Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2008, 10:27   #21
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Toch straf dat elke discussie op dit forum herleid wordt tot Marokkanen.
Oud 23 april 2008, 10:37   #22
brontosaurus
Burgemeester

brontosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
Vrijwillige bijdrage??????
Verklaar u nader...
Zoals ik al zei:Zie de universele verklaring voor de rechten van de mens.
En houd voet bij stuk.
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 10:37   #23
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Bij KBLux en Dexia gaat het wel over de "gewone" man. U en ik, zelfstandige en loontrekkers die daar rekeningen hebben. En ik snap wel al niet hoe een loontrekkende "zwart" geld kan hebben. Want dat geld is eerlijk verdient en daar is al 87 keer belastingen op betaalt.
Als men regelmatig onder de mensen komt zal het U niet verbazen vast te stellen dat er honderdduizenden loontrekken zwart geld hebben...
Of denkt U dat iemand die na zijn huis gaat bijklussen dat in het wit doet?

U zult zelfs kunnen vaststellen dat er werklozen zijn, die als patroon optreden en zelfs tientallen werklozen in vaste dienst hebben...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 10:42   #24
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Als u regelmatig eens onder de mensen komt zal het u niet verbazen dat het merendeel van de mensen helemaal niet bij zit te klussen want die moeten nu al lang genoeg werken om hun salaris te krijgen.
En ik had het niet over werklozen
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 10:43   #25
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Als men regelmatig onder de mensen komt zal het U niet verbazen vast te stellen dat er honderdduizenden loontrekken zwart geld hebben...
Of denkt U dat iemand die na zijn huis gaat bijklussen dat in het wit doet?

U zult zelfs kunnen vaststellen dat er werklozen zijn, die als patroon optreden en zelfs tientallen werklozen in vaste dienst hebben...
alsof je als loontrekkende zoveel zou kunnen bijverdienen dat t zichzelf niet witwast in courante uitgaven ?!

dat tweede, daar is een naam voor, dat is koppelbazerij, en daar staan fameuze straffen op
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 10:49   #26
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Dacht dat men ze telkens herleide tot het vb. Is de tij aan het keren ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 10:52   #27
brontosaurus
Burgemeester

brontosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Woont U in België of een soortgelijk democratisch land?

Indien zo, dan daag ik U uit tot het niet betalen van enige belasting, tax of heffing, aangezien U toch denkt dat die vrijwillig zijn.

Indien niet, dan vraag ik U waar U woont, en hoeveel kapitaal U investeerd in persoonlijke vrijheid en veiligheid.
Ben geboren in hetgeen u belgiek noemt,verblijf op planeet aarde,heb geen verzekeringen of ziekenkas nog uitkering, leef van giften die belastingvrij zijn.Gedomicileerd bij een gemeentehut in datzelfde plaatsje wat u belgiek noemt.Weiger land nog eender welk politiek regime te erkennen en leef vrij en gelukkig.Justitie weet geen raad met me en laat me maar lopen bij gebrek aan ruimte en een kale kip is niet te plukken.Ga nu het 9de jaar in met een zee van ruimte en vrijheid.
Dus niet hypocriet klagen over een mesthoop en er niets aan doen.Ieder kan zijn eigen leven bepalen zonder inmenging van een corrupte criminele oplichtersbende zoals jullie vadertje staat.
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 11:17   #28
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja hoorde op de radio over deze materie.

De miljoenairs zitten met hun rekening op de Kaaimaneilanden, Panama of de Emiraten.
Enkel Fonske de bakker en co zitten met een rekening in Sluis of Luxemburg. En die kunnen ze controleren.
Toen kwam spontaan bij mij de gedachte op dat Mohammed met zijn rekening in Marokko safe zit en dus NIET kan gecontroleerd worden.

Meer moet je daar niet achter zoeken.

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 11:25   #29
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Bekijk bericht
Schijt aan alle zelfstandigen die eerst de staat oplichten (en de loontrekkers maar dokken!) om vervolgens via Unizo en dergelijke maar te zagen dat ze een evengroot pensioen willen.

