![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik had jou eerst uitgedaagd. Je moet nu het onderwerp niet proberen te veranderen. Allé, leg maar uit... Over welke 'zaken' heb je het trouwens. En pas op dat je jezelf weer niet belachelijk gaat maken. Ik waarschuw je. Laatst gewijzigd door Dycore : 28 april 2008 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wanneer kan internationale handel dan wel een bedreiging vormen? Laatst gewijzigd door Dycore : 28 april 2008 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, er wordt over jou gebabbeld. Die eer mag je hebben. In ieder geval; ik zou niet weten wat ik moet bewijzen. Jij beweert dat ze 'euros op de markt kunnen gooien en daardoor alles ontwrichten'. Ik vraag aan u omdat aan te tonen. Het enige dat jij poneert is het einde van de wereld, maar bewijzen daarvan, daar wachten we nog steeds op.
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pas als ik en de bakker beslissen om elkaar aan te vallen, dan heb je pas een probleem. Maar de kans is groot dat er dan van 'handel' geen sprake meer is.
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar bon, je hebt dus weer niets te zeggen Adrian. Zoals altijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pas als ik en de bakker beslissen om elkaar aan te vallen, dan heb je pas een probleem. Maar de kans is groot dat er dan van 'handel' geen sprake meer is.
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei. Realiteit is hier gewoon niet van toepassing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal mijn vraag herhalen; hoe kunnen de Chinezen met die Euro's die ze hebben ook maar enige vorm van schade aanrichten?
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel; dan nog is er geen an sich bewaar tegen IH. Van handel wordt altijd beide partijen beter, van geweld wordt altijd minstens 1 partij slechter. Als jij denkt dat het dringend noodzakelijk is om andere gebieden te koloniseren omdat we 'beide geen grondstoffen meer hebben', dan kan je dat riskeren, ja.
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() 1. De realiteit dat handel op zich niet per definitie vredig en op gelijke voet verloopt ten bate van beide partijen. Moet ik dat werkelijk verduidelijken?
2. De realiteit dat handel of economie geen geïsoleerd domein is. Je kan evengoed zeggen dat politiek geen economische overwegingen mag maken. Dat is hetzelfde als beweren dat economie niets met politiek te maken heeft en daarvan los benaderd moet worden. Economie is de mens in al zijn aspecten. Hoe vaak moet ik dat nog herhalen? Met andere woorden: je zit met je hoofd in de wolken. Je leest over modelletjes die met de realiteit niets te maken hebben en die enkel dienstig zijn als een ontwikkelde vorm van denksport, meer niet. Laatst gewijzigd door Dycore : 29 april 2008 om 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze kunnen ook onze infrastructuur opkopen en zo langzamerhand onze economie beheersen. Ten gevolge daarvan een groot deel van de politiek en het territorium. Etc, etc, etc. Opmerkelijk dat jij dergelijke zaken niet inziet. Toont meteen aan hoe ver je staat van de realiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kom, ik zal er even een voorbeeldje bij plakken. Wordt Congo zoveel beter van de grondstoffen die het verkoopt? Of verloopt de handel niet goed? Hé, daar ligt het probleem volgens jou, toch? Het is de handel die niet volgens de economische boekjes verloopt. Dus het is de handel die beter moet verlopen. De handel is niet de schuldige op zich, maar wel de verkeerde wijze van handel voeren. Snap ik het zo een beetje Adrian? Snap ik wat je wil bedoelen? En begin jij eindelijk te snappen dat je met je hoofd in de wolken zit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
We dagen gewoon je gewoon uit om in plaats van alleen maar te zeggen 'het einde van de wereld als er handele is!' omdat ook eens effectief aan te tonen. Citaat:
Citaat:
Toon eens aan hoe ze onze 'infrastructuur' kunnen opkomen en zo onze 'economie' beheerse? Wat is economie voor jou? Citaat:
Citaat:
Heb je daar een antwoord op, of ben je maar wat uit je kap aan't lullen?
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens u is dus alles wat vrijwillig gebeurt ten voordele van de persoon die vrijwillig handeld? Prachtig Adrian. Wat ben je toch o zo slim. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() Hoe, is dat niet duidelijk dan? De algemene praktische implicatie is dat je geen economisch beleid bouwt zonder met politieke, biologische, psychologische, klimatologische, territioriale, juridische, etc, factoren rekening te houden. Hoe meer parameter je in je beleid kan betrekken - hoe ruimer je de zaken kan zien en inschatten - des te meer kans op succes heeft je economische beleid. En gezien beleid altijd gestoeld is op theorie, is elke theorie die dergelijke parameters niet in beschouwing neemt, compleet waardeloos.
|
![]() |
![]() |