![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1681 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() :')
alsof we het enkel over België hebben
![]() |
#1682 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jouw analyse gaat trouwens uit van een bepaalde historische evolutie van mijn denken. Ik denk dat jouw theorie op dat vlak al gefalsifieerd wordt. Maar toch goed geprobeerd! Verder ben ik blij dat de aloude taktieken nog steeds worden toegepast door sommigen. "If you can't argue with them, analyze their psyche." (En probeer aan de hand daarvan uit te leggen waarom je er niet mee zou argumenteren - eerder dan argumenten op te brengen.) ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1683 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1684 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 22 april 2008 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1685 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was wel te verwachten; dat je zowat het enige land ter wereld ging opnoemen dat constant gesubsidieerd wordt door zijn eigen olie en het dus kan veroorloven om spilziek te wezen, dat niét verwoest is door een van beide wereldoorlogen én zo slim is geweest om uit de EU te blijven. Enfin, kortom, ge pakt er natuurlijk het best scorende land uit van heel de wereld, waardoor dat positief lijkt in vergelijking met alle andere landen.
Je had ook nog Canada kunnen zeggen. In ieder geval, een overheid kan natuurlijk teren op zo'n leuke vooruitzichten, hé. Als ze niet al te veel verkeerd doet, kan ze dat nog redelijk lang rekken. Helaas, het is wel even anders; een officiële werkloosheid van 6%, een aftackelende kapitaalstructuur, allerlei positieve discriminatiewetten, voortglijdende regelgeving (ondanks hun afwezigheid in de EU), ... Enfin; ze hebben een voorsprong, da's waar. Zeggen dat er géén problemen zijn (in, alweer, zowat alle sectoren), is dringend het advies krijgen om eens naar Noorwegen te gaan. 'best' scoren is relatief, hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#1686 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1687 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb vanochtend 1900 euro van de staat gekregen - uw belastingsgeld, ongetwijfeld - om een heel jaar niets te doen en in't zwart te werken. ![]() In ieder geval; 't is waar. Je hebt inderdaad geen flauw idee waar het over gaat. Waar je dan het lef vandaan haalt om allerhande psychologische analyses te kunnen maken, is me compleet vreemd. In ieder geval; in dit topic staat genoeg en je zou, bijvoorbeeld, eens kunnen google'en. Er staat redelijk wat op het internet, zonder dat ik je handje moet vasthouden om te weten waar het over gaat. Beetje ondernemerschap mag wel, hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#1688 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1689 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Definieer achteruit gegaan. In hoeverre ging de privatisering? Is achteruitgaan in pakweg kwantiteit, duurder worden, ... noodzakelijk slecht?
![]() |
![]() |
#1690 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De NS (spoorwegen) bijvoorbeeld. Langere wachttijden, hogere prijzen, goedkoper personeel, treinen moeten langer mee (vaak bespoten met graffiti zelfs), al met al een mislukking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1691 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 22 april 2008 om 21:39. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1692 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus wat probeer je te bewijzen?
![]() |
![]() |
![]() |
#1693 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is niét 'alles wordt beter'.
![]() |
![]() |
![]() |
#1694 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pech.
![]() |
![]() |
![]() |
#1695 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1696 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1697 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is natuurlijk een spijtige omstandigheid dat we geen vergelijking kunnen maken met een land dat georganiseerd is volgens uw ideeën, omdat een dergelijk land niet bestaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1698 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet echt.
Zie; 't is nogal wiedus dat als de staat miljarden aan kapitaal tegen een project kan aansmijten, dat het 'wel eens' béter zou kunnen verlopen dan als de privaat er maar een véél kleiner budget voor kan krijgen. Enfin; stel dat - for some reason - de overheid zich bezig gaat houden met het printen van Flyers. Flyers kosten nu ongeveer voor een goede 1000 zo'n 8 euro. Gelukkig dat de overheid de gemene vrije markt gaat beheersen en kan daardoor de prijs van 1000 flyers naar een halve euro doen zakken. Logischerwijze gaan er redelijk wat mensen méér flyers kopen, vermits de overheid zorgt dat de prijs lager ligt (is er vrijwel altijd een hogere vraag.) Nu wilt het toch wel lukken dat een paar regeringen later deze beslissing wordt omgedraaid zeker! De overheid stopt met flyers te nationaliseren en laat concurrentie toe. (En, voor de een of de andere reden, gaat ze de flyer-sector ook compleet de-reguleren.) De flyers zijn weer overgeleverd aan de wetten van de vrije markt! Logischerwijze gaan de flyers terug duurder worden - naar de oude 'marktprijs'. En dan gaan er allerlei klanten klagen over het feit dat het 'vroeger toch allemaal beter was' en 'nu moeten we meer betalen voor de flyers'! En de overheid zorgde misschien zelfs dat alle flyers van glanzende kwaliteit was (in plaats van die louter papieren rommel) voor ene halve euro en dan kunnen we nog wat gaan klagen dat we nu méér (zo'n mensen negeren natuurlijk compleet de ongeziene kosten van belastingen) moeten betalen voor flyers van een lagere kwaliteit! En de vrije markt is weer kop van jut.
![]() |
![]() |
![]() |
#1699 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Haha @ 'land'.
![]() |
![]() |
![]() |
#1700 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() hmmm... grondgebied? staat? wereld? planeet?
Eens te meer is uw visie mij niet duidelijk. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 22 april 2008 om 22:02. |
![]() |
![]() |