Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2008, 10:56   #741
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Gezien correcte informatie blijkbaar moeilijker te aanvaarden is dan reclame, gaan we't hier nog maar eens posten.

en btw van http://www.drugsinfoteam.nl/vanw/vacann.php4?pagina=150

Vraag: 2002
Als je wiet rookt door een waterpijp of met een puur-pijpje, heb je dan nog steeds te maken met de schadelijke effecten op je longen en de kankerverwekkende stoffen?
de urinepolitie tips vind ik heerlijk. hou een condoom tegen het lichaam gevuld met urine van iemand die drugsvrij is;... je moet een beetje oefenen en blabla... ongelofelijk...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2008, 11:13   #742
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Elke vraagsteller serieus nemen. 'k Weet het een houding die niet voor iedereen is weggelegd.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 02:19   #743
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
de urinepolitie tips vind ik heerlijk. hou een condoom tegen het lichaam gevuld met urine van iemand die drugsvrij is;... je moet een beetje oefenen en blabla... ongelofelijk...
Ik denk dat jij beter die condoom over je hoofd trekt en hier stopt met je blablabla
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 06:05   #744
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Ik denk dat jij beter die condoom over je hoofd trekt en hier stopt met je blablabla
zo dan kunnen we de volwassen discussie tussen de volwassen mensen en de kinderen hier afsluiten ?

- Marihuana is verslavend 6%
- Het is even verslavend als alcohol 6%
- De anarachistische distributie via zwartwerkers zou toch mogen opgedoekt worden
- Legaal of niet legaal maakt geen verschil in gebruik, wat bewijst hoe inefficient de politie werkt
- Het roken van marihuana, zou best vervangen worden door een THC tabletje
- De distributie en produktie zou best beter gestructureerd worden
- Het nederlands model kan dus beter
- 20.000-60.000 verslaafden op termijn, zal de infrastructuur van de opvangdiensten voor verslaafden een extra investering vragen
- die extra kosten aan de maatschappij wordt best gedragen door de gebruikers zelf

en Chrochetje, het voordeel van dit messageboard is dat je niet weet tegen wie je discuteert, maar in elk geval, als je zegt dat iets niet klopt, en uw professionele informatie weet dat het wel klopt, dan kun je misschien wel eens openstaan voor ideeen van andere mensen
Oud 26 april 2008, 06:14   #745
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 08:10   #746
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
zo dan kunnen we de volwassen discussie tussen de volwassen mensen en de kinderen hier afsluiten ?

- De anarachistische distributie via zwartwerkers zou toch mogen opgedoekt worden
- Legaal of niet legaal maakt geen verschil in gebruik, wat bewijst hoe inefficient de politie werkt
- 20.000-60.000 verslaafden op termijn, zal de infrastructuur van de opvangdiensten voor verslaafden een extra investering vragen
- die extra kosten aan de maatschappij wordt best gedragen door de gebruikers zelf

en Chrochetje, het voordeel van dit messageboard is dat je niet weet tegen wie je discuteert, maar in elk geval, als je zegt dat iets niet klopt, en uw professionele informatie weet dat het wel klopt, dan kun je misschien wel eens openstaan voor ideeen van andere mensen
Je bent nu dus ook voor het legalliseren van cannabis?

Waar haal je 6% verslaafden voor alcohol?
"Volgens het CBS is er sprake van ‘zwaar drinken’ zodra op één of meer dagen per week minstens zes glazen alcohol worden gedronken.
Volgens deze definitie was in 2005 elf procent van de bevolking van twaalf jaar en ouder een zware drinker." blz.138
"Probleemdrinkers zijn mensen die niet alleen boven een bepaalde drempelwaarde drinken, maar daarnaast door hun alcoholgebruik problemen ondervinden.
In 2003 was tien procent van de Nederlandse bevolking van 16-69 jaar een probleemdrinker, meer mannen (17%) dan vrouwen (4%)" blz.139
"Volgens gegevens van het Nemesis-onderzoek uit 1996 voldeed acht procent van de Nederlandse bevolking van 18-64 jaar aan de diagnostische criteria voor alcoholafhankelijkheid of alcoholmisbruik (alcoholmisbruik 4,6% en alcoholafhankelijkheid 3,7%). Recentere cijfers zijn niet beschikbaar.
Alcoholmisbruik en -afhankelijkheid komen het meest voor bij jonge mannen tussen de 18 en 25 jaar; achttien procent voldeed in 1996 aan de criteria voor alcoholmisbruik en dertien procent aan de criteria voor alcoholafhankelijkheid."
Als je weet dat 81% van 12jaar en ouder wel eens alcohol drinkt.

