Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2008, 00:12   #161
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
Ik zou zeggen, wacht eens tot volgende week, Pelgrim, dan staat het vernieuwde LDD-programma online. Volgens mij kunde nie zeggen dat dit een inhoudsloos programma is, en zeker niet 'dwaas'. Het VB-programma, het Groen!-programma, het VL.Pro-programma en misschien het SP.a-programma zijn waarschijnlijk véél dwazer dan het LDD-programma
In uw geweldige programma staan enkele zaken over gecontroleerde migratie en een beperking van de naturalisaties. Is het in die zin dat de LDD donderdag jongstleden, samen met de traditionele partijen, 5.337 naturalisaties heeft goedgekeurd, en zo de schandalige naturalisatiepolitiek van de laatste decennia mee begint te ondersteunen?

( http://www2.lijstdedecker.be/docs/PROGRAMMA.PDF )
( http://www.filipdeman.org/1/657/ )
( http://www.dekamer.be/streaming/getP...original=true# )

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 26 april 2008 om 00:14.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 08:54   #162
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
En het verkeer lamleggen kost geen mensenlevens????
Wie spreekt er over verkeer lamleggen?

Citaat:
oftewel moeten we wederom vaststellen dat armoede geen probleem (meer) is voor de progressieve kerk
Voor de progressieve kerk, waar LDD ook bij hoort, is armoede wellicht geen probleem nee. Voor de linksen wel. Het zijn namelijk alleen de linksen die actief bezig zijn rond de armoedeproblematiek.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 11:03   #163
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Armoede kan je dan ook niet echt bestrijden. 'Arbeid bevrijdt u uit de armoede' is iets dat in bepaalde mate wel waarheid heeft.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 12:06   #164
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Armoede kan je dan ook niet echt bestrijden.
toch wel.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 12:07   #165
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Nu nog de Vlaams Reactionairen. Een partij die niet zomaar conservatief is (zijnde het bestaande willen behouden of zaken uit een nabij verleden terughalen), maar een partij die durft goede zaken uit een (ver) verleden terughalen. Zo bevatten de Romeinse Tijd, de Middeleeuwen en de gouden Jaren 1930 heel zeker goede zaken die vandaag van toepassing kunnen zijn. Een partij die het lef heeft om echt reactionair conservatief programma aan te bieden zou mijn stem onmiddelijk krijgen. Want reactionair is zeker in de huidige tijdsgeest eerder revolutionair.
De romeinse tijd : brood en spelen, sex en geweld, dictators die het na 6 maanden plunderen en verkrachten worden afgelost door andere..

Of de middeleeuwen met een paus die de katten in de ban van de heiulige kerk sloeg en zodoende de ratten wat ruimte gaf om de builenpest te veroorzaken,
demografische rampen, roofridders die door machteloze vorsten in de adelstand werden verheven. Een franstalige elite in Vlaanderen & Holland...
De zon en de planeten die rond een platte aarde draaien, wetenschappers met
brandstapels bedreigen.. kortom een heerlijke oude wereld...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 12:16   #166
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
In uw geweldige programma staan enkele zaken over gecontroleerde migratie en een beperking van de naturalisaties. Is het in die zin dat de LDD donderdag jongstleden, samen met de traditionele partijen, 5.337 naturalisaties heeft goedgekeurd, en zo de schandalige naturalisatiepolitiek van de laatste decennia mee begint te ondersteunen?

( http://www2.lijstdedecker.be/docs/PROGRAMMA.PDF )
( http://www.filipdeman.org/1/657/ )
( http://www.dekamer.be/streaming/getP...original=true# )
Naturalisaties kunnen en worden derhalve ook goedgekeurd, het probleem is niet dat ze mogelijk zijn en gebeuren, het probleem is veeleer dat de regels voor de naturalisaties zijn wat ze zijn. Mijn opvatting is dat we naar een
"europese" migratiepolitiek moeten gaan vermits het schengen-gebied de uitgestrektheid gekregen heeft die er nu is en een naturalisatie van een "vreemdeling" tot burger van een of andere schengen-natie nu eenmaal
de rechten verleent die er zijn.

