Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 maart 2008, 11:40   #141
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ben het met Caterine niet helemaal eens; je kunt wel degelijk hoofddoeken verbieden.
Dat maakt het vaders lastiger te eisen dat ze gedragen wordt, steeds en overal! En zo krijgen meisjes de kans om meer dan een stuk van hun identiteit te beleven, behalve moslima zijn ze burgers met rechten. Hoofddoeken zijn niet bij wet verplicht en ook die boodschap moet vooral de samenleving blijven geven.
dinsdag in de Lidl in Molenbeek een "vrouw" gezien in zwarte lange kledij, met zwarte sjaal en zwart doekje voor het gezicht ! de ogen waren amper zichtbaar... ik vermoed dat het een vrouw was...
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 19:49   #142
Aaron
Vreemdeling
 
Aaron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2007
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
dinsdag in de Lidl in Molenbeek een "vrouw" gezien in zwarte lange kledij, met zwarte sjaal en zwart doekje voor het gezicht ! de ogen waren amper zichtbaar... ik vermoed dat het een vrouw was...
tja, misschien was 't wel een gesluierde homoseksueel? wie weet?
heb da ook keer gezien, om je dood te verschieten, zo'n verschijning, en vooral: om je dood te ergeren
Aaron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 19:57   #143
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aaron Bekijk bericht
tja, misschien was 't wel een gesluierde homoseksueel? wie weet?
heb da ook keer gezien, om je dood te verschieten, zo'n verschijning, en vooral: om je dood te ergeren
politie bellen. verboden in Belgie.

Indien vrouw bij je is: laat haar bellen, paniek staat altijd leuk in zo'n geval. Is ook nodig: jullie DENKEN dat het een vrouwmens is... ik DENK dat nooit: ik zie een zwart laken waaronder iemand zich wil verstoppen voor de politie. voil�*
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2008, 14:50   #144
Nefertete
Lokaal Raadslid
 
Nefertete's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 februari 2008
Berichten: 386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
politie bellen. verboden in Belgie.
Heb ik ooit gedaan. De politie kwam zelfs niet, hadden geen tijd.
Nefertete is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 21:14   #145
Koerd
Burger
 
Koerd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
dinsdag in de Lidl in Molenbeek een "vrouw" gezien in zwarte lange kledij, met zwarte sjaal en zwart doekje voor het gezicht ! de ogen waren amper zichtbaar... ik vermoed dat het een vrouw was...
OEhhh was je bang?
__________________
"Geen enkel volk kan vrij zijn als het andere volkeren onderdrukt"

K. Marx
Koerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 21:54   #146
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
dinsdag in de Lidl in Molenbeek een "vrouw" gezien in zwarte lange kledij, met zwarte sjaal en zwart doekje voor het gezicht ! de ogen waren amper zichtbaar... ik vermoed dat het een vrouw was...
En dan?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 00:07   #147
forumspook
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 5.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
tja, dit is dan ook een soort afreageerdraad !
U kan zich ook afreageren door aan uw ***** te *******, hoor...Dan heeft u er nog iets aan...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 12:30   #148
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Lelijker dan een boerkini. Henin bvb mag er best wezen IMHO, en dat petje kan zijn nut hebben als ze speelt en daarvoor aanaardbaar zijn maar ze zou 't op tijd moeten afzetten:

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 april 2008 om 12:31.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 12:33   #149
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
U kan zich ook afreageren door aan uw ***** te *******, hoor...Dan heeft u er nog iets aan...
Doe dat ipv spokerijen te posten
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 14:10   #150
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En dan?
Wat belet jou om je adoratie voor symbolen van achterlijkheid te gaan uitleven in een of andere islamparadijs. Afghanistan of zo.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 19:04   #151
marcel1948
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 29 februari 2008
Berichten: 58
Standaard

Als ik met menne moto ga tanken,en ik ga betalen aan de kassa,ben ik verplicht mijn helm af te zetten,want ik moet herkenbaar zijn.(politiereglement).Mag ik nu ook "racist" roepen ??
marcel1948 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 19:50   #152
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Enggeeestig? Nee hoor : diegenen die zoiets verbieden zijn gewoon bij hun gezond verstand.