20.000 a 60.000 verslaafden op termijn, is puur gokwerk. Niets wijst in die richting, integendeel.
Je vergeet weerom het onderscheid te maken tussen gebruiker, afhankelijk en probleemgebruiker.

Cannabis is minder verslavend en minder schadelijk dan alcohol.
Als men in België het recht heeft om alcohol te gebruiken, is het nogal logisch dat men de vrijheid krijgt om te kiezen om cannbis te gebruiken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 08:21   #747
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:

Jij hoeft hier helemaal niets af te sluiten, jij moet enkel die condoom over je kop trekken
Oud 26 april 2008, 08:31   #748
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij hoeft hier helemaal niets af te sluiten, jij moet enkel die condoom over je kop trekken

ach die vieze filmpje zijn van jullie

http://www.google.be/search?hl=nl&sa...e+head&spell=1
Oud 26 april 2008, 21:35   #749
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Vandeurzen gaat een nultolerantie op softdrugs inbrengen en drug- gebruik en bezit op hoge prioriteit zetten.

Ik dacht dat er een wet was dat je x aantal gram voor eigen gebruik mocht hebben ?

IK BEGRIJP DIE VANDEURZEN NIET GOED
We zitten nu al met een probleem dat de junkies de gevangenissen overbevolken ( waar zij volgens kenners niet thuis horen)

Met deze maatregel gaat hij dit probleem nog opkrikken.

Gewoon belachelijk wat hij doet. Gaat hij Anciaux en Van Quickenborgh ook opsluiten ( zij komen er voor uit regelmatig een joint te smoren)

Weer typisch Belgisch - De ene minister zegt gebruiker te zijn en een andere gaat nu al die kleine gebruikertjes eens oppakken.

P.S : Ik ben zelf tegen drugs, maar gestraft worden voor een joint is echt pilarenbijterij.

Of zit ik er volledig naast, want ik ken die materie niet zo goed omdat dit mij de ballen intereseert.
Tja, dan mag hij de helft van de regering, bijna alle kunstenaars en quasi alle jongeren (en zelfs iets oudere jongeren) de bak inzwieren! Nu weten we waarom hij gevangenissen gaat bij bouwen. Tip voor alle onschuldige marihuana-gebruikers: vraag asiel in Nederland (hebben we nog ooit gedaan toen de Spanjaarden, ook al tsjeven, hier binnen vielen.
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 21:52   #750
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Vandeurzen gaat een nultolerantie op softdrugs inbrengen en drug- gebruik en bezit op hoge prioriteit zetten.

Ik dacht dat er een wet was dat je x aantal gram voor eigen gebruik mocht hebben ?

IK BEGRIJP DIE VANDEURZEN NIET GOED
We zitten nu al met een probleem dat de junkies de gevangenissen overbevolken ( waar zij volgens kenners niet thuis horen)

Met deze maatregel gaat hij dit probleem nog opkrikken.

Gewoon belachelijk wat hij doet. Gaat hij Anciaux en Van Quickenborgh ook opsluiten ( zij komen er voor uit regelmatig een joint te smoren)

Weer typisch Belgisch - De ene minister zegt gebruiker te zijn en een andere gaat nu al die kleine gebruikertjes eens oppakken.

P.S : Ik ben zelf tegen drugs, maar gestraft worden voor een joint is echt pilarenbijterij.

