![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet! Da's een losse flodder.
Het is wat flauw weg te lopen als je tegenkanting krijgt. Enkel onder gelijkgezinden keuvelen is leuk, maar brengt niets op. Het is net door andersdenkenden aan te spreken, met hen in discussie te treden dat je ook je eigen visie kan verscherpen, versterken en onderbouwen. Trouwens, tegenstand is toch mooi!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#125 |
Minister
|
![]() Niet voor de autoritaire politiek-correcten. Die vinden eigenlijk dat iedereen zou moeten kunnen verplicht worden het met hen eens te zijn.
De geachte poster "Spiritist" is een schoolvoorbeeld van dat ras van autoritairen. "Preken voor wie niet wil horen werkt niet", laat hij weten. Voor wie niet horen wil, dus. Tot waar moet je ego reiken om een dergelijke eigenwaan tentoon te spreiden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Europees Commissaris
|
![]() SPIRIT had een staassecretaris voor duurzame ontwikkeling
Ze heeft nul komma nul bereikt En dan proberen ze nog het thema ecologie te claimen Dat reken ik ze zwaar aan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
lambert zei 'met de groenen moeten we terug de boom in kruipen' das er zwaar over. Maaar natuurlijk zien ze wel een kartel met datzelfde Groen! zitten ![]() Laatst gewijzigd door toccata : 22 april 2008 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
Dit geheel terzijde natuurlijk, maar ik heb het eigenlijk zo niet op dat monopoliseren, ongeacht welke partij het doet of probeert te doen. Het is een standaardpraktijk, elke partij doet het en het gebeurt overal ter wereld, maar toch voel ik me er persoonlijk toch iet of wat ongemakkelijk bij. Die monopolisering, dat claimen, leidt ertoe dat iemand die voor strengere immigratiewetgeving is vrijwel onmiddellijk in het extreem-rechtse kamp wordt geplaatst (zelfs al is ie nog zo links en progressief als iets), wie voor milieuvriendelijke maatregelen pleit wordt al meteen met Groen! geassocieerd (zelfs al is ie in wezen rechts), enzovoort... En partijen met potentieel, zoals Spirit, die er niet in slagen een thema te claimen kunnen zich daardoor nauwelijks profileren.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 23 april 2008 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Partijlid
|
![]() Spirit of VP kan veel effectiever worden door in de SP.a op te gaan. Een beetje zoals de VU over verschillende partijen is verdeeld.
Afgezien van dat krullen mijn tenen van frustratie iedere keer dat Berre Bleiter mijn scherm komt vervuilen.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind het eerder normaal dat partijen een thema proberen te claimen, meestal is elke partij ook zo gegroeid SP: sociaal vraagstuk, VB: vl nationalisme, Groen!: ecologisme,... VP probeert nu 'progressief' te claimen, op basis van welke inhoud vraag ik me dan af. Laatst gewijzigd door toccata : 23 april 2008 om 22:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() even on topic
![]() Vandaag stond in de gazet dat de officiële afkorting van ex-Swpirit : "Vl.Pro" zal zijn. Kvin da vrij belachelijk, ge kunt da nie eens uitspreken op een deftige manier... |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Even off-topic: waar blijft de beloofde naamsverandering van de Lijst Dedecker eigenlijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu het lachen met spirit weer voorbij is kunnen we dus met LDD beginnen. Ik opteer voor 'Liberaal, dus dwaas'.
|
![]() |
![]() |