Trouwens, onlangs stond die clown van Unizo nog op het Journaal te verklaren dat de mensen zich het maar inbeelden dat de koopkracht daalt!
De rechtvaardigheid (sic) zou u ook gebieden te zeggen dat sommige loontrekkers ook een serieus stukje kunnen "bijklussen" en dat dit ook belastingsfraude is, de werkgever 35% bovenop het brutoloon betaalt voor het grotere pensioen van de loontrekkenden (waar de loontrekkende zelf maar 13,07% RSZ betaalt, dus dat die moeten dokken klopt niet) en dat "alle zelfstandigen" zouden frauderen een veralgemening is die kan tellen.

Iemand die pretendeert de rechtvaardigheid zelve te vertolken zou beter moeten weten...
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 11:26   #30
Montalcino
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius Bekijk bericht
Omdat de grootste fraudeurs net in die regering zitten.
Bewijs? Heeft u inzicht in die nummers?
Oud 23 april 2008, 11:51   #31
Montalcino
Parlementslid

Standaard

Citaat:
België is een fiscaal paradijs...
Dat trekt investeerders aan & daar hebben we meer aan dan enkel belastingsgeld.
België is op bepaalde punten een fiscaal paradijs. Kapitaalkrachtige vennootschappen hebben veel aan de notionele intrestaftrek. Holdings betalen nauwelijks belastingen op de dividenden van de ondernemingen die zij controleren en al helemaal geen op de meerwaarde van de aandelen. We hebben geen vermogensbelasting.

Daar tegenover staat een enorm hoge (para)fiscale druk. Niet alleen voor natuurlijke personen, maar ook voor vennootschappen (33,99% tegenover bv. 10% op Cyprus, 15% in Letland, 20/25% in Nederland).
Oud 23 april 2008, 11:54   #32
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik denk niet dat die al meteen verontrust moeten zijn, die meldingsplicht is een intra EU maatregel
rekeningen buiten EU zijn volgens mij nog 'veilig' voor het oog van de fiscus
De EU moet nu eidenlijk eens het bankgeheim opheffen, dan is het afgelopen met de schurkenstaatjes en fraudepraktijken.

Het zijn de kleintjes die ze pakken en de groten gaan vrijuit.

Laatst gewijzigd door JP Coen : 23 april 2008 om 11:55.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 11:56   #33
Montalcino
Parlementslid

Standaard

Citaat:
de belastingsfraude die doorweegt (miljardenfraudes) zitten niet bij zelfstandigen, maar bij grote ondernemingen (banken, verzekeringen, ...) (Beaulieu, KBLux, Dexia ... de dossiers zeggen u toch iets hoop ik)
net die dossiers hebben in België de gewoonte te verjaren, zonder gevolg
Logisch. Die zijn uitermate complex en uit betrouwbare bron (vriend die controleur is) heb ik vernomen dat men eerder kleine zelfstandigen en KMO's viseert omwille van hun minder ingewikkelde boekhouding.

Citaat:
en nog ter info : (los van de mogelijke fraude) zelfstandigen betalen beduidend hogere bijdragen (waardoor zij eigenlijk proportioneel veel meer van het systeem dragen) ... dat is een onhoudbare situatie ... hoe verkoop je dat immers bij zelfstandigen die niet frauderen ?? (bvb uw huisarts ... inkomen volledig gekend door de fiscus)
Het is natuurlijk populistischer om te vitten op de zelfstandigen.
Oud 23 april 2008, 12:00   #34
Montalcino
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Bij KBLux en Dexia gaat het wel over de "gewone" man. U en ik, zelfstandige en loontrekkers die daar rekeningen hebben. En ik snap wel al niet hoe een loontrekkende "zwart" geld kan hebben. Want dat geld is eerlijk verdient en daar is al 87 keer belastingen op betaalt.
In sommige sectoren zoals de bouw en bij de kappers, is het de gewoonte bij sommigen om elke vrijdag "een enveloppe" mee te geven. Denkt u dat de inhoud van die enveloppe belast is? En wat te denken van bv. een ambtenaar van de groendienst zoals uit het dorp hier, waarvan geweten is (zelfs door de burgemeester) dat hij bejaarden gaat "helpen" hun gras af te maaien.