Of zit ik er volledig naast, want ik ken die materie niet zo goed omdat dit mij de ballen intereseert.
Is gewoon kinderachtig - hij zou beter zijn pastoors aanpakken...
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 00:15   #751
Yoda
Banneling

Standaard

We zouden Leterme en Vandeurzen moeten aanklagen omdat zij het zelfs aandurven hard drugs te promoten in prime time! Gevaarlijke hard drugs staan drinken voor de camera en dan nog durven spreken over een nul tolerantie op soft drugs?! Voelen ze zich bedreigd of worden ze betaald door drugsbaronnen van Ambev?
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 00:39   #752
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Over minderjarigen ja. Daar is iedereen het erover eens. Ze zeggen in het artikel "Met een gedoogbeleid voor meerderjarigen kunnen we ons nog verzoenen"
Minderjarigen mogen bv coffeeshops niet binnen.
Het artikel is een samenvatting waartoe het gedoogbeleid van de voorbije jaren heeft geleid. Een verhoogd aantal drugsgebruikers, en vooral onder de minderjarigen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 01:01   #753
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het artikel is een samenvatting waartoe het gedoogbeleid van de voorbije jaren heeft geleid. Een verhoogd aantal drugsgebruikers, en vooral onder de minderjarigen.
Verzwijg natuurlijk het verhoogd aantal gebruikers en vooral het toegenomen volume van de hard drug alcohol!
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 01:53   #754
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Op 3 mei gaan enkele leden van de vzw Trekt Uw Plant opnieuw cannabiszaadjes planten in een stekblokje op de Vrijdagmarkt in Antwerpen. "Benieuwd of het Antwerpse parket ons ook dit keer gaat tegenhouden", zegt Joep Oomen van de vzw in een persmededeling.

Veroordeeld
De vereniging en vijf van haar leden werden vorig jaar veroordeeld tot een opschorting of een boete voor bezit van verdovende middelen. Ze wilden in december 2006 met de stekjes van een cannabisplant een plantage op poten zetten, maar de politie nam alles in beslag. Volgens de rechtbank stelt de wet immers duidelijk dat het bezit van een cannabisplant strafbaar is.

Beroep
Trekt Uw Plant en haar leden gingen in beroep tegen het vonnis en willen met de actie van 3 mei opnieuw de drugswet op de proef stellen. "Volgens een ministeriële richtlijn van januari 2005 wordt het bezit van maximum drie gram cannabis en een plant door een meerderjarige niet vervolgd. Het kan enkel aanleiding geven tot een vereenvoudigd proces verbaal. De cannabis wordt ook niet in beslag genomen", zegt Oomen.

Pakket
Trekt Uw Plant roept iedereen die het initiatief wil steunen op om lid te worden van de vzw. Vanaf 3 mei ontvangen de geïnteresseerden een welkomstpakket, waarmee ze in principe een buitenplant moeten kunnen grootbrengen. (bron)

Oh ja nog even dit

A federal court in Argentina has decriminalized the personal consumption of drugs in that country. According to the court’s ruling, punishing drug users only “creates an avalanche of cases targeting consumers without climbing up in the ladder of drug trafficking.”

Last month at a UN meeting in Vienna, Argentina’s Minister of Justice, An�*bal Fernández, said that the policy of punishing drug consumers was a “total failure.”
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 02:40   #755
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Op 3 mei gaan enkele leden van de vzw Trekt Uw Plant opnieuw cannabiszaadjes planten in een stekblokje op de Vrijdagmarkt in Antwerpen. "Benieuwd of het Antwerpse parket ons ook dit keer gaat tegenhouden", zegt Joep Oomen van de vzw in een persmededeling.

Veroordeeld
De vereniging en vijf van haar leden werden vorig jaar veroordeeld tot een opschorting of een boete voor bezit van verdovende middelen. Ze wilden in december 2006 met de stekjes van een cannabisplant een plantage op poten zetten, maar de politie nam alles in beslag. Volgens de rechtbank stelt de wet immers duidelijk dat het bezit van een cannabisplant strafbaar is.

