Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2008, 17:52   #41
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Omdat anarchie het recht van de sterkste is.
"Wet van de sterkste" is heel vaag. Bepaald de sterkste de wet? Dat us nu toch al? Is dit anarchie? Neen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 18:21   #42
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De wet nu geeft dat recht aan de zogezegd grootste groep. Ook een soort recht van de sterkste.

In een anarchie duurt de staat van wetteloosheid net zolang tot de eerste grote bek wat gelijkgezinden heeft verzameld. Ik schat ongeveer 10 seconden.
Oud 23 april 2008, 20:53   #43
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De wet nu geeft dat recht aan de zogezegd grootste groep. Ook een soort recht van de sterkste.

In een anarchie duurt de staat van wetteloosheid net zolang tot de eerste grote bek wat gelijkgezinden heeft verzameld. Ik schat ongeveer 10 seconden.
Uw beeld van anarchisme is het soort dat voortkomt na orde...
Is eigelijk anarchie dat ge bedoelt. Het isme is u duidelijk vreemd.
Oud 23 april 2008, 21:00   #44
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Uw beeld van anarchisme is het soort dat voortkomt na orde...
Is eigelijk anarchie dat ge bedoelt. Het isme is u duidelijk vreemd.
Telkens anarchisten op straat komen is het toch anarchie. Vreedzaam betogen kent men blijkbaar niet in die extremistisch kringen.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Zijn er nog gewone, seculiere democraten?
Rechtvaardigheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 21:01   #45
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Bekijk bericht
Telkens anarchisten op straat komen is het toch anarchie. Vreedzaam betogen kent men blijkbaar niet in die extremistisch kringen.
Ze vallen alleen flikken aan. Niks ergs aan toch?
Oud 23 april 2008, 21:10   #46
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ze vallen alleen flikken aan. Niks ergs aan toch?
Voila. Pijnlijk.

U schaamt zich zelfs niet eens.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Oud 23 april 2008, 21:13   #47
Bhairav

Standaard

Citaat:
Voila. Pijnlijk.

U schaamt zich zelfs niet eens.
Gelukkig dat er mensen zoals gij nog gesjokeerd geraken.
Oud 23 april 2008, 21:17   #48
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Ik ben gechoqueerd door criminelen die straffeloos blijven. Vandaar mijn voorstel om er vroeg bij te zijn. Iets wat jij nog niet eens serieus wil overwegen.

Oud 23 april 2008, 21:27   #49
Bhairav

Standaard

Citaat:
Ik ben gechoqueerd door criminelen die straffeloos blijven. Vandaar mijn voorstel om er vroeg bij te zijn. Iets wat jij nog niet eens serieus wil overwegen.
Dat wil ik inderdaad niet. U beziet mensen als bezit van een samenleving, u bent conformistisch en wil dat mensen in het gareel lopen. Een soort van mentale corset voor u.
Oud 23 april 2008, 21:36   #50
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dat wil ik inderdaad niet. U beziet mensen als bezit van een samenleving, u bent conformistisch en wil dat mensen in het gareel lopen. Een soort van mentale corset voor u.
U moet mij niet zeggen wat ik denk, u wil dat ik in uw gareel loop. Uw mentale corset van de poco-ideologie aanvaard.

Ik wil dat mensen in België op éénder welk tijdstip op éénder welke plaats kunnen rondlopen zonder vrees. Een ideaal natuurlijk, maar de huidige situatie kan sterk verbeterd worden. U weigert over oplossingen na te denken en een alternatief op het krapuul van de straat aan te pakken voor te stellen.

Oud 23 april 2008, 21:38   #51
Bhairav

Standaard

Citaat:
U moet mij niet zeggen wat ik denk, u wil dat ik in uw gareel loop. Uw mentale corset van de poco-ideologie aanvaard.

Ik wil dat mensen in België op éénder welk tijdstip op éénder welke plaats kunnen rondlopen zonder vrees. Een ideaal natuurlijk, maar de huidige situatie kan sterk verbeterd worden. U weigert over oplossingen na te denken en een alternatief op het krapuul van de straat aan te pakken voor te stellen.
Poco? Ik ben geen poco.
U smijt alles waar u tegen ben bij elkaar: anarchisten, vreemdelingen, pocos, linksen en wss ook MTV enzo bij elkaar. Allemaal 1 groot kwaadaardig complot tegen het veilige vroeger en de normen en waarden.
Oud 23 april 2008, 21:45   #52
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Poco? Ik ben geen poco.
U smijt alles waar u tegen ben bij elkaar: anarchisten, vreemdelingen, pocos, linksen en wss ook MTV enzo bij elkaar. Allemaal 1 groot kwaadaardig complot tegen het veilige vroeger en de normen en waarden.
U legt uw tegenstanders steevast woorden in de mond omdat u het niet kan halen van hun argumenten. Daarom geeft u ze zelf maar argumenten waarop u dan reageert.