Wat gaan jonge kinderen (meisjes) denken als het in zwembad wemelt van zo'n gekkinnen? Dat het normaal is dat ze hun lichaam moeten verbergen, dat de islamitische schaamtecultuur normaal is, dat het hoort om zich weg te moffelen en te verbergen omdat moslims vrouwen als gebruiksvoorwerpen en schoothondjes zien die moeten buigen op hun vingergeknip.

Diegenen die de islamitische schaamtecultuur normaal vinden zijn gestoord. Denk daar maar over na Filosoof.

Heb je nog niet begrepen dat dat zinnetje van Balkenende niets anders is dan een knieval van een dhimmie?
Zijn land functionneerde perfect tot het geteisterd werd door een invasie van moslims. De multicultuur is een nachtmerrie geworden in NL en dhimmie Balkenende kan alleen nog maar slijmen. Hij wil niet dezelfde kant opgaan als Van Gogh en al die anderen die met de dood of met geweld bedreigd worden.
Waarom zou je, als een deel van de mensen in boerkini zwemt, gaan denken dat je je lichaam moet bedekken? Stel er lopen opp school een aantal jongeren, degenen uit een bepaalde "cultuur", met metalshirts, gaan andere kinderen dan ook denken dat je een metalshirt moet dragen?
Dat zinnetje van Balkenende was welgemeend, hij deed die uitspraak in een Christelijk programma, om even te benadrukken dat hij een hekel heeft aan ongelovigen. Natuurlijk heeft hij de uitspraak achteraf weer ingetrokken, hij bedoelde het niet zo, het gold slechts voor hem persoonlijk, echt waar hoor. Maar ondertussen weten we dus wel beter, JP de MP is atheïstofoob, daar zal ook wel die drang om alles wat niet in zijn beleving van het Christendom past te willen verbieden vandaan komen.

Hij zegt het zonder blozen.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 24 april 2008 om 19:53.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2008, 00:45   #153
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Waarom zou je, als een deel van de mensen in boerkini zwemt, gaan denken dat je je lichaam moet bedekken? Stel er lopen opp school een aantal jongeren, degenen uit een bepaalde "cultuur", met metalshirts, gaan andere kinderen dan ook denken dat je een metalshirt moet dragen?
Dat zinnetje van Balkenende was welgemeend, hij deed die uitspraak in een Christelijk programma, om even te benadrukken dat hij een hekel heeft aan ongelovigen. Natuurlijk heeft hij de uitspraak achteraf weer ingetrokken, hij bedoelde het niet zo, het gold slechts voor hem persoonlijk, echt waar hoor. Maar ondertussen weten we dus wel beter, JP de MP is atheïstofoob, daar zal ook wel die drang om alles wat niet in zijn beleving van het Christendom past te willen verbieden vandaan komen.

Hij zegt het zonder blozen.

stel, jij gaat zwemmen in zwembroek, alle andere mannen in haaienpak, jij wordt uitgejouwd, jij bent achterlijk, onzedelijk, dom, en overspelige pedofiel in je zwembroekje.......

gut toch,waarom voel je je nu niet lekker meer in het zwembad??? dommie toch!

als alle anderen zich bedekken in een laken, dan wil dat toch niet zeggen dat jij je bloot moet voelen???? kom nou! kippenvellijeier!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 april 2008 om 00:46.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2008, 01:15   #154
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ben het met Caterine niet helemaal eens; je kunt wel degelijk hoofddoeken verbieden.
Dat maakt het vaders lastiger te eisen dat ze gedragen wordt, steeds en overal! En zo krijgen meisjes de kans om meer dan een stuk van hun identiteit te beleven, behalve moslima zijn ze burgers met rechten. Hoofddoeken zijn niet bij wet verplicht en ook die boodschap moet vooral de samenleving blijven geven.
Ik vond dit bij Peter Breedveld. Ik ben dikwijls niet akkoord met hem, maar hier heeft hij toch wel een punt:
Citaat:
In de discussie rond de Zwolse boerkini vernam ik dat zwembaddirecteur Hans Meijer geen boerkini’s wil omdat andere bezoekers er aanstoot aan nemen. Menige vrijdenker (bijvoorbeeld Ephimenco en Willem de Zwijger) is het daar van harte mee eens. Maar aanstoot, daar deden we toch niet aan? Daarom claimen we toch het recht om de profeet Mohammed te bespotten en de Duivelsverzen te verspreiden?

