![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Jammer genoeg is dit echter geen eenvoudige discussie. Het lijden als levensles is ok, maar je moet een kans krijgen om te winnen. Bij sommige ziekten is er geen kans op beterschap. Het hoofd van de paliatieve zorgen in vlaanderen ziet euthanasie als onderdeel van het geheel aan paliatieve zorgen dat een zwaar pijnlijdende patiënt kan krijgen. Het gaat wel degelijk om patiënten die fysieke pijn lijden, niet over "waardigheid" of andere begrippen die misbruikt kunnen worden.
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef toe beste Sante. Als ik wil doodgaan, vind je dan dan jij het recht zou mogen hebben mij dit te beletten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Daarom : Euthanasie in het kader van paliatieve zorgen en met beperkingen, ja.
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Partijlid
|
![]() Dit gaat om het levenseinde van mensen. U al afgevraagd waarom dit nu ter sprake komt ? Hugo Claus doet aan euthanasie ! Hé, dat is een goed gedacht, zo kunnen we de cda onder druk zetten en vooral de kiezer laten weten dat wij absoluut TEGEN onze wil met de cda in zee gaan (jaja, we hebben afspraken gemaakt, maar dat is bijzaak).
De pvv is begonnen aan de verkiezingen, profileringsdrang, noem het wat u wil, ik noem het lijkenpikkerij. slotwoordje : Dat de bischop zijn afkeer uitte over de dood van... is 1 zaak, maar het was niet hij die zijn politieke borst nat maakte terwijl hij aan de kist stond... . Toch vond iedereen dat die wereldvreemde bisschop zich onbeschoft gedroeg. Vreemde wereld. (terloops, ik wens alle gelovigen het beste, zolang ze hun zever niet aan mij proberen te verkopen).
![]() |
#28 |
Partijlid
|
![]() Ik kan niets bedenken waarom dat te weigeren... .
![]() |
#29 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Volledig pro.
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar heb je zeker een punt. Maar wat de cda ermee te maken heeft, weet ik niet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
---------------------------------------------------------------------- Democracy is the name we give the people whenever we need them. (Marquis de Flers Robert and Arman de Caillavet) Laatst gewijzigd door Sante : 17 april 2008 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
C2C is belust op het lijden. Ik ben een heel tolerant mens en heel lief tegenover iedereen meestal dan. Maar ik wens C2C longkanker toe. Laat hem genieten wat een familielid van me heeft meegemaakt. Vastgebonden op het bed en door het lijden en de nood naar zuurstof heeft hij de grendels die hem vastbonden op het bed doorbroken en is toen van het bed gevallen. Flinke deuken in zijn hoofd kwamen er nog bij toen hij weer werd vastgebonden omdat zijn gevecht voor dat beetje zuurstof niet meer lukte... Leve C2C, de held van klein-links hier, en zijn gevecht voor het lijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat als het kind zijn of haar levenslust niet kwijt is, terwijl de ouders het totaal niet meer zien zitten? Of, andersom, de patiënt lijdt enorm en wenst bewust uit het leven te stappen, maar ouders willen het niet aanvaarden en stemmen dus niet in met euthanasie. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat euthanasie onder 16 jaar mogelijk wordt. Laatst gewijzigd door Havana : 20 april 2008 om 09:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- oudere mensen mogen niét zelf kiezen voor euthanasie want die willen dat enkel omdat hun kinderen hen zover willen drijven - kinderen (of jong volwassenen) mogen niet zelf kiezen voor euthanasie want dat is omdat hun ouders hén beu zijn........ Toen mijn vader overleed was de euthanasie wet nog niet goedgekeurd. Mij werd toen de mogelijkheid ontnomen om ervoor te zorgen dat hij "wat sneller weg was". Hij heeft dan ook nog minstens drie dagen liggen kermen van de pijn want de morfine werkte niet meer. En bij een extra dosis zou hij wel eens dood kunnen gegaan zijn......Goed hé? Ik heb toen aan de hoofdverpleegster gevraagd of het niet beter was geweest indien hij iemand had doodgeschoten of doodgemarteld of zo. Dan KREEG hij namelijk een spuitje moest hij in de VS gewoond hebben. Verder vroeg ik me af waarom hij dan wel een baxter met zouten en vocht moest blijven krijgen..... omdat hij anders (te snel?) dood zou zijn gegaan? Dat hij dan niet meer had kunnen "genieten" van zijn laatste drie dagen? Ouders met een ziek kind, die uit OUDERLIEFDE wensen dat hun kind het lijden wordt ontnomen, zijn géén moordenaars. Het zijn degenen die wensen dat die kinderen blijven lijden die de MARTELAARS zijn. en �*ls er dan eentje tussenzit die zijn keuze laat leiden door eigenbelang (hoe k�*n dat nu: je kind lijdt helse pijnen, maar uit EIGENBELANG heb je liever dat het uit dat lijden wordt verlost.... ho schande.. want dan ben je ook van die last vanaf... welke zieke kronkelende geesten komen daarmee af? de religieuze helleverklaarders? Lijden is goed? Lijden MOET? kom je niet in de HEL? zoiets?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 20 april 2008 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn reactie tegen "de tegenstanders" was in het algemeen bedoeld.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het spijt me van je vader. Is het lang geleden? Ikzelf heb mijn grootvader zien dementeren. Enkele jaren later stierf hij. Door dit gezien en meegemaakt te hebben, ben ik haast zeker dat ik dit zowel mezelf als anderen niet wil aandoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik wil wel duidelijk blijven. |
|
![]() |
![]() |