Ik kan me goed indenken dat men de immigratie in de EU linkt aan de intentie om de nationaliteit te verwerven en dat men deze gepaard laat gaan met financiële en beroepsverplichtingen. In een breder kader bekeken moet men altijd bedenken dat zulke zaken doorgaans in 2 richtingen functioneren :
er zijn immigranten en emigranten - normaal gesproken zou er voor emigratie in de gastlanden dezelfde of zeer gelijkaardige regels moeten zijn als hier tegenover de binnenkomende migratie.

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 26 april 2008, 12:20   #167
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
De romeinse tijd : brood en spelen, sex en geweld, dictators die het na 6 maanden plunderen en verkrachten worden afgelost door andere..

Of de middeleeuwen met een paus die de katten in de ban van de heiulige kerk sloeg en zodoende de ratten wat ruimte gaf om de builenpest te veroorzaken,
demografische rampen, roofridders die door machteloze vorsten in de adelstand werden verheven. Een franstalige elite in Vlaanderen & Holland...
De zon en de planeten die rond een platte aarde draaien, wetenschappers met
brandstapels bedreigen.. kortom een heerlijke oude wereld...
Even (on)heerlijk als de onze, me dunkt.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 12:23   #168
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Omdat Groen! geen enkele rekening houdt met de economische realiteit. Bijvoorbeeld die oproep onlangs om het aantal verkeersdoden naar 0 te herleiden dat is economisch gezien gewoon onmogelijk want verkeersdoden naar 0 dat is afschaffen van het verkeer zorgt voor de ineenstorting van de economie, werkloosheid en armoede.
Heel dat zogezegde ecologisch gedachte gang van groen! is gewoon bullshit omdat het milieu tegenover economie zet. Dat terwijl hoogtechnologisch landen veel minder vervuilend zijn dan de geindustrialiseerde ontwikkelings landen.
Denken we ook maar aan het sluiten van de kerncentrales, wat dan met de energiebevoorading ? Wat dan met de hogere co² van de alternatieven. Want dat moet je de groenen wel weergeven in de co² hype daar geloven ze rotsvast in.
De economische realiteit is dat er geen voedsel meer op "overschot" is door het ongebreideld promoten van "vrijhandel". De economische realiteit is dat
de ijsmassa op deze planeet nog veel vlugger wegsmelt dan dat men verleden jaar voor mogelijk hield. De consequentie is dat dat er dringend behoefte is aan een autoriteit die ervoor zorg zal dragen dat de voedselproductie gebruik kan maken van het beschikbare aureool & dat "men" de vrije economie huurlingenlegers ontbindt.

De economische realiteit is dat men dringend het wapentuig in ploegscharen moet omsmeden.

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 26 april 2008, 12:24   #169
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Even (on)heerlijk als de onze, me dunkt.
Als we de hoeveelheid Soma kunnen onderdrukken zijn we waarschijnlijk goed op weg, alleszins beter dan terugkeren dacht ik zo...

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 26 april 2008, 12:27   #170
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Als we de hoeveelheid Soma kunnen onderdrukken zijn we waarschijnlijk goed op weg, alleszins beter dan terugkeren dacht ik zo...
Er is geen reden om terug te keren, maar het idee dat we vandaag zoveel verder staan dan tweeduizend jaar geleden is ridicuul. Ietsje verder, niet al te veel.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 13:08   #171
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
toch wel.
Hoe dan?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 19:24   #172
Another Jack
Banneling

Standaard

@Roger

Ik begrijp nooit wat u hier post, ik probeer, ik herlees, maar nope ik kan er niks van maken. Uw boodschap is altijd even wazig en vaag.

Het zal misschien aan mij liggen ...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 08:12   #173
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Er is geen reden om terug te keren, maar het idee dat we vandaag zoveel verder staan dan tweeduizend jaar geleden is ridicuul. Ietsje verder, niet al te veel.