Zodra we ons gaan bemoeien met wat een moslim in het zwembad of daarbuiten aantrekt, zijn we geen haar beter dan de moslims die denken voor ons te moeten bepalen wat we lezen, schrijven, horen, zeggen, zien en opvoeren. Als Liselotte Buitelaar zich wil aanstellen door in boerkini te gaan zwemmen, hebben wij die keuze te respecteren. Dat krijg je, als je gaat zwemmen in een openbaar zwembad: dat je geconfronteerd wordt met behoorlijk aanstootgevende zaken: bloemetjesbadpakken, kalknagels, overbeharing, boerkini’s.

Alleen naakte badgasten zul je niet aantreffen. Wie naakt wil zwemmen, is aangewezen op speciaal daarvoor bestemde naaktzwemuren. Naakt wordt namelijk ook als aanstootgevend ervaren en ik kan me daarover geen breed uitgemeten verontwaardiging in vrijdenkerskringen voor de geest halen. Terwijl voor mij een zwembroek of badpak niet minder achterlijk is dan die boerkini. Het is volslagen onlogisch en onpraktisch dat je, als je gaat zwemmen, eerst je kleding uittrekt om daarna weer andere kleding aan te trekken. Alsof je met een speciaal pak gaat douchen, of in bad gaat liggen.

BRON
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechter E.A.G.M. van Rens over Breedveld:
'In de artikelen wordt grove taal gebruikt en bovendien zijn er naaktfoto's van onbekenden bij geplaatst.'
(oppassen dus! )
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2008, 01:22   #155
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
Australie heh ?

Australian Cleric: Raped Women have Themselves to Blame

http://www.smh.com.au/news/National/...152362381.html
In Australië is moorden en verkrachten al twee eeuwen een blank voorrecht, hé? Lees eens iets erover:
Citaat:
GENOCIDE IN AUSTRALIA
Report details crimes against Aborigines

By Brett Stone
7 September 1999


The genocidal practices perpetrated against Australian Aborigines were the outcome of policies adopted and implemented by all Australian governments from British settlement in 1788 until the present. A people who had virtually no contact with the outside world, were suddenly confronted with a hostile and alien force. Aborigines were forced out of their traditional homes, hunted like wild animals, poisoned or shot, and confined to the harshest and most desolate climes. The effect of British settlement upon these people led to near extinction within 120 years.

The Australian Institute of Aboriginal and Torres Strait Islander Studies has published a report detailing this history. Entitled Genocide in Australia, it was written by Professor Colin Tatz, director of the Centre for Comparative Genocide Studies at Sydney's Macquarie University.

The report's timing is significant. Its release coincided with the first of the “stolen generations” legal actions brought against the Commonwealth and State governments by Aborigines who were forcibly removed from their families. Lorna Cubillo and Peter Gunner are seeking compensation from the Commonwealth government for injuries received after they were taken from their families in the 1940s and 1950s. Tatz will provide testimony on behalf of the plaintiffs, and thousands of such actions could be undertaken in the future.

The legal guideline for Tatz's study is Article II (a) to (e) of the United Nations Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide of 1948:

In the present convention, genocide means any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such:

(a) Killing members of the group;

(b) Causing serious bodily or mental harm to members of the group;

(c) Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part;

(d) Imposing measures intended to prevent births within the group;

(e) Forcibly removing children of the group to another group.

