Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2008, 20:58   #1681
the_special_one
Provinciaal Statenlid

the_special_one's schermafbeelding

Standaard

:')
alsof we het enkel over België hebben
Oud 22 april 2008, 21:00   #1682
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Je raakt hier de kern van het probleem.

In een staat moet een gezond evenwicht bestaan tussen overheid en vrijheid. Niemand zal ontkennen dat België een casus is waar de overheidsbemoeiing en belastingsdruk veel te groot is.

Dit lijdt tot terechte frustratie onder de bevolking, en daardoor krijg je types als AdrianHealy, die dan maar besluiten dat het kind met het badwater moet worden weggegooid. Wereldvreemde politieke science-fiction zonder veel gevolg.
Waar heb jij je diploma psychologie gehaald?

Jouw analyse gaat trouwens uit van een bepaalde historische evolutie van mijn denken. Ik denk dat jouw theorie op dat vlak al gefalsifieerd wordt. Maar toch goed geprobeerd!

Verder ben ik blij dat de aloude taktieken nog steeds worden toegepast door sommigen. "If you can't argue with them, analyze their psyche." (En probeer aan de hand daarvan uit te leggen waarom je er niet mee zou argumenteren - eerder dan argumenten op te brengen.)

"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 21:05   #1683
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Noem 1 land dat geen problemen heeft in zowat élke sector dat door de overheid wordt 'geregeld'?
Noorwegen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 21:12   #1684
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waar heb jij je diploma psychologie gehaald?

Jouw analyse gaat trouwens uit van een bepaalde historische evolutie van mijn denken. Ik denk dat jouw theorie op dat vlak al gefalsifieerd wordt. Maar toch goed geprobeerd!

Verder ben ik blij dat de aloude taktieken nog steeds worden toegepast door sommigen. "If you can't argue with them, analyze their psyche." (En probeer aan de hand daarvan uit te leggen waarom je er niet mee zou argumenteren - eerder dan argumenten op te brengen.)

Ik kan niet tegen u argumenteren, want ik weet niet eens waaruit uw ideeën exact bestaan. Ik heb geprobeerd van uw standpunten te begrijpen, maar ik kom niet verder dan wat vage frustraties dat "de boze staat" uw vrijheden belemmert, en daarom moet worden afgeschaft. Corrigeer mij gerust.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 22 april 2008 om 21:12.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 21:21   #1685
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Noorwegen.
Dat was wel te verwachten; dat je zowat het enige land ter wereld ging opnoemen dat constant gesubsidieerd wordt door zijn eigen olie en het dus kan veroorloven om spilziek te wezen, dat niét verwoest is door een van beide wereldoorlogen én zo slim is geweest om uit de EU te blijven. Enfin, kortom, ge pakt er natuurlijk het best scorende land uit van heel de wereld, waardoor dat positief lijkt in vergelijking met alle andere landen.

Je had ook nog Canada kunnen zeggen.

In ieder geval, een overheid kan natuurlijk teren op zo'n leuke vooruitzichten, hé. Als ze niet al te veel verkeerd doet, kan ze dat nog redelijk lang rekken. Helaas, het is wel even anders; een officiële werkloosheid van 6%, een aftackelende kapitaalstructuur, allerlei positieve discriminatiewetten, voortglijdende regelgeving (ondanks hun afwezigheid in de EU), ...

Enfin; ze hebben een voorsprong, da's waar. Zeggen dat er géén problemen zijn (in, alweer, zowat alle sectoren), is dringend het advies krijgen om eens naar Noorwegen te gaan. 'best' scoren is relatief, hé.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 22 april 2008, 21:22   #1686
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan ben ik toch blij dat ik je blij heb kunnen maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey
'Harmonie' is daarbij zo'n hol concept - ook in Nazi-Duitsland kan je 'harmonie' hebben - dat het compleet irrelevant wordt.
Nog zo'n andere aloude taktiek is natuurlijk "als je het niet haalt, sleep er dan de Nazi's bij"
Oud 22 april 2008, 21:23   #1687
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan niet tegen u argumenteren, want ik weet niet eens waaruit uw ideeën exact bestaan. Ik heb geprobeerd van uw standpunten te begrijpen, maar ik kom niet verder dan wat vage frustraties dat "de boze staat" uw vrijheden belemmert, en daarom moet worden afgeschaft. Corrigeer mij gerust.
't is eerder de staat die het recht van eenieder aanvalt.
Ik heb vanochtend 1900 euro van de staat gekregen - uw belastingsgeld, ongetwijfeld - om een heel jaar niets te doen en in't zwart te werken.

