![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast hebben we als samenleving besloten dat het dealen van giftige stoffen voor die samenleving zo schadelijk kan zijn dat we het moeten verbieden. Gradaties, weetjewel, daar had ik het in het begin al over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Onze Hertog is weer uiterst cool... Prachtig flegmatiek antwoord! My compliments.
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() "Mijn vrijheid stopt, waar de jouwe begint", dat is een logica die door een grote groep van mensen niet begrepen wordt. Dat leer ik uit al die internetdiscussies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Je schijnt niet te beseffen dat je zelf tot die grote groep behoort, mevrouw de tepelcensureerster.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Meneer Averroes schijnt niet te beseffen dat onze samenleving juist is geëvolueerd uit een maatschappij van religieuze drammers naar een liberale, uitgebalanceerde gemeenschap en dat het nadenken over morele waarden niet heeft stilgestaan. De laatste resten ervan zie je bij ons nog zo hier en daar op de Veluwe. We hebben het de plaats gegeven die het verdient en we willen het niet meer terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
''Vrouw bedek je, want dan word ik als man niet in de verleiding gebracht.'' Maar Averroes, jouw verleiding is joúw probleem, daar moet j�*j mee leren omgaan. Niet die vrouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedankt Hertog; kreeg er een punthoofd van!
Averroes ziet zichzelf en zijn opvattingen als superieur en wil niet discussieren maar iedereen overtuigen van zijn grote gelijk; tegenover anderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
hahahahahah ![]() Dat bestaat niet eens in de realiteit .. er moeten grenzen zijn. Een drugsdealer zijn drugs op straat laten verkopen "zelf beheersing" noemen gaat niet werken maat .. Nu laat mij zien wat het verschil is tussen vrouw die half naakt loopt en een drugsdealer .. Je kan niet, je denkt materialistisch egoistisch .. dat is u probleem. Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Averroes : 17 april 2008 om 15:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Nu begint ie nog ergere wartaal neer te pennen. Laatst gewijzigd door Nefertete : 17 april 2008 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Kunnen jullie aub op het onderwerp focussen ipv "averroes"!!
"Averroes" is een computer programma die automatisch reageert, reageert gewoon want het is "materie" .. die denkt niet na, heeft geen emoties, weet zelfs niet wat het onderwerp is .. een computer programma selecteert woorden uit de topic en genereert een antwoord op basis van paar evoluties in de stroom lijnen van telefonie ![]() Dus vergeet "averroes", heb het over het onderwerp. Vind je het onderwerp niet interessant, dan is het niet verplicht om te reageren. Dat weet jij toch ook ? ![]()
![]() |
#71 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Averroes : 17 april 2008 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Overspel wordt niet veroorzaakt, je ondergaat overspel niet passief, het is iets waar je actief voor kiest. Wat ontucht is is subjectief en familieconflicten veroorzaak je ook zelf. Maar u had het over het verschil tussen een hand, een glimlach en een zwart hart. Vertel mij eens, hoe zedig is een vrouw die in Boerka loopt maar in gedachten door twee mannen tegelijk genomen wordt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Drugs innemen wordt niet veroorzaakt, je rookt drugs niet passief, het is iets waar je actief voor kiest. Wat drugs is is subjectief en het dealen van giftige stoffen voor die samenleving veroorzaak je ook zelf.
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Sommige drugs zijn vrij verkrijgbaar (koffie), sommige zijn enigzins beperkt (tabak, zwak-alcoholisch), sommige zijn meer beperkt (sterk-alcoholisch, softdrugs) andere verboden (harddrugs). Alles sterk afhankelijk van de zwaarte van de mogelijke directe schade en/of de mate waarin aan verleiding geen weerstand meer kan worden geboden (verslaving). Gradaties, weetjewel, daar hebben we het ook al eerder over gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Sorry sorry solly ![]() ![]() Maar de waarheid is dat de huidige positie en hoe de vrouwen hier lopen (zeker in de zomer) is iets die alle morele problemen in de maatschappij veroorzaken. Of jij dit nu wilt of niet wilt blijft het een waarheid te zijn. Ik begrijp niet waarom jullie de islam vreemd vinden wanneer dat die zegt dat vrouwen en mannen apart moeten zijn .. Maar toch zie ik een beetje "islam" hier en daar ![]() ![]() Ik zie veel met mijn ogen hoe zij vrouwen versieren .. ongelooflijk, vrouw is getrouwd en die draait nog rond haar in haar lichaam te klappen terwijl zij 4 kindjes thuis heeft .. en een andere zit heel de tijd vrouwen te versieren .. vaak worden ze ontslagen omdat ze niet goed werken maar heel de tijd de secretarissen versieren .. ![]() ![]() ![]() Dit leidt naar allerlei problemen, scheidingen, stresss en familieconflicten ![]() ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Averroes : 17 april 2008 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Hoe oud bent u eigenlijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||||
|
![]() Citaat:
Wij hoeven ons in onze maatschappij toch niets aan te trekken van uw puberale seksuele opvattingen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar vertel eens, Averroes, kunnen vrouwen niet verleid worden door de aanblik van een mooie man? Hebben vrouwen geen begeerten? Moeten mannen zich dan niet óók bedekken? En hoe zit het met homoseksuele mannen? Vertel eens, Averroes, hoe zit het met rijkdom? Worden mensen niet verleid als ze rijkdom zien? Worden ze niet verleid tot stelen? Of vertrouwt u er nu wél op dat mensen zich kunnen beheersen? Waarom dan wel? Waarom geeft u niet gewoon toe dat het bedekken van de vrouw er alles mee te maken heeft dat u haar als bezit, zonder eigen wil, ziet? Als een andere woestijnbewoner haar schoonheid ziet kan ze weleens geroofd worden, of verleid, want ze heeft geen eigen gedachten. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Beste Hertog van Gelre
Hoe verder jij met mij gaat discussieren hoe meer bewijzen jij aanhaalt dat je te zwak bent om je tegenspraak uit te leggen: 1 - Drugsdealer 2 - Vrouwen die half naakt rond lopen ![]() ![]()
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Vroeger was dat hier ook zo. Het christendom verschilde niet zoveel van de islam. Maar nu zetten ze zich af tegen hoe het vroeger was, en daar wordt weinig bij nagedacht over of dat wel altijd zo zinvol is.
|
![]() |
![]() |