Tatz's report asserts that the policies adopted by colonial administrations and both state and federal governments, as well as actions by settlers, from British colonisation up until the 1970s constituted genocide against the Aborigines.

He writes: “Genocide is the systematic attempt to destroy, by various means, a defined group's essential foundations. In this tighter legal sense, Australia is guilty of at least three, possibly four acts of genocide:

“(1) Killing by private settlers and rogue police officers, while the state authorities for the most part stood silently by.

“(2) The implementation in the twentieth century of official state policy, entailing the forcible removal of Aboriginal children from one group to another, with the express intention that ‘ they cease being aboriginal'.

“(3) Twentieth century attempts to achieve the biological disappearance of those deemed ‘half- caste' Aborigines.

“(4) A prima facie case that Australia's actions to protect Aborigines in fact caused them severe bodily or mental harm. (Future scholars may care to analyse the extent of Australia's actions in creating the conditions of life that were calculated to destroy a specific group, and in sterilising Aboriginal women without consent.)”

The report provides compelling material to justify these assertions. Even though no official figures exist, estimates of the Aboriginal population in 1788 range between 250,000 and 750,000. By 1911 the number was 31,000. Aborigines have only been included in the National Census since 1971. In 1996 the National Census recorded that 352,970 or 1.97 of the population were of Aboriginal and Torres Strait Islander descent.

Despite the substantial increase in the population of Aborigines since 1911, the conditions of life in which they find themselves remain impoverished and highly oppressive. Tatz states that according to every social indicator available Aborigines are found at the top or bottom. Diseases, such as coronary disease, cancer, diabetes, and respiratory infections, are far more prevalent than 30 years earlier. Life expectancy is 50-55 years for males, approximately 55 years for females. The likelihood of an Aborigine being unemployed is far greater—22.7 percent as opposed to 8.1 percent. Fewer Aborigines own their homes. For Aborigines fortunate enough to have employment, their income is 25 percent less on average. Large proportions of Aborigines languish in prisons (14 percent of the prison population in 1997) and police watch-houses. This excludes those confined, through economic necessity, to black settlements, like Cherbourg or Yarrabah in Queensland.

The oppressed condition of Aborigines is marked in other ways—a prevalence of personal violence, lack of care for children, increased death from non-natural causes, as well as high levels of alcohol and drug abuse. It should come as no surprise that one manifestation of oppression—alcohol and drug abuse—is commonly offered as the explanation for all manifestations of oppression.


“Killing members of the group”

The report states: “In 1803, Tasmania was settled. In 1806 serious killing began. In retaliation for the spearing of livestock, Aboriginal children were abducted for use in forced labour, women were raped and tortured and given poisoned flour, and the men were shot. They were systematically disposed of in ones, twos and threes, or in dozens, rather than in one systematic massacre. In 1824, settlers were authorised to shoot Aborigines. In 1828, the Governor declared martial law. Soldiers or settlers arrested, or shot, any blacks found in settled districts. Vigilante groups avenged Aboriginal retaliation by wholesale slaughter of men, women and children. Between 1829 and 1834, an appointed conciliator, George Robinson, collected the surviving remnants: 123 people whom were then settled on Flinders Island. By 1835, between 3,000 and 4,000 Aborigines were dead.” And further: “They were killed, with intent, not solely because of their spearing of cattle or their 'nuisance' value, but rather because they were Aborigines.”

Between 1824 and 1908 approximately 10,000 Aborigines were murdered in the Colony of Queensland. “Considered ‘wild animals', ‘vermin', ‘scarcely human', ‘hideous to humanity', ‘loathsome' and a ‘nuisance', they were fair game for white ‘sportsmen'.

The upshot of this slaughter was the appointment in 1896 of Archibald Meston as Royal Commissioner. In his Report on the Aborigines of North Queensland he wrote: “The treatment of the Cape York people was a shame to our common humanity.” He continued: “Their manifest joy at assurances of safety is pathetic beyond expression. God knows they were in need of it”. Aboriginal people met him “like hunted wild beasts, having lived for years in a state of absolute terror”. His prescription for their salvation lay in “ strict and absolute isolation from all whites, from predators who, in no particular order, wanted to kill them, take their women, sell them grog or opium”. Needless to say, none of the perpetrators of the slaughter were made to answer for their actions.


