![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1661 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1662 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Werkelijk: 'haha' op het wij die denken dat het altijd tot 'harmonie' zal leiden.
|
|
|
|
|
#1663 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, nee. Liberalist is er niet mee akkoord en probeert dit intellectueel te rechtvaardigen door stropop-redeneringen op te bouwen.
|
|
|
|
|
#1664 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als we al iets zeggen is dat, in mijn geval, dat het prijsmechanisme - de vrijwillige interactie tussen individuen - het enige is dat je kan rechtvaardigen om een samenleving op te bouwen.
'Harmonie' is daarbij zo'n hol concept - ook in Nazi-Duitsland kan je 'harmonie' hebben - dat het compleet irrelevant wordt. Maar ik wacht nog steeds op een antwoord op de wedervraag: waarom zijn overheden en al die mumbojumbo's dan géén 'gesloten' systemen? Ja, ge hebt zowel geweld als vrijwilligheid om goederen van de ene naar de andere te transfereren. Of dat het daarom geen 'gesloten systeem' is, dat betwijfel ik ten zeerste. (En of dat het rechtvaardig is; al helemaal.)
|
|
|
|
|
#1665 | |
|
Staatssecretaris
|
zijde gijlen hier nu nog altijd bezig ?
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1666 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wow; 10 op 10 voor onbegrip.
Ofnee, wacht, een 8.5/10.
|
|
|
|
|
#1667 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik weet niet hoe jij de wereld ziet, maar iedereen - iedere politieke stroming - streeft naar een eigen subjectieve vorm van harmonie. Als jij ultieme vrijheid als harmonie beschouwt, dan is dat jouw goed recht. Dat betekent echter niet dat jouw opponenten onwetend of dom zijn. Sterker nog, zij hebben een zeer goed punt als zij zeggen dat libertarisme heel goed voor maatschappelijke, economische en juridische onrechtvaardigheid kan zorgen.
|
|
|
|
|
|
#1668 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Enfin, je zegt dus van je eigen 'politieke' stroming dat ze naar harmonie zou leiden. Enfin: "Liberalisme (van Liberalist_nl) is een gesloten systeem omdat hij gelooft dat zijn ideologie van geweld zal leiden tot harmonie." Wat zég je dan feitelijk met zo'n uitspraak tégen het libertarisme? Niets. Citaat:
In ieder geval; ik heb op geen enkel moment dat dat niet kan. Mensen zouden bijvoorbeeld elkaar de kop in kunnen slaan en vinden dat het terecht is. Wat heb je nu feitelijk bewezen?
|
|
|
|
|
#1669 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vind de assumptie dat 'alle politieke ideologieën zouden streven naar harmonie' trouwens betwijfelbaar. Enfin, als je dat wenst vol te houden, zeg je exact wat ik bekritiseer. Dat 'harmonie' een compleet hol begrip is en dat je op geen enkel moment aanduidt waarom jouw alternatief wel tot 'echte' harmonie zal leiden (want blijkbaar kan 'het' libertarisme dat niet.)
|
|
|
|
|
#1670 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#1671 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Adrian, misschien ziet men dat zelf niet, denk je ook niet ? |
|
|
|
|
|
|
#1672 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Leg anders eerst eens uit wat daar faling aan is.
|
|
|
#1673 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mensen moeten het willen en er mogen geen onschuldige slachtoffers vallen. Zoiets, denk ik.
|
|
|
|
|
#1674 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1675 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1676 |
|
Provinciaal Statenlid
|
ik prefereer de gissing dan de zekerheid van onderwerping en diefstal.
|
|
|
#1677 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Alé; dat er een verschil is tussen 'streven' en 'resulteren' is evident. Maar euhm; waarom ligt het dan anders bij u dan bij mij?
Citaat:
Ja, en zéker dat we zijn over onze pensioenen zijn, hé!
|
|
|
|
|
#1678 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het bestaan van het land loopt zelfs gevaar. |
|
|
|
|
|
|
#1679 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Noem 1 land dat geen problemen heeft in zowat élke sector dat door de overheid wordt 'geregeld'?
|
|
|
|
|
#1680 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
In een staat moet een gezond evenwicht bestaan tussen overheid en vrijheid. Niemand zal ontkennen dat België een casus is waar de overheidsbemoeiing en belastingsdruk veel te groot is. Dit lijdt tot terechte frustratie onder de bevolking, en daardoor krijg je types als AdrianHealy, die dan maar besluiten dat het kind met het badwater moet worden weggegooid. Wereldvreemde politieke science-fiction zonder veel gevolg. |
|
|
|
|