In ieder geval; 't is waar. Je hebt inderdaad geen flauw idee waar het over gaat. Waar je dan het lef vandaan haalt om allerhande psychologische analyses te kunnen maken, is me compleet vreemd. In ieder geval; in dit topic staat genoeg en je zou, bijvoorbeeld, eens kunnen google'en. Er staat redelijk wat op het internet, zonder dat ik je handje moet vasthouden om te weten waar het over gaat.

Beetje ondernemerschap mag wel, hé.
Oud 22 april 2008, 21:24   #1688
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was wel te verwachten; dat je zowat het enige land ter wereld ging opnoemen dat constant gesubsidieerd wordt door zijn eigen olie en het dus kan veroorloven om spilziek te wezen, dat niét verwoest is door een van beide wereldoorlogen én zo slim is geweest om uit de EU te blijven. Enfin, kortom, ge pakt er natuurlijk het best scorende land uit van heel de wereld, waardoor dat positief lijkt in vergelijking met alle andere landen.

Je had ook nog Canada kunnen zeggen.

In ieder geval, een overheid kan natuurlijk teren op zo'n leuke vooruitzichten, hé. Als ze niet al te veel verkeerd doet, kan ze dat nog redelijk lang rekken. Helaas, het is wel even anders; een officiële werkloosheid van 6%, een aftackelende kapitaalstructuur, allerlei positieve discriminatiewetten, voortglijdende regelgeving (ondanks hun afwezigheid in de EU), ...

Enfin; ze hebben een voorsprong, da's waar. Zeggen dat er géén problemen zijn (in, alweer, zowat alle sectoren), is dringend het advies krijgen om eens naar Noorwegen te gaan. 'best' scoren is relatief, hé.
Dat er problemen zijn in de collectieve sectoren van landen, is dat reden om aan te nemen dat de situatie beter geweest zou zijn moest alles puur particulier worden geregeld? Dat verschilt denk ik van land tot land. In Nederland zijn sommige geprivatiseerde sectoren alleen maar achteruitgegaan sinds die privatisering.
Oud 22 april 2008, 21:28   #1689
the_special_one
Provinciaal Statenlid

the_special_one's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er problemen zijn in de collectieve sectoren van landen, is dat reden om aan te nemen dat de situatie beter geweest zou zijn moest alles puur particulier worden geregeld? Dat verschilt denk ik van land tot land. In Nederland zijn sommige geprivatiseerde sectoren alleen maar achteruitgegaan sinds die privatisering.
Welke sectoren?
Definieer achteruit gegaan.
In hoeverre ging de privatisering?
Is achteruitgaan in pakweg kwantiteit, duurder worden, ... noodzakelijk slecht?
Oud 22 april 2008, 21:32   #1690
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_special_one Bekijk bericht
Welke sectoren?
Definieer achteruit gegaan.
In hoeverre ging de privatisering?
Is achteruitgaan in pakweg kwantiteit, duurder worden, ... noodzakelijk slecht?
De NS (spoorwegen) bijvoorbeeld. Langere wachttijden, hogere prijzen, goedkoper personeel, treinen moeten langer mee (vaak bespoten met graffiti zelfs), al met al een mislukking.
Oud 22 april 2008, 21:38   #1691
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
't is eerder de staat die het recht van eenieder aanvalt.
Ik heb vanochtend 1900 euro van de staat gekregen - uw belastingsgeld, ongetwijfeld
Slechts een kleine fractie van die 1900 euro is mijn belastingsgeld. De hele gemeenschap heeft samengelegd om je die 1900 euro te kunnen schenken. Maar mijn aandeel is je van harte gegund. Ik weet niet wie geschreven heeft "je bezit iets, als je het kunt wegschenken", al was het beslist geen libertariër.

Citaat:
om een heel jaar niets te doen en in't zwart te werken.
Dat is me (alweer) niet duidelijk. Welke van de twee is het? Niets doen, of in het zwart werken?

Citaat:
In ieder geval; 't is waar. Je hebt inderdaad geen flauw idee waar het over gaat.
Waar je dan het lef vandaan haalt om allerhande psychologische analyses te kunnen maken, is me compleet vreemd.
Dat vergt nochtans niet zó veel lef. Gewoon een beetje typen en op "antwoord versturen" klikken.