”Protection”: Segregation

The events in Queensland and Tasmania were typical of every colony. The result of Meston's Royal Commission was the Aboriginals Protection and Restriction of the Sale of Opium Act 1897. Similar measures were enacted throughout Australia. In some colonies, “protective” legislation, enforced by Protectors, began earlier, from the 1840s.

Like the fences erected to keep dingoes (wild native dogs) off pastureland, similar fences were erected around missions and settlements for Aborigines. The segregation had two aspects, legal and geographic. The law was meant to keep whites out and blacks in. Geographic isolation was to ensure that nobody could get in or out.

The attitude of the Protectors towards Aborigines was one of utmost contempt, in both clerical and scientific guises. Father Eugene Perez, chief policy-maker of Catholic missions, wrote in 1879 that Aborigines corresponded to the Palaeolithic Age. He described them as “primitives dwarfed to the bare essentials of human existence”; people with “inborn cunning”, “lacking interest and ambition” with “undeniable immaturity”, forever seeking “the unattainable EL DORADO coming to them on a silver tray”; people “with no sense of balance or proportion” who “want ‘today' what cannot be given till tomorrow”; people to whom physical goods are “like the toy given to a child, which will soon be reduced to bits, and thrown into the rubbish dump”.

W. Baldwin Spencer, a professor of biology and the Chief Protector of Aborigines in the Northern Territory in 1911-12, concluded: “The aboriginal is, indeed, a very curious mixture: mentally about the level of a child who has little control over his feelings and is liable to give way to violent fits of temper... He has no sense of responsibility and, except in rare cases, no initiative.” Spencer added that, “their customs are revolting to us” and they were “far lower than the Papuan, the New Zealander or the usual African native”. During his posting, he established the Kahlin Compound in Darwin, because he believed that “no half-caste children should be allowed in any native camp”. The Kahlin Compound specifically housed “half-caste” Aboriginal children, removed from their mothers.
Protection was dispensed in remote places such as Yarrabah, Palm Island, Mornington Island, Doomadgee, Bamaga, Edward River, Weipa, Bloomfield River and Woorabinda. Aboriginal morality was supposedly protected by controlling their movements, labour, marriages, private lives, reading matter, leisure and sports activities, even cultural and religious rituals. Income protection was the responsibility of police constables. They controlled wages, withdrawals from compulsory savings bank accounts, and rights to enter contracts of labour or purchase and sale.

In Queensland, protection included internal state banishment for periods ranging from 12 months to life, at the director's pleasure, for offences such as “disorderly conduct”, “uncontrollable” and “menace to young girls”. Other offences could only be committed by Aborigines. These included being cheeky, refusing to work, calling the hygiene officer a “big-eyed bastard”, and leaving a horse and dray in the yard whereby a person might have been injured. Committing adultery, playing cards, arranging to see a male person during the night, and being untidy at the recreation hall were also on the list, as was refusing to provide a sample of faeces required by the hygiene officer. Such offences brought three weeks imprisonment, which could be transformed into six, nine and twelve weeks, as prison terms were not served concurrently.

”Protection”: Assimilation

In 1928, the federal government asked J. W. Bleakley, Queensland Protector of Aborigines, to report on policy, including “half-caste” policy, in the Northern Territory. His report proposed “blood quotas” as a guiding principle. Those who possessed 50 percent or more of Aboriginal “blood” would “drift back” to the black “no matter how carefully brought up and educated.” Those with less than 50 percent Aboriginal “blood” could “avoid the dangers of the blood call” if they were segregated as the prelude to “their absorption by the white race”.

In 1937, 1951 and 1961 official conferences adopted policies aimed at the assimilation of Aboriginal people into the mainstream of society. Tatz points out that these policies were directed towards ensuring the disappearance of the Aboriginal people. Terms such as "breeding them white" indicated a biological solution.

