Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2008, 20:28   #121
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Hoeveel mensen waren daar eigenlijk, op dat congres van Spirit-VP?
plusminus evenveel als op die cafebijeenkomst van sparouge
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 20:51   #122
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiritist Bekijk bericht
Die zijn er wel dus hé maar die hebben dit hopeloze zottekot al lang verlaten. Prediken voor hen die niet willen horen werkt niet en we besteden onze tijd liever nuttig. Het ga jullie goed vanachter jullie pc. En zie dat jullie niet stikken in de eigen haatpropaganda.
Die zit!
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 06:55   #123
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Die zit!
Helemaal niet! Da's een losse flodder.

Het is wat flauw weg te lopen als je tegenkanting krijgt. Enkel onder gelijkgezinden keuvelen is leuk, maar brengt niets op. Het is net door andersdenkenden aan te spreken, met hen in discussie te treden dat je ook je eigen visie kan verscherpen, versterken en onderbouwen.

Trouwens, tegenstand is toch mooi!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 06:59   #124
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ha, ik heb hem. Ik kan hierin nog een pak verder gaan. De opmerking van Jazeker vind ik heel interessant.

De argumentatie tegen het VB hier, en die tegen de linkse separatisten in Baskenland is vrij gelijkaardig: "ze hebben nog niks verwezenlijkt". Tuurlijk niet. Da's evident. "Ze sluiten zichzelf uit", "ze maken geen deel meer uit van deze samenleving" enzovoort.

Hier lopen sommigen buiten als er VB-volk afkomt. Ginder lopen sommigen buiten als er Batasuna-volk afkomt.

Hier wordt een partij met een serieus electoraal gewicht uitgesloten. Ginder wordt een hele strekking met een minder groot electoraal gewicht uitgesloten, vervolgd, opgesloten.

Hier is het lang taboe geweest, en nu nog, zich te uiten als VB-er. Ginder is het absoluut gevaarlijk zich pro-ETA te uiten. Vrijheid van meningsuiting?

Hier luidt het dat het VB België in de kaart speelt. Ginder luidt het dat ETA en Batasuna Spanje in de kaart spelen.

Hier luidt het telkens dat het optreden van het VB de Vlaamse zaak schaadt. Ginder dat het optreden van de linkse separatisten de Baskische zaak schaadt.

Meer gelijkenissen nodig? Het is niet omdat er tussen het VB en de linkse Baskische separatisten geen gelijkenissen te tekenen vallen, dat er in de manier waarop de respectievelijke staten optreden tegen deze partijen geen gelijkenissen te bespeuren vallen.

Mijn oren hebben dikwijls getuit in Baskenland. Wie nog een beetje een kritische geest heeft, moet dan toch beginnen nadenken?
Zeer faire analyse.
Oud 22 april 2008, 07:54   #125
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet voor de autoritaire politiek-correcten. Die vinden eigenlijk dat iedereen zou moeten kunnen verplicht worden het met hen eens te zijn.

De geachte poster "Spiritist" is een schoolvoorbeeld van dat ras van autoritairen. "Preken voor wie niet wil horen werkt niet", laat hij weten. Voor wie niet horen wil, dus. Tot waar moet je ego reiken om een dergelijke eigenwaan tentoon te spreiden?
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 21:23   #126
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet! Da's een losse flodder.

Het is wat flauw weg te lopen als je tegenkanting krijgt. Enkel onder gelijkgezinden keuvelen is leuk, maar brengt niets op. Het is net door andersdenkenden aan te spreken, met hen in discussie te treden dat je ook je eigen visie kan verscherpen, versterken en onderbouwen.

Tegenstand is mooi, maar het gefrustreerd kankeren van Circe, Jazeker & consoorten is lelijk!
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 22:25   #127
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

SPIRIT had een staassecretaris voor duurzame ontwikkeling
Ze heeft nul komma nul bereikt
En dan proberen ze nog het thema ecologie te claimen
Dat reken ik ze zwaar aan.

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 22:37   #128
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
SPIRIT had een staassecretaris voor duurzame ontwikkeling
Ze heeft nul komma nul bereikt
En dan proberen ze nog het thema ecologie te claimen
Dat reken ik ze zwaar aan.
Ach, je kan het ze moeilijk kwalijk nemen dat ze wanhopig proberen eender wat te claimen. Dat is in feite hun probleem, ze slagen er niet in om een thema te claimen, te monopoliseren, om zich zo te kunnen profileren. Dat is volgens mij de voornaamste reden dat deze partij, die potentieel heeft, het zo slecht doet.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 22:42   #129
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ach, je kan het ze moeilijk kwalijk nemen dat ze wanhopig proberen eender wat te claimen. Dat is in feite hun probleem, ze slagen er niet in om een thema te claimen, te monopoliseren, om zich zo te kunnen profileren. Dat is volgens mij de voornaamste reden dat deze partij, die potentieel heeft, het zo slecht doet.
Daardoor heeft Groen! SP.a-Spirit wel moeten aanvallen op de ecologische flank, waardoor de progressieven onderling overhoop lagen, ipv samen tegen de (nog 1000 keer ergere op milieu gebied) cd&v-nv-a te ageren
lambert zei 'met de groenen moeten we terug de boom in kruipen'
das er zwaar over. Maaar natuurlijk zien ze wel een kartel met datzelfde Groen! zitten

Laatst gewijzigd door toccata : 22 april 2008 om 22:43.
Oud 23 april 2008, 15:21   #130
Geert C

Standaard

Citaat:
Daardoor heeft Groen! SP.a-Spirit wel moeten aanvallen op de ecologische flank, waardoor de progressieven onderling overhoop lagen, ipv samen tegen de (nog 1000 keer ergere op milieu gebied) cd&v-nv-a te ageren
lambert zei 'met de groenen moeten we terug de boom in kruipen'
das er zwaar over. Maaar natuurlijk zien ze wel een kartel met datzelfde Groen! zitten
Dat klopt, en dat heeft stemmen gekost. Aan beide partijen.