Niet naïef wezen aub.
Oud 23 april 2008, 12:04   #35
Montalcino
Parlementslid

Standaard

Citaat:
nu veel politiek poeha over maken, en volgend jaar moeten vaststellen dat
- veelal om vergetelheden ging
- grotendeels over slapende rekeningen gaat (duurder af te sluiten dan 5 € te laten staan of zo)
-grote fraudeurs met een laag IQ en een slechte boekhouder.
Oud 23 april 2008, 12:09   #36
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u regelmatig eens onder de mensen komt zal het u niet verbazen dat het merendeel van de mensen helemaal niet bij zit te klussen want die moeten nu al lang genoeg werken om hun salaris te krijgen.
Tja, dan leef ik op een andere planeet...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 12:12   #37
Montalcino
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Er zijn ongetwijfeld mensen met een grotere werklust dan u. Ik werk als zelfstandige ongeveer 12 uur per dag (en dat valt nog mee). Een loontrekkende werkt 7,5/8 uur per dag. Als een loontrekkende of ambtenaar even werklustig is als ik, kan hij per dag nog 4 tot 4,5 uur bijklussen. Ofwel doet hij dat als zelfstandige in bijberoep, ofwel doet hij dat in loondienst (bv. in de horeca, om kranten rond te dragen,...), ofwel doet hij dat "gratis" door het gras af te rijden bij oude dames (knipoog).

Misschien moet u eens wat vaker mensen ontmoeten om onder te komen?
Oud 23 april 2008, 13:29   #38
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
de belastingsfraude die doorweegt (miljardenfraudes) zitten niet bij zelfstandigen, maar bij grote ondernemingen (banken, verzekeringen, ...) (Beaulieu, KBLux, Dexia ... de dossiers zeggen u toch iets hoop ik)
net die dossiers hebben in België de gewoonte te verjaren, zonder gevolg

volledig akkoord !

en dat terwijl loontrekkenden die hun beroepskosten bewijzen, en zelfstandigen jaar op jaar meer én strenger gecontroleerd worden (die strenger duidt erop dat de fiscus sinds de jaren 90 alle regelingen strikter en strikter interpreteert, (bvb beroepskosten die eind jaren 90 volstrekt aanvaard werden, worden nu verworpen cfr kadastraal inkomen ... daar werd de aftrek compleet verworpen door nieuwe wetgeving in 2004 (niet zeker vh juiste jaartal))

strenger controleren?? U bent toevallig geen familie van Reynders?

en nog ter info : (los van de mogelijke fraude) zelfstandigen betalen beduidend hogere bijdragen (waardoor zij eigenlijk proportioneel veel meer van het systeem dragen) ... dat is een onhoudbare situatie ... hoe verkoop je dat immers bij zelfstandigen die niet frauderen ?? (bvb uw huisarts ... inkomen volledig gekend door de fiscus)
ik heb mijn commentaar er tussen gezet
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Zijn er nog gewone, seculiere democraten?
Rechtvaardigheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 13:30   #39
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
De rechtvaardigheid (sic) zou u ook gebieden te zeggen dat sommige loontrekkers ook een serieus stukje kunnen "bijklussen" en dat dit ook belastingsfraude is, de werkgever 35% bovenop het brutoloon betaalt voor het grotere pensioen van de loontrekkenden (waar de loontrekkende zelf maar 13,07% RSZ betaalt, dus dat die moeten dokken klopt niet) en dat "alle zelfstandigen" zouden frauderen een veralgemening is die kan tellen.

Iemand die pretendeert de rechtvaardigheid zelve te vertolken zou beter moeten weten...
Loontrekkers die frauderen moeten even hard aangepakt worden natuurlijk, dat spreekt voor zich!
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Zijn er nog gewone, seculiere democraten?
Rechtvaardigheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 13:36   #40
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Bekijk bericht
Loontrekkers die frauderen moeten even hard aangepakt worden natuurlijk, dat spreekt voor zich!
Alleen gaat het bij loontrekkers wel over wat meer geld (belastingen en rsz, en dan vergeten we nog den btw...) terwijl het bij de zogenaamde officiele/geheime rekeningen (als het al rekeningen zijn, en geen ordinaire koeponnekesknipperij is) over 15% van de ontvangsten (of ongeveer 0,6%
van de totale som) gaat.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be