Assimilation policies were not entirely new. Under the Victorian Aborigines Protection Act 1886 “aid” was restricted to “full-bloods” and “half-castes” over the age of 34. All others, regardless of their marital or sibling status, were forcibly expelled from missions and reserves. Children were not exempt. They faced relocation to white foster parents, white adoptive parents and “half-caste” or “assimilation” homes.
Tatz cites three senior officials to illustrate the thinking behind assimilation. One was O. A. Neville, the Chief Protector in Western Australia between 1915 and 1940. He could do nothing for Aborigines, “who were dying out”. However, he could “absorb the half-castes”. Neville had a three-point plan. First, the “full-bloods” would die out. Second, the “half-castes” would be taken from their mothers. Third, “half-caste” marriages would encourage intermarriage within the white community. The Chief Protector promoted the attractiveness of such arrangements. “The young half-blood maiden is a pleasant, placid, complacent person as a rule, while the quadroon [one quarter Aboriginal] is often strikingly attractive, with her oftimes auburn hair, rosy freckled colouring, and good figure”. Elevation of these people “to our own plane” he deemed wise. To this end, Neville established, in 1933, Sister Kate's Orphanage. Its guiding principle was to take in hand those “whose lightness of colour” could lead to assimilation and intermarriage.

The indignities suffered by those taken in hand would have been obvious and many, but a proverbial carrot was dangled before them. The Natives (Citizenship Rights) Act 1944 (WA) made it possible for an Aborigine to apply, before a magistrate, for a Certificate of Citizenship. The successful applicant would have to show how “white” he or she had become. Dissolution of tribal and native association was only the beginning. He or she had to have an honourable discharge from the armed forces, or be deemed a “fit and proper person”.

“Fit and proper persons” had to have “adopted the manner and habits of civilised life” for two years and be able to speak and understand English. They had to be of industrious habits and be of a good reputation and correct behaviour. Those suffering from active leprosy, syphilis, granuloma and yaws (framboesia) were denied citizenship.

This outlook formed the basis of Commonwealth policy from the 1930s. The Northern Territory Administrator's report of 1933 said: “In the (Northern) Territory the mating of an Aboriginal with any person other than an Aboriginal is prohibited. The mating of coloured aliens with any female of part Aboriginal blood is also forbidden. Every endeavour is being made to breed out the colour by elevating female half-castes to the white standard with a view to their absorption by mating into the white population.”


Throwing light on the “stolen generations”

This aim continued throughout the period of the “stolen generations” when Aboriginal children were taken from their families. In a 1983 monograph, historian Peter Read cited annual reports of the New South Wales Board: “This policy of dissociating the children from [native] camp life must eventually solve the Aboriginal problem”. By placing children in “first-class private homes”, the superior standard of life would “pave the way for the absorption of these people into the general population”. Further, “to allow these children to remain on the reserve to grow up in comparative idleness in the midst of more or less vicious surroundings would be, to say the least, an injustice to the children themselves, and a positive menace to the State”.

Tatz writes: “In sharp contrast were the memories of the salvaged ones: there was little that was wonderful in the experience; there was much to remember about physical brutality and sexual abuse; and for the majority the homes were scarcely homes, especially in the light of the then healthy practices of kinship, family reciprocity and child rearing in extended families. There is considerably more recorded and substantiated evidence of abuse in the safe homes ... In 37 years of involvement in Aboriginal affairs, I have met perhaps half a dozen men who liked Sister Kate's or Kinchela Boys' Home. I have yet to meet an Aboriginal woman who liked Cootamundra Girls' Home or Colebrook. No one failed to mention the incessant sexual abuse, or the destruction of family life."

In 1990 the Secretariat of the National Aboriginal and Islander Child Care demanded an inquiry into child removal. A blank spot in Australian history was referred to; “the damage and trauma these policies caused are felt every day by Aboriginal people. They internalise their grief, guilt and confusion, inflicting further pain on themselves and others around them. We want an inquiry to determine how many of our children were taken away and how this occurred. We also want to consider whether these policies fall within the definition of genocide in Article II (e) of the United Nations Convention”.

