![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() HOEWEL het vroeger gemakkelijker was kan je nu ook nog naar Afrika gaan om te jagen. Dit werk met prijslijsten. Op sites zoals deze http://www.hunting-jagd-safari.com/Packages.htm. Niet echt big-game maar als je daar komt met nog €2000 meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister-President
|
![]() Schoofzak, je gebruikt deze topic om voor een volledig jachtverbod te pleiten. Nochtans is er een groot verschil tussen het schieten van een olifant voor de kick in Afrika en een eenden-of hazejacht in Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Parlementslid
|
![]() Schoofzak, je post is ongenuanceerd legalistisch. Je doet alsof de wet alles kan regelen, terwijl hij soms wantoestanden ondersteunt. Wettelijk en logisch gezien geldt het recht op privacy voor iedereen, maar waarom geldt het verbod op dierenmishandeling dan niet voor iedereen?
Wanneer de wet niet toelaat morele perversies (zoals het jagen van die kerel) te straffen, dan faalt de wet en dan is het twijfelachtig om vervolgens die wet te omarmen om die huisvrouw (zwaar) te straffen. Besluit: Logisch gezien heb je helemaal gelijk, maar hopelijk word je uitgedaagd om voorbij de wet te denken en te zien dat de wet soms straft wie goed doet en spaart wie slecht doet. Dat gegeven vereist dat je een eigen moraal ontwikkelt.
![]() |
#125 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
how how how, niet te rap hé, ik ga wel degelijk voorbij de wet gaan denken, als ik zeg dat ik zo opgevoed ben dat ik vind dat er geen plezier gemaakt mag worden op de kap van dieren. Maar intussen zijn er zo van die dingen, die staan tussen dromen en werkelijkheid. Zo vind ik het veel erger dat in Spanje (en Zuid-Frankrijk vermoed ik) stierengevechten georganiseerd worden, dan dat er geld geklopt wordt uit de zakken van iemand, om die iemand het noodzakelijk klusje te laten uitvoeren (klus zijnde: teveel aan olifanten afschieten). Maar wilt ge niet vergeten aub: er was al een draad die handelde over het jachtaspekt van de zaak. Ikzelf heb deze draad geopend over het praaivesie-aspekt. (omdat ik vind dat ge zoiets niet doet, oproepen om iemands leven tot een hel te maken en daarvoor zijn persoonlijke gegevens aanreiken op een zilveren presenteerblad)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() welke argumenten?
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
|
![]() Citaat:
een quota wordt in het begin van het jaar beslist (vb. vandejaar 2 leeuwen, 3 olifanten en 1 giraf) aan de hand van de bestaande populatie(groei). En dan nodigt men rijke westerlingen om die te komen strekken. Deze tellen daar massaal veel geld voor neer omdat dat meestal om levensdromen gaat en het aanbod miniem is en de vraag groot. Dat geld dient dan weer om de leefwereld van de blijvende (beschermde) dieren beter te verzorgen (ook vlees van het dier wordt aan de armen gegeven en ZEKER NIET weggegooid). Men kan daar moeilijk tegen zijn of al tamelijk naïef zoals ik hier al las "geef de mensen van daar een geweer". De olifant IS een mooi dier (heb nog op de kleine neef van de afrikaanse olifant gezeten) maar dat doet niet ter zake... ook een hert is een fantastisch dier; of een ree of een patrijs. Het enige perverse is de attitude van die man (in zoverre de journalist daar natuurlijk niet zijn eigen draai aan heeft gegeven men zou kunnen zeggen dat sommige uitspraken niet volledig respectvol zijn...) en het feit dat hij meerdere kogels nodig had (dieren laten afzien is niet iets waar een jager fier op kan zijn en niet helemaal weidelijk me dunkt). Maar verder is dit volledig normaal... de jacht (het stellen van de jachtdaad) is volledig verantwoord... Dat sommigen wat ver leven van de natuur is hun probleem maar laat een ander toch doen wat hij wil. Indien je dan al kritiek wilt leveren lever dan constructieve en geïnformeerde kritiek.
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
|
![]() Citaat:
dat de groene jongens ver gaan is ondertussen al duidelijk... Dat de groene jongen daarbij vaak de rede achterwege houden is ook al lang duidelijk (voor de meesten).
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
|
![]() Citaat:
binnenkort begint vandebosche aan het steriliseren van rondzwervende katten 150€ stuk ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
|
![]() Citaat:
Is er een verschil met het schieten van herten in wallonië? ![]() Pas op ik ben daar ook niet zo voor hoor voor het schieten van dieren zoals olifanten en leeuwen. En eigenlijk zegt de grootwildjacht in het algemeen me niet zo veel (dat is buiten het feit wat die dingen allemaal kosten hé...). Maar ik vind alleen dat de kritiek erop niet gegrond is... Sommigen zijn tegen dierenleed akkoord eet dan geen vlees maar mag niemand dan nog vlees eten/dieren doden? Is dat geen intolerantie? doet me denken aan het programma "toast kannibaal" op vtm een gehele familie die histerisch werd als de stam voor hen een paar kippen ging slachten. Maar het gaan halen van een pakje kippenwit in den delhaize dat vonden ze wel ok...want da's iets anders. Kent iemand het programma?
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk je dat een dierenbeul ooit gaat stoppen indien de groene jongens enkel maar een paar keer per jaar betogen?
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben tegen dierenleed maar ik wil ook mijn vlees op mijn bord hebben elke dag, maar ik vind dan weer wel dat het slachten en onderhouden van dieren voor concumptie zonder dierenleed gepaard moet gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
|
![]() Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Hom...p-katten.dhtml verstaan wie verstaan kan... De groene boys zijn alvast voorstanders da's zeker. Rationaliteit is toch moeilijk. En respect en tolerantie tegenover andere is NOG moeilijker.
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
|
![]() Citaat:
geen dierenleed? okey dan geen dierenleed dan sommigen vinden dat wel...Maar dan is er ook geen dierenleed in jacht of zo dan snap ik de kritiek helemaal niet. Ik leefde me gewoon even in in de leefwereld van sommigen ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
ze heeft openlijk opgeroepen van die man zijn leven een hel te maken, dit is aanzetten tot geweld en dus een eerste misdrijf. ze heeft privé-informatie van die man vrijgegeven, dat is schennis van de privé en een tweede misdrijf. ze heeft in de praktijk dus wel degelijk één en ander verkeerd gedaan. zoals u zegt haat u deze man, ongeacht het feit dat u hem waarschijnlijk niet kent op deze ene hobby na, en zou je er geen traan voor laten moest zijn leven een hel worden. dat is uw volste recht. zolang u aan de hand van uw gedachtegang geen oproeping tot geweld de wereld instuurt of zelf geweld pleegt, is er geen probleem. die 100.000 € boete die ze riskeerd is de maximumstraf die ze kan krijgen voor schending van iemands privacy. aangezien u zich daar niet schuldig aan maakt om in uw gedachtegang deze persoon te veroordelen kan u niets ten laste gelegt worden. ik ken uiteraard mensen die ik niet al te mooie zaken toewens maar daarom ga ik geen anderen oproepen op dit uit te voeren
![]() |
![]() |
#138 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
we hebben nog steeds rechtbanken om in zulke gevallen uit te maken wie verkeerd zit. Ik reageer enkel op uw bloedlust die, in mijn boek, even onzinnig is als de reactie van dat huisvrouwtje op dit incident.
![]() |
![]() |
#139 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Minister
|