Als je het echt ver wil drijven kan je zelfs verwezenlijkingen gaan vergelijken met teloorgangen. Dan kom je tot de conclusie dat progressie en degressie hetzelfde zijn zolang je individueel de juiste verhoudingen hanteert (bv; sociale zekerheid <-> religieuse autoriteit, enz...). Met andere woorden: het is subjectief.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 08:55   #174
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
@Roger

Ik begrijp nooit wat u hier post, ik probeer, ik herlees, maar nope ik kan er niks van maken. Uw boodschap is altijd even wazig en vaag.

Het zal misschien aan mij liggen ...
Zelfkennis is de eerste stap naar de wijsheid. Tenminste, dat beweert men.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 09:00   #175
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zelfkennis is de eerste stap naar de wijsheid. Tenminste, dat beweert men.
Bescheidenheid de volgende.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 09:50   #176
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ja, dat is echt waar de mensen op zitten te wachten: nog maar eens een partij die van naam verandert...
Inderdaad.

Ik vind het overigens behoorlijk dom om al te veel van naam te veranderen, tenzij die geassocieerd wordt met negatieve aspecten.

Bij CVP en SP kan ik dat nog ergens begrijpen, maar zo vond ik PVV opgeven voor VLD riskant. Gelukkig is het goed uitgedraaid voor hen, maar dat heeft ook een paar verkiezingen geduurd.

Vlaams Blok en Volksunie waren ijzersterke namen, maar zijn haast moeten veranderen. De ene om juridische problemen (veroordeling voor racisme van zijn VZW's), de andere omdat geen enkele groep genoeg "macht" had om de naam te claimen.

Dat Agalev en Spirit nu hun naam verander(d)en is onbegrijpelijk. Agalev, dat zeg ik zelfs nu nog als het gaat om de partij Groen!. En ook Spirit zie ik niet van in waarom men dan nog naar een duf klinkende naam veranderde.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 10:37   #177
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_special_one Bekijk bericht
Ik heb heel dat concept van naamsveranderingen nooit echt goed gesnapt.
Dat was onderdeel van de NPC, remember?

De NPC, hetgeen we destijds (tien jaar terug) ad nauseum dagelijks op ons bvord kregen, na de affaire-Dutroux.

DE NPC, die nu werkelijkheid is geworden...
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 11:26   #178
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Bij CVP en SP kan ik dat nog ergens begrijpen, maar zo vond ik PVV opgeven voor VLD riskant. Gelukkig is het goed uitgedraaid voor hen, maar dat heeft ook een paar verkiezingen geduurd.
Hmm, ik dacht daar anders over.

Van SP naar SPa is eigenlijk geen verandering maar goed...Veilig laten we zeggen. PVV naar VLD was gewaagd maar geslaagd. VLD is trouwens een verduidelijking: liberalen en democraten; PVV was zo poetisch.
De meest riskante vond ik van CVP naar CD&V.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 11:32   #179
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
De nieuwe naam van spirit

wat vinden jullie ervan?

ik vindt het eigenlijk niet echt klinken
Dan was Spirit toch beter, imo

Maar ik heb me er eigenlijk nie mee te bemoeien...
Als ik van Bettina was, dan vroeg ik mijn geld terug.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 12:30   #180
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Hmm, ik dacht daar anders over.
Hoezo?

Citaat:
Van SP naar SPa is eigenlijk geen verandering maar goed...
Toch wel. De "A" van anders, wat in feite een nietszeggende commerciële truk was, want alles bleef hetzelfde.

Citaat:
Veilig laten we zeggen. PVV naar VLD was gewaagd maar geslaagd. VLD is trouwens een verduidelijking: liberalen en democraten; PVV was zo poetisch.
Poëtisch? Over smaken valt niet te twisten.

Citaat:
De meest riskante vond ik van CVP naar CD&V.
Dat was ook nodig. Sinds de Tweede Wereldoorlog was de trend ontegensprekelijk "neerwaarts" te noemen. Als je dan niet aan restyling doet omdat je "merk" niet meer werkt...
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be