![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() BRUSSEL - Vorig jaar verdwenen meer dan negenhonderd minderjarige vluchtelingen uit opvangcentra in de rand van Brussel. Dat staat in het jaarverslag van Child Focus, het Europees Centrum voor Vermiste en Seksueel Uitgebuite Kinderen.
Als minderjarigen ondergebracht worden in gesloten opvangcentra, dan is er verontwaardiging want dat is een schending van de kinderrechten. Als ze opgenomen worden in opencentra dan verdwijnen vele kinderen en dat is zeer onrustwekkend en ook een schande. En zo is het altijd iets. Die gesloten centra lijken mij nog het beste.
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als ik me het krantenartikel goed herinner, gaat het vooral om jonge Afrikaanse meisjes.
Waarschijnlijk regelrecht de prostitutie in. Al of niet onder het mom van dienstmeisje in een buitenlandse ambassade ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Partijlid
|
![]() Beter opsluiten in gesloten centra dan dat ze op straat tot bendes samenklonteren. In de centra hebben ze een dak boven hun hoofd, verwarming en eten. Op straat eindigen ze vaak als prostitué of als bendelid.
't Zijn natuurlijk beide geen goede oplossing. Illegalen moet terug naar hun vertrekland of gelegaliseerd worden en de beslissing moet liefst zo snel mogelijk vallen.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Heb nooit begrepen waarom die centra open genoemd zijn; moest ooit een vriend die er werkt dringend spreken, en ik geraakte er niet binnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Opsluiten, zo houd men de samenleving bij elkaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Childfocus kan toch nooit verantwoordelijk zijn voor illegalen,daar dient die organisatie niet voor!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Kinderen zijn kinderen; mogelijk wel een extra probleem als zij in hun huisland eerder als meerderjarig golden/gelden dan hier.
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Dat verstevigt de band tussen grootvader en de kleinkinderen, de liefde voor anderen ventileren, vooral die voor kinderen. Het is in elk geval realistischer dan het verhaal over de boze heks en Hans en Grietje. Het is ook imponerender dan het peperkoeken huisje, zo'n gevangenis die echt is, en dan nog met echte kinderen van vandaag! Doe hen de groeten. En wens ze mijn innigste deelneming ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Ik heb liever dat kinderen naar hier komen vluchten en vrij lopen dan dat ze lekker ver weg van ons liggen te creperen. Voor volwassenen ook eigelijk.
De bange brave burger echter niet: voor hem/haar mogen ze rustig creperen in het thuisland, dat verlicht het verantwoordelijkheidsgevoel als "maatschappij" en dan kunnen ze de verantwoordelijkheid afschuiven op de regereingen van die arme landen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 23 april 2008 om 06:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wham, weer in een hokje.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
U bent er niet uit? Zoals ik al dacht. Wat is er nu belangerijkst? Dat uw eigen nest bewaakt en bewaard word, zoals uw instincten dat willen, of moet u uw gezond verstand volgen en solidair zijn? MOEILIJK! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oh ja, ik steek mezelf in een hokje ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Punt is dat ge niet het lef hebt opportunistisch te zijn en dat de rest (de buitenwereld) gewoon kan stikken. Dat blijkt uit al uw meningen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En dan vanaf de kansel maar roepen hoe slecht de andere wel is en jezelf de referentie van het goede vinden. Echt, je bent in het verkeerde tijdsvak geboren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Ik maak u gewoon duidelijk (alsof ge dat zelf nog niet wist ![]() Het enigste waar gij mee kunt afkomen is "al wa ge zegt zijde zellef met uw dik gat in de verref". Laatst gewijzigd door Bhairav : 23 april 2008 om 06:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar wil ik wel een linkje naar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Enfin, ik ga u laten voor vandaag. Meer groot bakkes dan iets anders blijkbaar. Ik koop u ooit wel eens een kanselke. |
||
![]() |
![]() |