In May 1995 the federal Labor government headed by Paul Keating established the “National Inquiry into the Separation of Aboriginal and Torres Strait Islander Children from their Families”. Tatz points to the ambiguities of this inquiry. The use of the term “separation” presupposed a degree of agreement by the families with the removal of their children. Further, “separation” suggests that the removals were of a temporary character with a door remaining open for reunification. This could not be farther from the truth.

In 1997 the Human Rights and Equal Opportunity Commission published the results of the inquiry. It concluded that between 1910 and 1970 between one in three and one in ten indigenous children were forcibly removed from their families and communities.


Genocide and Reconciliation

Tatz's study, Genocide in Australia, insofar as it deals with the historical record, provides a powerfully detailed and documented history of the relationship between Aborigines and official society. One is left in no doubt that what transpired, even within the parameters of the UN Convention, constituted a terrible crime against the Aboriginal people.

The major weakness of the report lies in its political trajectory. Tatz aligns himself with sections of the Aboriginal leadership, various middle class reformers, Governor General Sir William Deane, the church and leading sections of the mining industry and big business in advancing the perspective of reconciliation.

The term “reconciliation” implies that the interests of Aborigines can be squared with the present social order; that in some way, the crimes of the past, as well as those of the present, can be overcome if only the political will exists. What is lacking, claim its advocates, is a formal apology from the Australian government, led by Prime Minister John Howard.

In a revealing passage, Tatz writes: "It may be possible for a ‘softer', re-invented Howard to construct an observable strategy for ‘reconciliation', one that enables better relations with Aboriginal leaders and communities.” But, he continues, “the new strategy cannot work in the absence of a formal national apology”.

The attempt to wipe out the Australian Aborigines was not the result of some racist mindset on the part of unenlightened individuals in positions of authority. It was spawned out of the requirements of establishing private ownership in property, initially in land. Genocide emerged out of the need of the emerging Australian squattocracy to “clear the land”. And the appalling conditions faced by the majority of Aborigines today similarly derive from the requirements of the “market”.

“Reconciliation” accepts the private profit system, which remains utterly incompatible with the rights of Australia's indigenous population to justice, equality and basic human dignity. Indeed, one of the primary purposes of the “reconciliation” campaign is to help cement relations between mining companies, agricultural combines and Aboriginal entrepreneurs to facilitate planned large-scale mining projects and farming of Aboriginal land. Billions of dollars are at stake, with a small share destined for a select few Aboriginal leaders, while the living conditions of most Aboriginal people deteriorate further.

See Also:
Australian parliament "regrets" injustice to Aboriginal people
Behind the politics of "reconciliation"
[30 August 1999]
A damning report on Australian Aboriginal health and welfare
[14 August 1999]






Copyright 1998-2008
World Socialist Web Site
All rights reserved

http://www.wsws.org/articles/1999/se...s07.shtml]BRON
_______________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [B
Sydney Morning Herald]Aussie PM Apologizes for Aborigine Child Abductions [/b]
Posted Feb 13, 08 2:50 AM CST in World

(newser) – Australia's new prime minister made a formal apology to the Aborigines today for "stolen generations" of children the government had taken from their homes. Tens of thousands of Aboriginal children were placed in orphanages or foster homes in a century-long program of forced assimilation. Throngs watched on big screens in front of parliament as Kevin Rudd apologized for the practice and spoke of removing "a stain from the soul of Australia."

The crowds, waving Australian and Aboriginal flags, cheered the apology. But many booed and turned their backs during a later speech by the leader of the opposition party, whose members refused to apologize during their 11 years in power. Controversy lingers, but the overall mood was one of relief and optimism. "There's still racism to deal with, but, hopefully, from this day we'll go forward together," one man told the Sydney Morning Herald.
Source Sydney Morning Herald


BRON

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 april 2008 om 01:50.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be