Beroep
Trekt Uw Plant en haar leden gingen in beroep tegen het vonnis en willen met de actie van 3 mei opnieuw de drugswet op de proef stellen. "Volgens een ministeriële richtlijn van januari 2005 wordt het bezit van maximum drie gram cannabis en een plant door een meerderjarige niet vervolgd. Het kan enkel aanleiding geven tot een vereenvoudigd proces verbaal. De cannabis wordt ook niet in beslag genomen", zegt Oomen.

Pakket
Trekt Uw Plant roept iedereen die het initiatief wil steunen op om lid te worden van de vzw. Vanaf 3 mei ontvangen de geïnteresseerden een welkomstpakket, waarmee ze in principe een buitenplant moeten kunnen grootbrengen. (bron)

Oh ja nog even dit

A federal court in Argentina has decriminalized the personal consumption of drugs in that country. According to the court’s ruling, punishing drug users only “creates an avalanche of cases targeting consumers without climbing up in the ladder of drug trafficking.”

Last month at a UN meeting in Vienna, Argentina’s Minister of Justice, An�*bal Fernández, said that the policy of punishing drug consumers was a “total failure.”
Het zou goed kunnen, dat Patrick Janssens zijn ogen sluit, daar hij nu in de opositie zit om Vandeurzen een klein hakje te zetten
Oud 29 april 2008, 06:37   #756
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Koop gewoon kanariezaad en gooi die pakjes overal uit...
Je zult duizenden cannabis boompjes geplant hebben...
Oud 29 april 2008, 08:03   #757
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Koop gewoon kanariezaad en gooi die pakjes overal uit...
Je zult duizenden cannabis boompjes geplant hebben...
Dikke zever Paul,
Henep is geen cannabis; zelfde familie dat wel...
Oud 29 april 2008, 08:58   #758
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sodemietj, ik heb eens mijn tuin volgezet met cannabis plantjes, het pakje kost in de colruyt 1euro kanariezaad, en er is juist niets dikke zever. Jullie blowers denken werkelijk de wijsheid in pacht te hebben. Uiteraard heb ik niet geblowt, want dat interesseert mij geen bal, ik vind planten enbloementoppen roken de grootste cultureel zever gedrag die een mens kan doen.
Oud 29 april 2008, 19:13   #759
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Sodemietj, ik heb eens mijn tuin volgezet met cannabis plantjes, het pakje kost in de colruyt 1euro kanariezaad, en er is juist niets dikke zever. Jullie blowers denken werkelijk de wijsheid in pacht te hebben. Uiteraard heb ik niet geblowt, want dat interesseert mij geen bal, ik vind planten enbloementoppen roken de grootste cultureel zever gedrag die een mens kan doen.
Het is je recht om dit het grootste cultureel zever gedrag te vinden.

Ik wil het recht, de vrijheid, om te kiezen voor dit gedrag.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 20:11   #760
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het is je recht om dit het grootste cultureel zever gedrag te vinden.

Ik wil het recht, de vrijheid, om te kiezen voor dit gedrag.
Heb ik dat gezegd
ik zeg gewoon dat legaliseren = belasten = structuur = organisatie = kwaliteit= ethische verkoop = verslaafden zorg uitbreiding = decriminaliseren

Gans het hannekesnest, niet zomaar dat anarachistisch, illegale, zwarte handel doortrekken.

Trouwens wat een mietjeslmaatschappij leven we eigenlijk. We hebben alle informatie gedigitaliseerd en we zitten eigenlijk al die illegale drugdealers een hand boven hun hoofd te houden door al onze privacy wetjes. Legaliseer die handel en beteugel die illegale handel.

Het gaat over miljarden govd. Het is een business die evenveel kan opbrengen als sigaretten.
Verdubbel dan de kostrpijs van de sigaretten, en ipv hypocriete begrotingsmaatregelen (men durft de sigaretten niet meer opslaan omdat ze zien dat de inkomsten beginnen te zakken..... je ziet dat de monopist de staat eigenlijkzelfs geen belasting heft in functie van volksgezondheid maar in functie van haar begroting)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be