Dit geheel terzijde natuurlijk, maar ik heb het eigenlijk zo niet op dat monopoliseren, ongeacht welke partij het doet of probeert te doen. Het is een standaardpraktijk, elke partij doet het en het gebeurt overal ter wereld, maar toch voel ik me er persoonlijk toch iet of wat ongemakkelijk bij. Die monopolisering, dat claimen, leidt ertoe dat iemand die voor strengere immigratiewetgeving is vrijwel onmiddellijk in het extreem-rechtse kamp wordt geplaatst (zelfs al is ie nog zo links en progressief als iets), wie voor milieuvriendelijke maatregelen pleit wordt al meteen met Groen! geassocieerd (zelfs al is ie in wezen rechts), enzovoort... En partijen met potentieel, zoals Spirit, die er niet in slagen een thema te claimen kunnen zich daardoor nauwelijks profileren.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 23 april 2008 om 15:25.
Oud 23 april 2008, 15:26   #131
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Spirit of VP kan veel effectiever worden door in de SP.a op te gaan. Een beetje zoals de VU over verschillende partijen is verdeeld.

Afgezien van dat krullen mijn tenen van frustratie iedere keer dat Berre Bleiter mijn scherm komt vervuilen.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Zijn er nog gewone, seculiere democraten?
Rechtvaardigheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 22:22   #132
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dat klopt, en dat heeft stemmen gekost. Aan beide partijen.

Dit geheel terzijde natuurlijk, maar ik heb het eigenlijk zo niet op dat monopoliseren, ongeacht welke partij het doet of probeert te doen. Het is een standaardpraktijk, elke partij doet het en het gebeurt overal ter wereld, maar toch voel ik me er persoonlijk toch iet of wat ongemakkelijk bij. Die monopolisering, dat claimen, leidt ertoe dat iemand die voor strengere immigratiewetgeving is vrijwel onmiddellijk in het extreem-rechtse kamp wordt geplaatst (zelfs al is ie nog zo links en progressief als iets), wie voor milieuvriendelijke maatregelen pleit wordt al meteen met Groen! geassocieerd (zelfs al is ie in wezen rechts), enzovoort... En partijen met potentieel, zoals Spirit, die er niet in slagen een thema te claimen kunnen zich daardoor nauwelijks profileren.
Ja kijk, je kan zeggen wat je wil maar leg Het klimaatboek van Groen! naast de voorstellen van SPIRIT en dan zie je wie het 'beste' (voor ecologisten dan) programma heeft
Ik vind het eerder normaal dat partijen een thema proberen te claimen, meestal is elke partij ook zo gegroeid SP: sociaal vraagstuk, VB: vl nationalisme, Groen!: ecologisme,...
VP probeert nu 'progressief' te claimen, op basis van welke inhoud vraag ik me dan af.

Laatst gewijzigd door toccata : 23 april 2008 om 22:22.
Oud 24 april 2008, 14:34   #133
Geert C

Standaard

Citaat:
Ja kijk, je kan zeggen wat je wil maar leg Het klimaatboek van Groen! naast de voorstellen van SPIRIT en dan zie je wie het 'beste' (voor ecologisten dan) programma heeft
Absoluut.

Citaat:
Ik vind het eerder normaal dat partijen een thema proberen te claimen, meestal is elke partij ook zo gegroeid SP: sociaal vraagstuk, VB: vl nationalisme, Groen!: ecologisme,...
Akkoord, maar ik vind dat we daar tegenwoordig toch in aan het overdrijven zijn.

Citaat:
VP probeert nu 'progressief' te claimen, op basis van welke inhoud vraag ik me dan af.
Bitter weinig, blijkbaar.
Oud 24 april 2008, 17:31   #134
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

even on topic
Vandaag stond in de gazet dat de officiële afkorting van ex-Swpirit : "Vl.Pro" zal zijn. Kvin da vrij belachelijk, ge kunt da nie eens uitspreken op een deftige manier...
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 18:58   #135
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
even on topic
Vandaag stond in de gazet dat de officiële afkorting van ex-Swpirit : "Vl.Pro" zal zijn. Kvin da vrij belachelijk, ge kunt da nie eens uitspreken op een deftige manier...
Even off-topic: waar blijft de beloofde naamsverandering van de Lijst Dedecker eigenlijk?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 19:15   #136
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Even off-topic: waar blijft de beloofde naamsverandering van de Lijst Dedecker eigenlijk?
Nu zegt de naam tenminste waar de partij voor staat

Oud 24 april 2008, 19:26   #137
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
even on topic
"Vuilpro" lijkt de voor de hand liggende uitspraak. Misschien was een andere naam of afkorting toch beter geweest.
Oud 24 april 2008, 19:28   #138
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu zegt de naam tenminste waar de partij voor staat
Dat is ook waar, natuurlijk
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2008, 16:12   #139
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
na de vlaamse verkiezingen...
ik weet ook nie hoe het komt dat LDD na de federale nog niet veranderd is, da zal wrs een interne beslissing zijn
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2008, 16:22   #140
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Nu het lachen met spirit weer voorbij is kunnen we dus met LDD beginnen. Ik opteer voor 'Liberaal, dus dwaas'.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be