Citaat:
In ieder geval; in dit topic staat genoeg en je zou, bijvoorbeeld, eens kunnen google'en. Er staat redelijk wat op het internet, zonder dat ik je handje moet vasthouden om te weten waar het over gaat. Beetje ondernemerschap mag wel, hé.
Begrijp je nu hoe reddeloos ik zou verloren zijn in een statenloze staat? Begrijp je nu waarom ik uw ideeën niet zie zitten?

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 22 april 2008 om 21:39.
Oud 22 april 2008, 21:39   #1692
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Nederland zijn sommige geprivatiseerde sectoren alleen maar achteruitgegaan sinds die privatisering.
Dat is perfect overeenkomstig de theorie van zowel een échte privatisering (het is wél degelijk aan de vrije markt overgelaten en niet slechts 'voor de schijn') net zoals het overeenkomstig de theorie is van 'privatisering als etatisme'.

Dus wat probeer je te bewijzen?
Oud 22 april 2008, 21:39   #1693
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De NS (spoorwegen) bijvoorbeeld. Langere wachttijden, hogere prijzen, goedkoper personeel, treinen moeten langer mee (vaak bespoten met graffiti zelfs), al met al een mislukking.
Ik vrees dat je de argumentatie achter privatisering dan niet door hebt.
Dat is niét 'alles wordt beter'.
Oud 22 april 2008, 21:40   #1694
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Begrijp je nu hoe reddeloos ik zou verloren zijn in een statenloze staat? Begrijp je nu waarom ik uw ideeën niet zie zitten?
Pech.
Oud 22 april 2008, 21:43   #1695
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Pech.
hard van je!
Oud 22 april 2008, 21:49   #1696
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat je de argumentatie achter privatisering dan niet door hebt.
Dat is niét 'alles wordt beter'.
Dus ik heb gelijk.
Oud 22 april 2008, 21:55   #1697
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Noem 1 land dat geen problemen heeft in zowat élke sector dat door de overheid wordt 'geregeld'?
Het is natuurlijk een spijtige omstandigheid dat we geen vergelijking kunnen maken met een land dat georganiseerd is volgens uw ideeën, omdat een dergelijk land niet bestaat.
Oud 22 april 2008, 21:56   #1698
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus ik heb gelijk.
Niet echt.
Zie; 't is nogal wiedus dat als de staat miljarden aan kapitaal tegen een project kan aansmijten, dat het 'wel eens' béter zou kunnen verlopen dan als de privaat er maar een véél kleiner budget voor kan krijgen.

Enfin; stel dat - for some reason - de overheid zich bezig gaat houden met het printen van Flyers. Flyers kosten nu ongeveer voor een goede 1000 zo'n 8 euro. Gelukkig dat de overheid de gemene vrije markt gaat beheersen en kan daardoor de prijs van 1000 flyers naar een halve euro doen zakken. Logischerwijze gaan er redelijk wat mensen méér flyers kopen, vermits de overheid zorgt dat de prijs lager ligt (is er vrijwel altijd een hogere vraag.)

Nu wilt het toch wel lukken dat een paar regeringen later deze beslissing wordt omgedraaid zeker! De overheid stopt met flyers te nationaliseren en laat concurrentie toe. (En, voor de een of de andere reden, gaat ze de flyer-sector ook compleet de-reguleren.) De flyers zijn weer overgeleverd aan de wetten van de vrije markt!

Logischerwijze gaan de flyers terug duurder worden - naar de oude 'marktprijs'. En dan gaan er allerlei klanten klagen over het feit dat het 'vroeger toch allemaal beter was' en 'nu moeten we meer betalen voor de flyers'! En de overheid zorgde misschien zelfs dat alle flyers van glanzende kwaliteit was (in plaats van die louter papieren rommel) voor ene halve euro en dan kunnen we nog wat gaan klagen dat we nu méér (zo'n mensen negeren natuurlijk compleet de ongeziene kosten van belastingen) moeten betalen voor flyers van een lagere kwaliteit!

En de vrije markt is weer kop van jut.
Oud 22 april 2008, 21:57   #1699
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is natuurlijk een spijtige omstandigheid dat we geen vergelijking kunnen maken met een land dat georganiseerd is volgens uw ideeën, omdat een dergelijk land niet bestaat.
Haha @ 'land'.
Oud 22 april 2008, 22:01   #1700
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Haha @ 'land'.
hmmm... grondgebied? staat? wereld? planeet?

Eens te meer is uw visie mij niet duidelijk.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 22 april 2008 om 22:02.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be