![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er werd al honderd keer gezegd in deze draad hoe onnozel de steping theorie is. En dan komt er toch nog iemand ons een emotioneel verband laten zien. Die domme mentaliteit weeral. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Alleen maar jammer dat ge de maatschappij (zo lang ge niet onder de grond ligt ) nog veel miserie bezorgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en onderschat niet cola als verslaving hé. hoevelen zijn er niet die een joint blowen en nadien niet verder gaan? is het omdat er een paar wel doorgaan dat je alles moet verbieden? zoals ik al zei, iedereen begint ergens met een verslaving, voor velen is dat cola of chocolade, aanvaarbare drugs maw. alcohol en nicotine zijn al veel gevaarlijkere maar nog altijd sociaal aanvaarbaar, dus hoor je niemand die verbieden, bizar, vind ik.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Discus : 17 april 2008 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
|
![]() Citaat:
Laat ons de rijschool afschaffen en er zullen dan minder ongelukken zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet toch wat meer veldwerk doen, of eens de rapporten lezen:
1° hoeveel dealers hebben meerdere soorten producten mee: of bestaat de steppingstone dealers ?? volgens mij hebben bvb alle coke dealers ook marihuana. 2° hoeveel plaatsen waar drugs verkocht wordt heeft het volledige aanbod: of bestaan er steppingstone locaties ?? volgens mij hebben alle drug'dancing-cafes' het volledige pallet in huis 3° hoeveel mensen starten met heroine coke en vallen dan terug op marihuana ? the stepping down path ?? 4° hoeveel mensen starten met marihuana en evolueren dan naar harddrug ? the stepping stone theorie ?? 5° zelfs alcohol of een type uitgaangedrag kan een stepping stone zijn ?? Dus kun dit messageboard even de getallen opsnorren ? Dan zijn we bezig met cijfers ipv elkaar voor 'onkunde' te verwijten |
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Cannabis In de algemene bevolking van 15-64 jaar bleef het percentage recente en actuele cannabisgebruikers tussen 2001 en 2005 stabiel (in 2005: 5,4% recent, 3,3% actueel). Onderzoek onder scholieren laat een lichte daling zien in het cannabisgebruik tussen 1996 en 2003 en een stabilisatie in 2005. Aanwas jonge opiaatgebruikers blijft dalen (heroïne is een opiaat) Volgens de laatste schatting in 2001 telde Nederland tussen de 24 en 46 duizend probleemgebruikers van opiaten, ongeveer evenveel als in voorgaande jaren. De populatie opiaatgebruikers is in de loop der jaren steeds ouder geworden en de aanwas van jonge gebruikers neemt af. Het aandeel jonge cliënten (15-29 jaar) bij de verslavingszorg daalde van 39 procent in 1994 naar 8 procent in 2004 en 6 procent in 2005. Tussen 2001 en 2004 daalde ook het totale aantal primaire opiaatcliënten, van bijna 18 duizend naar 14 duizend (-22%). bron Nationale Drug Monitor Jaarbericht 2006 van trimbos terug te vinden op http://www.trimbos.nl/default216.htm...Id=906&back=69 Ik las ook in het rapport : In vergelijking met nicotine, heroïne en alcohol is cannabis een weinig verslavende stof. ---------------- toch vreemd hoe weinig reactie de realiteit uitlokt. Mensen blijven liever verscholen in hun vooroordelen.
![]() |
#409 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() volgens mij staat in dat trimbos rapport letterlijk dat drugproblematiek groeicijfers heeft van 400%... in 10jaar tijd van 2000 tot 6000 probleemgevallen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Gouverneur
|
![]() Paul, van waar komt die statistiek (de LINK plz?)
Er kunnen toch geen tegenstrijdigheden in dat rapport staan?
![]() |
#411 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() IN bijlagen zie je volgende dingen
er is een verband tussen cannabis en cocaine gebruik hoe meer cannabis gebruikt word is hoe meer cocaine ooit gebruikt werd... het verband is zelfs 1:1 dus elke marihuana gebruiker heeft ooit cocaine gebruikt Tenzij in coffeeschops Tenzij bij jongeren... |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Gouverneur
|
![]() Nogmaals Paul:
Van waar komt die statistiek? De Bron? De LINK? De URL? De Website? thnx
![]() |
#413 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sodemietje, ik heb gewoon de link gelezen
http://www.trimbos.nl/default216.htm...Id=906&back=69 |
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() legaliseren
![]() Vandeurzen ![]()
![]() |
#415 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn meer mensen die zorg zoeken, dat is normaal. Als je als druggebruiker niet meer aanzien wordt als crimineel, kan je zorg zoeken als je denkt dat je dit nodig hebt. Beweren dat de drugproblematiek gestegen is is een verkeerde voorstelling. Er staat letterlijk: (voor cannabis) "Onbekend is hoe het aantal probleemgebruikers van cannabis zich in de loop der tijd heeft ontwikkeld. Wel zien we een blijvende groei van het aantal mensen dat vanwege cannabisproblematiek aanklopt bij de verslavingszorg. Tussen 1994 en 2005 steeg het aantal primaire cannabiscliënten van 1 950 naar 6 100. Van 2004 naar 2005 ging het om een toename van 12 procent." (voor opiaten) "Het aandeel jonge cliënten (15-29 jaar) bij de verslavingszorg daalde van 39 procent in 1994 naar 8 procent in 2004 en 6 procent in 2005. Tussen 2001 en 2004 daalde ook het totale aantal primaire opiaatcliënten, van bijna 18 duizend naar 14 duizend (-22%)." Er is geen stijging van softdruggebruikers, en er is een daling van heroïnegebruikers. Dat heb je toch ook gelezen in het rapport. edit : van 2000 naar 6000 is een stijging van 400%???? Laatst gewijzigd door artisjok : 17 april 2008 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik dacht ook al dat dit de verklaring moest zijn... nu die 400% slaat op het aantal cocaine verslaafden... Legaliseren van cannabis is in elk geval detabouseren van de verslaafdenzorg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"In de bevolking van 15-64 jaar bleef het percentage recente en actuele cocaïnegebruikers tussen 2001 en 2005 stabiel (in 2005: 0.6% recent, 0,3% actueel). Wel registreerde de (ambulante) verslavingszorg tot 2004 een sterke groei van het aantal cocaïnecliënten, van 2 500 in 1994 naar tienduizend in 2004. Deze trend heeft zich in 2005 niet voortgezet. Van 2004 naar 2005 ging het om een daling van twee procent." Dus het aantal cocaïne gebruikers is nagenoeg gelijk. Het aantal mensen die verslavingszorg vraagt wegens cocaïne, groeit van 2500 naar 10000 is een stijging van 300% |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 |
Banneling
|
![]() Mag de overheid dan toch tenminste het gebruik van schadelijke middelen ontmoedigen of de jeugd sensibiliseren?
Welk signaal zou legaliseren aan jongeren geven?, na jarenlange kruistocht tegen de tabak, nu ineens zeggen: maar cannabis is helemaal zo erg niet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En dat 2de is gewoon niet relevant, eerdere acties zeggen niets over de legimiteit van di acties.
![]() |
![]() |
#420 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leg me dat eens uit. Heb je eigenlijk de titel gelezen van de tabellen die je copieerd? En dan durf jij te stellen "elke marihuana gebruiker" |
|
![]() |
![]() |