Oud 23 april 2008, 21:46   #53
Bhairav

Standaard

Citaat:
U legt uw tegenstanders steevast woorden in de mond omdat u het niet kan halen van hun argumenten. Daarom geeft u ze zelf maar argumenten waarop u dan reageert.
Ik dacht dat juist van u.
Oud 23 april 2008, 21:51   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Gevangenen beschouwen als "bezit" van de gemeenschap, is wel een leuke spitsvondigheid, maar dat klopt van geen kanten.
Een gevangene geniet gewoonweg van een bijzondere bescherming vanwege de gemeenschap. Zonder die bescherming zou de krimineel gevaar lopen gedood of gewond te worden door toedoen van zijn slachtoffers of hun familie. Enfin, regelrechte westerntoestanden enz.

Gevangenissen zijn niet meer of niet minder dan een uiting van sosiale bekommernis en van beschaving.

En voor mij zou dat heerschap waarvan sprake in de openingspost, 20 jaren moeten brommen. Dat zijn 20 jaren van goede bescherming van de gemeenschap. Veel leed bespaard voor de vele potentiële slachtoffers.
Dat ie vanuit de gevangenis alleen maar goed zou zijn om naar het bejaardenhuis te gaan, so be it.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 21:55   #55
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat juist van u.

Ondertussen geef je nog altijd geen alternatief voor het oplossen van de straatcriminaliteit. Jongeren die er niet voor terugdeinzen om iemand blind te stampen. Of om een zwangere lesgeefster in de buik te stompen.

Jij noemt mijn voorstel tot gesloten opleidinginstituten 'niet serieus'. Ook het alternatief van een jeugd bootcamp kraak je af. 'Dat werkt alleen in theorie' zeg je. Wat is jouw plan?

Of ben je niet meer dan de poco schipper-aan-wal?

Oud 23 april 2008, 22:08   #56
Bhairav

Standaard

Citaat:

Ondertussen geef je nog altijd geen alternatief voor het oplossen van de straatcriminaliteit. Jongeren die er niet voor terugdeinzen om iemand blind te stampen. Of om een zwangere lesgeefster in de buik te stompen.

Jij noemt mijn voorstel tot gesloten opleidinginstituten 'niet serieus'. Ook het alternatief van een jeugd bootcamp kraak je af. 'Dat werkt alleen in theorie' zeg je. Wat is jouw plan?

Of ben je niet meer dan de poco schipper-aan-wal?
Wie zegt dat ik een alternatief moet geven? Ik zeg gewoon hoe irrantioneel voorstellen zijn...
Oud 23 april 2008, 22:09   #57
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gevangenen beschouwen als "bezit" van de gemeenschap, is wel een leuke spitsvondigheid, maar dat klopt van geen kanten.
Een gevangene geniet gewoonweg van een bijzondere bescherming vanwege de gemeenschap. Zonder die bescherming zou de krimineel gevaar lopen gedood of gewond te worden door toedoen van zijn slachtoffers of hun familie. Enfin, regelrechte westerntoestanden enz.

Gevangenissen zijn niet meer of niet minder dan een uiting van sosiale bekommernis en van beschaving.

En voor mij zou dat heerschap waarvan sprake in de openingspost, 20 jaren moeten brommen. Dat zijn 20 jaren van goede bescherming van de gemeenschap. Veel leed bespaard voor de vele potentiële slachtoffers.
Dat ie vanuit de gevangenis alleen maar goed zou zijn om naar het bejaardenhuis te gaan, so be it.
Moest die gevangene daar achter vrage zou dat nog kloppen. Maar dat is zelden zo.
Oud 23 april 2008, 22:11   #58
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat ik een alternatief moet geven? Ik zeg gewoon hoe irrantioneel voorstellen zijn...
Zwak en zéér gemakkelijk natuurlijk

U bent dus wel degelijk een schipper-aan-wal.

Oud 23 april 2008, 22:14   #59
Bhairav

Standaard

Citaat:
Zwak en zéér gemakkelijk natuurlijk

U bent dus wel degelijk een schipper-aan-wal.
U blijft liever lekker irrationeel? U komt wel met oplossingen af, maar die zijn vaak zo wereldvreemd. Behalve in Amerika enzo natuurlijk, daar zijn ze helemaal wereldvreemd. Oh neen, ben ik nu weer racistisch?
Oud 23 april 2008, 22:18   #60
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
U blijft liever lekker irrationeel? U komt wel met oplossingen af, maar die zijn vaak zo wereldvreemd. Behalve in Amerika enzo natuurlijk, daar zijn ze helemaal wereldvreemd. Oh neen, ben ik nu weer racistisch?
Een voorstel dat een gesloten opleidingsinstituut voor probleemgevallen is irrationeel?

"Amerika is wereldvreemd" Die uitspraak is volledig voor jouw rekening.

U maakt een paar goedkope opmerking en komt nog steeds niet met een alternatief. U bent een politiek correcte schipper-aan-wal. De reden waarom je niet met een alternatief komt is toch misschien niet omdat je er geen vindt?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be