhoop dreef mannen en vrouwen op straat De mijnwerker eiste zijn rechten En toen hij met woorden niet kreeg wat hij vroeg Besloot hij er voor te vechten. En handen nog vuil van het harde labeur Mijnhelmen op zwarte gezichten Trotseerden versperring, rijkswacht, soldaat Wijl dreigend geweren zich richtten. De ordedienst joeg hen als dieren uiteen Onnodig en vlug werd geschoten ’t Gepeupel werd van de straat weggeveegd Slechts bleven gekwetsten en doden . En Brussel gaf uitleg in cijfers en vroeg Dat Limburg de zaak zou begrijpen Maar waarom verbood men dan op TV Een enquête gebaseerd op de feiten. Nog steeds is niet ieder gelijk voor de wet Dit mog’ uit dit lied duidelijk blijken De steenkool kleurt de mijnwerker zwart Zo gaat hij op een neger gelijken . LIMBURG BLUES, Miek en Roel, 1966 |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook niet. Moet ik wat aan doen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
Welke Limburger hier wil mij eens rondleiden in dat gehucht? ![]()
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Limbursche Leeuw waar zit hij hé
![]()